/fotboll/osk/forum/4818.aspx/fotboll/osk/forum/4818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro crille.
2010-06-13 18:59
Väntat... Lycka till Kim.
Örebro Kronblom
2010-06-13 18:53
Lite trist att Kim lämnar men inte direkt oväntat,har väl känts sedan seriestarten som att det skulle bli kims sista matcher i den svartvita dressen.Framförallt är det hösten -08 som sitter på näthinnan då han öste in mål och faktiskt lyfte ÖSK från bottenträsket.minns gärna matchen mot ICA och hans hattrick(fast officiellt noterades han bara för två av målen)

Berger känns spännande,han tillsammans med Bertilsson har varit utropstecknen i årets Degerfors och tror han kommer lyfta sig ytterligare i ÖSK!
AIK Saywee
2010-06-13 18:48
Konstigt nog lyssnade jag nyss till Kim (Larsens), "Så laenge skuden kan gå" ...

.. märkligt egentligen, men det betyder kanske inget ....¨

... sedan när jag loggar in på svartvitt så har det hänt något, i svartvitt, men det är ju bra att något händer, men är det Sköldmark som verkar vara den försäljningsansvarige som "lyckats" sälja Kim, eller Sjögren eller någon annan ???

Men tack för det du gjort för ÖSK Kim, och lycka till i framtiden, VERKLIGEN, med din familj, och hoppas att Danmark tar VM-titeln, jag har spelat på en riktigt outsider, med höga odds ......

FORZA KIM OCH HANS FAMILJ!!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 18:39
Samuelsson tror jag är bosman efter denna säsong. Han kan väl göra Berger sällskap till oss, spännande spelare som kanske kan ersätta Paulinho.

När Berger av alla väljer ÖSK, då måste väl den förbjudna vägen öppnas upp. Tjerna går ju inte riktigt att räkna eftersom han konstigt nog inte var ordinarie i Degen.
Örebro Aspen
2010-06-13 18:35
Är det Sköldmark som fått saker och ting att hända??
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 18:31
Att värva en av Degens största talanger är det roligaste som hänt på mycket lång tid i värvningsväg ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 18:29
Tack för allt Kim, hoppas det löser sig på bästa sätt nu.

LYCKA TILL!
Örebro Grixx
2010-06-13 18:12
Undrar vad flerårsavtalet med Berger innebär tidigare har det kunnat vara 2,5 år....är det likaså nu eller tror man mer på honom och satsar på 3 år eller...
Örebro Aspen
2010-06-13 18:08
Utan Kim kan vi få en vassare startelva med Paulinho som center.
Bra jobbat Sjögren/Sköldmark eller vem det nu är som plockar hit Berger. Berger har väl fått Seb till avbytarbänken.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-06-13 18:05
Vart lite förvånad att Kim försvinner. Visserligen har det varit känt att hans familjesituation har varit väldigt jobbig men jag trodde han skulle stanna kvar säsongen ut.

Ska vi leta efter en ny powerforward eller ska Paulinho och Mål-Göran få förtroendet som center?
Örebro Ropesin
2010-06-13 18:01
Jag är övertygad om att det krävs en ny central anfallare om vi ska kunna vara med i topp tre även vid säsongens slut. Visst är Paulinho en bra ersättare, men det krävs att han lyfter sig ett steg till och det krävs alternativ. Han kan inte dra hela lasset själv, så en ny target är ett måste.

I och med värvningen av Berger kan man inte tänka sig annat än att Per J och Kihlberg inte ingår i nästa säsongs planer? Mer än tre defensiva mittfältare kan vi ju inte ha när det bara finns en plats?
Örebro Sekt. E
2010-06-13 17:56
Tack Kim. Lycka till!
Örebro Grixx
2010-06-13 17:44
Oväntat och ändå inte. tyckte Kim fick fart nu när han jobbade stenhårt def, möjligen kände han att han var med i spelet. Annars blev det ju bara en massa springande 2009 när inga bollar kom som under 2008.

Intressant med Berger och det visar nog att det i dagens övergångar är annat som styr än gamla osynliga gränsdragningar. Viss skillnad för Stockholmslagen där media/supportrar trissat upp stämningen och övergångar är näst intill omöjliga.

Nästa steg är Forward....och visst skulle det vara bra om det lyckas för de spelare vi snappar upp från närområdet.

För forwarsspelarna i Malmö så var det nog bästa grejen så här i efterhand men hade inte HB varit så hade de nog gått till ÖSK så småningom....
Örebro Conjuration ★
2010-06-13 17:29
Synd att förlora Kim, jag har alltid gillat han och han har varit väldigt duktig på oss. Jag är glad för Kims skull då han äntligen kommer hem till Danmark där han kan leva ett bättra liv tillsammans med sin familj.

Vi Er Sort Vi Er Hvide!!!!
Örebro Bastard on Parade
2010-06-13 17:27
Grohl//

Vi har Nordback, Kihlberg, Nilsson och Per J i dagsläget. Nobbe och Kihlen har väl utgående kontrakt och jag är inte säker på att Per J ingår i truppen till nästa säsong.

Intressant värvning i alla fall. Kul med en ung spelare som ändå är etablerad i Superettan. Verkar som han startat varje match för Degen i år.
Örebro _Adde_
2010-06-13 17:24
Shit vad kul att vi fick Lill-Berger!! Önskade honom och Bertilsson till klubben förut och fick iaf. den ena! :)
Örebro Grohl
2010-06-13 17:24
Sen Berger... Vad ska vi med en defensiv mittfältare till? Nordback, Kihlberg, Nilsson, Per J och nu även Berger.

Någon som kan förklara?
Örebro Grohl
2010-06-13 17:18
Min spontana åsikt är att vi klarar oss lika bra utan Kim, med Paulinho får vi ett djup i spelet.

Kim har gjort det bra, men det var länge sen han gjorde något utöver det man kan kräva av honom.
LYCKA TILL KIM!
Örebro ernot
2010-06-13 17:18
Trist men Kim! Får vi lösa en ersättare för jag litar inte riktigt på att Paulinho räcker!

Tack för allt Kim!
Örebro Djäflun
2010-06-13 17:16
Tack för den här tiden Kim! Lycka till med allt!
Örebro Oövervinnliga ÖSK
2010-06-13 17:13
Berger är defensiv mittfältare, men kommer inte hit förrän nästa säsong så nu måste nog ÖSK hitta en ersättare till Paulinho.
Örebro Sogen
2010-06-13 17:11
vi måste ha ersättare för Olsen, hoppas att!

Vad har berger för position?
Örebro Krontorps
2010-06-13 17:05
Och värvar från Degen!
Örebro Trivseltorsten
2010-06-13 17:03
Jahapp, skönt att vi har Paulinho som duglig ersättare då =) tung lönepost som försvinner. Lämnar plats för några av provspelarna samt någon bomb?
Örebro Oövervinnliga ÖSK
2010-06-13 17:03
Emil Berger klar för ÖSK samtidigt som Kim Olsen lämnar ÖSK!
Örebro S E
2010-06-13 17:02
Tack för den här tiden, Kim.
Örebro Sersant
2010-06-13 16:52
Kim lämnar för Vejle!
Örebro Bastard on Parade
2010-06-13 12:35
DaSa//

Erik spelade i Kihlens roll mot Peking. Nu ska man väl inte dra allt för stora växlar av en match, men det räckte för mig. Han är för dålig defensivt för att bära upp laget. Jag gillar Erik, men jag ser han främst som en ersättare för Nordin.
Örebro DaSa
2010-06-13 10:28
Angående Sixten så vill jag ha modifierad variant av honom. Det bästa vore om vi kunde förändra honom till att bli:
- mer flexibel (t.ex. inte spela 4-3-3 borta mot MFF)
- mer långsiktig (vet att han vill vidare och skiter i om ÖSK är panka och alla spelare sitter med utgående kontrakt när han slutar men t.ex. kunde han ju sagt åt ÖSK för längesedan att sälja Berra och Basse eftersom han helt klart har ngt emot dessa spelare)
- bättre kommunikation med spelarna (förklara varför de blivit petade m.m.)

Tror att de andra punkten är viktigast. För närmaste åren kommer antagligen våran trupp bli sämre och sämre om vi inte får till ngn försäljning vilket jag börjar tvivla på för tillfället.
Örebro DaSa
2010-06-13 10:20
Kul att det verkar gå bra för Erik. Hans poängsnitt måste vara högre än en viss degerforsare som vi vill värva. Undrar om en formtoppad Erik petar Kihlen? Jag skulle gärna se honom från start ngn match till denna säsong på Kihlens position.

Sen var det intressant att se hur många hörnvarianter som argentina hade lärt sig på ngr veckors förberedelser. Tänk om ÖSK hade lärt sig en tredjedel av dem under Sixtens snart 3-år vid rodret:)

Till slut så tyckte jag att jag såg Berra i Frankrikes landslag, jag har sagt det innan och tycker det fortfarande. Berra skall spelas i en Diaby/Viera roll.
Annons: