/fotboll/osk/forum/4826.aspx/fotboll/osk/forum/4826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-06-01 14:17
Inlägg nr 5
Wivallius
Inlägg nr 4
Wivallius
Inlägg nr 3
Wivallius
Inlägg nr 2
Wivallius
2010-06-01 14:16
Nu lägger jag in fyra snabba här för att slippa sabbet av forumstrukturen:

1
Örebro pemo
2010-06-01 14:12
Ämne: pemo//

Vad bra at....
jo, jag förstår dina punkter, men de är ju inte så olika de andra talangerna jag nämnde. Te.x Näfver hade snabbhet,teknik och var väl trogen klubben och visade (innan skadan ) att han var en framtidsman.
Emra hade (har ) väl den bästa tekniken som visats upp på Bern under 2000-talet, bra skott och målskytt Kevin W en lovande mittfältstalang osv.

Med andra ord så ser jag inte Berra som någon större talang än de andra ovan nämnda.

Skall man rädda någon kvar så är det väl Anttonen. Där kan man snacka om trogen spelare som är snabb, lojal mot klubben, teknik, bra skott och långa inkast.

Men man kan ju inte rädda alla spelare.....för att travestera "Djurfarmen" : - Alla spelare skall räddas kvar, men vissa spelare skall räddas kvar lite extra.
Örebro Sersant
2010-06-01 14:11
Man skött upp bytet då KIF Örebro har matcher på arenan och ÖSK vill ha möjligheten att träna på mattan under uppehållet.
Djurgården Trifon Ivanov
2010-06-01 14:06
Behrn Arenas konstgräs håller inte måttet.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-01 13:56
Pelle B//

En mycket berättigad fråga.

Någon sa att de tänker köra den där blandningen som till vissa delar har vanligt gräs, vet inte om det har med det att göra?
Svensk Fotboll Pelle B
2010-06-01 13:52
Utan konstgräs? Varför sätter man inte in arbetet under uppehållet för?
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-01 13:41
Wivallius//

Grrrr, hur mycket tänker du betala för den där bilden igentligen? Killen som säljer måste ju vara i chock. Det är ju bara du o jag som bjuder också ;)

Tänk på att S-G Larsson är min största ÖSK-idol genom tiderna.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-01 13:36
Engångsgrill//

Ingen aning, det har jag inte läst någonstans. Men att de blandade in honom med Roni gav dåliga vibbar direkt.
Örebro HumbertoFox
2010-06-01 13:35
jappel// man får nog vara inställd på det. men jag hoppas verkligen en spelare som varit med i nästan samtliga matcher seaste 3 åren har fått lite kärlek för klubben. för det är väll hos honom bollen ligger..

Tror att Bertin Ze också skulle åkt flyg till Israel och diskutera ifall det var honom dem var intresserade av. Så hans lojalitet mot klubben ska väll inte överskattas
Örebro Engångsgrill
2010-06-01 13:33
ÖSK-Karl // Cabreras licens är väl tillfälligt indragen eller? Fast visst, det hindrar väl inte en skummis som honom att fortsätta i det "tysta".
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-01 13:31
jappel//

Ja, det känns meningslöst att köra en Rädda Roni aktion. Känner som dig att han tänker gå som bosman. Skulle ju inte direkt förvåna om Cabrera har något med det att göra.
Örebro Engångsgrill
2010-06-01 13:10
HumbertoFox // Absolut! Vi har ingen renodlad vänsterytter/forward om Roni försvinner. Visst har vi Simon Leonidsson men det är ett oprövat kort och varken Paulinho eller Staaf kommer till sin rätt på vänsterkanten. Wowoah kanske får ta steget upp och Wirtanen skolas om till vänsterback? ;)

Rädda Roni!
Örebro jappel
2010-06-01 12:51
Ämne: personligen ser jag ....
visst är det så, men jag skulle bli oerhört förvånad om roni inte lämnar som bossman, allt han gjort hittills tyder på att det är det han önskar hellst av allt. Jag hoppas jag har fel och att ÖSK och roni kommer överens om en förlängning. Men det känns som sagt som att han siktat på att gå som bossman hela tiden.
Örebro HumbertoFox
2010-06-01 12:05
personligen ser jag det som mycket mer surare om Roni Porokaa skulle försvinna på utgående kontrakt.. dels för att han kostade en större slant, dels för att han är give i startelvan och slutligen för att det nog är svårt att fylla just den platsen till 2011
Örebro Aspen
2010-06-01 11:50
pemo//Förutom det Wivallius sagt vill jag lägga till:

- mycket goda vitsord av Benny L. Benny vet vad han pratar om och har enorm erfarenhet

- Berra har en utstrålning som gör att många (inte alla tydligen) blir intresserade och tittar på honom. Kort sagt han är lite av en artist
Wivallius
2010-06-01 11:39
pemo//

Vad bra att det är fascinerande ;-)

Nu har säkert olika "Berra-förespråkare" olika saker de tycker är bra men mina är följande:

1. Talang och teknik. Jag tycker han har riktigt bra teknik med bollen och riktigt bra tillslag som dessutom leder till långa precisa passningar. Några av hans crossbollar är bland det bästa jag sett.

2. Han har en spänst och en kraft i nickandet som är ovärderligt för en mittback och som, rätt skolat, även skulle kunna bli ett anfallsvapen.

3. Lojalitet med klubben. Jag tycker turbulensen kring kamerunianerna har visat att trots att de knappast blivit tagna på fullt allvar av framförallt tränarna det sista 1,5 åren, så har Berra (till skillnad från Basse) psyket att handla rätt.

4. Han har arbetat bort det opolerade i spelet som han uppvisade första tiden i ÖSK. I de inhopp han gjort på sista tiden är detta som bortblåst.

Detta är vad jag på rak arm kan lyfta fram som positiva i bedömningen av Berra. Jag har säkert glömt något.

Sen är det säkert korrekt att han behöver träna mer på positionsspelet men det måste han nog tyvärr göra i matchsituation så att ens medspelare också blir bekväma i att jobba med honom.
Örebro pemo
2010-06-01 11:17
Det fascinerande att läsa här i bland. Varför har Berra blivit en sådan kult-figur här inne. "Den största talangen som skådats" ungefär. Då är minnet kort. Jag skulle påstå att Emra är 10 gånger större talang. Vad är det som gör att Berra skall skyddas mer än alla andra?
Näfver, Frempong, Walker x 2 , Klingberg osv. Alla talanger som huserat i ÖSK.
Ingen större gråt och tandagnisslan när de försvann precis.

Ja, jag har sett Berra spela och han är en hyfsad mittback med spänst, styrka och tillslag, men det saknas en hel del i spelförståelse och framförallt fart.
Så, kan någon "rädda Berra" entusiast förklara ( utan att vara spydig ) vad han har som är så exceptionellt?
Örebro Sekt. E
2010-06-01 10:39
Den här popupreklamen är ytterst irriterande.
Örebro Engångsgrill
2010-06-01 10:37
Wivallius // Det kunde man visst. Skönt fotoalbum hehe..
Örebro Engångsgrill
2010-06-01 10:34
ÖSK-Karl // Fint med reklam. Hoppas att han får reda på stödet från fansen, stödet från Kubanerna lär han väl ha märkt ;)
Wivallius
2010-06-01 10:33
Engångsgrill//

Trodde man kunde gå in för att läsa även om man inte var medlem. Både Berra till klubben och Berras karriär går nog att rädda om man tar tag i det nu och samtidigt förlänger med honom.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-01 10:31
Engångsgrill//

Klicka på länktipset så kan du läsa exakt vad saken gäller.
Örebro Engångsgrill
2010-06-01 10:30
Wivallius // Har inte facebook tyvärr. Ja vi får väl hoppas att ÖSK fortfarande har en plan för honom, dom inhopp han gjort hitills i år bådar ju bara gott.
Wivallius
2010-06-01 10:27
Engångsgrill//

Gå in på Facebook och läs. I korthet kan man nog säga att de 105 som hittills skrivit på vill rädda kvar Berra i ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-01 10:25
osarn//

Jag kan redan föreställa mig maskeringstejpen över din mun.
Örebro Engångsgrill
2010-06-01 10:25
Vad är det som händer med Berra, kan någon svara på det? Vad är det han ska räddas ifrån?
Annons: