/fotboll/osk/forum/4849.aspx/fotboll/osk/forum/4849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-05-30 09:01
den oumbärlige//Efter som det finns så många åsiktspoliser här och att personangreppen är så vanliga gör att många tröttnat på detta forum. Senaste exemplet:

Namn: osarn » Svara inlägg
Sänt: 2010-05-29 15:28
Fan vad skönt det är när Ösk-karlv inte längre bombar forumet med 6000 inlägg varje dag. Också skönt att slippa hans spydiga kommentarer.

Visar på pesonangrepp kryddat med rena osakligheter. Inavel är nog numera större på detta forum. Här blir man påhoppad om man vissa åsikter.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-05-30 03:32
Vägrar ett inavlat forum. Ju större spridning desto bättre. Men visst, skulle forum2x få fler än 50 ryggdunkande medlemmar som ser mer än var 3:e match live skulle jag kanske överväga. Tills dess inte en chans..
Örebro den oumbärlige
2010-05-30 02:31
lite onödigt att öppna fler likartade forum. Det tar bara död på debatten, så många är vi trots allt inte.
Örebro osarn
2010-05-30 02:01
Lotta potta: Du hade ett förslag på en ramsa en gång till djurgårdsmatchen hemma. Kan inte du dra den igen? den var så jävla bra.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-29 23:25
Lotta potta//

Tror vi alla som är med i Conjurations forumtips fortfarande skriver här också. Men inte lika frekvent.

Bomber, granater och obekräftade rykten samt sådant man inte kan avslöja källor på hamnar i nya forumet. Det är högt i tak, inget internt gnäll och mycket humor. Det är ett väldigt trevligt forum helt enkelt, där vi bl.a kan bestämma om/var/hur vi skall träffas inför matcher.
Örebro Conjuration ★
2010-05-29 23:03
Lotta potta//

Det är ingen som använder Old speckled hen längre (inte på samma sätt), forum24 är vår nya mötesplats (se länktips) där vi disskuterar istället.

Jag rekommenderar att du skapar ett konto på forum24 så kommer Wivallius att gå igenom din ansökan. Du har mitt godkännande dock även om det är Willve som är "the chosen one" ;)
Örebro Lotta potta
2010-05-29 22:44
Hur ansöker man om medlemskap i Old speckled hen ?
Örebro Ståhl
2010-05-29 22:43
Ingen Astvald i U21 trots att Molins lämnat återbud... Hoppas det beror på skadan.

Var det inget konstigt med bilden på Toivonen i dagens NA...
Örebro Lotta potta
2010-05-29 22:09
ÖSK Öster: Härlig video!!!

Osarn: Titta inte, den är barnförbjuden och innehåller spydiga ramsor.
Örebro Sekt. E
2010-05-29 22:08
Även om jag stundtals har/hade olika åsikter än Karl så är han en icke oviktig del av detta forum och någon som bidrar. Så jag hoppas verkligen inte att han av någon anledning slutat skriva här.

Hoppas alla sportsupportrar får ett bra uppehåll.
Örebro Lotta potta
2010-05-29 21:55
Godfoten: Ja, det o just att den här sidan ofta låser sig.

Osarn: Sluta skriva skit, det är inte mycket läsvärt härinne längre sedan ÖSK-KARL, Wivallius och ett helt gäng startat eget forum tack vare sånna som dig. Tack för det, NOT.
Örebro Kubatown
2010-05-29 18:30
Kollat på Polen-Finland, där Porokara spelade drygt 65 minuter då han blev utbytt.
Min första tanke är vad som har hänt med Porokara?
Tala om dåligt kroppsspråk. Joggar bara runt i tomma intet och när han får bollen tappar han den lika enkelt. Sen viker han ner huvudet varje gång han inte lyckas med det han ska istället för att jobba ännu hårdare. Dom enda gånger han springer är hemåt i försvarsarbetet där han är lika rutten, som jag vet inte vad, upplurad på läktaren varje gång. Han skapade inte ett piss på 65 minuter och att det blev så långt är för mig en gåta. Han gick bara runt och gömde sig mest.
En sån spelare vill inte jag ha i Ösk och eftersom det är sista säsongen innan han lämnar så sälj honom om möjligt under transferfönstret i sommar nu. Mer ojämn spelare får man leta länge efter. Ne satsa på någon yngre förmåga typ Leonidsson.
Örebro Godfoten
2010-05-29 17:34
Och se där. Erik Nilsson har reducerat för LSK! :)
Fasiken vad kul.
Örebro widemarsh
2010-05-29 17:30
Erik Nilsson målskytt för LSK!
2-1 till Assyriska nu.
Örebro ÖSK öster
2010-05-29 17:28
Berra Berra Berra! se den sköna stämningen på pekings bortastå.

Hlynur // Klart Kubankaravanen fortsätter genom Sverige. Är datumet helt spikat? j-södra har väl match redan dagen efter..
Örebro Godfoten
2010-05-29 17:18
Lotta potta/

menar du när du postar inlägg? det har jag med. Speciellt när jag använder google chrome.
Örebro Godfoten
2010-05-29 17:16
Erik Nilsson inbytt i 51:a minuten för Ljungskile borta mot Assyriska. Precis efter att AFF gjort 2-0.
Örebro osarn
2010-05-29 15:28
Fan vad skönt det är när Ösk-karlv inte längre bombar forumet med 6000 inlägg varje dag. Också skönt att slippa hans spydiga kommentarer.
Örebro Lotta potta
2010-05-29 15:18
Är det fler som har problem med svenskafanssidan ?
Örebro Hlynur
2010-05-29 15:09
Fortsätter cup karavanen till Jönköping eller? Söndagsmatch, endast 20 mils resa samt fotbollsabstinens borde locka minst lika många som mot Norrköping!
Örebro Aspen
2010-05-29 14:33
Läs och bli imponerad. Eller åk världen runt och leta efter det som finns på hemmaplan.
SUPPORT YOUR LOCALS
Sarp (red)
2010-05-29 11:38
vem skicka du till hemvändarn?
Örebro hemvändarn
2010-05-29 09:58
Björnkvist fick väl chansen under försäsongen innan skadan i nån match? Nån som vet om han tränar med A-truppen? När de inte har semester dvs.
Örebro Marta (hane)
2010-05-28 23:40
Snart måste Björnkvist få chansen att spela med a-trupp...Annars kommer han sticka. Rätt inställning och otroligt tallangfull.
AIK Saywee
2010-05-28 20:30
hemvändarn, är du äntligen hemma?

.. förresten talgoxen hälsar :)
AIK Saywee
2010-05-28 20:28
Hemvändarn, intressant ... men jag tror även att ett aktivt och förutseende svenskt fotbollsförbund borde kunna agerat tidigare och inte nu kalla till krismöten, vilket tramsigt förbund, hur länge har de sovit, tomten och nissarna?

Men när det gäller publiktapp är det ju många ingredienser, fast SvFF borde kanske ha haft någon roll i det hela, eller inte?!
Örebro Grixx
2010-05-28 17:22
...även att Tero Mäntylä återkommer på provspelning är intressant. Det kan väl bara tyda på att han är ganska nära ett kontrakt.
Örebro VapoRoy
2010-05-28 16:56
bra skrivet hemvändarn, intressant läsning...
Örebro hemvändarn
2010-05-28 16:52
Skrev följande gästkrönika för svartvitt men den blev aldrig publicerad då det dagarna efter kom liknande skrifter både på na, ÖSKs hemsida och flugsnapparnsblogg. Men det addresserar en del av det som nämnts om publiktappet.

"Kära Örebroare

Från min bekväma sittplats senast grubblade jag över vart Örebroarna höll hus. En 3e plats, underhållande spel av ett lag med starka profiler bland spelarna. Därtill bra väder, härlig stämning på vallen men ändå dåligt med publik. Att folk inte går på fotboll när man får istappar i skägget och bandyn är på vippen att ställa in matcherna pga minusgrader förstår jag. Men att folk inte kommer när laget går som tåget? Det tycker jag var förvånande till jag tänkte efter och kikade in på flugsnapparens eminenta publikstatistiksida http://eyravallen.wordpress.com/publiken-2010/.

2009. ÖSK avslutade 2008 starkt och sexigt. Man öppnade med hemmamatcher mot Elfsborg, Helsingborg, Kalmar och Hammarby. Vädret var bra.

2010. Isbjörnar gick på gatorna när matcherna spelades, vi mötte Åtvidaberg, Mjällby, GAIS och Halmstad. När vädret sen vände så kanske inte ett sargat Djurgården lockat storpublik och 7034 personer mot TFF ska nog ses som en framgång.

Nej. Publikkrisen i Sverige gäller inte Örebro. Flugsnapparen lär oss att sett till möten med samma lag från 2009 så är snittet bara 367 personer lägre per match. Att snittet är lägre har man hanterat bra sett tillspelschemat. Publikmässigt har det nog gått precis som på plan – över förväntan.

Det är upplagd för en rafflande återstart. Dubbelmöte mot Elfsborg följs av MFF, AIK och Helsingborg hemma. Det blir alltså att bekänna färg för både lag och publik i återstarten. Sett till det allsvenskaläget, ett VM som höjer fotbolls intresset trots svenskt frånfall och att matcherna spelas under bästa tänkbara årstid så är det första gången på länge jag inte längtar till sommarn, jag längtar till hösten.

Forza svartvitt.
Örebro Grixx
2010-05-28 16:52
Wirres förlängning på 2 år verkar väl given på sätt och vis, han tillhör de som inte är eftertraktad av andra och nog som Weggen är glad att få vara med i laget. Rel billig kan tänkas och kan användas lite varstans när det strular. Hade det varit tidigare innan antalet tillåtna på bänken ändrades så hade det varit ännu bättre.

Lite förvånad blev jag men efter lite tankemöda så verkar det mer logiskt. Om det är rätt eller inte vet jag ändå inte...men mer rätt än fel är det;-),

Saywee// Isen verkar ha sjunkit till botten inte sett skymten av den däremot har en objuden gäst i form av en flytande gigantisk vassö lagt sig framför bryggan. Strandskator finnes icke men de hemska näktergalarna närmar sig...och ljudmässigt är de hemska och låter som en blandning mellan data/flipperspel som löper amok...och det högt dygnet runt:-(...hmm lite off topic men det är ju off season)
Annons: