/fotboll/osk/forum/4772.aspx/fotboll/osk/forum/4772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2010-07-11 18:16
För mig stod det tydligt vad vi saknar Kim. Hoppas vi hittar en ersättare med samma kvaliteter. I övrigt kan man väl bara hoppas att de fattar att semestern är slut, det är dags att ställa bort rosévinet och stämpla in.
Örebro Djäflun
2010-07-11 17:47
Fick ett mejl på FB nyss!

"Kära medlemmar, nu har det underbara beskedet kommit, YUNUS FÅR STANNA I SVERIGE!! han har fått permanent uppehållstillstånd!"
Örebro Djäflun
2010-07-11 17:44
Grattis Yunus!!
Örebro widemarsh
2010-07-11 16:45
DaSa// "Erik Nilsson spelade från start mot Mjällby i Roni Porokaras frånvaro. Andra matchen i rad för 21-åringen, men nu verkar han lämna klubben för en ny utlåning.
– Det lutar åt att jag stannar i Ljungskile, säger han."

Men dom kan ju ha ändrat den i efterhand.
Örebro Grixx
2010-07-11 14:00
DaSa// Förmodar att det menas att de fortsätter utlåningen och inte tar hem honom för höstspelet.

...sedan vill väl NA att folk ska hoppa till med sitt ordval...som journalister brukar "skoja" till det.
Örebro Grixx
2010-07-11 13:56
KvT// Instämmer även att Walker fick till ett snyggt spel, dock utan några som helst målchanser i AS....verkligen synd.

Däremot var passningstekniken under all kritik hos spelarna som ändå fick till det ibland...men alla minns ju dessa OTALIGA bedrövliga pass som missades trots att man stod någon meter från varandra.

...nej mer pass på mattan med snabbhet och sök spelglädjen som infinner sig när passen går fram..vi har ju ett bra spel då...när det sedan dyker upp problem så får man anpassa si mer...inte från början med en massa chansstudsbollar och spec inte på plast.
Örebro DaSa
2010-07-11 13:55
Läste igenom NAs artikel igen ang. Erik skall tillbaka till LSK. Det framgår ju inte att det är en utlåning, vi skall väl inte sälja honom?!
Örebro Grixx
2010-07-11 13:42
KvT// Det fanns ett traditionellt ÖSK-spel som många underdogs i AS använt sig av för att hanka sig fram. Lite av så var det för L och även ett grundmurat koncept att använda även av sedan många år hos ÖSK.

Det ändrades och det talades då om att det är roligare på många år att gå på fotboll igen...mycket sådant fanns att läsa i blaskorna. l fick till ett riktigt vackert anfallsspel som dock inte fick stå ostraffat då det trillade in baklängesmål som gav kritiken att man inte kan vara SÅ offensiv och att laget måste gå tillbaka till det mer traditionella trygga ÖSK-spelet...så lustigt var det faktiskt.

Om gårdagens match så kan jag inte säga att det var en fälla som ÖSK föll för utan mer av resultatet av ett snyggt slumpmål som för alla allsvenska lag i vart fall ger stora problem genom att motståndarlaget "bara" behöver ligga och vänta på bra chanser att kontraslå på.

Att vi fortfarande saknar killerinstinkt,snabbhet, vilja och bestämdhet i löpningar, pass och anfallet saknar inte heller betydelse:-/.....alltså mycket att bättra på;-)

ps ...och så var det enligt många den varmaste match de någonsin spelat.
Örebro Chipset
2010-07-11 13:09
Vanligtvis brukar säsongen dö så här års när vi som vanligt åker i kvarten. I år är vi ju med om europa i serien så jag ser framåt med tillförsikt. Kan bli en bra höst trots missödet i cupen
Örebro Rojas
2010-07-11 13:06
Min ilska från igår har bara växt sig större, Sixten din taktiska förmåga verkar ju fan efterbliven...hur svårt kan det vara att motivera ett gäng fotbollsspelare se till att hålla dom i matchform..

Och göra smartare byten än Per Johansson o Robin Staaf in i det läget av matchen...och om nån j*vla reinis kommer o säger att, ja men då kan du vara tränare då...så Ja jättegärna..
Örebro Ropesin
2010-07-11 12:18
Efter att ha samlat tankarna lite från gårdagen kan man bara konstatera att matchen var identisk med den förra mot Mjällby på Behrn Arena. Korkade ÖSK går rakt i Mjällbys fälla. Mjällby spelar gå-fotboll i 95 minuter och ställer upp 11 man i eget straffområde så fort man tappar bollen, nästan innan. Fruktansvärt tråkigt att titta på, det fanns inget tempo överhuvudtaget, allting tog 100 år. Värst av allt är som sagt att ÖSK gick rakt i fällan och drogs med i det låga tempot. Så fort vi faktiskt fick en chans att vända spelet snabbt, när Mjällby inte var med hemåt, då stannade man upp så att dom hann tillbaka, totalt fel.

Man blir fruktansvärt besviken när vi först åkt iväg över 500 till Norrköping i spöregn och stöttat, sedan svettats på en buss till Jönköping och stöttat. På det får man se en katastrofal inställning och match när det väl blev en hemmamatch och när det väl börjar närma sig final. Det är som vanligt, när det börjar dra ihop sig drar sig rädda och fega Örebro ur.

Förstår ändå inte dom som tycker att resultatet var rättvist och att till och med ännu större siffror hade varit mer rättvist. Bortsett från första 20 tycker jag vi har betydligt mer boll, även om det dock var svårt att skapa rena chanser mot deras köttmur. Trots allt fanns ett par fina lägen men avslutningarna runt straffområde var under all kritik. Nej, nu är det bara att ladda om för Elfsborg X2 som blir två nyckelmatcher inför hösten. 3-4 poäng och vi är med i racet!
Örebro pemo
2010-07-11 12:12
Måste hålla med fler här inne. Anttonen framstod som en av få som ville vinna matchen. Erik blir jag glad av att se. Han borde ta en ordinarie plats nästa år efter att höjt tempot med Ljungskile. Spekulationer om att Nordin är på väg bort måste vara hämtade från månen. Han skall vara glad att han har ett kontrakt. Måste höja sig minst två snepp för att framstå som någon stjärna. Varför spelade Wiken hela mtchen? Han gick ju och haltade hela andra halvlek. Var det pga skadorna på Erik och Ale?
Tänkte åka in och se internmatchen på måndag, men laget gjorde så dålig reklam för sig i går, så jag hoppas att få läsa någon recension här på forumet i stället.
Spelar vi som i går blir det stortorsk mot Ellos nästa vecka.
Sen kanman ju undra hur Paulinho skall få några vettiga bollar. I går tog han löpningar snabbt som den, men utan att någon svat/vit fick i väg bollen. Tror nog han går tillbaka till Japan efteråt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-11 11:32
Och på tal om Walker och hans lag, ni minns väl spelaren i länktipset
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-11 11:26
Grixx //Lundin var kanske inte en dålig tränare på det sättet utan kompetent och fotbollskunnig. Vad det flesta, inklusive mig själv, vänder sig emot är väl hans fotbollsfilosofi som är väldigt tråkig och långa bollar. Lite som Göteborg spelar än i dag till och från.

Tror alla hans lag som han tränat sett ut så. Ibland har det kanske inte funnits resurser för bättre spel men jag tycker ändå att han skulle kunnat spelat mer konstruktivt med det material han hade i ÖSK på den tiden än vad han gjorde.

När Walker kom förbättrades passningsspelet markant och Sixten hyllas oftast för att han (med absolut viss rätt) skapat detta passningsspel som ÖSK har idag men jag anser att grunden och inriktningen till spelstilen med mer konstruktivt spel och med bättre passninsgspel lades under Walkers tid. Och jag är också övertygad att hade Walker haft samma spelarmaterial som Sixten genomgående haft hade ÖSK klarat sig avsevärt bättre än vad de gjorde 2007. Därmed inte sagt att han skulle ha gjort ett bättre jobb än Sixten.
Malmö FF MrParker
2010-07-11 10:52
Ämne: Fan vad tråkigt om E....
Nilsson går ju på lån, så jag tycker ändå att det känns helt okej. Nu får han speltid i varje match i ett hyfsat lag. Porokara rubbar han ju inte på!
Örebro Grixx
2010-07-11 10:18
ÖSK KRILLE//Drar mitt mantra om Lundin igen då jag tycker att han hade jävlig otur när kommunen inte kunde sköta konstgräset vilket innebar att plasten blev till hård grön asfalt och halva laget gick skadade...samtidigt. När det ifrågasätts om träningarna är vettiga när de ger sådana skador och det samtidigt är en period där det går knackigt så ifrågasätts man och sitter väldigt löst som tränare. Det finns så otroligt många tränarnamn som varit upphaussade och som ändå fått gå.

Ett lag som IFKfusk har kort tålamod i motgång, därefter kom det några sk skitlag för Lundin...vi och Häcken.

Skitlag...jo just då så fanns det bara en väg för oss. Usel ekonomi som räddades på övertid..år efter år. En framtidsanda som baserades på drömmar som i sin tur baserades på fantasiekonomi.

...så oproffsigt rakt över och när så Hästsvansen/piskan kom så escalerade allt. Han ville så väl och lovade för mycket...och trodde på det själv eller "det ordnar sig alltid" som resten i ÖSK trodde.

Att Petter lockades över berodde mycket på piskans löften om satsning och blivande storlag. Att Petter drog när han förstod att ekonomin inte alls var i läge för storsatsning förstår jag och det spec om man har ambitioner som spelare.
...men visst var jag sjukt förbannad på PFO när han drog och mer eller mindre bad till Gud att han skulle drabbas av akut diarré på plan när vi mötte Bajen hemma.

Att vi sedan drabbades av akut diarré själva med nedflyttning ska vi vara jäkligt tacksamma över och skapade det ganska moderna ÖSK vi har i dag. Tack Lagrell:-)....och i dagens ÖSK hyllar jag speciellt VD Jan Karlsson!!!

...var var jag Ludde var det ju...jo jag tycker att han hade otur och var inte alls så dålig som det ibland tas upp:-)
Örebro Stelig
2010-07-11 08:08
Ämne: Sedan var det länge ....
Nä det är inte mer värt, faktiskt så är det här det ända ställe jag hört om att man vill satsa på cupen.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-11 01:52
Kurt von Tratt//
Ja Nordback va inge vidare. Nordback osar Lundin fotboll så det stinker! Han hör till gammla ÖSK. Hoppas Emil Berger kan ta platsen nästa säsong. Tyvärr så avgudar Sixten Nordback, så kihlen får nog gå åt sidan.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-11 01:46
Fan vad tråkigt om Erik Nilsson drar. Men det är ju bättre att satsa på gammla rävar!? ÖSK måste ha en av de högsta genomsnittligga ålder på laget.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-11 01:46
ÖSK KRILLE //Dessutom en dålig back...
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-11 01:38
Nordback kan stanna hemma nästa match! Han joggade runt bara! Gjorde ingen nytta. Han var ju mer back än mittfältare.
Örebro Bastard on Parade
2010-07-10 23:38
Det som stör mig mest är att Mjällby kan komma hit 3,5 månad efter mötet i Allsvenskan och spela likadant taktiskt samtidigt som Sixten inte har en aning om hur han ska justera spelet. Katastrof!
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-10 22:57
Sedan var det länge sedan man såg Nordin så blek, hoppas han inte har tankarna i ett annat lag.

Sedan undrar jag över uppladdningen, knappt två timmar innan match kom Paulinho och en av reserverna släntrades förbi lunchrestaurangen vi jag satt på. Är inte en kvartsfinal i svenska cupen viktigare än så? Laget borde samlats tidigt för gemensam lunch och gå igenom matchplanen.
Örebro Aspen
2010-07-10 22:28
Ett mittfält utan Kihlberg är INTE bra.
Örebro Godfoten
2010-07-10 21:40
Och min trippel kompletteras härmed.

Är det någon som vet om Sixten är medveten om att man får göra TRE byten i allvenskan/svenska cupen?

Laget mot IFE:
Alvbåge
Anttonen - Almebäck - Wikström - Wowoah
Bedoya - Kihlberg - Gerzic
Astvald - Paulinho - Porokara

Tror Kihlen, Poro och Alven gör enorm skillnad.

Örebro Godfoten
2010-07-10 21:36
Matchens behållningar (ur ÖSK-ögon sett) var löpduellen mellan Almebäck och El-Kabir i första halvlek samt slutsignalen. :)
Örebro Godfoten
2010-07-10 21:34
Bara Anttonen och Nurme bra. Kanske också Bedoya men han måste börja få till sin avslut.

Märkligt vad ÖSK dog när Bedoya tvingades ut. Helt klart är att vi måste ha en löpare á la Wirtanen el Beodya som en av de tre på mitten. Ruggigt synd att inte Astrit var spelklar.

Sen är det svårt att inte skriva nåt positivt om Mjällby. Vilken bra andra halvlek de gör. Grahn och El-Kabir har stundtals lekstuga och Bagarn & Co fläckfria i defensiven. Ett mycket bra lag.
Wivallius
2010-07-10 21:24
... och så tappade vi möjligheten att lyfta och spela långt som med Kim och ingen som drar på sig två försvarare och öppnar för andra. ÖSK ännu mer lättlästa nu utan Kim ... tyvärr!

Funkar inte vårt enda spel efter backen så funkar inget. Vart skall detta bära? Ny target önskas snarast!
Örebro Grixx
2010-07-10 20:49
...och så fort vi passar på "gräset" så funkar passen och går i det närmaste felfritt....men så spelar vi inte långa perioder. Varför inte?
Örebro Grixx
2010-07-10 20:44
Lite som man kunde misstänka...vem ska göra målen?
Man hoppades ändå på Pålle, Nordin o Astvald.

Inget spec om första målet men det var det som var tungan på vågen. Vi styrde och gjorde lite som vi ville i första...men var inte jättefarliga. Vi hade chanser som kunde blivet något....men det sakndes vilja och energi.

I Början av andra så kom det som brukar komma energi från snacket i halvtid...men det dog ut.

Värme tog kål på mycket idag. Att det trillade in mot slutet är inget att haka upp sig på utan är ganska vanligt när man måste börja chansa från laget som ligger under.

Saker att skylla på är första målet och värmen och det är ok att skylla på det....men det finns ändå mycket att fundera på.

Det sakades energi, fart, kreativitet och chanser!

Nurme gjorde några snygga räddningar men såg ändå matchotränad ut.

Nobbe har ett år ytterligare men bör sedan få svårt att platsa....om inget spec händer med hans spel.

Det märks fort när kreativa spelare som bedoya försvinner.

Erik har jag varit en gnutta anings skeptisk till men fortsätter hans utveckling som tidigare så ser det mycket lovande ut.

...och Astvald är bra, helt klart och en av de starkare i dag även om det inte var en av hans bättre.

...med Kilen och Alven så kan det mycket väl ha tagit en annan väg...men som vanligt det är ingen idé att gråta över spilld mjölk.

Nya tag i AS och senaste bortamötet mot Borås var vi helt BORTA men fantastiska hemma matchen efteråt...dock var ju hemmamatchen då mot Gefle och inte mot Borås som i dubbelmötet det nu blir.

Spännande eller pesten?...återstår att se;-)
Annons: