/fotboll/osk/forum/4828.aspx/fotboll/osk/forum/4828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Trivseltorsten
2010-06-13 17:03
Jahapp, skönt att vi har Paulinho som duglig ersättare då =) tung lönepost som försvinner. Lämnar plats för några av provspelarna samt någon bomb?
Örebro Oövervinnliga ÖSK
2010-06-13 17:03
Emil Berger klar för ÖSK samtidigt som Kim Olsen lämnar ÖSK!
Örebro S E
2010-06-13 17:02
Tack för den här tiden, Kim.
Örebro Sersant
2010-06-13 16:52
Kim lämnar för Vejle!
Örebro Bastard on Parade
2010-06-13 12:35
DaSa//

Erik spelade i Kihlens roll mot Peking. Nu ska man väl inte dra allt för stora växlar av en match, men det räckte för mig. Han är för dålig defensivt för att bära upp laget. Jag gillar Erik, men jag ser han främst som en ersättare för Nordin.
Örebro DaSa
2010-06-13 10:28
Angående Sixten så vill jag ha modifierad variant av honom. Det bästa vore om vi kunde förändra honom till att bli:
- mer flexibel (t.ex. inte spela 4-3-3 borta mot MFF)
- mer långsiktig (vet att han vill vidare och skiter i om ÖSK är panka och alla spelare sitter med utgående kontrakt när han slutar men t.ex. kunde han ju sagt åt ÖSK för längesedan att sälja Berra och Basse eftersom han helt klart har ngt emot dessa spelare)
- bättre kommunikation med spelarna (förklara varför de blivit petade m.m.)

Tror att de andra punkten är viktigast. För närmaste åren kommer antagligen våran trupp bli sämre och sämre om vi inte får till ngn försäljning vilket jag börjar tvivla på för tillfället.
Örebro DaSa
2010-06-13 10:20
Kul att det verkar gå bra för Erik. Hans poängsnitt måste vara högre än en viss degerforsare som vi vill värva. Undrar om en formtoppad Erik petar Kihlen? Jag skulle gärna se honom från start ngn match till denna säsong på Kihlens position.

Sen var det intressant att se hur många hörnvarianter som argentina hade lärt sig på ngr veckors förberedelser. Tänk om ÖSK hade lärt sig en tredjedel av dem under Sixtens snart 3-år vid rodret:)

Till slut så tyckte jag att jag såg Berra i Frankrikes landslag, jag har sagt det innan och tycker det fortfarande. Berra skall spelas i en Diaby/Viera roll.
Wivallius
2010-06-13 09:48
KvT//

Möjligheterna är stora, givetvis. Det håller jag definitivt med om. Men när laget eller tränaren är fantastiska så används tredjeplatsen som ett av argumenten. Men med ett enda fel resultat så är vi femma, d v s ungefär där vi var ifjol. Ett bra resultat men knappast någon fantastisk utveckling. Tänker man sedan på matcherna mot Mjällby, Kalmar, GAIS och Malmö, så framstår resultaten under våren mer som mellanmjölkigt lagom. Kanske kan man säga att det snarare är kvaliteten på allsvenskan som sjunkit än att ÖSK presterat så mycket bättre.

Om vi blir trea när säsongen är slut, så lovar jag att vara väldigt nöjd ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 19:45
Wivallius // Hehe - Så talar en närking ;) Har sett det också men varför inte se möjligheterna istället för hindren ;)
Wivallius
2010-06-12 19:44
Än så länge har vi tur som ligger trea. Det är lätt att halka ned med ett par matcher med motlut. Det är närmare
till fjärdeplatsen är till andra, om man säger så.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 19:39
Skägget //det argumentet tror du inte ens själv på
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 19:26
ÖSK-Karl //Det är säkert en kombination mellan Kalmars lednings kontinuitet och kloka ledarskap och en bra tränare. För det är han oomtvistat.

Tycker Kim Bergström också lyckas väldigt bra sett till förutsättningarna (Sixten lyckades inte särskilt bra innan ÖSK fick förstärkningar och det gick väl inte bättre för Sixten än det gjorde med Walker med samma trupp). Iofs gör väl Per Olsson ett mycket bra jobb också men han har för tråkig spelfilosofi ala Stefan Lundin. Men Gefle skall nog vara lyckliga att man haft Pelle.

OM man ska lyfta fram något negativt runt Sixten
så är det precis som du säger i vissa saker runt byten hur det gått till när de bättre spelarna ramlat in. Det har måst komma skada/avstängning till. Hela BA utom Sixten har sett att spelaren på bänken är bättre än den på banan. Lika så hans coachning & taktik. En annan sämre sida hos Sixten har väl varit att hantera själva människan i gruppen. Men Sixten har blivit bättre! Han var/är egentligen inte särskilt erfaren som tränare och även han utvecklas förmodligen som tränare.

Men att nitiskt leta fel trots att ÖSK ligger trea och spelar en positiv fotboll känns just nu lite för Närkist och småaktigt. Så jag väntar på rätt tillfälle ;)) Skojade bara.

"Ja trea nuuuuuuuuuuja" ;) Hehe

Men vi får se om ÖSK kan hålla positionerna i höst. Ingen blir gladare än jag.

Btw...såg kort på honom när han kom och nu. Visst ser han mycket äldre ut på bara 3 år? Eller beror det på att han bytt glasögon?

Om ni såg repotaget/dokumentären om Henke häromkvällen så säger han (även om jag inte fullt ut håller med honom) "Det handlar bara om att få rätt och bra spelare. Inget annat"

Jag tror det betyder väldigt mycket. Men det måste till en ledare att göra ett lag av det också.
Örebro Godfoten
2010-06-12 16:31
Erik Nilsson från start i LSK. De leder med 1-0 och Erik stod för assisten. :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-12 11:36
KvT//

Du kan ha rätt om Nanne, själv är jag osäker. Frågan är om inte Kalmars framgångar är mer Sportchefens och VD:s förtjänst?
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-12 11:30
KvT//

Nja, efter påsk har jag legat lågt med Sixten, sedan vet ju både du och jag att "lyckade" skador och avstängningar gjort laget bättre. Så någon supertränare är väl vare sig han eller någon annan i AS.

Nu fick du fart på Skägget igen ;)
Örebro Skägget
2010-06-12 10:55
ÖSK-Karl kräver Sixtens avgång på en enda premiss. Det är för att Karls investeringar i sitt kära Spelarinvest inte har betalat av sig under Sixten.

Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-12 02:01
Peter Samuelsson är en riktigt striker! Han gör nog mer mål än Kim Olsen kommer göra under denna säsong. Han är nog billigare än de andra!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 01:51
ÖSK KRILLE// Ja har inte sett Peter Samuelsson live men förstår på rapporterna att han är en riktig Boxplayer som Kim "Alike" offrar sig hänsynslöst. Kanske tittar ÖSK redan på honom?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-12 01:49
Kurt von Traatt//
Ja. learning by fear är det som gäller med de "Liston" och Antoine! :)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-12 01:45
Varför inte värva Degens skyttekung Peter Samuelsson?
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 01:43
ÖSK KRILLE//haha - Ja då skulle det se annorlunda ut :)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-12 01:42
Tänk er ett dubbelt ledarskap mellan Lennart "Liston" Söderberg och Peter Antoine i ÖSK:). Fan! Ingen hade vilja möta ÖSK då!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 01:40
ÖSK KRILLE//Min drömtränare är Roy Hodson. Men om vi ska hålla oss till Sverige så skulle jag säga Brommapojkarnas Bergström eller Nanne. Men då har jag en reservation att det finns många jag inte känner tiil.

Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 01:37
Vad jag gillar starkt är ÖSK: "Ungdomssatning" när det gäller provspelare och dylikt. Idel unga talanger som kommer hit för provspel. Jag tror stenhårt på det istället för att dra hit Riddez. Något jag tjatat om i flera år. Bra ÖSK!!!!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-12 01:37
Kurt von Tratt//
Vilken tränare skulle du vilja se om Sixten skulle sluta? :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 01:34
ÖSK KRILLE// Ok ;o) Gott så ;)

Men AS är inte någon stor liga. Är du skicklig här finns större uppdrag som lockar ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-12 01:30
Kurt von Tratt//
Sixten Boström kommer bli ÖSK:s svar på Alex Ferguson! Han kommer bli kver i ÖSk i minst 10 år!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 01:24
ÖSK KRILLE//Ja precis. Jag emotsätter mig inte att han förlänger med ÖSK. Det var inte det jag sa.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-12 01:22
Kurt von Traat//
Jo om Sixten vill gå vidare så blir det nog ut Europa! Någon annan Allsvensk klubb är nog inte aktuell!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-12 01:19
ÖSK KRILLE//Vad jag menade var att Sixten , som säkert vill gå vidare i sin karriär, nu sitter i en bra sits för att hitta än bättre klubb i sin karriär. Du ser i ÖSK:s perspektiv men jag menade ur Sixtens sits.
Annons: