/fotboll/osk/forum/4873.aspx/fotboll/osk/forum/4873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration ★
2010-05-15 00:53
KvT//

Jo jag såg det, svarade även tillbaka ;) Men upptäckte att för att göra ändringarna som jag vill göra så behövs det admin-behörighet. Jag trodde att det räckte med moderator-behörighet så förhoppningsvis får jag admin-behörighet av Willve så snabbt som möjligt. Då har vi ett forum i världsklass ;)
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:52
Jag vill ha mattias Jonsson tillbaka till ÖSK o så ska vi satsa på honom istället för Astvald! Mot SM-Guld!

Nej, nu skojade jag! Däremot vill jag att man ska begrava stridsyxan med Forward. Låna ut nån av talangerna dit och plocka över Ahmed Yasin och Josef Ibrahim till vår organisation. Då kan man släppa iväg Porokara och Paulinho utan att få panik sen.
Örebro Grixx
2010-05-15 00:51
ÖSK-Karl// Lärt och lärt...det är ju lotta som är olärd;-)

Det är ju så Kalle att även du tröttnar på att höra upprepningar men om du själv vill få utlopp för egna upprepningar så är du säkert värd att ha några egna forum och upprepa i....sedan är jag övertygad om att du gillar att komma hit till forumet för att slippa nickedockor....det är alltid nyttigt att krocktesta åsikter där det råder fritt utbyte av tankar.
Örebro Conjuration ★
2010-05-15 00:50
Om ni vill så kan jag fråga Hagge hur hans kontraktssituation ser ut, han tränar 100m ifrån mig på dagarna.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:49
Conjuration //Jag skrev till dig i forum 24! Svarade på ditt mail till W ;) Snygga upp det!
Örebro Conjuration ★
2010-05-15 00:47
Karl// Du som ändå är samma person som Wivallius, ge mig admin behörighet på forumet ;) haha! Minns det så väl hur du blev anklagad för dubbla konton.

Har en väldigt bra känsla angående det nya forumet, det gjorde Willve helt rätt i. Hoppas att det blir organiserat och snyggt!

Jag har aldrig varit så mycket för att bua åt folk, jag tror istället på att ignorera/undvika personen i fråga. The silence treatment ;)

"Judas-Jonsson" har väl inte gjort någon glad i Djurgården, konstant skadad - en klar förlustaffär om han nu inte hade lett DIF till seger på egen hand i kvalmatcherna mot Assyriska i fjol.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:45
ÖSK-Karl//Judas klev ut på banan igen häromdagen läste jag. Tog 20 minuter så var han skadad igen. Varför kastar den mannen inte in handduken och varför envisas DIF att satsa på honom? Han är ju 7 resor värre än Frempong i skadebenägenhet.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:44
Ja men precis jag tyckte också han var ganska bra här, iaf för att vara djurgårdare. Han fick ju inte mycket hjälp från lagkamraterna. Det där med att han inte är förstaval i deras mittlås beror nog på att han var högerback hos oss när dom värvade honom. Dom tyckte säkert att det var en ytterback dom värvade och så har dom satsat på andra centralt. För visst sjutton är han väl bättre än deras finska mittbackar men flyttas omkring för mycket för att få stabiliteten som mittback. Han avslutade ju fjolåret som nån sorts mittfältslibero. Skumt också att han var kapten när han knappt är ordinarie.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:43
Givet att Haginge skrev 3-års avtal borde hans kontrakt gå ut efter denna säsong
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:43
KvT//

Forward, grrrr! Haginge var nog mer att många insåg att han kört fast här. Själv tyckte jag han var en fara som mittback, det han ville spela. Men en ok. högerback. Dessutom har han ju ångrat sig, bra med avskräckande exempel.

Men Judas Jonsson förlåter jag aldrig, trots att det med facit i hand var bra.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:42
ÖSK-Karl//Ok då, vi har väl tuffat upp oss (var på tiden) ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:40
abdel seidou//Tycker Haginge var rätt bra faktiskt mot ÖSK (men han var helt borta på Astvald inspel till Kim som missade öppet mål) . Inga mil från att kvittera heller. DIF måste ha rätt bra mittbackar eftersom Hagine tycks vara 3-4 valet.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:38
På tal om svikare och återvändande till stan. Hur ser Haginges kontraktssituation ut i Djurgårn? Nån som har koll? Skulle Almebäck sticka över sundet till Köpenhamn eller nått sånt känns det ju inte direkt som att det skulle va svårt o få Hagge sugen på att komma tillbaka och fylla luckan. Vad tror ni? Jag tror jag skulle gilla den lösningen även om det var infekterat när han stack.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:37
KvT//

Snarare var lama. Sjögren och Nordin fick ju göra avbön inför Kubanerna. De övriga var vi väl på den tiden tvingade att sälja för ekonomins skull.

Det var ju innan kapitalisterna tog över klubben ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:36
ÖSK-Karl//Han var Örebroare! Räcker inte det? ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:36
Jag har ju alltid sagt det. Ta med en pung enkronor när Haginge spelar i stan. Men ingen lyssnar ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:34
KvT//

Jo, men han var från Forward väl? Skulle Degen ligga i AS och värvade från ÖSK skulle det garanterat bli livat.

Grixx/
Trodde du hade lärt dig att jag tål vad som helst, piggar upp, men det var en bra idé med sluten grupp, trots att den inte kom ifrån mig!

Wurpa/
Menar du som någon annan hönshjärna gjorde i vintras, att jag kan påverka så inlägg plockas bort?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:33
Här får man ju lära sig att man skall hedra förrädarna när de kommer till stan för spel.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:32
Här är vi ju friska. Vi kan bua åt Jonsson men vi ger oss inte på honom på stan. Klart man är safe i Örebro. Rubarth är inte mycket att säga om. Klubbens eget fel, vi hade ju inte råd att behålla honom.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:31
abdel seidou//Javisst är det så. Jag försvarar inte skogsraggarna. Men jag menar att det händer inte så värst mycket när man "sviker" ÖSK
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:30
Går du från Stockholmsklubb A till B är du inte ens säker under träningarna. Du vågar inte visa dig på stan om du är rädd om hälsan.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:30
Jo men det där med att promenera safe har ju med annat än rivaliteten att göra. I en håla som Degerfors går ingen säker oavsett om de försöker göra sitt bästa för klubben eller inte. Kom ihåg hjulbultarna som de skruvade loss för tränaren som skulle åka o hämta dottern på dagis efter träningen eller hur det var. Finns riktigt sjuka personer där i skogarna.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:29
Se Judas Jonsson? Han gick till HIF? Rubarth? Osv
På vilket sätt har Örebro "Exploderat"?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:28
ÖSK-Karl//Jomevisst är vi rätt lama? ;)
Örebro ÖSK-Karl
KvT//

Tror du underskattar lamheten, minns hur det var när AIK ryckte i Nordin.
Örebro Kurt von Traatt
Visserligen var han inte från ÖSK men ändå en Örebroare
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:27
ÖSK-Karl//Kommer ihåg att ÖSK och Degen slogs om Måsen varav han valde den senare
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:26
KvT//

Men de har väl aldrig värvat någon etablerad från ÖSK? Tänk dig själv vilket liv det hade blivit om Lars Larsen gått dit när de försökte.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:23
abdel seidou//Tycker inte det blivit särskilt stort väsen när Örebroare gått till Degen.

Vi är rätt lama. tror inte så mycket hade hänt även om Larsen gått dit. Visst, vi hade gnällt här inne och till lördagsgroggen. Men hade han nog promenerat omkring i Örebro rätt safe.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:20
KvT - Det är förbjudet även från vårt håll med övergångar till Degerfors. It works both ways. Det som gör skillnaden är skillnaden i kvalitet mellan lagen. Vi skickar våra "dåliga" till dom. Typ lånar ut Johan Pettersson, eller låter Magnus Samuelsson avsluta där när vi inte vill förlänga hans kontrakt. Då är det så klart okej, men tänk dig om Degerfors hade lyckats med sitt värvningsförsök av Lars Larsen när vi höll på o förhandlade om nytt kontrakt med honom. Då låg vi båda i Superettan och då hade nog hela Örebro exploderat i eld och lågor.

Att det är totalförbjudet för dom är ju för att det är deras absoluta nyckelspelare eller största talanger som blir aktuella för oss, som Christoffer Wiktorsson nu senast och kanske Johan Bertilsson inom en snar framtid.

Vi skickar ju bara iväg våra leftovers till dom och då är det såklart ingen som bryr sig. Det är snarare en triumf för oss, nått som visar på hur överlägsna vi är gentemot lillebror när våra ratade spelare blir deras viktigaste kuggar.
Annons: