/fotboll/osk/forum/4732.aspx/fotboll/osk/forum/4732.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-08-01 15:58
Godfoten//Kanske bättre att vi inte har egna talanger. När man dissar dom på ditt sätt.
Örebro Krontorps
2010-08-01 15:11
Har vi inte ett helt gäng i A-truppen som kommer ifrån Ungdom? Astvald, nilsson, lumbana, Lundholm, Jidsjö, O. Johansson osv

Om det nu är så att vi ligger långt efter tex skåne på talangutveckling så är det väl bra att man tar in utomstående talanger för att få ett slagkraftigt lag. Ovan nämnda spelare är ju inte direkt startspelare allihop.
Örebro ÖSK-Karl
2010-08-01 14:55
KvT//

Exakt vad jag tänkt om Berra, skulle sitta fint om han fick nicka in ett mål också!
Örebro Kurt von Traatt
2010-08-01 14:48
TIC-TAC//Ja, jag håller med. Sedan kanske det beror på lite mod också (Läs IFK Göterborg) att man vågar.
Det sänder lite konstiga signaler ned till talanglaget tycker jag.

Angående Berra, om han spelar imorgon, skulle jag nog tippa att det kan vara en av hans viktigaste matcher i ÖSK. Om ÖSK står och väger på om man skall erbjuda förlängning eller inte och Berra gör en habil insats imorgon kan det bli det som väger över.
Örebro ÖSK-Karl
2010-08-01 14:30
TIC-TAC//

Astvald var en enorm talang i ÖSK-U. Sedan fick han personliga problem och tänkte sluta med fotbollen. Han fick hjälp och började om i ÖSK Söder, sedan vet vi ju alla hur bra det gått.
Örebro ÖSK-Karl
2010-08-01 14:27
OREBRO//

I mitt tyckande om Staaf så har jag tagit hänsyn till att det gäller att vara på rätt plats. Men det hjälper inte, jag ser inte att han skulle kunna bli en bra AS-spelare, dessutom är han väldigt skadebenägen.
Örebro TIC-TAC
2010-08-01 14:25
Ämne: Finns det aldrig någ....Kvt/Har samma fundering som du i detta med att få fram talanger. Ändå har ÖSK satsat på att få fram egna produkter några år nu och värvat/fått talanger tidigt in i sina ungdomslag.
Den som kommit fram sista åren är väl bara Astvald och han kom väl inte talang vägen utan via ÖSK söder. Stor skillnad på tiden runt silver året, då Furst, Jonsson, Powell, Micka A tog plats och Rickard Larsson mfl konkurrerade. Dessutom togs väl Ehrlingmark och Blom från BKF och blommade ut någon gång på 90-talet men kanske har fel där.

Ser man på den Elite cup sista åren ligger vi långt efter Skåne lagen och framförallt Helsingborg som vann i år igen.
Örebro Godfoten
2010-08-01 14:16
Skall för övrigt bli SKITKUL att se Berra imorrn.
Wivallius
2010-08-01 14:15
Ca 1000 orienterare såg matchen mot Elfsborg. 700 biljetter såldes ute vid O-ringenstaden och ytterligare ca 300 orienterare köpte biljett vid BA med kort varsel.

Om man räknar med att Elfsborg hade ca 300 supporters med sig (kan det stämma?), så är detta alltså 1300 personer som inte kommer att återkomma till matchen mot MFF. Det gäller alltså att ÖSK kan mobilisera 1000 örebroare till samt att iffiff har med 300 supporters för att vi skall komma upp i 10 000 igen.
Örebro micro_42
2010-08-01 14:07
Med alla våra mittfältare är väl frågan: Vem skall bli nästa omskolning till vänsterback?
Det har väl varit Sixten´s melodi sedan han kom till klubben.
Örebro TIC-TAC
2010-08-01 14:06
Ganska intressant med att de 2 utlånade var de som man kunde ersätta Roni med. Nu finns det väl knappt någon som Roni måste konkurrera med eller?
I övrigt är jag inne på ÖSK-karl tanke om Staaf.
Mål-göran har väl blivit bara Göran efter 2-3 missade frilägen i år. Känns som han är som Rodevåg dvs. en bra spelare i superettan nivå.
Örebro Godfoten
2010-08-01 14:04
Håller helt med dig BoP. Erik som vänsterytter är ungefär lika vettigt som att sätta Kihlen eller Nobbe där.
Örebro TIC-TAC
2010-08-01 14:03
Att jämföra hur Poro har levererat jämfört med Erik i antal mål och assist är som att jämföra äpplen och päron då utförda spelminuter är kollosalt stor skillnad. Tror inte Roni skulle gjort mycket poäng på ett få antal inhopp. Sedan har Poro ingen direkt press då han är garanterad plats oavsett hur han presterar och trygghet från tränaren skall också ge sitt enligt många spelares uttalanden genom åren.
Örebro Aspen
2010-08-01 13:49
Bastard on Parade//Du missade att Erik kommer runt sin back mycket oftare än Roni. När Du tänkt efter har Du själv hittat passningsspelet. Positionsspelet verkar funka i LSK.
Örebro Bastard on Parade
2010-08-01 13:44
Aspen//

Förklara då gärna vad jag missat från matcherna som du har sett. Jag tycker inte Erik fungerar som vänsterforward. Han har inte de egenskaperna helt enkelt. Mot Mjällby fyllde han aldrig på inne i boxen utan han fortsatte vara i en vänsterytterposition även när inspelen kom. Mot Jönköping var han bra i passningsspelet, men positionsspelet var ju inget att hänga i granen. Inte heller kom han runt sin försvarare på kanten.

Erik har några väldigt bra egenskaper. Tempo och snabbhet är inte nått utav dem.

Jag hade hoppats att ÖSK skulle våga lyfta upp Botvidsson. Han skulle fungera bra som ersättare på kanten. Jag tror till och med att Fedja skulle kunna fungera som ett komplement eftersom han klarar av alla 3 forwardspositionerna.
Örebro Aspen
2010-08-01 13:39
Kurt von Traatt//Så har ju tanken varit. Men realationen med Forward, KIF och Degen är inte på den nivån. Kanske det lättar lite med Forward när inte Hasse B kommer med sin plånbok.
Anfallare från KIF har ju lyfts fram här den senaste veckan. Men KIF tycks satsa på samarbete med Peking
Örebro Aspen
2010-08-01 13:35
Det som skrevs i Totalfotbollsbloggen om Roni syns bra på bilden i länken. Engagemanget är lika med noll
Örebro Kurt von Traatt
2010-08-01 13:33
Finns det aldrig något i talangtruppen att ta upp som man man bygga vidare på? Eller måste ju finnas bra SE/div 1 spelare att bygga på? Varför utländska ersättare hela tiden?
Örebro Godfoten
2010-08-01 13:23
Jag har bara sett dem på träningar och jag tycker, ingen idé att hymla, att både Flood och Belle varit fullkomligt klappruttna. Att ÖSK tagit in dem lite som panikåtgärd står väl alldeles klart vilket jag tycker måste kritiseras. Det har länge varit klart att Kim skulle försvinna.

Är helt inne på BoP:s spår och tycker inte Erik är något att ha som vänsterytter. Det tycker jag att bägge cupmatcherna bevisade. Han är alldeles för långsam. Roni delar ledningen i den interna skytteligan för över men det kanske inte är att bidra. Bästa laget måste spela, Roni skrev på för tre år och då skall man inte straffa honom för att han inte vill förlänga. Sånt är för 08-klubbar.

Hade varit kul om vi kunnat hugga på Makondele men det kanske var en ekonomisk fråga. Häcken är inte direkt fattiga. :)
Örebro Aspen
2010-08-01 13:22
Bastard on Parade//Du måste sett andra matcher än jag
Örebro 0REBR0
2010-08-01 13:17
ÖSK-Karl//

Man ska aldrig underskatta en spelares förmåga att befinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle. Det finns många anfallare som tillför till spelet ute på planen men aldrig befinner sig på rätt ställe när det luktar mål... Om det skulle vara så enkelt som att "befinna sig på rätt ställe några ggr", så skulle det nog krylla av 10-målsskyttar i Allsvenskan...
Örebro Bastard on Parade
2010-08-01 13:02
Aspen//

Och vad exakt presterade Erik som vänsterforward? EtT halvfarligt inspel på 2 matcher och han kom inte förbi sin försvarare en endaste gång.

Roni är det bästa alternativet vi har som vänsterforward. Spelar ingen roll ifall han har 4 ben brutna i foten. Erik är inte ett vettigt alternativ!

Belle har jag inte sett i aktion så honom kan jag inte kommentera.
Örebro ÖSK-Karl
2010-08-01 12:35
Aspen//

Ja, det måste handla om något sådant (Mål-Göran). För jag tycker inte han har något att tillföra ett AS-lag med toppambitioner.
Örebro Aspen
2010-08-01 12:31
ÖSK-Karl//Han fick mycket bra marknadsföring som Mål-Göran.
Örebro Aspen
2010-08-01 12:29
Godfoten//Givetvis har ÖSK som mål att sälja Roni under augusti. Allt annat vore konstigt. Man har självklart en plan för en sådan situation.
Örebro Aspen
2010-08-01 12:18
Godfoten//På vilket sätt har Roni bidragit till en topplats i år? I år har Roni varit som en avslagen lättöl och sådant ska vi inte servera på BA.
De två matcher Erik ersätte Roni visade att det fanns bättre alternativ. Nu är Erik inte tillgänglig mer.
Vill inte höja lagledningen allt för högt till skyarna. Men Belle ocxh/eller Astrit bör få
möjligheten att visa varför lagledningen valt att kontraktera dom.
För ÖSK - utan avslagen lättöl
Örebro Grixx
2010-08-01 12:18
Godfoten// Det var en hel del som tyckte att Belle var riktigt bra när han prövade här.
Örebro ÖSK-Karl
2010-08-01 12:15
Jag förstår inte vad vissa ser hos Staaf? Han befann sig på rätt plats några ggr, annars tycker jag inte han tillfört någonting.
Örebro Kurt von Traatt
2010-08-01 12:01
Godfoten // Utan att säga att jag vill se Belle istället för Pori (Anser att bästa laget ska spela)

Men om Belle & Flood är så usla som du säger (aldrig sett dem träna/spela). Vad har då Sixten och Lars sett i dem som du (eller vi andra) tydligen inte ser?

Edit: Omformulerar: Det låter ju oerhört mystiskt att de skulle vara så usla när ÖSK ändå vill ha dem?

Örebro Godfoten
2010-08-01 11:55
Aspen//

Vem vill du se på vänsterkanten då? Belle är verkligen usel (men bättre än sop-Flood), Staaf och Nilsson försvunna samt Leonidsson skadad. Astrit känns inte som en kantspelare. Släpper vi Roni utan möjlighet att ta in en ersättare känns det kokta fläsket stekt vad gäller en topplats.

Laget i morgon blir så klart:
Alven
Anton-Berra-Wiken-Wovven
Bedoya-Kihlen-Nordin
Astvald-Pålle-Roni
Annons: