/fotboll/osk/forum/4894.aspx/fotboll/osk/forum/4894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SvenskaFans GBG Ängel
2010-05-13 22:46
Jag måste säga att Gerzic är ett riktigt äckel som är kaxig o går runt o snackar o jävligt vidrig manniska. Ni tycker säkert det om Sella men Gerzic kommer billigt undan. Annars skrev jag på vårat forum om matcgen o vi fick bort Astvald totalt o Bedoya o Gerzic var väldigt statiska o kom i otakt men när våra minnermitfältare med Olsson o Gurra kom snett så kom ni med jätte chanser. För Gurra o Olsson gick mest på styrka på Bedoya o Gerzic för dom har annars inte kvalite att stoppa såna spelare som Bedoya o Gerzic i hög klass men dom gjorde det bra o lpte över stora ytor o tog bort dom men när dom kom snett så kunde ni komma till jätte chanser. 0-0 var ett rättvisst resultat knappt men var det nån som skulle vinna så va det vi.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-13 22:39
ÖSK-Karl//Jag håller med om att skador och avstängingar ibland tvingar Sixten att byta in spelare i bättre form eller bättre lämpade än den som lämnar. Om det är någon kritik man måste ge Sixten så är det just i detta. Att han har bättre spelare på bänken än på banan eller i fel position.

Men Erik tycker jag inte alls imponerat likt Astvald som när han dök upp även om Erik absolut inte varit dålig. Men jag tycker (än så länge) att Erik kommer mest till sin rätt när han får ligga lite längre ned i banan.
Örebro TIC-TAC
2010-05-13 22:35
Ämne: KvT//

Men vissa p....Ser också Erik som bäst ersättare till Nordin. Bra tekniskt och har visat på bra spelsinne den tid han spelat. Berra visade väl också att han kan gå in och ersätta Almebäck. Jag satt och väntade på att vi skulle få hörna och se om Berra kunde få dem farliga.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-13 22:34
Degen? fy faan

iaf- Syns i denna match hur viktigt det är med Bedoyas djupledslöpningar. Löpningar som sällan vare sig Nordin eller Nordback tar. Därför bävar jag lite offensivt när inte Bedoya är med.
Wivallius
2010-05-13 22:33
ÖSK-KArl//

Du är godkänd. Bara att köra!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 22:31
Wivallius//

Scrollade. He, he, gillar både ÖSK o Degen. Ja, då blir ni nog bara två ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 22:27
KvT//

Men vissa påstår att det är en myt att inte Erik kan spela offensivt? Dessutom blir det ofta bra när Sixten tvingas ändra.

Kolla bara Berra idag efter så lång tid i frysboxen, hoppas han fick tyst på sina belakare nu. Fy tusan om vi skall behöva släppa en sådan kille som bosman.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 22:19
Wivallius//

Nu har jag ansökt. Skicka ett pm hur jag sedan skall göra är du hygglig!

FORZA BERRA!
Wivallius
2010-05-13 22:19
lotta potta//

Politikernas mattor i Örebro också, tyvärr!
Örebro Lotta potta
2010-05-13 22:14
Att inte Göteborg har råd med gräs är ju inte så konstigt, först skall ju politikernas och tjänstemännens gräsmattor underhållas.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-13 22:10
Godfoten// jo, det blir nog Erik Nilsson. Vi har ingen naturlig ersättare till Nordin men han är väl mest lik ändå. Ett annat alternativ skulle kunna vara att dra ner Paulinho i Nordins position.
Örebro Stephan
2010-05-13 22:07
Satt på Gamla Ullevi ikväll. Helt okej match faktiskt! Berra var duktig, slog fina crossbollar i sedvanlig ordning.

Kul att se att ÖSK inte längre viker ner sig på bortaplan, riktigt kul! Tror vi har något på gång här. Kul också att se den stora kubanklacken som var på plats, stor eloge.
Örebro Rocky Dennis
2010-05-13 22:03
Klart att IFK gynnades av det. Kändes som att vissa i laget slog bort väldigt enkla pass och kändes ovanligt tafatta i vissa situationer, exempelvis nordin. Men vissa stunder spelades det fin passningsfotboll, men mestadels tyckte jag att det var rätt dåligt faktiskt. En jämn match för övrigt, och ale var värd ett mål. Killen är ÖVERALLT.
Örebro Lotta potta
2010-05-13 22:03
Ze är en misshandlad Kung!
Örebro rirobban
2010-05-13 22:00
Om det varit en bättre plan idag, hade ÖSK vunnit då? Gynnades IFK av den dåliga planen eller var det ÖSK som gynnades av det? Vad tycker ni som såg matchen?
FORZA ÖREBRO!
2010-05-13 21:57
Senast vi fick oavgjort borta mot Skattefusk var från 2002, alltså 7 år i rad har vi torskat. Tack att den sviten är över. Fy fan vi var så nära segern! Bedoya!!

Härligt att se Berra i bra form.
Örebro Rocky Dennis
2010-05-13 21:52
Wowoah! Berra!
Wivallius
2010-05-13 21:51
Conjuration//

Du har rätt.

Men om du läser på Old speckled hen (denna goda öl) så ser du mina bevekelsegrunder.

På forum24 tänker jag dessutom skapa en grupp för oss som gillar både ÖSK och Degen. Kan bli bara du och jag men ändå ;-)

Varifrån i Degen kommer du? Jag bor söder om: Klippan :-)
Örebro Godfoten
2010-05-13 21:50
Hemma mot TFF. Läge med Erik N på mitten och inte Wirtanen eller vad säger ni?

Bra jobb Berra!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-05-13 21:50
Ämne: Alla ni som tjatar p....
EXAKT. Som när Nordin fick rött förra året för att han nuddade Selakovic. Vi som tjatar vill gärna att det döms lika åt båda håll.
Örebro Conjuration ★
2010-05-13 21:45
Wivallius//

Tror du har blivit beroende av att vara admin på ÖSK-forum, detta är väl ditt tredje forum som du är admin över på kort tid? ;)

Jag signar upp! haha :)
Örebro Brinkewall

Vad var det för skador som fick Kim och Micke att gå av?
Örebro Kurt von Traatt
ÖSK-Karl//Fast Erik levererar bäst passningar nerifrån banan. Högt uppe i mitt kommer vi inte få se så många av den varan.
Wivallius
2010-05-13 21:43
ÖSK-Karl//

Jag vill ha dig i vårt nya forum, baby!

Se länk! Ansök!

Örebro Grixx
2010-05-13 21:42
....och Nordins gula var en klar missbedömning av Stålhammar...men såg möjligen tuffare ut i "fel" vinkel.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-13 21:42
gazzettadellosport //Håller med. Just nu funkar alla spelare, roller och system. Inget är så bra att det inte kan bli bättre dock, så i sann närkisk anda. Skjut mer och bättre!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 21:41
Tur i oturen att Nordback är skadad. För nu måste Sixten spela Erik Nilsson på måndag. Tror heller inte det är någon fara om Almebäck är skadad. Det fixar Berra.

Förstår vilka passningar Erik och Berra kommer att leverera.
Örebro Aspen
2010-05-13 21:41
Bra match trots grusplan. Roligt att se Berra spela stabilt. Wowoah, Bedoya och Anttonen bäst tycker jag.
Hoppas få se Erik från start på måndag.
Örebro rirobban
2010-05-13 21:40
Äntligen tippade man helt rätt. Kändes verkligen som det skulle bli 0-0 pågrund av underlaget, men nu har jag inte sett matchen (3:e jag missar för året). Ska väl kolla på sammandraget och läsa lite referat för att få en inblick hur matchen var:) I fortsättningen kommer jag fotsätta min vandring uppåt i tipsligan:)
Örebro Grixx
2010-05-13 21:39
ÖSK-Karl// Kan vara för knuffen...något annat syntes inte i bild...kanske något innan??
Annons: