/fotboll/osk/forum/4702.aspx/fotboll/osk/forum/4702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Molinsson
2010-08-06 07:43
Kurt von Traatt//
"Vi käkar upp er båda!"
Undrar vem som börjat ta ut guldet i förskott? Hmmm...
Örebro Godfoten
2010-08-06 06:33
Antar att Dahlin, Durmaz, Hamad och Pekalski skall räknas som MFF-produkter då. :)

Skitsamma, alla lag värvar spelare i massor. End of story.
Örebro Elgordo
2010-08-06 05:11
Muppar och tomtar, två tämligen enkla hemma-matcher i mina ögon :)
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-06 05:07
Vi käkar upp er båda!
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 04:38
Äh nej mupparna tar dom nog inte, de blir svårt. Men tomtarna från Helsingborg tar dom säkert! Så de e lugnt!
Helsingborg Skåneland
2010-08-06 04:31
Ni tar mupparna på lördag! Kom igen, ni har ju för fan fuskat med underlaget då borde ni ju vinna i alla fall?
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 04:23
Pontus Jansson Från Arlöv Till Malmö Stad Från Klacken till Planen Från Anfall till Mittback! 100% Himmelsblå!

Och om du ska vara så petnoga om du nu undrar så tillhör Arlöv Malmö!
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 04:19
Kingh

Precis! Det var det jag ville komma fram till men kom inte på hur jag skulle skriva!

Det har för fan ingen roll vad de har för moderlubb?
Malmö FF Kingh
2010-08-06 04:06
MFF tar fram mängder med talanger och vågar ge dem chansen. Det spelar ingen roll vad fan de har för moderklubb. De flesta börjar spela fotboll när de är 5 år och då spelar de flesta i klubben som är närmast där de bor?
Menar du att Örebro har flera spelare i sin startelva som spelat i ÖSK hela livet?
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 03:52
Först snackar du om "köpelag" sen nu snackar du om spelarnas ursprung? Deras moderklubbar? =S Bestäm dig? Vilket vill du ha det? Och nej det har vi inte gjort? Vi tar en match i taget? Jag själv är 50/50 säker att vi tar guldet! Var har du fått de ifrån?
2010-08-06 03:43
Det jag gillar bäst med IFF IFF är det de har mer eller mindre börjat ta ut guldet i förskott på forumet pga HeIF har svårare bortaschema ;0)

Hoppas de går på några riktiga drönare så de tappar det här
2010-08-06 03:36
Daniel Larsson: BK Zenith (Varbergtrakten?)
Agon Mehmeti: Ifk Malmö
Jimmy Durmaz: Örebro/BK Forward
Wilton Figueiredo: São Paulo Brasilien (Även GAIS)
Ivo Pekalski: Linero IF/Lund/Landskrona
Jiloan Hamad: BK Forward/Örebro
Ricardinho: Brasse
Daniel Andersson: Bjärred
Pontus Jansson: Arlövs BI
Ulrich Vinzents: Danmark

Glömde ju er målis:

Dahlin: Trollhättans FK

Läs er egen S.F sida på truppen. Kolla ursprung. Jämför sedan med er startelva ni hade mot GAIS. Glöm alla andra. Vilka har jag skrivet fel modersklubb på?

Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 03:32
Alltså

Dahlin

Jansson/Sudic D Andersson
Vinzents Ricardinho

Ivo Pekalski

Jiloan Hamad Jimmy Durmaz

Wilton Figueiredo

D Larsson Agon Mehmeti
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 03:27
Köpespelare: Miljan Mutavdzic,Rick Kruys(spelar aldrig) Ricardinho (allsvenskans kanske bästa ytterback) Johan Dahlin
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 03:25
MFF köpelag? Haha

Pontus Jansson 18år från Arlöv/Malmö - kom till MFF när han va 15år
Jasmin Sudic 19år från Malmö samma område som mig - kom till MFF 2003
Guillermo Molins 21år från Kävlinge utanför Malmö - kom till MFF 2005
Daniel "bjärred" Andersson som du kanske känner igen? MFF Familjen, Patrik ROY Daniel Andersson! - kom till MFF 1995-98 återvände 2004
Agon Mehmeti 20år från Malmö - kom till MFF 2001
Muamet Asanovski född 1991 - Moderklubb Malmö FF
Dardan Rexhepi - Egen Produkt
Alexander Nilsson från Malmö född 1992 - Kom till MFF 2007

(DOM SOM EJ KOMMER FRÅN MALMÖ STAD)
Joseph Elanga - (Ville tillbaka till Malmö FF)kom till MFF 2001 spelade fram till 2005 och återvände tillbaka till MFF 2010 för han har hjärta!
Ulrich Vinzents - Malmö FF från februari 2006 (bara missat 4 matcher pga avstängd)
Edward Ofere - Malmö FF från augusti 2005
Filip Stenström född 1991 kom från Västerås 2010
Jimmy Durmaz 21år - kom till Malmö FF från BK Foward 2008 (MFF Hjärta)
Jiloan Hamad 19år - Kom till Malmö FF från Bk Foward 2008 (MFF Hjärta)
Ivo Pekalski född 1990 från Landskrona Bois kom till Malmö FF 2009

2010-08-06 02:42
Kingh//Ni har däremot visat god kompetens att vidareförädla spelare (ni vågar ge dem chansen. Vilket ÖSK inte varit lika bra på historiskt) Det ska jag inte ta ifrån er.

Men jag tycker det är ytterst få som er egen förening får fram i förhållande till konkurrens (inga klubbar i Sverige värvar väl era talanger direkt?) och er stads storlek.

Men egentligen fiskade jag vilka som var från stan och kanske dessutom från samma modersklubbar om möjligt. Det säger sig själv att en klubb som Malmö eller ÖSK inte kan ta hand om varenda unge i stan eller i dess småorter runt utan att de hamnar i diverse kvartersklubbar först.

Fast AIK är värst. Nu har jag inte riktigt kollen idag. Men när jag såg dem på BA 2008 hade de inte en enda svensk framför backlinjen. Och backlinjen + målvakt (om jag minns rätt. Viss osäkerhet) var samtliga värvade.
2010-08-06 02:39
Kingh //Modersklubb
Malmö FF Kingh
2010-08-06 02:38
Pontus Jansson var 15 när han kom till MFF, Agon var 11 när han kom till MFF. Är inte de fostrade i MFF då?
Jasmin Sudic kom till MFF som 14-åring.
Vad menar du med fostrad?
2010-08-06 02:13
Startelvan ni hade mot GAIS:

Daniel Larsson: BK Zenith (Varbergtrakten?)
Agon Mehmeti: Ifk Malmö
Jimmy Durmaz: Örebro/BK Forward
Wilton Figueiredo: São Paulo Brasilien (Även GAIS)
Ivo Pekalski: Linero IF/Lund/Landskrona
Jiloan Hamad: BK Forward/Örebro
Ricardinho: Brasse
Daniel Andersson: Bjärred
Pontus Jansson: Arlövs BI
Ulrich Vinzents: Danmark

Jävla massa mer humor

Ingen fostrad i MFF. 1 spelare från Malmö, 2 från dess omnejd

Astvald, Gerzic, Anttonen, Wikström och Kilberg är alla Örebroare (om jag minns rätt) men Wowoah från Lindesberg (ca 30-40 km härifrån)

2010-08-06 01:50
Molinsson //Jag orkar inte heller gå igenom andra halvan av er trupp men anser att det finns klart fler spelare i ÖSK från distriktet än vad som finns i Malmö. Sex av de spelarna du nämner är från Örebro eller omnejd. Dvs mer än halva startelvan. Jag vet inte vilken humor du ser i det. I min uppräkning från MFF kollade jag inte på senaste startelvan (vilket jag måste göra nu) utan bara från truppen

Och ÖSK skulle haft fler i sin trupp från stan om inte penningstinna klubbar,tjuriga ordförande i andra lokala klubbar och kanske egen inkompetens hade velat annat. Och om stan dräneras på talanger så är det mer försvarsbart att köpa utifrån kan jag tycka. Hur många talanger dräneras Malmö på utan att passera MFF? Och ja, även om man är 30 år gammal när man kommer till ÖSK så är man fortfarande uppväxt och fostrad i Örebro om man är det. Vad spelar åldern för roll?

Sen kan vi ju börja jämföra folkmängd kontra spelare från stan ;)

Malmö är ett köparlag och har ytterst få som går den långa vägen i samma förening eller från samma stad med omnejd sett till folkmängd och jämfört med andra. Man låter andra lag odla fram talangerna och sedan kommer man med plånboken.

Fast jag tror nog AIK är ännu värre.

Malmö FF Molinsson
2010-08-06 01:00
Kurt von Traatt//
Av nyfikenhet tittade jag lite närmare på er senaste startelva (mot Åtvid). Stor humor...

Ålder inom parentes är ålder på spelaren vid övergång till ÖSK.
John Alvbåge (21 år 1:a vändan, 26 år 2:a vändan) - Torslanda IK, Västra Frölunda IF
Patrik Anttonen (19 år) - Ervalla SK, Hovsta IF, BK Forward (22,9 km från Örebro, halvegen för att använda dina ord)
Bertin Samuel Ze Ndille (20 år) - Ceploa Academy, Canon de Younde
Magnus Wikström (30 år) - BK Forward, GIF Sundsvall, Gefle IF (BK Forward = Örebro, halvegen som 30-åring?)
Samuel Wowoah (17 år 1:a vändan, 32 år 2:a vändan) - IFK Lindesberg (40,5 km från Örebro, halvegen?)
Alejandro Bedoja (22 år) - Airleigh Dickinson University, Boston College
Magnus Kihlberg (34 år) - Karlslunds IF, BK Forward, Örgryte IS, Lillestrøm SK, Molde FK, IFK Göteborg, Aalesunds FK (KIF = Örebro, halvegen som 34-åring?)
Nordin Gerzic (15 år 1:a vändan, 24 år 2:a vändan) - Eskilstuna City FK (83 km från Örebro)
Markus Astvald - ÖSK ungdom (egen)
Paulinho Guará (30 år) - Clube Atlético Mineiro, Örgryte IS, Hammarby IF, Sydkorea Busan I'Park
Roni Porokara (25 år) - FC Jokerit, FC Hämeenlinna, FC Honka

Angående Daniel Andersson som du med tvekan kallade halvegen kom från Bjärred som ligger 22, 2 km från Malmö.

Pontus Janssons Arlöv ligger ca 8,6 km från Malmö.

Äh, nu pallar jag inte mer...
Örebro rirobban
2010-08-06 00:51
Ämne: Det finns inte en en....
Barcelona är nära:)
Malmö FF Lobkowicz
2010-08-06 00:49
Det finns inte en enda framgångsrik fotbollsklubb som inte köpt ihopa sitt lag
Helsingborg Pilen
2010-08-06 00:38
Se nu till och ta 3 poäng på Lördag killar!!
2010-08-05 23:55
Jimmy Durmaz är för faan Örebroare. Har du noll koll?
2010-08-05 23:52
Pekalsi? Hehe : Moderklubb Linero IF
Sedan Lunds BK och Landskrona Bois
Örebro Ropesin
2010-08-05 23:52
Se länktips och gå med i eventet på facebook, det handlar alltså om uppladdningen på satin och marschen till arenan på lördag. Visa att du kommer och bjud in alla dina vänner så ökar intresset ännu mer! Bidra till haussen så kommer det att bli en fantastisk eftermiddag i Örebro.

Väl mött!
2010-08-05 23:47
Malmö har alltid köpt framgång. Kanske inte på 60-70 talet. Men sen.
2010-08-05 23:46
ÖSK har 5-6 spelare i startelvan som kommer från Örebro eller dess förorter. Och hade inte Malmö varit där och värvat hade det varit 8
2010-08-05 23:45
Dušan Melichárek: Tjeckien
Johan Dahlin: Trollhättan
Dejan Garaca: Örebro
lrich Vinzents: Danmark
Joseph Elanga; Kamerun
Markus Halsti: Finland
Daniel Andersson; Bjärred (Utanför Lund. Ok, halvegen)
Pontus Jansson: Arlövs BI (Halvegen)
Ricardinho: Brasilien
Jasmin Sudic; BK Olympic,Heleneholms SK,FC Malmö. Halvegen.
Robert Åhman Persson: Bälinge
Rick Kruys: Holland
Jeffrey Aubynn: Ghana: Svens modeklubb: Gunnilse IF
Guillermo Molins: Landskrona

Puh..Ska jag fortsätta?

Annons: