/fotboll/osk/forum/4733.aspx/fotboll/osk/forum/4733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-28 19:45
D.McGrain//

Lär dig någon gång att se långsiktigt. Utan Spelarinvests investering på 15 miljoner hade ÖSK varit i KK nu. Med en rad Bosmanspelare och inga försäljningar, vad tror du då händer nästa år och kommande år?

Visst är det otroligt kul med en tredjeplats, men sedan då?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-28 19:22
ÖSK KRILLE// Skandal att någon ska behöva ha en så låg lön. Nu måste vi alla sluta upp bakom Astrit så att han klarar sig. Vi kanske borde starta en fond för att samla in pengar till honom;)
Örebro D. McGrain
2010-07-28 19:08
Ska en spelare som under 4 år inte lyckats i Premier League lr Championship (jmf Martin Olsson) ha ett 6-års kontrakt lr ett halvår med förlängning om han visar att kroppen (och potentialen) håller? SJÄLVKLART har Sjögren och ÖSK gjort HELT rätt. Har svårt att förstå att ngn tycker annorlunda. Sjögren, denna katastrof, har under sin tid värvat hit - Alvbåge, Almebäck, Wowoah, Bedoya, Kihlen, Astwald, Porokara, Olsen, Paulinho, Gerzic och nu Astrit...ständigt dessa usla värvningar av katastrofen Sjögren... Hoppas han fortsätter sitt katastrofala arbete då det tycks ändå vara den bästa vi någonsin haft som sportchef... ;-D
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-28 17:43
Är 28.000kr/Månaden en praktikant lön? Jag har aldrig kommit upp i dom summorna när jag varit fast anställd. Måste vara en välavlönad praktikant :)!
Örebro rirobban
2010-07-28 16:57
Ämne: Är det säkert att Ol....
Du har säkert rätt. Jag har hört det ifrån en inte helt trolig källa, och jag reagerar också på siffran. Men vem vet egentligen?
Örebro zxcv
2010-07-28 16:46
Är det säkert att Olsen plockade ut 250k i månaden?

Det låter lite kryddat i mina öron iallafall. 100-150k tycker jag låter lite mer rimligt
Örebro Grixx
2010-07-28 16:41
DaSa// Instämmer.
Örebro Bastard on Parade
2010-07-28 16:31
Anthony "Anto" Flood gör några mål i klippet ovan. Första kommer ca 50 sek in i klippet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 16:27
Vad vi kan komma fram till är att (förmodligen, annars är det ju bara för Sjögren att döda ryktet som Dasa skrev) har ÖSK skrivet ett 4 månaders kontrakt med Astrit punkt slut.
Örebro rirobban
2010-07-28 16:27
Ämne: //rirobban

Ska vi....
Jag skrev inte att hela Olsens lön skulle överföras till Astrit, men en viss del kan man väl använda för att förlänga kontraktet...
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 16:23
Ämne: Tycker man kan jämfö....
DaSa // Hehe. Din lott-jämförelse var rätt klockren ;0)
Örebro DaSa
2010-07-28 16:17
Sen angående om NAs artikel är sann eller ej så stämmer nog uttrycket "ingen rök utan eld". Sen tolkar jag "icke svar" som personen (=Sjögren) är skyldig, annars kunde han ju dementerar direkt och dödat ryktet?!

Sen var det säkert så att Astrit ville ha den där klasulen, för Sjögren kan väl inte varit så korkad så att han förslog det själv?! Men som ngn skrev så är det ju sportchefensroll att se till att skriva bra kontrakt. Sen utan att vara efterklok så skulle inte jag gnällt om Astrit inte spelat en minut under hösten eftersom det sades att det var en långsiktig värvning.
Örebro DaSa
2010-07-28 16:10
Tycker man kan jämföra Astrits kontrakt med ett lottköp. Enda skillnaden från en vanlig lott är att vi får lämna tillbaka lotten om det blir vinst på den:)

Ibland (eller snarare rätt så ofta) funderar jag på hur Sjögren/Sköldmark tänker. Om vi byter ut Astrit mot vilken talang som helst som de funderar på att erbjuda ett liknande kontrakt och kallar honom för X så finns följande scenarior:
1. X floppar eller långtidsskadar sig - ÖSK kan bryta kontraktet.
2. X visar sig ha potential men gör ingen succé - ÖSK och X bestämmer sig för att förlänga kontraktet med 3 år.
3. X gör succé (t.ex. Almebäck) - spelaren drar till en annan klubb eller man får omförhandla det ursprungliga kontraktsförslaget.

Vid scenario ett så är det en fördel med ett sådant kontrakt. Men om spelaren skulle floppa så kan man ju alltid låna ut honom (=minska den ekonomiska förlusten) eller bryta kontraktet (tror inte Astrit skulle sitta på ÖSK bänk för 27000kr/mån). Om han skulle bli skadad så betalar försäkringskassan.

Vid scenario 2 så behövs ju inget "för-kontrakt" då båda parterna vill fortsätta samarbetet och kommer därför komma överens.

Vid scenario 3 så kommer spelaren lämna eller begära en mycket högre lön vilket gör att även där är "för-kontraktet" värdelöst.
Örebro Kubatown
2010-07-28 16:04
Ska vi bli ett topplag ska Sjögren bort från Sportchefs rollen. Nu får det vara nog med misstag från hans sida. Ser ni inte att vore det inte för pengarna från spelarnivest hade vi sannolikt åkt ur allsvenskan. Sjögren har bara ridit på klubbens pengar och kunnande. Det är Sjögren som är det stora sänket i orginisationen ingen annan. Amatör! Jag skulle vilja se en som har framförhållning och som vet hur kontrakt och sånnt går till och som dessutom är öppen och ärlig:Erlingmark!
Örebro Dejmon
2010-07-28 16:01
ÖSK-Karl//
Ja eller hur! Ok med en klausul om det nu inte skulle funkat, för klubben!! För spelaren måste dom ju nån gång lära sig att skriva in i avtalet vad som gäller från början lex Kim. I det fallet är dom ju jämförbara för nu kommer det ju fram att han, i princip, bara hade ett 6-månaderskontrakt, trots att det var en så långsigtig investering eller va de nu var dom fabulerade ihop!

Är så otroligt stolt över att det går så bra för oss och vill inte på nått sätt vara negativ egentligen så jag avgår. Åker hem och fortsätter njuta över sättet vi straffade ellos på och hoppas att det här löser sig på ett bra sätt. Finns ju knappast nått att göra åt det nu iallafall! Mer än att visa Astrit att vi har Sveriges finaste klubb och att försöka vinna hans hjärta, precis som vi gjorde med Alven ;)

*Always look on the bright side of life
Örebro Dejmon
2010-07-28 15:48
ÖSK-Karl//
Förvisso. Men man tycker jo fortfarande att det borde bli snäppet bättre med två hjärnor än en, även om den ena är "praktikant" eller vad det nu handlar om. Fan det här hade vem som helst kunnat räkna ut att det skulle kunna båda för jobbiga löneförhandlingar..

Grohl//
Har inte ens tänkt på det. Tyckte lönen var väldigt låg när jag läste om det men nu förstår man ju att det låg en hund begraven. Inte har han skrivit på, rakt av, för 3.5 år med den lönen. NA's artikel lär alltså stämma. Kul.

Varför går dom ut med att han har skrivit på för 3.5 år då???
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-28 15:39
Dejmon//

Det kan säkert och troligen varit ett krav. Men en slipad sportchef måste kunna göra det bättre. Skriv in att han t.ex får 50% av övergångssumman om han säljs, mot att han spelar för en rimlig lön.
Örebro Grohl
2010-07-28 15:37
Tycker snarare att vi ska likna Astrit vid Nordin än Kim, 28000 i månaden hade knappast räckt under 3.5 år för en succéspelare. Dom här farhågorna fick jag redan när hans lön blev "offentlig".

Finns väl inget som säger att agenten har släppt ryktena (precis som han gjorde med Nordin) för att trissa upp lönen inför stundande omförhandlingar. Man ska inte underskatta Jaganjac
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-28 15:36
Dejmon//

Frågan är om Sköldmark har lön av ÖSK. Han gick ju arbetslös efter att blivit utkastad av Gais. Så att de är två hjälper nog inte.

Sportchefen är så otroligt avgörande för en klubb, så där måste ÖSK vara beredda för att betala bra. Detta håller inte, från Porokara, långsamma förlängningar och idiotkontrakt.
Örebro Dejmon
2010-07-28 15:33
Ämne: Grohl //Jag tror all....
KvT//
Håller helt å hållet med dig i detta inlägg! Dom borde ju förstått att potentialen fanns där, speciellt med tanke på att han faktiskt sålts en gång tidigare för 10 millar. Det som stör mig så. Men samtidigt stärker det min tes att det faktiskt kan ha vart ett krav från Astrits sida. Eller det måste ha varit det!
Örebro Grohl
2010-07-28 15:30
// KvT
Självklart.. Stämmer det här med kontraktet är det ju katastrof. Samma farhågor hade jag när Belles kontrakt presenterades, blir det succé så sticker han. detta skulle ju isf vara exakt lika dant som Astrits.

Just därför är jag lite fundersam till att det verkligen är ett så enkelt kontrakt som pressen skriver, varför skulle man presentera 2 lika dana kontrakt (med oprövade spelare) som båda skrivs under samma period på helt olika sätt? Jätteskumt
Örebro Dejmon
2010-07-28 15:29
Grohl//
Det är ju just det som är problemet. De flesta av oss ville ha kvar Olsen också efter en succehöst. Och kolla vad det kostade oss! Hade klubben haft lite framförhållning där hade vi kunnat tjänat in en hel del i det fallet. Nu är det som du skriver bara ett par matcher de handlar om men om det fortsätter någolunda lär vi få hosta upp sanslösa pengar, vilket vi då iofs kanske kan få tillbaka, men det hade ju kanske kunnat undvikas med lite framförhållning! Man tycker ju dom borde tänkt på det till denna gång, men icke!

ÖSK-Karl//
Blir skapligt irriterad av dessa klåparfasoner! Sportchefen/erna ska ha cred för att dom får hit bra spelare och vårt lag är väldigt slagkraftigt nu men ska de va så svårt att få till ett optimalt kontrakt ur ÖSK's synvinkel nån gång?? Den här gången känns det lite amatörmässigt, precis som det gjort vid vissa uttalanden tidigare, men nu är dom ju 2 st som ska sköta det här!

Sen vet vi ju inte om Astrit hade det som krav för att över huvud taget komma hit och då är det ju en helt annan sak. Om det som står i artikeln stämmer måste det ju nästan vara så..

Det jag skrev nu menar jag förstås bara om Hermans artikel stämmer. Om inte kan dom ju fara å flyga på NA-redaktionen (igen)! Förresten stör jag mig så otroligt på alla dessa "läckor". Vill såklart veta så mycket som möjligt, men inte om det på nått sätt går ut över klubben!
Örebro Kronblom
2010-07-28 15:27
Ämne: //rirobban

Ska vi....Astrit har ju varit över förväntan hittills,man hade ju egentligen inga förväntningar alls på honom.Själv tycker jag han har varit underbar att titta på men alltid finns det olyckskorpar som snackar om hype,flytmål osv...
Jag seglar inte på moln och drömmer att han ska ösa in mål i varje match,nätar han inte mot Åtvid så kliver ngn annan fram istället.Laget är viktigare än jaget!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:19
Ropesin //Tror också ÖSK kommer skaka fram en anfallare till senast lördag. Hoppas bara inte det blir en chansspelare man får i sista stund. Trots allt har man haft ganska god tid på sig att leta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:16
Grohl //Jag tror alla förstår att Astrit är inne i ett stim och att det inte kan hålla sig. Och han ska inte ha någon fantasilön heller.

Utan det är mer sättet som ÖSK formaterar kontraktet på för en som KAN vara, en av de mer lovande unga talanger ÖSK fått in på länge.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:14
rirobban //Hade verkligen Kim 250 000 per månad? Det tycker jag låter otroligt?
Örebro Grohl
2010-07-28 15:14
ÖSK-Karl//
Vem ska ersätta Sjögren enligt dig?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:12
ÖSK-Karl //Det är precis vad jag försökt att säga härinne.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-28 15:10
Tänkte väl att Sjögren inte kunde förhandla fram ett vattentätt kontrakt, amatör. Det hade ju bara varit att skriva in en fastställd, skapligt hög lön, med ensamrätt för ÖSK de kommande 3 åren för att ta in honom. En ensidig option alltså.

Vi kommer aldrig att bli en etablerad toppklubb så länge Sjögren är kvar.
Örebro Grohl
2010-07-28 15:08
//rirobban

Ska vi erbjuda Astrit en löneökning med 220.000 i månaden för att han har presterat över förväntan under 56 minuter allsvenskan? Han har gjort 3 klassmål på kort tid, men det var inte direkt så att hans övriga prestationer sist har var i nyckelspelarklass.

Jag tycker att vi borde sansa oss lite här nu, killen har precis som han själv säger även haft lite tur och bra hjälp vid målen. Han kan säkert bli sjukt grym om han matchas in bra i laget, men det finns fortfarande många spelare som än så länge är mil viktigare för laget än Astrit. t.ex. Bedoya, Nordin, Antonnen, Alvbåge och Almebäck

Sen att det var ett klantigt skrivet kontrakt och att alla (inkl. jag) verkligen vill ha kvar honom är en helt annan sak.
Annons: