/fotboll/osk/forum/4776.aspx/fotboll/osk/forum/4776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Örebroare i STHLM
2010-07-06 13:14
ÖSK-Karl:

Skulle vara rätt så verkningslöst om El-Kabir blir avstängd i nästa träningsmatch.
Örebro Brinkewall
2010-07-06 13:01

Man kan inte säga att klubben går med "förlust" bara för att en spelare inte säljs utan går gratis som Bosman. I många fall tar klubben detta i beaktande när spelaren köps in / värvas.

Det absolut viktigaste är vad spelaren presterar i klubben, inte vad denne genererar i eventuell försäljning. Bra prestationer på planen ger så mycket mer i värde och dessutom över en längre tid.
Örebro Stelig
2010-07-06 12:43
Ämne: Den oumbärlige/
Kan....
Många klagar på att Ösk inte tecknar långa avtal, dock är det ju 2 parter som förhandlar, ska mycke till för att en ung spelare med en agent i ryggen tecknar nått längre avtal.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-06 12:09
Marta (hane)//
Ja Porokara kommer gå som bosman i vinter. Jag tycker ÖSK skulle förlängt redan förra sommaren med Porokara.
Örebro hemvändarn
2010-07-06 12:08
Om Nordin är intresserad av andra svenska klubbar pga lönen så borde väl detta gå att ordna. ÖSK rustar ju helt klart med ersättare och lär knappast hindra honom från att gå utomlands. Man gör bra saker på och vid sidan av planen samt att han hela tiden har utvecklat sitt spel och blivit allt bättre och viktigare.

Jag tror dessutom att assistpoängen kommer bli fler och likaså målen frammåt med Paulinho som öppnar för ett bättre passningsspel i sista tredjedelen. Tyvärr kommer vi också släppa in fler mål när Almebäck försvinner, den karln är för bra för allsvenskan redan idag och får vi behålla honom under fönstret blir jag både förvånad och glad.
Örebro Marta (hane)
2010-07-06 12:05
ÖSK KRILLE/ Tror vi ska vara glada om vi ens kan få en halv mille för Poro under detta fönster. Tror dessutom Poro kommer vilja salta sitt kontrakt rätt fett för att överväga nytt kontrakt. Känns som hela han, rent ekonomiskt kommer att bli en förlustaffär eller +/- noll
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-06 11:35
hemvändarn//

Visst skulle det vara skönt att slippa El Kabir, men att få rött i träningsmatcher och sedan bli avstängd i tävlingsmatcher tycker jag är ett knepigt straff. Då skall det vara något riktigt fult överfall anser jag.
Örebro Var är Boniek Maruti på plan?
2010-07-06 10:59
Ämne: Jag tycker ÖSK ska g....
Ja eller Basse? längesen den karln nämndes på detta forum.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-06 10:21
Jag tycker ÖSK ska göra vad de kan för att försöka sälja Porokara i sommar. Bättre få några mille än inte ett öre alls. Men vem vill köpa Porokara i sommar när de vet att hans kontrakt går ut efter denna säsong?
Örebro hemvändarn
2010-07-06 09:50
El Kabir kan vara avstängd mot ÖSK.
Örebro Marta (hane)
2010-07-06 09:05
Den oumbärlige/
Kan vi addera Astvald till skaran? han sitter väl visserligen på ett aningen längre kontrakt, men är ändå en sådan jag skulle vilja se en ytterligare förlängning med. Ser inte att det finns en möjlighet att han kan misslyckas med att bli en storspelare om han nu inte blir skadad...
Örebro den oumbärlige
2010-07-06 00:49
Karlssson//

Om vi säger så här. Porokara är nog inte sugen på nytt kontrakt så länge han kan få ett bättre någon annanstans. En förlängning kommer bara ske om erbjudandena som trillar in är rent av sämre. Skulle han förlänga vore det en grym seger för ÖSK men som sagt, det är för sent att sitta och hoppas nu då han snart är fri att snacka med andra klubbar(?).

Denna situation med för lite betalt för bra spelare vars kontrakt är på väg ut är dessvärre en vanlig företeelse i ÖSK. Och tittar tillbaka blir det heller inte bättre. Ingen i vårens startelva sitter på något långvarigt kontrakt. 2,5 år är för mig inte så jätte great om vi ser till åldern på vissa. Sen får man alltid skala av 6-12 månader då deras värde sjunker markant när bosmanvibben närmar sig.

Jag är mer oroad för hur vi ska lyckas få betalt för Micke och Bedoya. Porokara tappa jag hoppet på i vintras, som max blir det kaffepengar nu. Men senaste året har Roni heller inte gjort skäl för att vara "nyckelspelare". Han är som bäst "bra", oftast bara duglig men ibland också medioker.
Örebro den oumbärlige
2010-07-06 00:41
Hatar när inläggen försvinner. Fuck.

Aja, Nordin drar inte om nya klubben är ett bättre val än ÖSK på alla plan. Han har dock pratat om "utlandet" ett längre tag, hur han var tvungen att bli bättre defensivt för locka till sig intresse.
Men dock bör ju nästan Bedoya vara mer intressant för proffsklubbar i Europa. Yngre, bättre poängspelare (säger inte bättre fotbollsspelare), och kontrakten dem i mellan bör ju vara snarlik med tanke på längden iaf.
Örebro den oumbärlige
2010-07-06 00:37
xx
Örebro Karlssson
2010-07-06 00:35
Situationen med en försäljning av Porokara är inte bra. Han sitter på ett utgående kontrakt som gör att det finns en risk att intresserade klubbar väntar tills att kontraktet gått ut för att sedan få honom som bosman. Om det skulle va någon som lägger ett bud på honom så får vi mindre pengar än om han hade haft ett flerårigt kontrakt. Som jag ser det bör vi förlänga med Porokara och sedan sälja honom nästa säsong. Jag vet inte om Porokara förhandlar med ÖSK om nytt kontrakt. Ur Porokaras synvinkel är det ju nästan bättre om han väntar säsongen ut för att då kunna välja vilken klubb han vill gå till. Men har han hjärta för ÖSK och vill lämna bör han göra det nu för att klubben ska få betalt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-05 22:22
Jag är långtifrån säker på att Nordin är påväg bort till en annan klubb i Sverige. Det krävs nog rätt stora pengar både till ÖSK och Nordin för att det skall hända.

Men med tanke på de två värvningarna av mittfältare är jag tveksam till att både Bedoya och Nordin spelar i ÖSK nästa år. Något måste vara i görningen. Det dräller ju av mittfältare i ÖSK just nu.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-05 22:12
BBB//

Tack, ja du vet hur det är med mitt minne ;) Men vi vann ändå!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-05 22:01
Ämne: Mittåts bloggprojekt....
Håller med! En underbar blogg!
Örebro Grixx
2010-07-05 21:57
Finns även en länk till "Offside" och deras artikel om Astrit...om det nu är någon som är nyfiken;-)

Länken ovan, går till bloggen och det är bara att lägga till i skafferiet om den nu inte redan ligger där...för det borde den redan gjort!!!
Örebro Grixx
2010-07-05 21:50
Mittåts bloggprojekt "Eyravallen" är som vanligt så jävla bra, snabbt uppdaterad, komplett och så fullständigt...underbar.

Förstår inte varför den inte finns länkad under länkar här på svartvitt?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-05 19:33
Energie Cottbus är på jakt efter Roni Porokara!
Örebro Krontorps
2010-07-05 18:52
Det känns som om Ösk blir mer och mer petiga/noggranna med värvningar.
En hel del provspel men en överväldigande majoritet får inget kontraktsförslag. Ger ett seriöst intryck tycker jag, att göra fler test per värvning så att säga.
Örebro huggorm
2010-07-05 17:41
Fan.Nä Ösk äntligen spelar hemma i svenska cupen då har man redan bestämt att resa bort.Heja ÖSK ta er till semi.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-05 16:28
Skitkul att Yunus blir bättre!! :D Att talat börjar komma tillbaka måste betyda mycket. Alltså den där killen måste ha hur mycket Sisu som helst! Att han orkar hålla uppe humöret trots allt som hänt är beundransvärt.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-05 16:15
Yunus Ismail på NA-webtv!
Örebro oroT
2010-07-05 16:13
BoP // Dessvärre inte tillgång till det..men tack! :)
Örebro hemvändarn
2010-07-05 16:02
1. En fuskande tränare är en nyhet. Jag vill absolut inte att NA skall rapportera efter vad som är "bra" för klubbarna - de skall rapporter det som är av nyhetsvärde och det är en fuskande ledare inom elitfotbollen. Sen hoppas jag att han inte straffas men det är en annan sak.

2. Nordin har vakt riktigt bra, det är klart att klubbar är intresserade. Jag har inget emot att ÖSK skriver nytt kontrakt med Nordin igen. Han är ju den ända av vår mittfältstrojka som jag kan se att vi kan få behålla till nästa säsong.

3. Nu ska vi inte få hybris för en halv bra säsong men det finns potential i ÖSK både på och vid sidan av planen. Nordin har hela tiden utvecklats och laget blir bättre. Så varför gå till klubbar med problem med det sportsliga, det ekonomiska och dessutom oklarhet vart man ens skall spela.

Örebro Grixx
2010-07-05 15:56
Klingberg från Forward till Degen. Han fungerar nog lite som ambassadör och gjuter olja på vattnet hos de som "dislike us". Skadorna bröt loss honom från oss, och i första alvenssejouren så tyckte Alven att K var den bäste talangen han sett....tror jag mig minnas.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-05 15:45
Niklas Klingberg till Degen!
Örebro Dejmon
2010-07-05 15:39
Någon som vet om sesongsabb'et gäller för SvC-matcherna också?
Annons: