/fotboll/osk/forum/4897.aspx/fotboll/osk/forum/4897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godfoten
2010-05-09 22:11
Jag tycker Kim är värdelös. Långsam, oteknisk och ja, klumpig. Han är dock bra på att nicka undan frisparkar i eget straffområde. :)

Hoppas Sixten petar honom snart.
Örebro DaSa
2010-05-09 22:06
Pelle// Har ingen statistik men jag har känslan av att inte många procent av Olsens skarvar går till en medspelare. Sen kan man fråga sig om det är taktiken eller Olsen skarvar som det är fel på...

Sen har vi en spelare i truppen (Paulinho) som är mera komplett än Olsen och antagligen även han kan nickskarva. Sen igen (kanske bara jag som tycker det?!) så tycker jag att Olsen har ett taskigt kroppsspråk. Det är väl okey om man är Zlatan eller Drogba, men inte en medelmåtta i ÖSK...
Örebro Storm_90
2010-05-09 22:06
Sluta,klaga,förfan,vi,vann,idag,och,kim,var,fötutom,jättemissen!
Örebro Aspen
2010-05-09 22:05
Kurt von Traatt//Tycker att utlåningsregel för 6 spelare är bättre än en reservlagsserie. Problemet har blivit dessa 7 på bänken som då inte kan göra tjänst i ÖSK U. Av dessa 7 används högst 3. Skicka 2 till 3 av dom till ÖSK U även om A-lget har match. Sjögren och Karlson kan fylla upp bänken.
Örebro Grixx
2010-05-09 22:03
Visst är det ändå riktigt jäkla kul att vi hänger med så bra i årets karusellallsvenska....men kommer allt att vara tillbaka i gammal hederlig style efter VM igen.

Mjällby ramlar ur...nä knappast i år.

Kommer Häcken att hitta samma stabila läge som 2009?

Trelle är i fritt fall vem hade trott det..ok en del skador, men hinner de återhämta sig?

AIK värvar väl ihop några som vanligt...men hej hej, det var ju inte länge sedan de var i S1 och ingen räddare dök upp...kan det gå så igen.

IFKFusk är beroende av en spelare för att ligga i absoluta toppen.

H-borg kommer knappast vinna som förut!!!

....men vi själva kommer att bli bättre o bättre o bättr...

Framåt Svartvita laget!!!!!
Örebro Grixx
2010-05-09 21:52
Så härligt odugliga alla ansvariga var ledare o spelare när vi spelade mot Häcken förra året...tills det uppdagades att Häcken var duktiga och hur lika odugligt det var mot Mjällby...och än så länge så är de ganska duktiga de också.
Örebro Grixx
2010-05-09 21:47
Det kan ju även vara så att alternativen suger eller är ännu värre...

På samma irriterande vis som sk "riktiga" experter i medier har fel och tycker olika, konstigt nog, så har ju även vi hemmaexperter en massa olika åsikter och då säkerligen en massa fel också.

...och både vi och tränarna bedömer säkert allt ännu bättre efter matcherna.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 21:46
Vi kommer nog att gnälla även om vi tar sm guld. Ja till och med CL guld kommer vi gnälla ;)
Örebro Sekt. E
2010-05-09 21:43
När vi ligger trea i tabellen, spelar riktigt trevlig fotboll som skapar chanser och har unga sköna lirare på plan. Känns det inte lite märkligt att gnälla då?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 21:41
svartvitseger// AJ! Ja mot HBK var det. Mitt svammel där! ;(

Detta med "kalla spelare" är ett pris man får betala när man inte har någon reservserie. Jag tycker ÖSK borde tycka att det är ett problem?
Örebro svartvitseger!
2010-05-09 21:39
Ämne:
Statistiknördar:
....
jasså jag trode det var på hbk?:S
Örebro Pelle E
2010-05-09 21:39
Rätt så fantastiskt att så många sablar ner på KIM O som ju är den som vinner i princip alla höjddueller och skarvar vidare till medspelare.I år har ÖSK flyttat upp spelare som kan ta hand om skarvningarna ,det hade ÖSK inte förra året.Arbetsinsatsen som KIM gör är mycket bra ,i de flesta matcher.
Heja KIM och ÖSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 21:31
Magister mundi sum//Som åskådare vet man natulrigvist mycket mindre. Men trots allt ser vi alltid slutprodukten presenterad och levererad. Då kan man som åskådare kanske sätta ett visst betyg på den eller delar av den.

Det spelar ju ingen roll hur mycket spelare A glammar på träningen eller har hemligheter ihop med tränaren om resultatet (matchinsatsen) suger.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 21:26

Statistiknördar:

Jonas Henriksson mål på Häcken tog bara 8(!) sekunder efter avspark vilket är tangerat rekord i allsvenskan. Dessutom kvitterade ÅFF efter bara 1,20.
Örebro Magister mundi sum
2010-05-09 21:20
Klart att Nordin hade det...men att det alltid skall finnas någon hackkyckling på forumet, snart är det någon annan. Man kan visst kritisera spelare och deras prestationer, men menar du på fullt allvar att du vet mer om laget och de enskilda spelarna än vad Ösk:s tränarstab gör. Isåfall är det ju fantastiskt, kanske har fotbollen missat en naturbegåvning här...
Örebro Kom hem Kuba
2010-05-09 21:19
Fan vad skönt att trycka dit nollåttorna! Borde väl blivit 3,4-0 men seger som seger. Astvald var sjukt bra, oddsen på att han lämnar i sommar lär inte vara höga. I övrigt tycker jag att Almebäck och Wikström skötte sig exemplariskt. Frågetecken för Anttonen dock, som blev uppsnurrad av Touma allt för många gånger.

Nu laddar vi inför Blåvitt på torsdag, 1p ska väl inte vara omöjligt?
Örebro Aspen
2010-05-09 21:17
dubbel här också
Örebro Aspen
2010-05-09 21:17
Magister mundi sum//Nog måste man väl säga att Nordin hade en del i 1-0 målet också eller?
Det är väl bäst att lägga ner forumet när alla utom Sixten är infantila.
Heja Sixten, du vet bäst och gör alltid rätt som alla andra tränare. Vi andra ska hålla käft.
2010-05-09 21:09
dubbel...
2010-05-09 21:09
Visserligen en spektakulär miss, det måste man medge, men sett i det stora hela tror jag att sixten vet vad han gör.
Örebro One¨touch
2010-05-09 21:08
Kim Olsen utsedd till veckans värsting i Sportspegeln.. Som oxå menar att han redan nu aspirerar på titeln årets miss..
2010-05-09 21:06
Nu hackas det på Kim (igen), men han var ju den som ordnade 1-0. Hade inte han gått på så hårt hade aldrig backen bröstat in den.
Jag är ingen expert, men jag inbillar mig att Sixten är det, och han har även fördelen att se spelarna dagligen för att kunna ta adekvata beslut om startelvan. Att tro att man som utomstående lekman vet bättre hur den optimala uppställningen skall se ut är nästintill infantilt
Örebro Ropesin
2010-05-09 21:06
bison// Ja riktigt dålig koll där! Värt att notera är väl att det inte är NA:s sammandrag, det är inhämtat från Viasat om jag inte är helt ute och cyklar?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 20:53
ÖSK drar tydligen på läger i Finland under VM-uppehållet
Örebro Sekt. E
2010-05-09 20:29
Skön seger! Jag "såg" matchen via sportradion och där lät det som om vi dominerade ganska rejält och hade ett flertal kvalificerade chanser.

Sport!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-05-09 20:26
Blir mörkrädd av Olsens miss. Att inte lyckas göra mål där är rätt fantastiskt. Nä det är läge att bänka honom till förmån för Staaf eller för Paulinho om nu Porokara är frisk till Göteborg. Nu vann vi tack och lov ändå. Hade det blivit 0-0 hade jag varit galen på Olsen.
Örebro bison
2010-05-09 19:54
Sammandraget på NA är stor humor, man kan ju tro att han druckit sprit.
Paulinho passar fram till Olsen när han sumpar?
Lerjéus domare?

Gör om gör rätt!
Örebro Aspen
2010-05-09 19:37
Vallentuna - Örebro SK Ungdom 0 - 1
Örebro DaSa
2010-05-09 18:50
Sen skall vi nog hoppas att AIK spelar upp sig. Vore inte bra för intresset om vi tappar ytterligare ett Sthlmslag. Jag hoppas att Trelleborg, Åtvid och Gefle/BP åker ur. Sen vill jag ha upp Hammarby (än jag avskyr dem), Norrköping och Syrianska/Assyriska.
Örebro DaSa
2010-05-09 18:45
Känns inte fel att ha tippat att Chelsea skall vinna PL och att Drogba skall vinna skytteligan:)

Jag tycker också att Olsen skall bänkas (om Roni är tillbaka). Det är faktiskt inte så många nickdueller som han vinner där bollen går fram till en medspelare eller på mål. Sen tycker jag att Olsens kroppsspråk är jävligt tråkigt också. Ser gärna att vi säljer honom och lägger pengarna på att köpa loss Paulinho om det nu är ekonomiskt möjligt.
Annons: