/fotboll/osk/forum/4824.aspx/fotboll/osk/forum/4824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gummianka
2010-06-14 15:20
Heja Holland! (ursäkta Kim)
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 14:57
Sersant//

Bosman får man leva med. Mig skulle det förvåna mycket om inte Porokara försvinner som sådan. Kontraktsförhandlingar i tid är a-o.

Sedan hjälper nog inte pengar några relationer med Degerfors, de har bestämt sig för att hata oss i tid och evighet. Det skulle vara som att kasta pärlor till Svin.
Örebro Sersant
2010-06-14 14:37
Ämne: Om Berger nu är rökt....
Eller att ÖSK köper loss honom, man kan ju använda de pengar man fick för Olsen. Detta skulle kanske rädda relationen en del också.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 14:17
Om Berger nu är rökt även hos ledarstaben i Degen skulle det bästa vara att ÖSK lånar killen återstoden av kontraktstiden, mot att man tar över lönen. Han kan ju spela med ÖSK-U under hösten.

Bättre det än att sitta utfryst i Degerfors.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 14:10
Gummianka//

Håller med dig helt, måste också vara jobbigt att gå runt och hata varje dag, särskilt som de inte vet varför de hatar oss.
Örebro Gummianka
2010-06-14 13:53
Läste det med. Känns rätt långsökt att varenda degeforsare på I3 har mobbats under generation efter generation.

Degenledningen borde väl f.ö. se till att få kontrakt på sina spelare först och främst. Och oavsett kontrakt eller inte kanske man inte ska bli förvånad över att en SE-spelare tar chansen att spela i AS. Märkligt uppskruvad ilska från degenledningen.

Någon egentlig rivalitet finns väl knappast längre. Lagen kan mötas i svenska cupen som ingen jävel bryr sig om.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 13:41
Gummianka//

Det sjuka är att Degerfors-fans inte ens kan förklara varför de hatar Örebro så otroligt, det går ju i generation efter generation.

Någon därifrån skrev igår att det inte handlar om fotboll, det skulle handla om hur de blev behandlade när de gjorde lumpen i Örebro ;)

Själv gillade jag en gång i världen Degerfors, sedan gick det upp för mig att de verkligen hatar oss på riktigt och det är totalt sjukt.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-14 13:38
Kommer ÖSK ersätta Olsen? Eller kommer ÖSK kör på med Paulinho och Staaf?
Örebro Gummianka
2010-06-14 13:31
Ämne: Gummianka//

Det k....
Nej det kan väl hända. Och det är lite synd. Vore bra med ett samarbete med en klubb som ligger så nära. Närmare än till Ljungskile.. Skitsamma gammal rivalitet.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 12:37
Den dagen Berger gör debut på BA tycker jag vi skall välkomna honom med stående ovationer. Det den killen gjort är mycket modigt och hoppas verkligen fler vågar följa efter honom.

Främst tänker jag närmast då på Samuelsson.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 12:03
Tråkigt att vi inte får någon chans att tacka av Kim.
Örebro Ösk-groda
2010-06-14 11:36
Mifhater
Kim gick till Vejle .....
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 10:38
Gummianka//

Det kommer aldrig att kunna bli bra relationer till Degen vare sig före eller efter Berger.

Så detta är enda chansen, hugg talangerna precis innan kontrakten går ut och betala utbildningsbidraget. Hoppas nu att andra vågar ta efter Berger, så de inte i så unga år skall behöva flytta ifrån nära och kära.
Helsingborg MIFhater
2010-06-14 10:27
Till vilket lag gick Kim Olsen? Han var ju bäst i ÖSK!

PS. Testa länken...
Örebro Gummianka
2010-06-14 09:49
Välkommen Berger! Det behövs goda relationer till Degen så lite synd på gnisslet som blev.

Och lycka till Kim!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-14 08:51
Emil Berger talar ut.
Örebro 100år
2010-06-14 08:01
Slutligen kan man nämna att maxstraffet för att bryta mot representationsbestämmelserna är 25 000 kronor i böter.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-14 07:20
"ÖSK har agerat otillåtet"
Örebro Dejmon
2010-06-14 02:10
degen avbröt själva det begynnande samarbetet när dom gjorde allt för att inte Bertilsson skulle komma till oss. Lika bra de! Vi kan ju inte samarbeta med en klubb som bara vill ha spelare från oss men inte ge nått tillbaka. Då kan vi lika gärna göra som nu gjorts, helt enkelt bara ta deras talanger ifrån dom utan att be om de! Och framförallt absolut inte betala en krona till dom!

Ang. Samuelsson tycker ja ÖSK ska skriva kontrakt med honom direkt! Nu när vi vet att det bara kostar max 25.000kr i böter och vi inte riskerar andra reprisalier förstår jag inte varför inte detta geniala påfund utnyttjas oftare! Skämt å sido, vi får väl se vad som händer härnäst..

Godnatt Svartvitt!
Degerfors forzarövit
2010-06-14 01:58
Ämne: Steve-O: Det gäller ....
han kan ni glömma, han kommer att skriva på ett nytt kontrakt ska du se.
Örebro Godfoten
2010-06-14 01:56
Jag tycker nog vi skulle försöka få in en anfallare redan denna säsong. Om det går. Vi behöver en bred trupp och vad händer om Pålle skadas? Jag gillar Staaf men tycker inte center är hans bästa plats.
Örebro Lotta potta
2010-06-14 01:31
Steve-O: Det gäller väl att hitta någon ersättare tills nästa år. Men då är ju Samuelsson från Rövitt Bosman, färdig att plockas snart !
Örebro Steve-O
2010-06-14 01:23
Olsen Borta... Spelar inte så stor roll när man har Paulinho ;)
Örebro Lotta potta
2010-06-14 01:15
Godfoten: Ja, just det, tack. Det var inte för att han hade spelat i ÖSK då ?!
Örebro Godfoten
2010-06-14 00:58
Tränaren Mark Selmer.
Han tog ut fel lag. :)
Örebro Lotta potta
2010-06-14 00:50
Vem var det som dårarna från rövitt skruvade bort hjulbultarna för ?
Örebro Lotta potta
2010-06-14 00:46
Nu är det nog säkrast att Berger bär med sig ett fälgkors. Vem vet vad de djävla skogstomtarna kan hitta på ? Säkrast han flyttar till Örebro på direkten o pendlar tills kontraktet är slut.
Örebro Sersant
2010-06-14 00:43
Blackriver: De flesta trode nog att relationerna höll på att bli bättre mellan klubbarna. Vem som felat vet jag inte och det gör knaske ingen i dagsläget. Hur det än ligger till så tycker jag det är dålig stil av Degerfors att gå ut på sin officiella hemsida och mena att ÖSK har bruttit mot regler utan att lägga fram bevis.
Degerfors Blackriver
2010-06-14 00:39
Tänkte närmast på de inviter ÖSK gett till DIF om ett ökat samarbete och att det inte helt avvisats av DIF's styrelse.

"Örebro-hatet" kommer inte med modersmjölken utan härstammar nog från den tid Degerforsarna var tvungna att göra lumpen i Örebro - och det man då blev utsatt för.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-14 00:18
Blackriver//

Ni skriver ju själva på ert forum om hur mycket ni hatar Örebro och hur förbjudna övergångar är till ÖSK.

Så förklara gärna på vilket sätt stämningen var på väg mot en förbättring. Ert ÖSK-hat får de flesta i sig med modersmjölken.

Men för oss var detta oerhört bra och modigt gjort av Berger. Förhoppningsvis vågar nu andra talanger följa i hans spår och slippa flytta långt ifrån släkt och vänner.
Annons: