/fotboll/osk/forum/4881.aspx/fotboll/osk/forum/4881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-14 15:45
Spelare med utgående kontrakt 2010:

Peter Westman
Magnus Wikström
Patrik Anttonen
Tommy Wirtanen
Samuel Wowoah
Roni Porokara

Spelare som utgående kontrakt 2011:

John Alvbåge
Michael Almebäck
Alejandro Bedoya
Erik Nilsson
Nordin Gerzic
Kim Olsen
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 15:43
Pelle Blom hyllar ÖSK
Örebro Rocky Dennis
2010-05-14 15:36
Eh? Det är en möjlig utgång som du målar upp, men knappast trolig. Att allt detta ska hända tills nästa säsong håller jag som mycket låg risk. Det enda som känns rätt så säkert är att basse försvinner. Varför är det sista chansen för Nordin? Har kim kanske hemlängtan? Alltså var nöjd för tredjeplatsen vi har och det fina spel vi spelar och njut, gå ut i solen med en kall öl och andas. Det här löser sig.
Örebro den oumbärlige
2010-05-14 15:29
Jag har typ sagt det i 2 år. Den här truppen ÖSK har spelar sin sista säsong ihop.

Kihlberg & Wikström spelar på sista strängen.

Basse, Roni med 95% säkerhet borta.

Almebäck & Astvald letar redan proffsklubb

Bedoya blir snart för bra för AS och kontraktet inte långt kvar.

Kim allt äldre och kanske hemlängtan.

Nordins sista chans att ta sig ut och skriva ett fint kontrakt (dock mer osäkert)

Paulinho blir för dyr att lösa ut

Wowoah lär inte bli yngre.

Av våra nyckelspelare är det bara Alvbåge som verkar bli kvar sett till nästa 2 säsonger men inte ens det är säkert. Och om Nordin ej får ett bra anbud för han drar ej om det inte är bra, fick väldigt saftigt bud av AIK tidigare.
Örebro Aspen
2010-05-14 15:19
Nu verkar det bli en monolog. Jag går och kör damsugaren i stället.
Örebro Aspen
2010-05-14 15:16
Förövrigt tycker jag vi inte ska se det här med enstaka skador och avstängningar som ett stort problem. Normalt drabbar det alla lag. Man måste vara förberedd på att det händer. Blir man orolig tror man kanske vi har missat det i förberedelserna. Jag tror det är en del av förberedelserna att låta en bänkspelare komma in i spelet de sista minuterna av en match. Det är bättre med 30 minuter än 10 minuter. Blir det bara 2-3 minuter undrar jag om det har något värde.
Örebro Aspen
2010-05-14 15:09
Dejmon//Kapitalister är som vanliga människor, vissa är goda andra är som svin. Få stöder fattiga världen som superkapatilisten Bill Gates. Många av kapatilisterna är också medlemmar i ÖSK. Vad som är viktigt är hur man hanterar ÖSK, inte om man är kapitalist eller proletär, tjock eller smal, lång eller kort, arg eller snäll.
Om man som lönearbetare på t ex korvbrödsbagaren aktiefondsparar för sin pension är man då kapitalist eller prolitär?
Örebro Aspen
2010-05-14 15:00
Dejmon//Det var kommunens bolag som tog över BA och byggde det klart. Det var Du som tog upp frågan om BA:s färddigställande.
Det verkar finnas minst två bilder av händelserna runt ÖSK kris, dina bild och sedan en bild som många andra här på forumet har.
Alla läsare värderar själva viljen man vill tro på.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 14:56
Dejmon //Nu är det väl så att ÖSK också är ett AB? Och ett AB består väl av aktier som andra kan köpa? Så då antar jag att kapitalister redan har makt över din klubb oavsett om du gillar det eller ej.

Och även Berhn är väl en kapitalist?

Det är nog bara att gilla läget och inse att ÖSK skulle inte överleva en dag på elitnivå utan kapitalister.

Örebro Dejmon
2010-05-14 14:39
Aspen//
Kommunen är inte en faktor här då dom valde att köra huvudet i sanden och hoppas allt skulle lösa sig ändå. Dom har jag uteslutit. Det fanns dock andra sponsorer. Se föregående inlägg.
Örebro Dejmon
2010-05-14 14:35
Okej ÖSK-Karl har läst på lite nu. Spelarinvest äger 45% av Örebrpläktaren och var således DELAKTIGA i att färdigställa våning 3-4 av nya läktaren. Har jag missat nått där?

Spelarinvest KÖPTE ANDELAR AV SPELARE för 5 miljoner i samband med degraderingen. Det saknades enligt elitlicensnämden då 500kkr för ett plusresultat och ÖSK blev degraderade. 5,5 miljoner var alltså skulderna på.

Nån som vet hur mycket P** såldes för?

Behrn-pengarna fördelades över en tioårsperiod ja men om risker för kk var uppenbar där hade säkert det kontraktet kunnat skrivits annorlunda. Det finns även andra storsponsorer som säkerligen inte hade velat se deras pengar kastade i sjön om inte invest bildats.

Missförstå mig rätt. Spelarinvest har gjort mycket bra för klubben men kapitalister som ÖSK-Karl (som dessutom tjänar sina pengar genom att knegare som jag själv producerar åt dom) bör hyllas med viss skepsis. Tack och lov kommer ni aldrig få verklig makt över MIN klubb!
Örebro Aspen
2010-05-14 14:34
Dejmon//Du verkar i varje fall tror på dig själv. Sätt då upp en egen korrekt ekonomisk analys över ÖSK-situation och matcha den med de omvärldsfaktorer (t ex kommunens villighet att gå in) som fanns då. Då får Du något du själv kan tro på. Det tra väl några dagar att få fatt på alla siffror.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-14 14:32
ÖSK Krille// Vet inte om en billjetrea skulle locka så mycket mer folk. Tidigare år när det har varit gratis inträde så har det inte haft så jättestor effekt. Det är nog inte priset som är den avgörande frågan om man går på Allsvensk fotboll eller inte. Snarare är det väl så att Allsvenska har varit lite "överhypad". Nu har nog verkligheten kommit ikapp klubbarna, Svensk klubbfotboll får den publik den förtjänar.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-14 14:10
Kan inte ÖSK ha biljettrea mot Träligaborg på Måndag? Jag tror det kan komma än hel del folk.
Örebro Dejmon
2010-05-14 14:00
Snälla ÖSK-Karl kan inte du förklara för en med dåligt minne hur egentligen turerna var när spelarinvest bildades. Hur var det med underskott o.s.v.? Och på vilket sätt var det ni som gjorde att BA blev färdigställd? Var det inte Örebroporten som finansierade det?
Örebro Dejmon
2010-05-14 13:56
ÖSK-Karl//
Men du verkar ju enbart se de du själv vill se i inlägg och förvränga allt som skrivs och inte skrivs!! Jag har inte ifrågasatt spelarinvest´s betydelse, läs igen! Jag ifrågasatte om det verkligen är så som du påstår att enbart Spelarinvest ska krediteras för att ÖSK inte har gått i konkurs!

Både Basse och Berra har fått spela. Både i AS och SvC!
Örebro Dejmon
2010-05-14 13:50
KvT//
Vet ej. Ja antagligen men det är skillnad på ett möjligt scenario och nått som faktiskt händer.

Varför skulle jag de? Sett mig hylla Wiken nånstans?

Jag håller med dig. Det finns, tyvärr, ingen som har större potential än han på mittbacken än Alme just nu. Det känns sådär om ja ska va ärlig. Men givetvis kommer vi behöva köpa nytt om Wiken slutar av flera olika anledningar. Berra kanske blir en fullgod ersättare, hoppas såklart, men är tveksam.

Alltså positiva egenskaper enligt dig: Stor, bra bollkänsla, skaplig på brytningar och suverän i luften.

Jag håller med om att han är stor (oväntat va??) och att detta hjälper han i hans huvudspel. Vad gäller bollkänsla och brytningar är jag mer tveksam. Räcker detta? Tja beror väl på vad vi har för ambitioner.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 13:39
Dejmon//

Ingen åkte med på köpet, både Basse o Berra var scoutade av Thaaler. Förhoppningen var att minst en av dem skulle slå igenom. Men får man aldrig spela är det inte så lätt. Tanken var även att det var en fördel att de var två när de skulle flytta ända till Sverige.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 13:24
KvT//

Det stora problemet var att ÖSK:s underskott året därpå hamnat på exakt de 6 miljoner Spelarinvest gick in med för spelartruppen.

Utan Spelarinvest hade det också varit ett stort problem att få BA färdigbyggt.

Att någon (Dejmon) ens kan ifrågasätta Spelarinvests betydelse för ÖSK är så ofattbart att man baxnar.
Örebro Paulinho-Örebro
2010-05-14 13:10
Trelleborg match på måndag :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 13:06
Dejmon//Var det inte så att underskottet hamnade på 500 tkr EFTER att SI gått in med pengarna? Och om inte de gjort de skulle väl klubben haft ett betydligt högre underskott och tom fått konkurshot över sig?

Räkna upp Wikens styrkor och svagheter? Jag menar det finns nog ingen härinne som kan säga exakt hur bra eller dålig Berra kan bli men jag ser iaf ingen i klubben som har bättre potential på mittbacken, bortsett från Almebäck, än honom? Inte skadebenägne Oskar heller. Vad finns det då menar du? Om Wiken lägger av kommer vi behöva en större nickstark mittback brevid Almebäck. Varför inte låta Berra få chansen? Ska vi kicka honom och köpa en annan?

Alltså sitter vi med en 21 årig jätte till mittback. Fin bollkänsla, skaplig i brytningarna och suverän i luften. Men som saknar rutin, erfarenhet och speltid. Opolerad ibland och lite långsam (men snabbare än Wiken om jag får gissa)
Vi vet inte hur bra han kan bli men varför inte undersöka saken? Han höll ju 2008.

Träning i all ära men det är i tävlingsmatcher du utvecklas mest.

Örebro Dejmon
2010-05-14 12:33
Aspen//
Var det så att Berra åkte med "på köpet" när vi hämtade Basse, eller var de tvärtom? Tycker själv att om alla ni ryggdunkare här ska hylla honom borde ju rimligtvis nån av er kunna lista alla de positiva egenskaper han har som gör han till denna stora talang men tydligen inte.. Han fick trots allt näst högst poäng i omröstningen var det nån som skrev. Var han verkligen näst bäst på plan igår efter Bedoya?

Undrar hur mycket dessa två gossar kostat ÖSK och Invest nu med kontrakt, lön o.s.v.?

Lotta Potta//
ÖSK hade säkerligen överlevt utan att Invest gått in och köpt andelar av spelarna. Vet inte vad totalsumman av skulderna låg på men ett underskott på runt 500kkr som Lagrells torpeder talade om var nog löst redan med P**-affären.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 12:21
KvT//

Visst är det så. Almebäck och Berra skulle vara kul att se ihop någon gång. Hoppas, hoppas hela nästa år!
Örebro Brinkewall
2010-05-14 12:20
Ämne: Brinkewall//Ursäkta ....

Ha, ha! Det är sant, han glimtar till ibland!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 12:13
Aspen //Peking-Degen på TV? Fasiken det får man ju inte missa!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 12:11
Fast det oroar mig att ha Wiken och Berra samtidigt som mittbackar. Almebäck städar undan rätt många djupledsbollar varje match. Trelle spelar gärna djupt på Fredrik Jensen som är snabb.

Det är brist att ÖSK inte har brytt sig om att ha en snabbare mittback i truppen som backup eller utvecklingsspelare.
Örebro Aspen
2010-05-14 12:08
Vill bara tips om matchen på TV¤ sport kl. 19:15
IFK Norrköping - Degerfors IF
Örebro Aspen
2010-05-14 11:59
Dejmon//Skriv ett mail till Benny Lennartsson och från honom om Berras kvaliteter och potential så får du ett expertsvar av en som sett honom på nåra håll. Dom flesta på detta forum har har ju inte den internationella erfarenheten även om en hel del varit i farten i Sverige.
Benny lär tillhöra de frälsta.
Örebro Aspen
2010-05-14 11:52
Brinkewall//Ursäkta jag tycket ÖSK-Karls inlägg 10:54 var positivt. SM-guld före 2015, kan knappt bärga mej. Redan i år möjligen?
Örebro Aspen
2010-05-14 11:49
Rudolf Blodstrupmoen//Tycker att ÖSK U i div 2 är mycket bättre än U21-serie. Div 2 är på liv och död, U21 är bara på lek.
Med rätt machning blir det div 1 1 nästa år. Med rätt matchning ska det inte sitta 3 spelare på A-lags bänken som inte får spela när ÖSK U har match. Dom kan sitta på bänken när ÖSK U är spellediga. Dom ska offra livet i div 2, då får dom matchträning och blir bättre.
Annons: