/fotboll/osk/forum/4777.aspx/fotboll/osk/forum/4777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-13 14:26
Godfoten //Jo det vet jag, men det var någon som totalsågade Björnkvist för ett tag sedan.

Spelarfönstret för svenska lag stänger sista juli. Dock kan Svenska lag fortfarande sälja fram till sista augusti men inte köpa. Ochdet börjar bli bråttom nu. Om inte ÖSK köper in 2 offensiva alternativ kommer anfallslinjen förmodligen bestå av Staaf - Pålle - Astvald under hösten. Tycker inte det direkt ger skrämselhicka för motståndarna.

Möjligt att Astrit går att använda som vä-forward men det kan nog någon annan svara bättre på. Men han ligger långt efter i den fysiska biten och är inte ens en 60 minuterspelare av rapporterna att döma.

Wirtanen är ju också en högeralternativ men petar knappast Astvald. Dessutom är han under rehab.

AIK Saywee
2010-07-13 14:22
Grixx, det småregnar fortfarande "till och från", men det är 20 plusgrader Celsius i skuggan ...

... jag sjunger som Kalle Moreus, UNDERBART!!!

Till helgen blir det dock hett på Borås Arena.
Örebro Sogen
2010-07-13 13:30
Ämne: Angående Daniel Björ....
Kurt von...

Nä det är ÖSK-Karl som brukar surra om Björnkvist men endast i posetiva ordalag. En framtida högerback i ÖSK A-Lag!
Örebro Godfoten
2010-07-13 12:17
När stänger fönstret för spelarköp? Som det känns nu behövs två offensiva förstärkningar, särskilt om Roni försvinner.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-13 09:45
Angående Daniel Björnkvist. Så här skriver författaren på bloggen om intermatchen om Roni:

"Jag hoppas att Roni gör bättre ifrån sig (mot Ellos. Min anm) än vad han gjorde idag, då han hade väldiga problem att ta sig förbi resp. få stopp talangtruppens Daniel Björnkvist"

Var det inte någon som skrev här inne att han var helt kass? Björnkvist alltså?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-13 09:39
Bloggen har skrivit lite om ÖSK:s internmatch tidigare.
Örebro Grixx
2010-07-13 08:54
Saywee//...sicka lyckostar därnere...behövs lite uppfriskande regn här också.
AIK Saywee
2010-07-13 08:34
Jädrar vad det regnar på Västkusten, underbart:)))

Sköldmarks kontaktnät är oerhört viktigt för att ÖSK skall nå fram gångar, och det är det enda som intresserar mig "framöver" ....
AIK Saywee
2010-07-13 06:58
KvT, jag har samma misstankar och de tankarna är dessutom kanske bra, för klubben alltså?

Han (Sköldmark) ville nog hem till gamla fina Örebro och det betyder/betydde väl i så fall, att klubben kunde "förhandla" fram en skapligt låg lön ...
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-12 23:55
Saywee //Har en känsla av att Sköldmarks vistelse kommer att bli permanent....

Jag misstänker att han sysslar med scouting och håller i spelaraffärer (tror tom de sagt det officiellt). Det kan ju iofs vara en slump men sedan han dök upp har ju plötsligt en störtsjö av spelare testat hos ÖSK samtidigt som ÖSK känns mer att de jobbare mer långsiktigt. Åtminstone för lagdelen mittfält. Alltså att jag tycker att Sköldmarks ankomst sammanfaller med plötslig hög aktivitet på värva & testa.

Jag misstänker också att man sonderar Haginge-fallet. Kan man få loss honom för en rimlig peng tror jag faktiskt man köper loss honom. Iom att han är användbar både som mittback och ytterback och tom som def.mf samt själv vill tillbaka. Såvida inte Haginge fått lockande anbud annorstädes.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-12 23:53
Sekt. E//Jag är starkt benägen att hålla med dig i "vi behöver ett nickstarkt targetalternativ till Pålle däruppe." Även om Pålle sköter sig behövs ett alternativ. Och precis som du säger är spelmodellen inkörd att även slå höga inlägg. Och där kommer Pålle till korta, utom om den kommer på en omarkerad yta. Mot Mjällby var ÖSK helt chanslösa i boxen på luftpastejerna. Wiken kan hota men bara på fasta.

Med facit i hand borde ÖSK kanske försökt köpt loss den svarta killen de testade i vintras från Norge (har glömt hans namn). Men ÖSK kunde inte veta att Kim skulle dra inom ett halvår. Eller kunde dom?
Örebro Seniorkuban
2010-07-12 23:53
Ämne: Något som står mer o....
Ja, cupmatchen var en enorm besvikelse måste jag säga. Ett skenbart spelövertag tills Ale gick ut, men egentligen extremt få heta chanser. Bollen rullades fint upp till mittlinjen men sedan alldeles för långsamt och orörligt. Trist att se att vi inte kunde ändra så mycket mot matchen mot Mjällby i våras...
Örebro den oumbärlige
2010-07-12 23:24
GriXX// Enligt mina uppgifter så hade inte försäljningen av Roni överstigit pengarna i Skoog-affären. Det ryktades ju ett tag om bud på 2,5 miljoner, precis som jag också skrev "några mille". Dvs. fler än en.
Örebro Sekt. E
2010-07-12 22:37
Något som står mer och mer klart är att vi behöver ett nickstarkt targetalternativ till Pålle däruppe. Mot Mjällby tyckte jag det var extremt tydligt att spelmodellen fortfarande är anpassad till när vi hade Kim. Och det har vi inte längre. Dessutom känns det som, iaf enligt mig, att Kim hade stor positiv påverkan på sina medspelare. En vinnarskalle. Det hoppas jag att vi kan ersätta. Eller att Pålle har samma egenskaper, vilket inte är omöjligt eftersom han verkar vara en skön kille som sprider glädje.
AIK Saywee
2010-07-12 22:07
Jag vet att det är känsligt att fråga, men vad gör Sköldmark? Hur länge sommarjobbar han, och vad pysslar han med?

Jag förväntar mig resultat, snart!

Är han ansvarig för försäljningar eller köp?

Jag vill ha en sommarbomb!
Örebro DaSa
2010-07-12 21:41
Snappade upp ett tips på en mittback från MFFs sida:

"Pågen | 2010-07-12 12:57
Tycker MFF borde spana in Vasalunds mittback Alexander Milosevic, endast 18 år gammal och vice lagkapten i laget. Gjort 4 mål på 10 matcher i Div 1 Norra. Inte dåligt för en mittback. Enligt kompisen min så finns det ingen i Sverige som är så komplett som honom. Han & Jasmin Sudic vore onekligen ett spännande mittbackspar."

Jag tror han passar bättre med Iron vid sin sida:)
Örebro DaSa
2010-07-12 21:36
Kvt// Visst är det sjukt att hela anfallet från våren 2009 är borta eller på väg bort. Trodde nog att ngn av Basse eller Roni skulle försvinna, men inte som bosman utan att de skulle bli rekordförsäljningar...

Bara hoppas att vi får in ngn miljon per spelare så att vi kan lägga den på en signing-fee av en klass vänsterytter. Sen så tycker inte jag att det är ngn brådska att ersätta Olsen. Paulinho värvades ju för att ta hans position när han skulle försvinna. Tror inte P är gratis i drift heller.

Jag tror att ÖSK har en ersättare till Roni klar, vore ju jävligt amatörmässigt om de inte skulle ha det. Risken är väl att han inte blir klar till ngn av Elfsborgs matcherna.

pemo// Kanske en ny Bedoya-värvning på gång om amerikanarna övertygade?! Men det blir ju till hösten, men det är ju alltid bra att vara ute i god tid. Bra att Roni imponerade, hoppas tyskarna var där och kollade.
Örebro Farside
2010-07-12 21:23
Är värnamo spelaren i Örebro nu? var han med idag?
Örebro pemo
2010-07-12 21:07
Jag kollade ett tag på matchen, men känner inte igen så många. mest de i svarta laget. Vet inte vad jag skall tycka.
Astrit tyckte jag mest gick. Inget direkt tempo där. Mest impad blev jag av Skoglund och och den långa mörka killen på backen. Tror det var Boris.
Samt två av amerikanerna. De hade en helt annan inställning än övriga svarta. Vad jag förstod så var en amerikan mittback och en mittfältare.
Kul att se gamle Basse på planen, menhan har nog tankarna i Grekland redan. Gjorde några ryck i bland, men det var ju varmt så motivationen var väl si så där. I det vita laget ( ÖSK-U ? ) fanns det några juveler, men jag kan inga namn så ni får ta det för vad det är.
2-1målet ( tror jag ) var en delikatess. Djupledspass av Skoglund som skar genom mitt till Roni, som faktiskt var klinisk i sitt avslut. Det kan man inte säga om straffen som han slog.
AIK Saywee
2010-07-12 20:38
KvT, mycket klokt funderat, hoppas att Sjögren/Sköldmark också funderat i dessa banor, eller är det ... äsch, vet inte vad jag tänkte skriva.

... men hur länge är Sköldmark anställd och vad pysslar han med?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-12 19:58
Som sagt är både Poro, Basse och sedan tidigare Kim borta eller på väg bort. Därmed har i princip ÖSK tappat hela kedjan kan man säga. Den kedja bestående av tre forwards som varit dominant under 2008 och 2009. Om tre månader ryker Pauhlino.

Kvar blir Astvald och Staaf. Mest värvat är lovande mittfältare för framtiden. Astrit tror jag är tillräckligt bra för bänken redan nu. Skoglund och Berger får börja nosa nästa säsong.

Jag har dålig koll på vilka forwards och hur pass bra de spelat i ÖSK U. Men jag inte läst direkt att det finns någon som är på väg att slå igenom där.

Jag hoppas ÖSK har sonderat terrängen väl. För snart blir det ont om tid att även köra testspelare. Men ÖSK behöver minst två forwards ganska snabbt. En vänster offensiv teknisk kille och en target som är bra på huvudet. Mot Mjällby var det sällan ÖSK hotade i luftrummer.

Örebro Godfoten
2010-07-12 18:45
någon som kollade träningsmatchen och kan avlägga rapport?

hennvändarn/
slutet av juli.

Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-12 18:23
Cottbus trappar upp jakten på Porokara!
Örebro Ropesin
2010-07-12 17:51
Ovetjkin// Och vad fan har ni att erbjuda då? Definitivt ingen Ovetjkin iallafall, har ni ens ett hockeylag?
Örebro hemvändarn
2010-07-12 17:05
SAntiago Bedoya. När kommer han?
Örebro Grixx
2010-07-12 16:39
den oumbärlige// Det tidigare budet på Poro var den största affären någonsin för ÖSK...och bör således varit bra mycket mer än 1 mille.
Örebro den oumbärlige
2010-07-12 16:29
ÖSK-KRILLE // Några mille för Porokara låter som en dröm. Han var just värd det för 6 månader sedan, nu är allt över en miljon väldigt bra. Men tror Roni blir en förlustaffär med tanke på vad han kostade, sen kan man ju inte riktigt värdera det han gjort för klubben rent sportsligt.
Örebro hemvändarn
2010-07-12 15:07
Kul att Erik får fortsätta i LSK. Jag tolkar det som en långsiktig investering då det är ganska tunnt bakom Roni. Det är väl också ett tecken på att det inte finns något konkret intresse för vår sambafinne. Ja det eller att Bamberg skrivit på för svartvitt.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-12 15:01
Om Bassombeng skulle säljas för en mille så är det mycket bra. Skulle ÖSK även lyckas med att sälja Porokara för några mille så skulle det sitta fint i kassan och kanske skulle ge en riktigt bra förstärkning till laget.
AIK Danilson
2010-07-12 14:54
Grymt kul att allt löst sig för Yunus! Synd bara att han fick en stroke och inte kunde visa sin klass för er.
Annons: