/fotboll/osk/forum/4831.aspx/fotboll/osk/forum/4831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2010-06-09 18:05
Ämne: Transferefönstret ha....
Ja... men fanns ett konkret intresse som skulle ge pengar så skulle det nog avslöjas... inte direkt så att ÖSK skulle förlora på att presentera intresse?
Örebro hemvändarn
2010-06-09 17:38
Transferefönstret har väl inte öppnat än. Vi får ju se vad som händer. Alldeles för långt kvar för att tro att vi får behålla våra bästa spelare.
Örebro Marta (hane)
2010-06-09 17:33
Tror även han skulle tjäna rätt bra på att ibland vika av åt höger när översteget kommer. Behöver nog inte gå så fort då jag tror de flesta ytterbackar i AS har kolla in hans finter nu och aftast går åt rätt håll utan att läsa av honom, bara för att man vet att han brukar.... Har ju ändå varit rätt uppskriven och även fruktad av många backar så säkert en kille man specialstuderar innan match.
Örebro Marta (hane)
2010-06-09 17:29
Vore väl bra då om de kan få till några år till på kontraktet med Poro. Annars är han väl bosman om ett år? Han har ju potential... behöver nog bara lite konkurrens och lära sig variera sig lite och ev utveckla skott. Hans tempoväxlingar borde ju kunna användas även innan skott, men ser sällan det. Oftast hinner man ju åka på semester och komma tillbaka innan skottet avlossats när läge kommer. Kanske kan han få till ett bättre samarbete med Bedoya som gillar att komma bakifrån på inspel?
Örebro Grixx
2010-06-09 17:17
ÖSK KRILLE//Försäljningen står stilla hos många lag. Synd att det sket sig med Poro!

Dock finns det många spelare som andra lag vill "prova" om de får köpa billigt....eller får bosmangratis...och är det svenska lag så måste de sälja själva eller på något annat sätt göra sig av med spelare för att öka löneutrymme.

...men visst vore det förbaskat trevligt med en positiv spelarförsäljning.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-09 16:55
Varför har ÖSK så svårt att sälja spelare? Det är ju kanske bra att spelare blir kvar, men jag tror att ÖSK som klubb skulle tjäna på att sälja lite spelare ut i europa och få sköna stålar i kassan.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-06-09 16:39
Porokara verkar bli kvar i Ösk. Skönt enligt mig. Lite skum rubriksättning dock.
Örebro oroT
2010-06-09 16:05
pemo // Lugnt? Du menar inte stendött? Hinner du med ett sånt där inlägg så ;p
Örebro pemo
2010-06-09 15:44
lugnt på jobbet, så jag tänkte dra en drapa om vårens ÖSK.

Alvbåge: Svårt att säga. Har man hållit nollan sju matcher så är det väl helt OK, men jag saknar lite tändning eller liknande. Sen får han gärna sätta igång spelet snabbare. Fast det känns tryggt med en bra målis.

Anttonen: En av de bättre spelarna i truppen. Lugn, bollsäker och rutinerad. Drar ibland iväg några huvudlösa långpass, men tar igen i spelförståelse. Kunde kanske vara lite "fulare"

Almebäck: Inte lika dominerande som förra året, men en trygghet med sin snabbhet. Önskar bara att han blir säkrare med fötterna. Känns också lite enkel att runda i straffområdet för små kvicka spelare.

Wikström: Tja, två meter stolpe är ju alltid bra att ha vid fasta situationer. Perfekt mot tunga mittspelare och lag som envisas med höga inlägg. Får det betydligt svårare när bollen spelas kvickt efter marken. borde styra spelet lite mer verbalt med sin rutin. Lite Thomas alltså

Wowoah: Har spelat upp sig mycket i de senare matcherna. Bollsäker och taktisk. Upplevs som lite långsammare. Följer antagligen Sixtens instruktioner vilket jag på läktaren inte har en aning om. Men hans plats är nästan lika ohotad som Anttonens

Kihlen: Är suverän när det skall köttas och som bollvinnare. Tycker att han har börjat "röja på" lite mer nu. Hoppas han blir helt skadefri. Slår dock bort lite för många passningar för att få mer än medelbetyg.

Nordin: När han är på topp är han kung. Hoppas bara att han kan komma mer till skott. Saknades oerhört när han var avstängd. Borde få lite fler frisparkar med sig, men vi får väl stå ut med enögda domare i fortsättningen också.

Bedoya: Springer, springer och springer. Lite mer skärpa framför mål och han blir såld till England. Otroligt bra i luften med tanke på sin storlek. Vårens stora utropstecken för mig.
Typiskt amerikanskt självförtroende.

Astvald: Såg honom i ÖSK-U mot Arboga Södra 2008 ( tror jag ) och blev impad redan då. Kul att han tagit steget helt ut och etablerat sig som allsvensk startspelare. Är ung fortfarande så jag skall inte klaga på honom. Gör lite "valp-fel" men det rättar säker Sixten till i sommar.

Kim: Ett stort frågetecken. Kollar man hans mål så är det oftast matchavgörande, men hamnar alldeles för ofta i ett tomrum. Om han blir kvar i klubben tycker jag att de skal skola om honom till mittback. Som center är han en "one-touch"-spelare och det har inte funkat så bra i år. Men det verkar som om motståndarna och "expert-journalisterna" fortfarande har honom som big star.

Roni: Har tappat spelglädjen eller så. Gör ibland otroligt bra saker, men faller ur matcherna alldeles för ofta. Skjuter vid fel tillfällen. Borde kanske skriva på nytt kontrakt så han slutar fundera och spelar på som i början.

Paulinho: Tja, bra löpare och bollsäker, men har väl inte levererat som jag hade hoppas. men får tid på sig att komma in i ÖSK:s spel.

Nordback: blev tidigt skadad. Kommer nog att få svårt att ta en ordinarie plats igen.

Wirtanen: Började väldig svajjigt som back, men har växt och är nu en nyttig "hjälpgumma" samt verkar vara en humörspridare i truppen.- I alla fall av de intervjuer jag hört med honom.
Kommer säkert att göra fler mål

Erik och Robin har jag sett för lite, men lite mer speed där, så är de en klar konkurrenskraft till startelvan.

Berra är tredje mittback som jag ser det och kommer nog att få spela mer i höst. Stor stark och med bra tillslag. Det jag har sett i år av honom så har han inte gjort bort sig.

Per har spelat för lite ( 5 min? ) men jag gillar det jag såg förra året, så där har vi ett bra sparkapital.

Basse är väl bara att glömma, eller hur.

Så där, det blev rätt mycket. Men vad skall man göra? Saknar allsvenskan. Forzza ÖSK
Kalmar Grenis
2010-06-09 15:37
Ämne: Grenis// Förhoppning....
Ja, jag gratulerar också jag eran fina säsong hittils. Väl gjort och det blir spännande om platserna 3-4 tror jag. Det kan bli riktigt jämt.

Och som du säger detta är ert forum, jag blev bara förvånad över den extrama hybrisen och arrogansen en del kör med här inne. Men det är ert forum så upp till er :)

Mvh
Örebro Grixx
2010-06-09 15:19
Grenis// Förhoppningar finns det och en postiv känsla i klubben....och några supportrar blir hybriskaxiga, men så är det ju i alla klubbar.

Så länge de kan hålla sig i egna forum så är det nästan uthärdbart men går de in och kaxar i andras så är det bara att saxa och banna några veckor.

Det är alltid kul med mindre lag som hävdar sig mot storstadslagen...men de behövs också;-)
Örebro Bastard on Parade
2010-06-09 15:12
Vissa verkar döma ut Ajdarevic för att han inte lyckades i League 2. Nu vet jag inte om han varit skadad eller så, men League 2 är väl generellt sett en liga för spelartyper som Nobbe, Olsen och Kapten-Blod.

Ska bli intressant att se han i träning i alla fall.
Wivallius
2010-06-09 14:35
Grenis//

Lyssna inte på Mickee? Scrolla bara vidare.
Örebro Mickee?
2010-06-09 14:29
Ämne: Hjälp vilket högmod ....
varför vänta till slutet av säsongen .. vi ligger 3a, stick o brinn
Kalmar Grenis
2010-06-09 14:23
Hjälp vilket högmod och hög svansföring ni har här inne. Kom ner på jorden, visst har ni lyckats jättebra i år och grattis till det.
Men erat högmod och övertro på er själva börjar likna 08 stil.

Snacka efter säsongen 2010 är färdigspelad tack, då kan ni komma och skryta om ÖSK och säga KFF är föredettingar.

Mvh
Örebro Engångsgrill
2010-06-09 13:45
Wivallius // Tror att styrelsen är väldigt försiktiga med långtidskontrakt efter nedflyttningen till superettan. Kolla bara på Näfver nyss, gick ju åt skogen, men visst, nu kanske man borde chansa lite ;)
Örebro Godfoten
2010-06-09 13:39
En Degerforsare som har gjort några bra matcher i S-ettan väljer att gå till ett sämre lag där han får bättre betalt och har större chanser att platsa. So what, men gulligt att se alla KFF:arna komma hit och käfta. :D

Örebro Grixx
2010-06-09 13:04
Urklantigt av SvFF för datummissen!

...om Bertilssons framtid som bra/dålig spelare vet ingen men det lutar än så länge åt bra.

Längre kontrakt vore önskavärt om inte spelaren bromsar förståss, kanske blir det längre framöver...eller längre förlängningar?...men då gäller det att verkligen vara på tårna och inte vänta till alla drar i spelaren eller är på väg in i landslaget...det är så dags då!

För övrigt verkar det vara tusan så mycket mer intressanta provspelare nu för tiden som kommer hit, positivt!
Örebro oroT
2010-06-09 12:58
Synd med Bertilsson, han såg intressant ut. Sen tror jag han hade haft ganska långt till start11an till skillnad från KFF där det inte är lika många att kliva förbi.

Var nog för det bästa, ser ju riktigt riktigt spännande ut på provspels hörnan så vi kommer nog få lite nya profiler till ÖSK i höst! =)
Örebro den oumbärlige
2010-06-09 12:13
orka bry sig om Bertilsson, seriöst, han kommer ändå aldrig bli något stort, tro mig. flopp i KFF, sen kommer han gå tillbaka till Superettan.

Wivallius
2010-06-09 12:04
SvFF gör självmål efter självmål. Hur länge skall det få fortsätta? Senast datumstrul med ÖSK:s cupmatch. Se länken!
Wivallius
2010-06-09 12:03
Bertilsson skrev på 4-årskontrakt med Kalmar. Varför gör aldrig ÖSk sånt? Se länken.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-09 12:00
Wivallius//

Ajdå, måste missuppfattat hans nick ;)
Wivallius
2010-06-09 11:28
ÖSK-Karl//

Hahahahaha. Även snygg AIDS-vinkling där.

You made my day!
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-09 10:33
hiv_robban//

Du verkar ha en fyraårig pojkes förstånd och jag är säker på att han är glad att han blev av med det.
Örebro widemarsh
2010-06-09 10:21
hv_robban// Om ni har så bra ekonomi, varför är ni så dåliga? ;)
Örebro Pintorp
2010-06-09 09:54
Ämne: Om ni är så bra, var....
Hahaha, hv_robban har koll!
Örebro Grixx
2010-06-09 08:24
hv_robban// Var har du hittat den uppgiften...kolla datumet. Ekonomi är färskvara och sedan 2005 är den bra som DaSa påpekar....men som allt kan den bli bättre.
Örebro DaSa
2010-06-09 07:49
hv_robban// Vi är ett av få allsvenska lag som går plus på driften och inte har våran trupp som en tillgång i bokföringen. Så jag tycker vi har en välmående ekonomi men skulle behöva få till en försäljning för att öka vårat kapital.
Kalmar hv_robban
2010-06-09 07:26
Om ni är så bra, varför har ni ingen bra ekonomi då?
Annons: