/fotboll/osk/forum/4895.aspx/fotboll/osk/forum/4895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Frostbite*
2010-05-11 15:31
Aspen//Just nu har vi väl ingen som kan ta Kims roll. Paulinho fungerar bäst på kanten i vårat spel. Klockrent med Paulinho på kanten enligt mig, där han kan smyga in i banan.

Så Sixten tittar inte i backspegeln utan bara framåt? Då har ni något gemensamt?
AIK Saywee
2010-05-11 15:15
Ämne: Ni har väl anmält er....
ÖSK öster//
ICKE, men skall snedåka från Varberg, "MOS", skall jag hämta upp dig i Kungsbacka, DaSa, vi laddar väl på avenyn innan?

Nu skall Sveriges "bästa" fusk- och huliganuppfinnargäng möta ett motstånd, som de aldrig mött tidigare!?!?

FORZA SVARTVITT!
Wivallius
2010-05-11 15:13
Saywee//

Jo, och även Dupont och Dupond
AIK Saywee
2010-05-11 15:08
Ämne: Div. 4, Närke:

Öf....
Wivallius ...

... spelar inte "Betong och Batong" med i denna serie?
Örebro ÖSK öster
2010-05-11 15:05
Ni har väl anmält er till Göteborg borta?
AIK Saywee
2010-05-11 15:03
RB, ja det blir så mycket onödiga hemliga uttalanden och skriverier, när man är hemlig, det är oftast bättre, att förekomma och berätta sådant som kan tänkas vara intressant, men detta har "ÖSK" lite svårt för, å då kommer rykten och osannningar och annat skit fram och rullar runt i media och eter´n .....

Lite mer öppenhet skadar sällan!
Wivallius
2010-05-11 15:03
Div. 4, Närke:

Öfvre Adolfsberg
Bunkerns IF, Kumla
Korpklubben Lås och bom, Kumla
Vialunds tatuerarklubb FK, Kumla
Hejsan på Hinsan BH, Frövi
Höga murens tyngdlyftningsklubb, Kumla
Mellringe-Eker-Hospitalets BK, Örebro
Sadlic hockeyklubbs fotbollssektion
Obol FF

Bara att välja och vraka för Cabrera
Örebro ÖSK öster
2010-05-11 15:00
ÖSK-Karl // Han va med o tränade i helgen. Dock är han fortfarande skadad så körde bara rehab med sjukgänget.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-11 14:57
Ang. Porokara: Känns lite misstänksamt att Porokara helt plötsligt inte är med. Han brukar ju aldrig vara skadad. Men nu sägs han vara skadad just efter att det varit väldigt mycket negativa skriverier kring honom och hans agent. Min gissning är att han är på väg bort.
AIK Saywee
2010-05-11 14:54
ÖSK-Karl//
Äntligen någon som förstod min långsökta och fåniga fråga om Cabrera ... Kumla är rätt, IFK?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 14:45
Saywee//

Kumla vore väl lämpligt.
AIK Saywee
2010-05-11 14:42
Mål och mittfält känns stabilt, anfall och försvar känns labilt, till och från alltså, vet inte var vi behöver förstärka i nuläget?

Bänken är väl av något slags träslag?
AIK Saywee
2010-05-11 14:39
ÖSK-Karl, då kommer mitt gårdagstjöt åter ...

... var kan vi sätta in Oliver Cabrera?
Örebro Sekt. E
2010-05-11 14:38
ÖSK-Karl// Kanske har du rätt. Synd att vi inte kunde/ville behålla Frempong som jag tyckte hade en grym teknik. Antar att vi om du har rätt letar ersättare fn.
AIK Saywee
2010-05-11 14:38
Skitsamma, med en massa tränare hit och dit, men träna på leråkrar, inför matchen på lilla Ullevi, tips från coachen ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 14:37
Utan några som helst belägg har jag en känsla av att Porokara är såld. Tror bara de väntar på att fönstret skall öppnas. Är han med och tränar?

Annars är det snudd på otroligt om han och Sjögren skulle förhandlat i runt två månader om en förlängning nu. Det är något som inte stämmer, eller snarare, jag får det inte att gå ihop.
AIK Saywee
2010-05-11 14:30
Detta inlägg blev en dubbel ...

... mot DUBBELN!!!
AIK Saywee
2010-05-11 14:29
KvT, dina tankar om spelares framtid, kontrakt, "löneförhandling" etc, känns intressant, men svår att förutse, det finns ju ytterligare livsviktiga parametrar ....
AIK Saywee
2010-05-11 14:24
KvT, ja inte är det tydligt precis, vad Sixten "säger", men jag tror att ÖSK har ett mål ...

... och att Sixten är en tränare.

Tränare förresten,
undrar vad för uppgifter en tränare har, utöver att träna laget ...

... och hur många olika slags tränare vi har

målvaktstränare
andretränare
tillslagstränare
förstetränare
fystränare
konutställartränare

... finns det fler som tränar laget?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-11 14:18
den oumbärlige //Man kanske ska se på vad han INTE säger. Han säger inte att han har bestämt sig för att bryta kontraktet om en månad och flytta hem. Att det skulle vara klart så eller ett önskemål från hans sida.

Å andra sidan säger han att "det finns inget konkret" så i teorin kan han ju befinna sig i förhandling men att det ännu inte är klart. Det är riktigt så säker kan man ju inte vara.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-11 14:09
Sixetn säger att det inte är ett problem med att ha för många bra spelare för samma positioner.

Det kanske det inte heller är fram till fönstren öppnas. Då brukar de som är tillräckligt bra för att spela i vilket annat allsvenskt lag som helst från start, men inte får det i sitt lag, försöka lämna. Så det brukar inte vara så lång tid man får njuta av att ha många kvalificerade spelare på samma position och där den ena bänkas.

Nu tycker jag egentligen Sixten bara har en utmanare på en position och det är Kim vs Paulinho på samma position. Även om Paulinho gjort mål som kantforward så är han ju inte spelmässigt särskilt bra därute. Mot DIF tyckte jag han inte kom någonstans på kanten. Y.Forwardens primära funktion i ett "Sixten-system" är att utmana och komma runt. Det klarar han inte särskilt ofta. Utan det är ju först när han kommer in centralt i banan och boxen som hans kvaliteter används.
AIK Saywee
2010-05-11 14:08
Ämne: Saywee//

Ja, jag ....
ÖSK-Karl, kan bara tro detsamma .....
AIK Saywee
2010-05-11 14:07
ÖSK-Karl, ja, det är så sant, och så svårt, och så onödigt, att jobba långt borta från famliljen, det bästa man har här i livet, FAMILJEN!

FORZA FAMILJEN!!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 14:06
Saywee//

Ja, jag tror även vårt tjat gjorde att Påskriset kom fram. Rätt övertygad om att vare sig Jan Karlsson eller Björn Åqvist visste hur illa det var. Synd bara att det inte hjälpte Rille o Zäta i tid.
AIK Saywee
2010-05-11 14:01
ÖSK-Karl, ja, hehe, varifrån skulle NA få sina idéer om inte från detta forum, slöa journalister nuförtiden, och jag vet detta, klart och tydligt, flera gånger har det varit så klockrent!

Det är så genomskinligt tydligt, när man läser formuleringarna i en papperstidning som ligger i närheten av en bortafrukost ... haha!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 14:00
Saywee//

Men familjen behöver även försörjning. Paulinho är ju bara här på lån i år. Nästa år kan vi inte klara oss utan båda två.

Ibland måste man jobba långt bort ifrån familjen ;) Eller hur?
AIK Saywee
2010-05-11 13:59
Detta inlägg blev dubbelt och Edit tjötade som vanligt ...
AIK Saywee
2010-05-11 13:53
Det Kim har gjort eller inte gjort, vill jag fortfarande minnas med glädje, men hans dubbelmissar senast, kanske visar att tankarna, helt naturligt, finns i Danmark, helt normalt men ändå så svårt, så svårt, eftersom jobbet, karriären är så kort.

Men familjen måste alltid komma främst!

Jag tror att vi inför framtiden måste spela in ett nytt anfall och förstärka det yttre försvaret ....

... tiden går allt fortare vid min ålder, och jag vill bara uppleva det allra bästa man kan uppleva i fotbollsväg!!!!!

DUBBELN

Så enkelt är det ...?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 13:52
Sekt.E//

Jag tycker också det är bra att Kim stannar. Men har heller aldrig varit orolig. Ett forumrykte som spred sig till NA så att Kim till slut "tvingades" dementera. Detta forum har rätt stor makt ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 13:47
Saywee//

Synd bara att inte Påsksmällen delades ut tidigare, då är det troligt att vi haft 3-6 poäng mer. Tänker på Gais o Mjällby.

Nu syns det verkligen att killarna har kul och är harmoniska.
Annons: