/fotboll/osk/forum/4751.aspx/fotboll/osk/forum/4751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro abdel seidou
2010-07-25 20:30
Man är nog väldigt inkörd. Så kände jag när jag spelade iaf. Att man har ett favorithåll som man känner sig snabbare i vändningen åt. Och om man är mest bekväm med att vända åt höger när man ska börja springa rakt bakåt så spelar man helst väster mittback så att man är snabb på att falla bakom den andre när han stöter.

Sen om man bortser från mina pinsamt dåliga meriter och erfarenheter som spelare och tänker på frågan utifrån våra elitgubbar så spelar dom ju alltid likadant väl? Alltid Almebäck som är den med sämst uppspel i backlinjen bredvid Anttonen som är den som har bäst uppspel och är skickligast med bollen.
Örebro Aspen
2010-07-25 20:29
Toran//Ytterligare en skillnad mellan Häcken och ÖSK är chefsförhandlaren (sportchefen) vid rekryteringar. Den person som ska övertala spelaren att välja rätt klubb.
Örebro kubajonte
2010-07-25 20:28
Det sämsta med att vara Öskare är att om man inte bor i örebro så är det näst intill omöjligt att få pubarna att dunka på Ösk matcherna :/ ... hade man vart lite rikare hade man kunnat tagit privat jeten till "Behrnabeu" och hem igen ;) men men ...

Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 20:24
ÖSK-Karl//Tänkte precis samma sak efter Ellos matchen!

Problemet är väl att Anttonen också lämnar ganska stora ytor bakom sig pga av sin offensivlusta. Men ytan mellan Wiken och Sammy är en riskzon kan man lugnt säga.
Örebro abdel seidou
2010-07-25 20:23
ÖSK-Karl//

Då har du nog tippat rätt vinnare. Helsingborg är ju inte alls så himla bra egentligen. Jag tror inte att gubbstruttarna (Lantz, Lindström, Andersson, Edman) kan bära hela laget och hålla i sina formtoppar en hel säsong och Gerndt är helt klart överreklamerad. Den killen har fått sina 15 minuter. Han dansade en halv säsong och sen blir det nog inte så mycket mer av det.

Malmö vinner nog tyvärr, med tanke på att vi alltid tappar när vi har chans att haka på där uppe. Fast imorgon blir det lite upp till bevis mot fjortislaget.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 20:22
Funderade på en sak inför morgondagens match. Hur inkörd är man som mittback till vänster eller höger? Jag har själv aldrig spelat mittback. Tänker att det borde vara bättre att ha snabbe Almebäck bredvid Sammy för att kunna hjälpa honom.

Det lär ju främst vara där som Ellos kommer att anfalla och sist var ju Sammy rena rundningsmärket.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 20:21
IFK skattefusk gått klart sämre än jag kunde drömma om. De har ändå haft en kontinutetsom topplag flera år. Likså så AIK trodde jag mer på. ÖSK gått bättre än jag trott. BP överaskat mig liksom Mjällby.

Nu är inte serien slut än men IFK lär knappast ta guldet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 20:19
Jag sparde undan mitt för att se hur det blev. Så här hade jag tippat:

1: IFK Göteborg
2: Elsfsborg
3: AIK
4: Kalmar
5: Malmö
6: Häcken
7: Örebro
8: Helsingborg
9: Djurgården
10: Gefle
11: Trelleborg
12: Gais
13: Mjällby
==============
14: Halmstad
==============
15: BP
16: Åtvidaberg

Några lag som svek där kanske ;) Hehe
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 20:18
ÖSK-Karl //Då har du tippat bättre än mig iaf
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 20:12
KvT//

Nej, har tyvärr inte kvar mitt tips. Det jag kommer ihåg är att jag hade MFF som segrare och AIK långt, långt ned.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 20:10
Toran// Hehe - Nja det behöver du inte. ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 20:06
Kronblom //Ja, vi är många som undrat hur länge Gelfe skall klara sig då man ständigt blir sönderköpta. Jag slutade tippa dem som nedflyttningskandidat i år för på något sätt tycks Pelle alltid trolla med knäna. De hittar ett par div 2 spelare som ersätter och som går in direkt och presterar. Samtidigt brukar någon annan som lirat lite skuggan plötsligt lyfta sig. Jag blir lika förvånad varje år att de inte åker ur.

Jag tippar som en kratta. AIK hade jag tippat topp 3 trots spelarfölusterna ;) Men jag får förmodligen rätt i att Åtvid åker.

Jag hoppas ni har kvar era tips vi visade här före AS och att ni publicerar dem efter säsongen (utan att editera ;)) så ska vi se vem som fick in flest träffar. ;) Jag ligger nog risigt till
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 20:05
Toran//

Lustigt hur lika vi tänker, jag har Peter Gerhardsson som nr.1 och Kim Bergstrand som nr.2 gällande näste tränare ;)
Djurgården Toran
2010-07-25 20:03
Kurt von Traatt//
Är det nu jag ska be om ursäkt och komma tillbaka om 10 år? :(
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 20:01
Toran // Du skriver ovanligt moget för att vara 19 år ;0)
Örebro Kubatown
2010-07-25 19:52
Jag tror nog att Drugge skulle få mindre speltid än i Trelleborg men få mer lön. Är nog bara han i Sverige som slår så fina passningar i djupet på anfallare. Drugge skulle behövas när Gerzic är trött,för han har ett bra skott också likt Gerzic. Bra poängsnitt också till skillnad från Gerzic. Kan hålla bort motståndare kan Drugge också då han är stark i kroppen. Hyffsad teknik också. Värva Ösk!
Vi behöver en offensiv mittältare då dom enda på bänken är orutinerade eller under snittet från startspelarna. Är Gerzic dessutom avstängd någon match tappar vi en dimention i spelet. Drugge om någon i truppen skulle kunna ersätta honom utan att laborera för mycket i startelvan som det annars varit om vi inte hade någon ersättare. Men det är OM han skulle skriva på för Ösk.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-25 19:50
Jag tror Gefle måstes köpa in en en ersättare till Gerndt om de ska hålla sig kvar.
Örebro Kronblom
2010-07-25 19:47
Ämne: ÖSK KRILLE//

Nja,....
Gefle tror jag åker i år,utan Gerndt som gått till HeIF och med en halvskadad Berggren ser man ut att få det svårt i höst.Att bli överkörda av Trelleborg på hemmaplan är bara ett tecken på att man snart kommer ligga sist!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-25 19:43
Kurt von Traatt//
Det är nog inte många tränare som skulle finna sig i det.
Djurgården Toran
2010-07-25 19:41
ÖSK-Karl// Till att börja med vill jag påpeka att Gehradsson är en tränare jag tycker är oerhört intressant och gärna ser honom i ÖSK. I mina ögon är det heller inte en omöjlig värvning. Jag försöker dock se det så objektivt som möjligt. Vad skiljer ÖSK från Häcken?

Massmedias syn på ÖSK och Häcken är i mina ögon ungefär lika stort. Inget av lagen har gjort några större försäljningar till utlandet, vilket kan väcka uppmärksamhet utomlands även för tränaren.

Till ÖSKs fördel, kontra Häcken, ser jag en större publik samt ett större intresse från den lokala regionen. När det går bra så, tror jag, att ÖSK är ett betydligt mycket roligare lag att träna än Häcken. Men är även, på något sätt, ett mer etablerat allsvenskt lag. Framgångarna i år kan inte negligeras ÖSK har ett något bättre lag.

Till Häckens fördel ser jag däremot en otroligt mycket starkare ekonomi och kanske Sveriges bästa organisation. Som tränare i Häcken har du stort utrymme att värva de spelarna som passar för ditt sätt att spela. Du saknar dessutom den där riktiga pressen att lyckas, vilket kan vara viktigt om du vill bygga upp ditt lag under en längre period. I Häcken finns goda möjligheter till kontinuerligt.

Summan av detta är, enligt min mening, att Häcken och ÖSK är ungefär på samma nivå. Sportsligt är ÖSK ett snäpp före organistationmässigt är Häcken ett snäpp före. Kom också ihåg att Häcken i år har en stark trupp som underpresterat ganska grovt. Truppmässigt är skillnaden inte milsvid, inget av lagen är ett etablerat topplag. Visst det finns ett större intresse runt ÖSK, men lägger man får stor vikt vid den variabeln så finns det ju betydligt bättre alternativ i Göteborg, Skåne och Stockholm.

Kim Bergstrand ser jag som ett mer realistiskt alternativ och ungefär lika intressant.

Edit: Detta är mycket mina tankar och uppfattning av situationen, uppbackade av en del fakta ang. ekonomisk situation i klubbarna. De ska dock inte ses som ren fakta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 19:21
Jag tycker Kim Bergstrand i BP är en duktig tränare. Offensiv i grunden men har inte det materialet så att han kan spela den fotbollen han egentligen vill.

Till skillnad från Sixten som fått värva spelare som passar in måste Bergstrand de flesta fall taga vad man haver.

BP, som dessutom överraskar mig för andra året i rad med sin tabellplacering hittills.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 19:13
ÖSK KRILLE//Knepigt system de har i DIF. Sixten som inte tolererar (tror jag) mycket yttre inblandning skulle nog aldrig kunna träna DIF med under samma förhållande.

Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 19:04
DaSa //Förmodligen kommer Sixten inte satsa på Berra, det stämmer. Sixten kommer förmodligen inte heller satsa på Westman som första alternativ men vi behöver en backup ändå.

Men om Berra tränar på med rätt inställning och är beredd att acceptera en plats på bänken och samtidigt att ÖSK gör den bedömingen att han är god nog som tredje val så varför inte?

Sen har ju faktiskt Sixten låtit Berra spela vid mittbacksskada och han gjorde det riktigt bra om ni frågar mig. För mig känns Berra som ett bättre alternativ än skade-Oskar.

En Oskar som jag tyckte var chockerande långsam i vintras på träningsmatcherma.

Jag skulle gärna se att ÖSK hade Haginge & Berra som extra backar. Haginge kan backa upp Almebäck + en ytterbackplats. Berra kan backa upp Wiken. Haginge skulle växa 50% i ÖSK
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 19:04
ÖSK KRILLE//

Nja, inte direkt varför han spelar vänsterback. Jag börjar tro att Djurgården eller AIK åker ur i år.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 19:01
Kronblom//

Exakt, det är därför jag vill se Gerhardsson som vår näste tränare.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-25 19:00
ÖSK-Karl//
Här kanske du har svaret på din Djurgårdsfråga.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 19:00
Grixx//

Det är klart det är svårt för Berra att konkurera ut dagens mittbackspar, men backup behövs, och de skall inte vara Anttonen eller Nordback.
Örebro Kronblom
2010-07-25 18:58
Hur många tränare finns det i Sverige som kan beskrivas som "offensiva coacher"?F-n,hälften(kanske mer än hälften) av Allsvenskans tränare anammar defensiven före offensiven.Gehardsson tillhör inte den kategorin och ser honom mycket gärna som Sixtens efterträdare!
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 18:56
DaSa//

Henke kommer säkert att för familjens skull hålla sig i Skåne som tränare. Om han lyckas är det väl möjligt att han sedan fortsätter utomlands.

Sedan vet vi ju om hans inställning till modernt gräs.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 18:53
"Efter en dryg halvtimmes spel satte TFF:s ständigt bäste offensive spelare Andreas Drugge... tvåan..."

Värva honom ÖSK - Bosman snart
Annons: