/fotboll/osk/forum/4782.aspx/fotboll/osk/forum/4782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-07-12 12:28
Sersant// Instämmer,bättre än inget...men någonstans innerst inne hade jag hoppats på att saker lösts och att han kunnat spela kvar...men så blev det ju inte.
Örebro Sersant
2010-07-12 12:08
1 miljon för Bassombeng tackar inte jag nej till :).
Örebro pemo
2010-07-12 11:54
OK Tack. Start 17.00 ?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-12 10:53
pemo//
Det är väl en öppen träning så det är ju bara att gå dit. Det brukar jag göra i alla fall.
Örebro pemo
2010-07-12 10:48
Men om jag nu vill se "testmatchen", är det bara att åka till Behrn och gå in och sätta sig? Spelar de på riktigt? Dvs med stor plan eller är det "tvåmåls-träning.
Någon som kan upplysa mig?
Malmö FF Sloken
2010-07-12 03:15
Bara att hoppas att han kan återhämta sig på ett bra sätt.

Lycka Till Yunus, hoppas allt blir bra.
Helsingborg Ovetjkin
2010-07-12 01:00
Bastard on Parade

Ursäka att jag tränger mig på i debatten, men en annan jäkligt bra anledning att se ÖSK är väl att Örebro inte har något annat att erbjuda?
Helsingborg Ovetjkin
2010-07-12 00:51
Hoppas detta ger Yunus styrka!

Kämpa på!
Landskrona AnderssonTheOne
2010-07-12 00:21
Mycket trevligt att höra att Yunus får stanna. Vore tråkigt om det inte blev så, han har gått igenom en hel del och förtjänar verkligen det här.
Lycka till i den framtida toppstriden! ;)
AIK Saywee
2010-07-11 23:32
FFFV!!!!!
AIK Saywee
2010-07-11 23:27
Nu lägger jag ned tjötet om värlsdfotboll och går ned på mer lokala varianter, verkligheten som är närmare och mer realistisk, men ändå ..

GRATTIS SPANIEN!!!

... fast jag hoppas på en bra återstart i AS, inför höstens tuffa "race", med två inledande matcher mot Elfsborg.

Allt mellan noll eller sex poäng finns med i min närmaste framtid, det är nu det gäller och ÖSK måste vakna, för de två senaste cupmatcherna har verkat lite för slöa .....

VAKNA ÖSK!!!!!
Örebro Bastard on Parade
2010-07-11 23:21
Pemo//

Det finns alltid anledningar till att se ÖSK.

1) Vad finns det för vettigt att göra istället?
2) Astrit
3-5) Provspelarna från College
6-) Kan tänka mig att Boris, Berra och Skoglund får spela. Kanske någon mer från Ungdom?
AIK Saywee
2010-07-11 23:18
VIVA ESPANA!

Tackar för det jag trodde på ....

... VM-vinsten firar jag med min familj så småningom!
Örebro pemo
2010-07-11 23:12
Men det som jag funderar på varför vi körde med fyrbackslinje sista 20 min? Hade det int varit bättre att slänga upp Wiken på topp eller sätta in Berra där? Per J är en slitvarg som är nyttig på tunga planer och Robin skall spela centralt, annars händer inget. Sammy har varit bra och spelar förståndigt, men det händer inget offensivt när han får bollen. Finns det någonm anledning att smyga sig toll arenan i morgon för att se internmatchen?
Örebro hemvändarn
2010-07-11 23:04
Betraktelser från Cupmatchen.
Antonen är trygg med boll i uppspelsfas och en tillgång när han följer med i offensiven...tills han skall slå ett inlägg. Sanslös vad dåliga dessa var och på tok för enkelt för Asper att plocka ner. Sen gick han bort sig ordentligt i defensiven. Antonnen måste höjda sig.

När Bedoya gick ut föll ÖSK spel helt. När Nordback varit osynlig innan blev han betydligt mer delaktig och riktigt dålig.

Det räcker egentligen så. När ÖSK tappar sitt passningsspel räcker det inte med att Nordin vinner och håller boll som ingen annan.

Utöver detta är det oroande att se att man inte försöker med ett annorlunda spel när mittfältet består av Nordback och Per Johansson då de inte behärska spelet med boll.

Till sist något positivt. Erik Nilsson har verkligen utvecklats och visade kvalitet på sin kant. Ingen jättebra insats men ett stort steg i rätt riktning. Lite synd att se hur han totalt tappar sitt spel när han måste lämna kanten och kliva in i mitten. Helt utan självförtroende och såg plötsligt väldigt valpig ut igen.

Sixten har en del att jobba på.

Kul att Nurme var så verbal och fick göra några fina räddningar-

GRATTIS YUNUS!!
AIK Saywee
2010-07-11 22:34
Årets fotboll, VM alltså, blir/blev en jämn kamp. Straffsparkar avgör? Europa "härskar" trots att många europeiska klassiska lag torskat ur .....

Alsvenskan blir nog oxå "ghanska" jämn, men till slut vinner alltid det
bästa laget :)
AIK Saywee
2010-07-11 21:53
FFFV, Fy Fan För Vuvuzelor.

Snart är det slut på oljudet?

IFK GÖteborg har i allafall beslutat riktigt för en gångs skull, hoppas att ansvariga för ÖSK´s hemmamather, snarast beslutar mot ett elefanttjötoljud, annars lägger jag ned hemmasupport, orkar inte med dessa förbaskade fånigheter ;)))))))

FORZA!
AIK Saywee
2010-07-11 21:39
Lungt och mysigt att bevittna de två lag jag spelat på, som världsmästare innan VM startade, för säkerhets skull spelade jag dubbelt så mycket på Spanien, eftersom oddsen var låga, hur det än slutar blir det samma slant i kassan ....

FORZA ....!
AIK Saywee
2010-07-11 21:32
Mycket snabb genomläsning av några få inlägg, de gulsvarta lagen, förra året var det Häcken, i år blir det kanske Mjällby som sabbar hemma- och bortamatcerna samt cupmatchen ......?

När serien snart vänder, blir de ytterligare gulsvart motstånd, och jag hoppas verkligen att ÖSK börjar jobba och prestera, för blir det noll, så rasar vi i serien, det är trots allt ganska tight poängmässsigt, under tredjeplatsen.

Alla lag verkar vända på klassiskt sätt mot "samma" motståndare, hemma och borta.

Det är nu, NU!!!, som ALLSVENSKAN, börjar avgöras, en bra återstart är oerhört viktig!!!!

FORZA ÖSK!
Örebro Gummianka
2010-07-11 21:02
Fan vad fult spel. Trååkigt!!!
Örebro Bastard on Parade
2010-07-11 20:13
Fantastiska nyheter om Yunus!
Örebro Gummianka
2010-07-11 19:50
Heja Yunus!

Heja Spanien! I brist på Brasilien eller Tyskland...
Örebro Rocky Dennis
2010-07-11 19:49
Grattis Yunus! Fan vad härligt, det här förtjänar du.
Örebro Godfoten
2010-07-11 19:20
YUNUS!

Nu är förlusten glömd.
Detta tar väck all besvikelse!

SÅ JÄVLA SKÖNT!
Örebro DaSa
2010-07-11 19:07
Jag saknar inte Olsen, än... Att det gick så dåligt igår beror nog mer på taskig inställning och ett mittfält som inte gjorde många rätt. Om vi får tillbaka en Roni i form eller en ny vänsterytter så tror jag att anfallet kommer att hålla i höst så länge vi inte åker på ngr skador.

På mittfältet har jag tjatat flera år om att Nobbe inte fungerar i ett 4-3-3. Spelar man med tre mittfältare så måste alla vilja ha boll och vara trygga med den. Kolla t.ex. när vi får inkast mitt på plan, Nobbe springer därifrån för att slippa få bollen. Samma sak i uppspelen, han springer och gömmer sig i passningsskugga eller vänder ryggen mot bollhållaren. Att han inte är bra på att vinna boll så man två tydliga exempel på igår när han motspelarna efter en liten kroppsfint kan jogga runt honom. Skrev igår att jag inte skulle hacka mer på honom men jag kan inte låta bli när jag tror att han är orsaken till att vi spelar så dåligt ibland. Det han skall ha cred för är att han faktiskt har börjat slå en del öppnande djupledsbollar, vilket jag inte kan komma ihåg att han gjorde för ngn säsong sedan.

Sen vore det skönt om en försäljning av Roni kunde bli klar snart så vi får lite tid på oss att värva en ersättare. Eller kan det vara så att det finns en ersättare redo när/om han sticker?!
Örebro Kubatown
2010-07-11 18:42
Jag instämmer med det mesta om vad som skrivits här angående ösk spel och annat.
Vad är det Sixten ser i Staaf. En sämre kopia av Paulinho, det är vad det är. Per Johansson. Högst medioker sticker varken ut eller gör något mer än bara kötta. En liknande kopia av en ung Nordback.

Ta bara en sån som Lumbana som vågar ta för sig,vill ha boll och är svår att ta bollen av. Varför Sixten tar du inte in han istället för Per???

Och alla dessa hörnor. Slås ju på samma sätt varje gång. Av både Gerzic och Wowoah med variationen att den är lång eller kort eller flack eller hög. Sen medspelarna varför rusar dom före hörnläggaren har slagit bollen. När väl bollen har kommit in i straffområdet står alla still och bollen kommer ovanpå huvudet och går över mål eller blir helt ofarlig!? Skärpning Sixten Boström. Och sluta nu med dina försvarstal i tidningen med att "du ser väl att det händer saker iafall" En hörna skall väl vara utformad på det viset att det ska bli så svårt för motståndaren så möjligt, inte så lätt så möjligt.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2010-07-11 18:18
Stämmer detta angående Yunus? Fått samma meddelande på FB som Djäflun och jagar konfirmation. Vore ju verkligen inte en dag för tidigt om det är sant. Tragiskt att det tagit sån tid och hann hända så mycket negativt för honom. Men att få uppehållstillstånd vore ju iaf ett steg i rätt riktning.
Örebro Sekt. E
2010-07-11 18:16
För mig stod det tydligt vad vi saknar Kim. Hoppas vi hittar en ersättare med samma kvaliteter. I övrigt kan man väl bara hoppas att de fattar att semestern är slut, det är dags att ställa bort rosévinet och stämpla in.
Örebro Djäflun
2010-07-11 17:47
Fick ett mejl på FB nyss!

"Kära medlemmar, nu har det underbara beskedet kommit, YUNUS FÅR STANNA I SVERIGE!! han har fått permanent uppehållstillstånd!"
Örebro Djäflun
2010-07-11 17:44
Grattis Yunus!!
Annons: