/fotboll/osk/forum/481.aspx/fotboll/osk/forum/481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-10-14 09:02
@Solzjenitsyn:

....och ändå är ÖSK-Karl bortrest för konsultation med styrelsen i Överkalix SK. ??
Örebro Solzjenitsyn
2016-10-14 07:55
Personligen tycker jag att det är spännande att 2 forumiter regelbundet hamnar i tjafs (inte nödvändigtvis med varandra), och båda två vägrar ni tro att det ni skriver kan vara anledningen till kritiken.
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-14 07:53
@BlandFinsken:

Han har en väldig konkurrens på kanten i A-truppen
Örebro Minatankar
2016-10-13 22:36
@backseat driver (flesklepp):

Jo, därför att Snö tillsammans med några andra pseudonymer med jämna mellanrum vill misstolka och ifrågasätta sådant jag skriver oavsett vad jag skriver. Det räcker att jag är avsändare så ska man säga tvärtemot, ifrågasätta eller provocera.

Jag tappar inte energi på andra lag. Jag får energi av att slå dem. Inte ens det villl man förstå...
Örebro backseat driver (flesklepp)
2016-10-13 22:20
@Snö:

Varför lägga all sin energi på att störa sig på sitt eget lags övriga supportrar när man egentligen skulle kunna lägga den, energin alltså på att stötta dem och därigenom även laget?
Örebro Snö
2016-10-13 16:44
Varör störa sig på andra lag när man kan lägga all energi på att heja på sitt eget?:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-13 15:26
Finns det några som inte stör sig på Helsingborg? Det är väl typ FCK, men de är ju danskar trots allt...
Örebro BlandFinsken
2016-10-13 14:56
Ang. Walldén så är situationen oerhört knepig. Han själv jobbar för ett A-lagskontrakt. Jag har själv inte hört att han är skadad, det känns därmed ännu märkligare att han inte spelar matcher. Skulle också vilja ha påfyllnad där, Erik?
Örebro Minatankar
2016-10-13 12:48
Jag kan aldrig önska en enskild fotbollsspelare illa. Jag hoppas han eller hon lyckas, oavsett i vilket lag han/hon spelare.

Men jag inser att jag /tyvärr/ inte känner detsamma när det gäller vissa fotbollslag. :-) Har inget emot att sätta framför allt följande lag på plats: 1) IFK Göteborg, 2) Helsingsborgs IF, 3) AIK, 4) Djurgårdens IF, 5) Malmö FF.

Vill inte att det ska gå dåligt för dem men njuter verkligen när ÖSK spelar ut dem och får dem tysta. Känner aldrig skadeglädje annars men många av spelarna, ledarna, journalisterna och supportrarna är så pass stöddiga så att i spelets och lekens anda gör jag detta undantag i min syn på andras motgångar, åtminstone mot ÖSK :-) Jag njuuuuuter verkligen när vi slår dem. Fotboll är ju religion hehe
Örebro Benny Böckling
2016-10-13 11:51
Om man ändå ska försöka haussa upp resterande matcher som känns rätt värdelösa.. Vinst mot Kalmar är ändå viktigt om man vill nå årets mål på topp 6. Absolut sämst får vi hamna 9 om vi vill ha oss en extra hemmamatch framåt vårvintern i cupspelet(förutsätter att Göteborg vinner mot Oskarshamn ikväll)

Sen vore det ju kul att i matchen efter definitivt skicka ner gnäll Henke och Helsingborg till ett ångestfyllt kvalspel.
AIK Nissesson
2016-10-13 10:38
Kan bara hoppas att Crona tar bra betalt, så att Axén inte behöver betala ett öre ...

ÖREBRO SPORTKLUBB jobbar vidare, media bryr oss inte.

Vi vill ha framgångar, och gärna ett GULD, vad som sägs, eller skrivs kvittar ...,
Örebro pemo
2016-10-13 09:23
Ja, ska vi ha kvar oberoende journalistik måste media försöka ta betalt. För vem vill jobba gratis? Eller vara helt beroende av annonsörerna?
Jag tror att vi sportnördar är den enklaste gruppen att få betalt av, då vi redan betalar för div TV-kanaler, för att se vårt lag. Samma med NA . Om jag kan få nyheter och intervjuer varje vecka så skulle jag också betala lite extra.
Örebro Snö
2016-10-13 09:05
@I can resist everything/anything except temptation

Inga problem för oss "gamlingar' som prenumenerar på NA som flrlvrigt är en utmärkt dagstidning:)
Vi kan lungt njuta av Cronas excellenta analyser:)
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-13 08:20
Nu ska NA börja ta betalt för läsa artiklarna på nätet. Så vi kanske inte får lyssna på Crona i framtiden utan att betala
AIK Nissesson
2016-10-12 22:33
Erik W,

ja, det stämmer, därför skickade jag ett inlägg med citat, förmodar ändå att han gillar provokation ...
Örebro Erik Wärlegård
2016-10-12 22:00
Nisseson // Skrev visserligen att Axén själv gillar att provocera. Ställ gärna frågor till Broberg på sportklubben@oskfotboll.se Vi spelar in efter fredagsträningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro malge
2016-10-12 21:34
Vad har hänt med Viktor Wallden. Satt på bänken med alaget i maj nu ej ens med på u21 matchen, skadad eller petad?
AIK Nissesson
2016-10-12 20:48
Bra Erik, att du som nästan vardagligen jobbar i närheten av Axén skrev det du skrev, upprepning blir det nu, ignorera eller tyck till om ni vågar ...

" Samtidigt älskar jag att vi har en tränare som är tillgänglig, brinner för supporterkulturen och är en jävel på att provocera. Han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att röra om i grytan. Det mår vi ÖSK:are bra av. Lite action titt som tätt. "

Tack Erik W !
AIK Nissesson
2016-10-12 15:06
Tycker det var bra att Erik skrev om, att Axén gillar provokationer (typ Crona's röda tråd), det kan kanske vara en bra tändvätska, mot Kalmar, jag tror på en riktig urladdning ...

... hoppas på stor publiktillströmning, för att supporta staden bästa fotbollslag!

Sitt inte hemma å gnäll på söndag, jobba för vårt ÖSK:)
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-12 14:20
Förvånad att ÖSK inte är med och hugger på den här killen. Dever Orgill, skyttekung i Mariehamn med utgående kontrakt. Djupledsgående anfallare som (väl?) gjorde mål på oss i vintras. Nog borde väl Wirtanen kunna övertala honom?
Örebro Minatankar
2016-10-12 13:06
Att Crona inte ser en röd tråd på matcherna lär han väl inte besöka träningar för att ha en uppfattning om. Man ser det man ser. Men om någon självsäkert utan ödmjukhet eller reservation har uppfattningar om laguttagning eller byten utan att ha kännedom om en rad olika faktorer om aktuell status på spelarna och som framkommer bl a på träningar inför match, bör man nog inte vara så självsäker.
Örebro Snö
2016-10-12 09:04
@Bräcklingsbönny
Vi tror o tycker alla olika, de e de som är fint, JAG tycker Crona gör en kanonanalys o JAG ser minst 3 träningar i veckan
Örebro Benny Böckling
2016-10-12 08:28
@Snö:

Men är han nere på träningarna och noterar och analyserar varje dag då?

Skulle inte tro det, tyst med dig Crona tänker nog mister Axén..
Örebro Snö
2016-10-12 07:53
Klockren analys av Crona:)
Örebro BlandFinsken
2016-10-11 21:50
En sak som osar monumental positivism i ÖSK är förmågan att attrahera spelare, och helt härligt så har den über-naiva spelstilen en del i detta, i kombination med Axéns sociala begåvning och att bra individer lockar fler bra individer. Känns onekligen som att ÖSK har ett gott rykte bland spelare generellt. Astrit/Mbombo i det här fallet, att Besara valde ÖSK säger också en del. Vilken potential det finns i truppen, upp till bevis nästa säsong om truppkvalitén består.
AIK Nissesson
2016-10-11 20:41
Härliga rapporter, framtiden kan bli vår :)
Örebro BlandFinsken
2016-10-11 19:50
Såg matchen, Ferhad ser ju riktigt pigg ut. Mbombo såg väldigt bra ut, Omoh slarvig. Märktes att han var ett snäpp större och bättre än bortaspelarna, dock ingen vidare nivå idag. Målis duglig men blev inte prövad särskilt mycket. Micke (heter han så?), nr 9 på innermittfältet utmärkte sig.
Örebro Benny Böckling
2016-10-11 19:24
Bara å signa... Belgarna blir säkert glada om dem får Sköld i utbyte..
Örebro BK Fåfängan
2016-10-11 17:38
2 mål av Mbombo på 35 min. Som jämförelse, hur många mål har Lundberg gjort i U21 i år? Edit. Ajust, tre mål för Lundberg i senaste matchen. Man kan väl säga att det är bättre att Mbombo gör mål än att han inte gör mål, men att det annars är svårt att säga så mycket när man inte är på plats.
Örebro Marta (hane)
2016-10-11 15:49
Tack Benny! Låter ju bra.. Även Astrit verkar tycka det är en bra kille som han känner till enligt Na. Hoppas inte man sätter Astrit på för hög pidistal bara och att han sedan lämnar efter säsongen. Men förutsätter de tänker klokt i det hela..
Annons: