/fotboll/osk/forum/4874.aspx/fotboll/osk/forum/4874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration ★
2010-05-14 23:00
IFK No1// Om du inte gillar djupt vatten så vad tycker du om IFKs inmarschsång? Jag är villig att byta ;)
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:58
IFK No11:
Du har aldrig funderat på att det mesta handlar om var man är uppväxt ?
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:56
Conjuration: Stockholm o Malmö är helt ok, men de har ju inga fotbollslag man kan hålla på. Bodde 4 år i Göteborg, vilka skitår, töntskämt o skitväder.
IFK Göteborg IFK No1
2010-05-14 22:55
Som exilängel kan jag bara säga att Göteborg är det bästa som finns och jag har ingen båt på Västkusten. Gillar inte djupt vatten..
Örebro Conjuration ★
2010-05-14 22:50
Peck// Ta det inte personligt men jag har varit i Göteborg och jag tycker tyvärr att det är en håla, däremot så gillar jag Stockholm och Malmö, två bra städer även om det är lite väl hektiskt i Stockholm.

Fördelen med Örebro är att det är nära till allt, står man i centrum är det nära till Behrn Arena, affärerna you name it, bra kollektiv förbindelser också.

Det är bara göteborgare som gillar Göteborg eller bönder som har båt på västkusten.
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:48
Peck:
Knepigt då att de som pluggat i Gbg (jag bl.a) flyttar tillbaks till Örebro. Ingen uppväxt i Örebro står ut med all blåst o skitväder.
IFK Göteborg Peck
2010-05-14 22:43
lotta/ Du verkar inte vaknat på rätt sida. Tror nog de flesta hellre bor i en stad som GBG än Örebro om jag skall vara ärlig. Nu tar du det säkert personligt så ha en bra helg från GBG!
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:40
Tack som fan ni som Dejmon, grixx o andra som fått alla läsvärda här inne att bildat ett eget forum. Är ni nöjda nu ? Detta forum kommer dö ut med bara laguppställningar o skit.
Örebro Lotta potta
2010-05-14 22:37
IFK No11:
Det skall du egentligen skita i, men de har kontrakt minst över 2011 o ingen av dom vill ner till ert rövhål med fusk som ledstjärna.
Örebro Ropesin
2010-05-14 22:31
IFK No1// Det behöver du inte bry dig om, ingen av dom är intresserade av att representera ett bottenlag på en grusplan...
IFK Göteborg IFK No1
2010-05-14 22:30
På hur långt kontrakt sitter Almebäck och Alvbåge ?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 21:59
Nu lyckades jag få in inlägget i forum24-gruppen ;)

Tack Wivallius. Nu är det "slutskvallrat" här inne!
Örebro Miroslav kuba
2010-05-14 21:25
Hur är statusen på Almebäck? Spelar han mot TFF?
Örebro wurpa
2010-05-14 21:22
oj råkade dissa karl farligt farligt
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 21:19
Dejmon//

Du får gärna leva i den tron, men har du kollat vilka som styr ÖSK-Elitfotboll ännu?

Det är inte en person som i Fahlanders fall. Allt skall det röstas om vilket är bra.
Örebro Dejmon
2010-05-14 21:13
ÖSK-Karl//
Varför skulle jag inte stötta laget på måndag? Kommer göra det oavsätt vilka som står för fiolerna på det sätt som jag anser bäst. Dock tror jag helt enkelt du överdriver eran påverkan på klubben. Du kan sitta här och klaga konstant på att tålamodet hos invest tryter med både Sixten och Sjögren och att du (och dina vänner?) kommer upphöra med all "sponsring" om inte avgång eller fot blir aktuell. Att ni inte bara kastar ut dom istället för att gnälla då om det nu är kapitalet som styr!

Klart storsponsorer som de inom invest, inre cirkeln och liknande, kan fixa till ett möte där ni kan vädra era åsikter och påpeka det ni anser vara brister men jag tror fortfarande du överdriver er inverkan på det sportsliga.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 21:09
Gummianka//

Jag lägger ut allt via forum24 och gruppen där. Det är alldeles för känsligt för att skriva ut det här.

Jag bara väntar på att Wivallius skall lära mig hur det fungerar, men ett antal forumskribenter vet vad som hände i påskas och som gjorde att killarna tyckte det var kul att lira igen.

Du kanske redan läst från några om påskriset?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 21:04
Dejmon//

ÖSK-Karl och hans vänner är överens. Men majoriteten vill ge de inblandade en sista chans.

Men om Sixten skulle få förlängt skulle jag bli oerhört förvånad och ännu mer förvånade skulle spelarna bli. Det finns en anledning till varför killarna plötsligt blev så harmoniska.
Örebro Gummianka
2010-05-14 21:02
Ämne: Dejmon//

Läs vad ....
"... Men i kanske ännu högre grad Sixten som i påskas fick en chans att ändra sitt beteende på önskan av de som är viktigast för ÖSK.

Utan att det gjorts av kapitalet hade det inte slutat med pinsamma förluster som mot Gais och Mjällby hemma."

har du lust att utveckla?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 20:40
Dejmon//

Läs vad abdel seidou föröker lära dig. Kapitalet styr redan fullständigt ÖSK-fotboll. Titta vilka som skjutit till mest pengar via Spelarinvest och sponsring.

Sedan skall du titta på vem som är styrelseordförande och vilka som sitter i styrelsen för ÖSK-elitfotboll, kolla även in namnen för samma sak i Spelarinvest. ÖSK styrs med andra ord av kapitalet.

VD Jan Karlsson är anställd av styrelsen och kan sparkas precis när som helst om han inte skulle sköta sig, detsamma gäller Sjögren som tålamodet snart är slut med. Men i kanske ännu högre grad Sixten som i påskas fick en chans att ändra sitt beteende på önskan av de som är viktigast för ÖSK.

Utan att det gjorts av kapitalet hade det inte slutat med pinsamma förluster som mot Gais och Mjällby hemma. Du får tycka vad du vill om de som står för fiolerna. Men utan dessa skulle det inte vara särskilt kul att se på AS-fotboll i Örebro, om ens möjligt. Sedan kan du drömma vidare om Sixten, för det skall till en fullständig personlighetsförändring hos honom om han skall ha skuggan av en chans att få nytt kontrakt. Det fick han reda på i påskas på ett minst lika bryskt sätt som han tidigare behandlat sina undersåtar på. Men tänk på det på måndag, den klubb du stöttar styrs fullständigt av kapitalisterna. Hoppas du stöttar laget ändå.
Örebro Dejmon
2010-05-14 20:40
abdel//
Varför jag undrar är för att då borde det ju inte vara några som helst problem för ÖSK-Karl och hans vänner att få både Sjögren och Sixten bortplockade så att dessa i all välmening kan fortsätta sitt "sponsrande" till ÖSK. Har tyvärr inte tid kolla eventuellt svar ikväll men jag väntar med spänning!
Örebro Godfoten
2010-05-14 20:30
Aspen//

Ja, men så brukar det ju se ut på konstgräs. Dvs trevligt och fartfyllt. Håller med, bra underhållningsvärde i matchen. :)
Örebro Aspen
2010-05-14 20:15
Har sett delar av 1:a mellan Peking och Degen. Bättre spel än gårdagens match på natursanden. SvFF och flera av AS-lagen borde skämmas över de planer som man spelar på.
Norrköpings plan mycket fin. Passningarna går perfekt till adressaten. Njutning att se.
Örebro Dejmon
2010-05-14 19:57
abdel//
Så spelarinvest har enligt dig, som är så fruktansvärt insatt, alltså makt nog att direkt eller inderekt påverka laguttagning, tränare, kanske även ledning o.s.v?
Örebro abdel seidou
2010-05-14 19:50
Du gjorde ett generellt påstående som inte stämde, sen gjorde du ett tillägg till det påståendet som inte heller stämde. Bra jobbat! Gång efter annan visar du att du inte är tillräckligt intresserad av klubben för att vara det minsta insatt i nått. Men du är säkert bra på att sjunga ramsor på läktaren eller vifta med halsduken eller så, det gillar vi, och du stöttar rätt lag så avskyvärd är du ju inte iaf även om du "bryr dig på låtsas" =]
Örebro Dejmon
2010-05-14 19:42
Abdel//
Va kul att du kallar mig lilla. Känner vi varandra? Var såndana som mig får sitta vet du nog inte så mycket om men jag kan ju ge dig en ledtråd: företaget jag jobbar för är ett av dom som skjuter till absolut mest pengar till ÖSK och vi har gott om biljetter till varje match ska du se. Undrar var? Nu har jag dock själv eget sesongsabb. dels för att stötta klubben och dels för jag inte orkar gå upp till kontoret varje vecka. Sen inte minnst för jag gillar atmosfären på Västra stå också och gillar att kunna springa runt på arenan var jag vill med mina vänner utan att behöva sitta å vara bror duktig med mina kollegor. Så...

Vad gäller resten av ditt inlägg så orkar man ju knappt svara. Du har uppenbarligen stora problem med att läsa. Jag gjorde t.o.m. ett tillägg på mitt förra inlägg för jag visste att du skulle misstolka de. Läs igen!
Örebro abdel seidou
2010-05-14 19:38
Wikström är längre än Berra, inte tvärt om. Det skiljer visserligen bara en cm men ändå. Sen har vi Kim där som 3a i centimeterligan, 1 cm efter Berra.
Örebro Dejmon
2010-05-14 19:31
KvT//
Du har mycket rätt i det du skriver. Men frågan är hur det kommer gå för MIF och ÖHK nu. Ensamma finansiärer är jag väldigt tveksam till. Det är jätteroligt så länge de känner motivationen till att hjälpa klubben men sen.. Rent generellt tycker jag det är bäst om klubbarna klarar sig så mycket som möjligt själva, givetvis med sponsring och liknande, men då är det ju egentligen ren reklamförsäljning. Drömmen vore ju om ÖSK ägt arenan själva, som du skriver.

Jag tror också finansiärerna i grunden vill väl och ofta skjuter till pengar till klubben av välvilja. Men jag blir alltid tveksam när jag läser om krav på motprestationer, även om jag har full förståelse för dem. De vill ju givetvis inte kasta pengarna i sjön men jag vill inte att deras investeringar ska bli det bästa alternativet per automatik. Fin linje där.. Och i detta fall med invest så är det ju så att dom köpt andelar i spelare, inte sponsrat klubben på det sätt som Percy och Micke gjort och då blir de ännu känsligare..

Ang. Berra. Jo givetvis är det ofta så. Sen har det ju endel med spännst att göra. Berra verkar ha ett bra häng i luften. Men nog måste han väl va längre än Wiken? Känns så iallafall, fast det kanske är hans spänst som lurar mig :). Det mest negativa jag tycker är att han verkar så fumlig med bollen så ofta men för att va lite självkritisk var jag t.ex. oerhört negativ när jag hörde att Nordin skulle få chansen i ÖSK igen och se hur det gick. Som sagt han får väldigt gärna bevisa att jag har fel som inte riktigt har samma tro på han som många andra!
Örebro abdel seidou
2010-05-14 19:17
Nu dumförklarar du dig själv igen lilla Dejmon. Spelarinvest har väldigt mycket att säga till om, till skillnad från vad du vekar tro, både genom sin representation i bolagsstyrelsen men också genom det faktum att de mest engagerade personerna i riskkapitalbolaget är samma näringslivstoppar som även står för större delen av den övriga sponsringen genom sina företag. Det är till exempel deras önskemål om bra platser i sponsorpaketen och klubbens anpassning i förhållande till denna efterfrågan som gör att sådana som du inte kan sitta på mitten av de mittersta sektionerna, men det är även till stor del p.g.a. dessa herrars starka ställning i stan som Werme är så ÖSK-vänlig som han faktiskt är. Det är dessa herrar som bestämde att man skulle plocka tillbaka Alvbåge och det är genom deras inflytande som Axen kommer erbjudas att ta över efter Sixten när det blir dags för honom att vandra vidare.

Spelarinvest påverkar mycket på flera olika plan i klubben och på flera olika direkta och indirekta sätt. Enligt min värdering av deras ställningstaganden är det i princip uteslutande till det bättre för klubben som helhet.

Sug i dig din kallsup nu lille gnällofag.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 18:49
Dejmon//För övrigt om Berra. Att du säger att han, med stor hjälp sin längd, är bra på huvudet finner jag lite märkligt=) Är det inte så för alla? Tänk på att Wiken och Berra är nästintill lika långa men ändå kommer Berra klart högre upp i luften än Wiken. Så jag tror nog mer än bara längd spelar in.
Annons: