/fotboll/osk/forum/4816.aspx/fotboll/osk/forum/4816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-06-13 22:15
Sersant, vad har du för TV? Jag skulle vilja ha en sådan som du har, där jag inte störs av detta förbannade elefanttrumpetande, fotbollskultur, haha?!

Kulturkrockar mellan spelare, taktik och publik är helt ok och undebart, men detta förbaskade oljud är vidrigt och simpelt!
Örebro Dejmon
2010-06-13 22:10
BoP//
Det gjorde vi med största sannolikhet. Sjögren har redan erkänt det (se länk). Däremot har han, enligt sig själv, kontaktat Werner i degen om Berger innan förhandlingarna med densamme. ÖSK bör alltså ha ryggen fri i detta fall. Berger har däremot lite att förklara för degen skulle ja tippa på..
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 22:08
Saywee//

Raka rör verkar det aldrig vara numera ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 22:04
Bastard on Parade//

Vi skall nog inte dömma Berger utan att ha fakta på bordet. Sedan är mitt minne dåligt, men jag har för mig att Degerfors gjorde en riktig fuling mot Pappa Berger?
AIK Saywee
2010-06-13 22:02
BoP, håller verkligen med dig och hoppas att ÖSK inte kontaktade Berger innan de fick göra detta.

Men hur kan ÖSK tänkas agerat om Berger, kontaktade ÖSK "felaktigt"!

Eller vem har kontaktat vem och varför?

Himla krångel, som vanligt, eller är det raka rör?!
Örebro Sersant
2010-06-13 22:01
Det enda jag har emot "oljudet" är att det är så högljudt på arenan, via tvn tycker jag inte att det är några problem.

För mig är charmen med ett VM de olika kulturerna som krockar på flera olika sätt, spelare, taktik, publik osv.

Vilken utspelning Tyskland står för!
Örebro Bastard on Parade
2010-06-13 21:56
Hoppas verkligen att ÖSK INTE kontaktade Berger innan de fick göra det. Hur som helst tycker jag det är fult gjort av Berger. Har man en överrenskommelse om kontraktsförlägning så går man inte som bosman.
AIK Saywee
2010-06-13 21:52
Oljudet är så störande att det stör vem som helst, både motståndare, hemmalag, kaffetant och tevepublik, vidrigt, töntigt och urlöjligt ljud!

"Stämningen" från en riktigt bra tevematch är inte helt bortblåst, men nästan .....

Få bort oljudet snarast!!!

Ni som gillar ljudet, kan ju spela in detta och lyssna på ett par veckor, sedan är det nog dags för ****avdelningen?
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:45
Sersant//

He,he, man kan tro att syftet är att hålla all turism borta från Sydafrika ;)
Örebro Sersant
2010-06-13 21:43
Tutas under alla matcher och tror inte huvudsyftet är att störa motståndarna direkt.
AIK Saywee
2010-06-13 21:41
Sersant, vilka motståndare som Sydafrika vill störa ut tror jag att jag förstått, det gäller ju samtliga lag som kvalificerat sig till VM, förutom Sydafrika, men även då Sydafrika spelar tutas det, eller?

Eller när helt andra lag spelar?

TOKLJUD!
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:40
Dejmon//

Går det bara att få tyst på Sjögren lär det inte bli något bekymmer. Tage Liljesson borde sitta bredvid honom i all kontakt med media, enbart för att tala om för honom vad han skall svara på varje enskild fråga.

Men Porokarautredningen oroar mig betydligt mer.
Örebro Ericson
2010-06-13 21:39
Antagligen så har de pratat efter sista maj, annars är det så klantigt att jag inte vet vad...

Kanske till och med börjar hålla med Kalle om Sjögren & Co... ;-)
Örebro Ericson
2010-06-13 21:39
Edit: dubbel
Örebro Dejmon
2010-06-13 21:36
Sersant//
degen påstår att de inte fick reda på att kontakt mellan ÖSK och Berger tagits föränn nu när allt är klart. Det här rör sig om ord mot ord och jag tror inte Sjögren ljuger om att han talat med Werner. Alltså är det lugnt för våran del. Värre för Berger däremot..
AIK Saywee
2010-06-13 21:36
ÖSK-Karl//
Lagrell ser jag oftast som ett fiasko, hans uttalande blir då alltid eller oftast därefter.
Att ta "seden dit man kommer", det var det dummaste på länge, det gäller ju inte i alla länder ...

Att acceptera så många decibel i en "arbetsmiljö",

som spelare, tränare, funktionärer, korv- och kaffetanter, bollkallar, etc etc,

utstår, är för mig obegripligt!

Som TV-lyssnare på norra halvklotet kan jag ju iallafall dämpa skiten, det är ett så enerverande och löjligt och töntigt ljud, att jag tror jag fått migrän!
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:35
Sersant//

Jo, men då räcker det väl med att tuta när Sydafrika spelar?
Örebro Sersant
2010-06-13 21:30
Jag har inget emot Vuvuzelerna, de hör ju till den Sydafrikanska fotbollen. Charmen med fotboll är ju att den är så stor världen över, genom detta så finns det olika sätt att stödja sitt lag.
Örebro Dejmon
2010-06-13 21:29
ÖSK-Karl//
ÖSK har antagligen pratat med han för tidigt: " Hans kontrakt med DIF går ut sista november och han lämnar alltså DIF som Bosman. " (från länken)

ÖSK tog kontakt med han i slutet av maj.

Sjögren: "– Jag har pratat med Patrik Werner om vårt intresse för Emil och sedan har vi gjort klart med Emil och det är sedan hans sak att prata med klubben. De har alltså vetat om vårt interesse och vi ska naturligtvis prata med dom."

Fan va han har problem med sina uttalanden den där Sjögren. Börjar bli benägen att hålla med er som säger att det borde sättas munkavel på karln! Men han säger ju iallafall att kontakt med degen har tagits..
Örebro Sersant
2010-06-13 21:27
Tycker att det är konstigt att de går ut med att ÖSK ska ha "fuskat" nu. Degerfors förhandlade fram ett kontrakt med Berger som han inte ville skriva på då de menar att ÖSK kontaktade honom, varför anmälde de det inte då i Maj när ÖSK ska har kontaktat honom?
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:24
Saywee//

Ja, det är ingen vidare reklam för Sydafrika. Dessutom klagas det på alla forum och som sagt, domarna och TV-bolagen är helt klart irreterade.

Härligt uttalande av Lagrell: "Man får ta seden dit man kommer". Hoppas han får tinnitus när han glassar omkring mellan arenorna.
AIK Saywee
2010-06-13 21:18
Intresset för 2010 års VM svalnar snart för min del, vilka är "motståndarna" som skall störas ut av vuvuzelor i en match mellan Tyskland och Australien?

Ta bort elefanterna från arenorna!!!!!!!!!!!!

Detta börjar ju bli riktigt löjligt, jag får snart tokspel .....

... kan inte publiken andas in någon gång, är det bara utandning genom en löjlig himla trumpet som gäller?
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:16
Dejmon//

Jag är lugn, 6-månadersregeln är ju vida känd. Om nu ÖSK skulle råkat talat med Berger någon vecka för tidigt, hur skall Degen kunna bevisa det?

Tror inte Polisen lägger ner någon kraft på husransakan hos Berger och koll av gamla telefonlistor ;)

Sedan har NA tagit in nu två mycket tveksamma kommentarer, först av Björn Åqvist rörande Sixten (vad skall han säga?) och nu Sjögrens gällande Berger.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:10
Nu ger jag upp, försökte se Tyskland-Australien, men värre än tutorna är att höra Tony Gustavsson.
AIK Saywee
2010-06-13 21:05
Ur Ericsons länktips ..

"Tutandet sker under hela matchen, men framförallt under den sista kvarten, tutas det unisont för att störa motståndarlaget."

Å då undrar jag ...
... räcker det inte med att detta förbaskade eländiga oljud, förekommer endast när Sydafrika spelar?

Jädra oljud!!!!!
AIK Saywee
2010-06-13 20:53
Ericson, dizzibällen minskar betytligt med en sordin ...

... tror jag, eller?

MEN, bort med detta eländiga oljud snarast möjligt, hur kul är det att titta på fotboll och lyssna på Jeff Beck?
Örebro Dejmon
2010-06-13 20:50
ÖSK-Karl//
Haha ja tyckte också det verka jättekonstigt när jag läste om Sjögrens uttalande om "samarbete" och "bra samtal klubbarna emellan" eller va de nu var. Men nu är ju problemet att OM ÖSK har kontaktat Berger för tidigt så sitter vi ordentligt på pottan. Men jag tror/hoppas att det gått rätt till. Vi har ju trots allt två som arbetar med kontrakt nu, vore ju hur sjukt som helst om båda missat detta!

Men ÖSK kontaktade Berger i slutet av maj, hans kontrakt går ut nån ggn efter denna säsong och det är 6 månader som gäller för att slippa gå genom "säljklubben". Så det kan va på håret..
Örebro Ericson
2010-06-13 20:49
Hade varit roligt om Australiensarna kontrade med didgeridoo!
Örebro Ericson
2010-06-13 20:45
Saywee// Blir det inte ett ännu jobbigare ljud då? Tänker på de som man har på trumpeter, men det kanske blir lägre volym på köpet...

Fast om man lyckas med att göra den än mer irriterande så blir det nog fler laxar än om man lyckas dämpa den...
AIK Saywee
2010-06-13 20:43
Godfoten, håller faktiskt med dig, men undrar vem degerförsaren skall peta, på mittfältet de närmaste åren, eller var han är tänkt att spela? Om nu reglerna kring detta "köp" är OKEY?

Det blir så många frågetecken när den hemliga klubben agerar, jag vet inte varför?

Kanske jag tänker fel, och den nyliga slumpen har kanske påverkat framtiden, Kim slutar och Berger kanske tillträder, men på olika positioner?

Slumpmässigt, i dessa fall, men hur planerar man inför framtida medaljer och EUROPASPEL?

GOK?
Annons: