/fotboll/osk/forum/4888.aspx/fotboll/osk/forum/4888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:26
KvT//

Men de har väl aldrig värvat någon etablerad från ÖSK? Tänk dig själv vilket liv det hade blivit om Lars Larsen gått dit när de försökte.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:23
abdel seidou//Tycker inte det blivit särskilt stort väsen när Örebroare gått till Degen.

Vi är rätt lama. tror inte så mycket hade hänt även om Larsen gått dit. Visst, vi hade gnällt här inne och till lördagsgroggen. Men hade han nog promenerat omkring i Örebro rätt safe.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:20
KvT - Det är förbjudet även från vårt håll med övergångar till Degerfors. It works both ways. Det som gör skillnaden är skillnaden i kvalitet mellan lagen. Vi skickar våra "dåliga" till dom. Typ lånar ut Johan Pettersson, eller låter Magnus Samuelsson avsluta där när vi inte vill förlänga hans kontrakt. Då är det så klart okej, men tänk dig om Degerfors hade lyckats med sitt värvningsförsök av Lars Larsen när vi höll på o förhandlade om nytt kontrakt med honom. Då låg vi båda i Superettan och då hade nog hela Örebro exploderat i eld och lågor.

Att det är totalförbjudet för dom är ju för att det är deras absoluta nyckelspelare eller största talanger som blir aktuella för oss, som Christoffer Wiktorsson nu senast och kanske Johan Bertilsson inom en snar framtid.

Vi skickar ju bara iväg våra leftovers till dom och då är det såklart ingen som bryr sig. Det är snarare en triumf för oss, nått som visar på hur överlägsna vi är gentemot lillebror när våra ratade spelare blir deras viktigaste kuggar.
IFK Göteborg Peck
2010-05-15 00:16
tack för infon nu vet jag lite mer :) Kul med trevlig bemötande. Väl mött när det nalkas höst match mot er!
Örebro Sersant
2010-05-15 00:10
Peck: Håller med abdel, värsta övergången idagsläget är alla andra allsvenska lag. Skulle Peking eller degen lira i allsvenskan så skulle dem vara det förbjudna laget men i dagsläget så skulle ingen "topp" spelare gå dit.

Tycker inte Västerås är speciellt förbjudet, har personligen aldrig förstått hat känslorna mot Västerås (men jag kanske är för ung). Peking o Degen är värre konkurenter i mina ögon.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:02
Peck //Tror inte det finns någon förbjuden övergång i Örebro. Däremot finns det en ca 50 km väster om oss. Det är Degerfors till ÖSK. Då tar det faan vid. Däremot i inkonsekvensens tecken, säger Degerfors sällan nej till bra spelare från Örebro.

Varför måste meningskiljaktigheter alltid mynna ut i personliga påhopp? Är det för att man inte tål att någon tycker annorlunda än en själv?
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:00
Ämne: Vilken är den mest f....
Peck//

I teorin borde de mest förbjudna övergångarna från oss nog vara Degerfors och Västerås. I praktiken blir det ju inte riktigt så dock. Västerås är för långt ner i seriesystemet för att ens bry sig om och Degerfors är nog också för mycket av lillebror nu för tiden för att man ska reta upp sig på dom. Som exempel tog vi ju hit degerforsaren som spelade hos er, Sebastian Henriksson, från norge och sen gick han härifrån till Degerfors utan att nån knorrade alls. Men då handlade det ju om att varva ner och flytta hem.

Tills dess att Degerfors eventuellt tar sig upp till Allsvenskan igen så får man nog helt enkelt säga att alla övergångar till andra Allsvenska föreningar är förbjudna. Klubben har som uttalat mål att bara sälja till utlandet. Släpper man spelare inom Sverige ska det vara för att de inte platsar.
Örebro Grixx
2010-05-14 23:41
Lotta-Potta// Skönt att höra att du är överlägsen mig:-)

Kalle får ju säga vad han vill här i forumet och i princip har han ju tidigare och idag skrivet vad det handlar om...sedan är det väl bara att hoppas att allt löser sig på alla fronter och att även 6-10 blir bättre på vissa saker....och om så är det fine med mig.

När det gäller medarbetarsamtal och dylika så är det ju tänkt att det ska utmynna i förbättringar och inte anledningar till att focka folk.
IFK Göteborg Peck
2010-05-14 23:38
Vilken är den mest förbjudna övergången för er om man spelar i ÖSK? Är det "Peking" eller?

Angående Albåge så är det nog kört för oss se honom i blåvitt igen, ja.
Har en vän som är barndomsvän med Alvbåge och enligt honom så ville han spela i blåvitt då han tyckte det var skönt att vara hemma i Götet, men bengan var för bra för att sätta på bänken då. Sen kan man ju tycka att han borde fått fler chanser, men samtidigt var Bengt Andersson väldigt, väldigt bra målvakt under den tiden.
Gött för er att höra en skön röst från Götet i mål alla fall!
Örebro wurpa
2010-05-14 23:29
Ämne: Allt skit i pottan//....
kritiserade kalle för en stund sedan,blev givetvis
raderad.fritt forum jo tjena.men men, borde kanske inte använt grova medicinska termer.
Örebro abdel seidou
2010-05-14 23:27
Men vilken konstig diskussion. Vissa gillar Göteborg, andra inte. Vissa gillar Örebro, andra inte. Personligen gillar jag båda två. Göteborg är ganska trevligt, ut åt Frölunda-hållet är det rätt trevligt och centrum är inte lika hetsigt och kaotiskt som Sthlm. Mer av ett skönt flow i stan. Sen tycker jag ännu mer om Örebro, dels p.g.a. som Lotta potta uttrycker det "skitvädret". Känns som om ni har typ 3 soldagar om året och noll dagar utan kalla, blöta havsvindar som kryper in under kläderna.

Men skit samma vad jag tycker, Alvbåge eller Almebäck lär i.a.f. knappast vara intresserade. Almebäck står självuttalat i tacksamhetsskuld till ÖSK eftersom vår klubb gav honom en "andra chans" när han själv var på väg att ge upp och varva ner i division 1. Dessutom trivs han väldigt bra här med betydelsen han har för laget, rollen i gruppen o.s.v. Lämnar han oss blir det för ett utlandsäventyr eller kanske en flytt tillbaka till 08 om nån av klubbarna där börjar prestera väldigt mycket bättre och gör sig intressant för honom när kontraktet går ut.

Vad gäller Alvbåge är det nog kört för all framtid för IFK. Ni hade eran chans där men ni hade nån hjulbent gammal gubbe som ni satsade på istället. Visst att han kanske var värd att vara nummer 1 men det där var ju absurt. Alvbåge fick knappt ens göra en träningsmatch på försäsongen och inte stå i cupen eller så heller. Han är oerhört besviken över den tiden och ser det som bortslösad tid. Oavsett vad han höll på för lag när han var liten så är de första associationerna kopplade till blåvitt knappast positiva längre för hans del. Sen har han barn med en Örebro-tjej som dess utom är syrra till en lagkamrat. Rena rama inaveln här!;) Nej men skämt åsido, han har det bra här, det är familjärt, han trivs med svågern i laget. Han har köpt villa och det inte ens inne i stan utan 5-10 min utanför i Ekeby-Almby, så någon storstadslängtan verkar han inte känna. Snarare längtan ut på landet.

Han planerar nog för att åldras i den här stan med närhet till damens sida av släkten, undantaget nån eventuell andra utlandssejour om han får chansen att tjäna storkovan eller testa sina vingar på en högre nivå. Ni kan knappast erbjuda tillräcklig lön för att motivera en flytt till er, ni som inte ens ville ge honom skuggan av en chans senast. Ni är inte heller ett bättre lag. Han har inget att vinna och allt att förlora på en sådan flytt. Precis som Almebäck trivs han med att vara en mycket viktig kugge i laget här. Han trivs också med att vara något av klubbens ansikte utåt och den absoluta mittpunkten socialt i gruppen (tillsammans med Nordin Gerzic) så dröm och glöm kära änglar, ni får ingen av dom. Det kan jag ta gift på!
Malmö FF ★ Mr. Light Blue ★
2010-05-14 23:24
Alla som har Facebook, gå med i gruppen: "Denna sko saknar klack, det gör Helsingborg också".
Örebro Lotta potta
2010-05-14 23:22
Grixx: Helt övertygad om att min mentala status är vida överlägsen din. Nu högg jag ditt namn i luften. Finns de som är värre än dig. Men jag kommer att sakna insideinformation o annat från de som startat eget. Värsta av allt är väl att det tar något år innan man har någon chans att komma in i gruppen.

Vill inte du veta vad som hände i påskas o som några skrivit lite om ? Helt klart är ju att laget blev mycket bättre efter påsk.
Örebro Grixx
2010-05-14 23:09
Allt skit i pottan// Snälla lille du, visst är det synd om dig med din mentala status...och observera jag säger inte vilken nivå den är på det kanske är en ren hyllning till dig L-potta.

Är det så att Kalle eller hans vänner inte tål att ifrågasättas...och spec inte när några av oss andra tycker att det upprepas/spammas samma åsikt 20 ggr per dag. Alla är mer än välkomna med sina åsikter!!!!
Precis som man blev smått oxtokig på ara och hans upprepande inlägg så kan man bli det på vem det så må vara månde som upprepar sig så ofta utan att tillföra nya fakta.

...och så blir det jävligt meningslöst när någon gnäller över andra som tycker annat...och samtidigt säger sig värna om det fria ordet i forumet!!!!
IFK Göteborg Peck
2010-05-14 23:04
kunde inte låta bli att kommentera igen. Smaken är som baken, vet själv en Örebroare som aldrig skall flytta tillbaka säger han. Att vår fina stad är en håla? Hur kan en stad med 500 000 vara en håla. Då har du bara varit typ i femman och kungsgatan, vår stad är nästan tre gånger stor som Malmö till ytan. Har faktiskt varit i Örebro, men den var för liten tyckte jag och eran dialekt gick mig på nerverna, men den har säkert ngt gott att erbjuda med. Får stanna längre nästa gång.
Örebro Conjuration ★
2010-05-14 23:00
IFK No1// Om du inte gillar djupt vatten så vad tycker du om IFKs inmarschsång? Jag är villig att byta ;)
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:58
IFK No11:
Du har aldrig funderat på att det mesta handlar om var man är uppväxt ?
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:56
Conjuration: Stockholm o Malmö är helt ok, men de har ju inga fotbollslag man kan hålla på. Bodde 4 år i Göteborg, vilka skitår, töntskämt o skitväder.
IFK Göteborg IFK No1
2010-05-14 22:55
Som exilängel kan jag bara säga att Göteborg är det bästa som finns och jag har ingen båt på Västkusten. Gillar inte djupt vatten..
Örebro Conjuration ★
2010-05-14 22:50
Peck// Ta det inte personligt men jag har varit i Göteborg och jag tycker tyvärr att det är en håla, däremot så gillar jag Stockholm och Malmö, två bra städer även om det är lite väl hektiskt i Stockholm.

Fördelen med Örebro är att det är nära till allt, står man i centrum är det nära till Behrn Arena, affärerna you name it, bra kollektiv förbindelser också.

Det är bara göteborgare som gillar Göteborg eller bönder som har båt på västkusten.
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:48
Peck:
Knepigt då att de som pluggat i Gbg (jag bl.a) flyttar tillbaks till Örebro. Ingen uppväxt i Örebro står ut med all blåst o skitväder.
IFK Göteborg Peck
2010-05-14 22:43
lotta/ Du verkar inte vaknat på rätt sida. Tror nog de flesta hellre bor i en stad som GBG än Örebro om jag skall vara ärlig. Nu tar du det säkert personligt så ha en bra helg från GBG!
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:40
Tack som fan ni som Dejmon, grixx o andra som fått alla läsvärda här inne att bildat ett eget forum. Är ni nöjda nu ? Detta forum kommer dö ut med bara laguppställningar o skit.
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:37
IFK No11:
Det skall du egentligen skita i, men de har kontrakt minst över 2011 o ingen av dom vill ner till ert rövhål med fusk som ledstjärna.
Örebro Ropesin
2010-05-14 22:31
IFK No1// Det behöver du inte bry dig om, ingen av dom är intresserade av att representera ett bottenlag på en grusplan...
IFK Göteborg IFK No1
2010-05-14 22:30
På hur långt kontrakt sitter Almebäck och Alvbåge ?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 21:59
Nu lyckades jag få in inlägget i forum24-gruppen ;)

Tack Wivallius. Nu är det "slutskvallrat" här inne!
Örebro Miroslav kuba
2010-05-14 21:25
Hur är statusen på Almebäck? Spelar han mot TFF?
Örebro wurpa
2010-05-14 21:22
oj råkade dissa karl farligt farligt
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 21:19
Dejmon//

Du får gärna leva i den tron, men har du kollat vilka som styr ÖSK-Elitfotboll ännu?

Det är inte en person som i Fahlanders fall. Allt skall det röstas om vilket är bra.
Annons: