/fotboll/osk/forum/4700.aspx/fotboll/osk/forum/4700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Micke Bl
2010-08-07 23:46
Ämne: Saywee// Får instämm....
Fans? Nej tack. Blanda inte ihop oss med dessa idioter. Vi fans tar avstånd från allt vad våld heter!
Örebro TIC-TAC
2010-08-07 23:39
Saywee// Får instämma i din tidigare kommentar om AIK´s usla fans, nu finns även Malmö på den listan. Dags att ta krafttag mot detta(hur ??), undrar hur många familjer med barn som försvann denna gång från fotbollen. Troligen den med flickan som blev nedslagen och säkert fler
Örebro TIC-TAC
2010-08-07 23:36
Denna match som skulle bli årets fest blev förstörd redan innan av vissa idioter och dessutom förstörde spelarna i Malmö festen och spänningen efter 15min. Snöpligt minst sagt.
Det är bara konstatera att ÖSK har en bit kvar till Malmös nivå. Vi fick chansen när MFF släppte spelet och bara bevakade sin 2-0 ledning men inte mycket hände ändå. Porokara är väl dags att ersätta för han verkar mer rädd om sin hälsa än tar initiativ. Alltid felvänd dessutom.
Tycker han var sämt ihop med Ingvarsson, dessa domare som jag tycker blivit klart sämre sedan de blev proffs till skillnad från spelarna.
Nu gäller det att behålla plats 3 för Elfsborg kommer nog börja flåsa oss i nacken.
Malmö FF Micke Bl
2010-08-07 23:04
Oförsvarligt med bråk i samband med fotboll. Den absoluta majoriteten av oss MFFare tar defintivt avstånd från allt vad våld heter.

Jag ser gärna att det går bra för er i fortsättningen och om inte annat vill jag tacka för att ÖSK missade ett par lokala talanger... ;)
Malmö FF Järven
2010-08-07 22:36
Skulle vilja börja med att säga att jag har ingen som helst aning om vad som hände i Örebro annat än att där har varit bråk av något slag. Vem som gjort vad och varför har ingen som helst betydelse för mig. Det här med att slåss i samband med fotboll måste vara något av det mest infantila där finns, alla kategorier. Är personligen av åsikten att man ska låta fotbollen och spelarna stå för kampen.

Nu till anledningen till att jag gick in på ert forum. Kände verkligen ett behov av att berömma era supportrar som rör sig här på SF. Väldigt resonlig ton från näst intill alla.

Inte något man är allt för van vid tyvärr.

Ursäkta svamlet. Har druckit några öl idag. Väl mött och trevlig kväll
Örebro Kraków
2010-08-07 21:50
ÖSK-Karl: Ah, okej, skit.. Tack för infon!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-07 21:27
One`´touch//

Håller helt med dig i din kritik av Porokara, verkar som han redan har klart med en ny klubb som bosman.

Astvald däremot är ung, då är det upp o ner. Det får man ta. Blev ju heller inte bättre när han byttes ut idag.
2010-08-07 21:09
Kraków//

Nej, då går platsen till förloraren av cupfinalen. Som det ser ut nu i AS och cupen så måste ÖSK komma minst trea för att nå ut i Europa.
2010-08-07 21:06
Saxat från NA:

"Enligt uppgifter till NA kastade huliganerna brinnande bengaler in mot Satins uteservering. Även en ÖSK-supporter ska ha blivit knivskuren i ansiktet samt att en 19-årig supporter ska ha fått en glasflaska i huvudet, enligt vittnesuppgifter. Ambulans var på plats vid Stortorget och förde 19-åringen till Universitetssjukhuset.
Polisen bekräftar att en person har fått en flaska i huvudet, men Ornstein ställer sig starkt kritisk till deras arbete.
- Vi har läst på diverse forum att MFF-huliganerna planerade att storma Stortorget. Under veckan har jag därför haft en dialog med supporterpolisen i Örebro och informerat dem om att det fanns en hotbild. Trots det så får detta hända. Det är pinsamt och en stor skandal, menar Kubanernas ordförande"

Man kan ju undra var polisen höll på med, jagade väl antagligen fortkörare.
Örebro One¨touch
2010-08-07 21:02
För att vi ska ta steget och bli "att räkna med" för Allsvenskt guld (framöver) krävs en del spetsning av startelvan. Även om jag tycker att man då och då kan skönja svagheter i backfyran tycker jag att det är våra yttrar som behöver bli bättre.

Astvald och Porokara är inte tillräckligt bra. Under de år som Porokara varit här har han då och då haft perioder av bättre och hungrigare prestationer. Men dessa perioder av högre kvalité kommer alltmer sällan..
Han får dock några bra lägen per match, man hans tillslag /avslut är alldeles för svagt för den här nivån.

Astvald är oerhört begränsad som fotbollsspelare. Visst är han ung och fortfarande under utveckling, men jag upplever hans defensiv blek och ointresserad, och offensivt så blixtrar det till aldeles för sällan.

Jag tror tyvärr att båda dessa herrar är alldeles för säkra på sin plats i startelvan, något som i deras fall gör att de tappar en del i aggressivitet och hunger.
Örebro Kraków
2010-08-07 20:50
Måste bara kolla så att jag fattat det rätt:

-Har Sverige 1 kvalplats för CL resp 3 för EL där ena går till cupvinnaren?
-Om laget som vinner cupen (dvs. Helsingborg i nuläget) och samtidigt hamnar bland lag 1-3 i serien, kommer då fjärdeplatsen i allsvenskan få sista EL kvalplatsen?

*edit: Vill bara tillägga att jag fortfarande tror stenhårt på silvret :)
Örebro Bastard on Parade
2010-08-07 20:49
Det har varit stökigt tidigare mellan olika falanger. Jag var nere i Malmö 2007 och då var det hur lugnt som helst bortsett från några småkids som kastade 50-öringar. Själv tog jag bussen in till station men fick höra efteråt att några ÖSK-supportrar blev attackerade av en mff-falang och att de kom över någon/några banderoller.

Det var väl stökigt förra året också när mff kom på besök?

För övrigt helt galet att en banderollstöld resulterar i en knivskärning.
Malmö FF Lill-Puskas
2010-08-07 20:39
Önskar er all lycka i fortsättningen och hoppas att ni kommer att göra livet surt för Helsingborg. Och så hoppas jag självfallet att de idioter som idag härjat på ert Stortorg, får vad de förtjänar. Skamligt att de tror sig ha någon rätt att företräda MFF
Örebro 100år
2010-08-07 20:38
Bastard//

Hmm varför skulle jag göra det? en Malmösnubbe ville ha ex. så jag gick in och såg det som första inlägg. Orka diskutera detta mer. Tråkigt det som hänt iaf
Örebro deportivista
2010-08-07 20:37
Reaktioner:
1. Besviken.
2. Tycker ändå att ÖSK gjorde det bra och försökte (t om i 0-2 underläge).
3. Rätt coachat av Sixten, inte minst att försöka låta Anttonen dubbeljobba på hela högerkanten efter utvisningen och flytta in Astrit centralt.
4. Tycker att ÖSK spelar sig fram till en hel del bra lägen, men riktigt illa att inte något avslut går på mål. Jag misstänker övertändning: dels att spelarna ofta försökte "ladda" för länge innan de sköt, och dels att de ville skjuta "onödigt" hårt.
5. Samtidigt, MFF gör det bra i eget straffområde - de täcker upp på en gång.
6. Ronis "knuff" före ÖSK-målet var väldigt lätt, otur.
7. Att tro att någon spelare i ÖSK just nu är het på utlandsmarknaden är inte trovärdigt. Jag tror faktiskt att alla i laget tjänar på att fortsätta utvecklas en säsong till i öSK.
8. Samtliga MFF:s mål kommer från såna tillfälligheter som uppstår ibland i matcher - de är dock väldigt bra på att utnyttja dem.
9. Den stora skillnaden mellan lagen var just spetskvalitet i respektive straffområde.
10. Kom igen nu, även om guldchansen nog är borta (jag tror att vi kan ta in 10 poäng på HIF, men MFF ser jag som favoriter) så ska vi iallfall hålla resten bakom oss - det ska bli medalj i år!
Örebro widemarsh
2010-08-07 20:37
100år// För att Malmöiter snott flaggor av Örebroare något år innan. Örebroarna hämnades genom samma mynt, Malmöiterna genom att kasta bengaler och flaskor på Kubaner.
Örebro Bastard on Parade
2010-08-07 20:33
100år//

Luktar efterhandskonstruktion på långa vägar. Du skrev ju ditt inlägg långt före 20:19. Alla andra MFF:are har tagit avstånd från det inträffade.

För övrigt hade jag hoppats slippa sånt här i Örebro. Jag förstår inte riktigt vad polisen sysslade med heller. Varför fick de ens komma in på stortorget? Och vart var bevakning mot Oscarsparken? Det var ju ingen nyhet att Kubanerna skulle marschera den vägen.
Örebro 100år
2010-08-07 20:33
Man kan ju dock undra varför en örebroare snodde en banderoll. Någon som vet mer om detta??
#10 Kruys
2010-08-07 20:32
Jag ger mig nu, skall inte tjata mer, tycker bara rätt skall vara rätt.

Som tidigare ikväll så önskar jag er lycka till framöver, ni har stora chanser att behålla den serieplats ni har.

Väl mött!
Malmö FF Stadiongatan
2010-08-07 20:28
Malmö FF Stadiongatan
2010-08-07 20:28
Tyvärr finns det ett gäng idioter som åker landet runt och vill bråka i samband med MFFs matcher. Man kan bara hoppas att en vacker dag bråkar de med fel människor. Kan bara beklaga de som drabbades idag.

Väl mött framöver.
Malmö FF Peter Lind
2010-08-07 20:27
100år - Därför så åkte Isak på en spärr av Saxen och inlägget försvann från Himmelrikets forum
Malmö FF himmelsblå lundabo
2010-08-07 20:24
100 år// ok ska ändå dra nu ha det bra!
Lycka till i fortsättningen ÖSK, hoppas ni slutar 2:a efter oss.
Örebro 100år
2010-08-07 20:24
Första inlägget jag fick se nu när jag gick in var:

Namn: Isak » Svara inlägg
Sänt: 2010-08-07 20:19
Lägg ner snacket om att knivar använts, det är bara bullshit.
Örebro valde att sno en banderoll. Nu får man ta konsekvenser av det.
#10 Kruys
2010-08-07 20:22
100år //

Jag väntar fortfarande på att du skall uppvisa de inlägg som du påstår att du har sett på vårt forum, är det för mycket att begära? Eller att svara överhuvudtaget?

Ber om ursäkt till er andra ifall jag tjatar men jag tycker att det är rätt normalt att man skall uppvisa att man har backup för saker man häver ur sig, inget konstigt med det direkt va?

Det inlägget du syftar till (som för övrigt lär vara bland det dummaste nån skrivit alla kategorier) skrevs 20.19, drygt 20 min efter att du påstod att flertalet hyllat våld på vårt forum
Örebro Dejmon
2010-08-07 20:19
Lite tankar:
Vågat att köra en överaskningsattack mot vanliga fans Malmö.

Mitt i allt tråkigt och ledsamt kan vi iallafall konstatera att vi ligger väldigt bra till om man tittar på vår plan för framtiden:

"När klubben "började om" 2006 sattes en framtidsplan av den sportsliga ledningen.
* Innan 2008 skulle klubben vara tillbaka i allsvenskan.
* 2010 skulle ÖSK vara etablerade i allsvenskan.
* 2012 skulle ÖSK vara bland de fyra bästa i allsvenskan.
* 2015 - SM-guld"

Med facit i hand borde kanske Nordin avstått denna match. Men utan han hade vi ändå inte haft nån storre chans idag är jag rädd. Ni som kritiserat Nordin och menat på att han var fumlig och ofokuserad i sitt spel idag, utan att ta i beaktning de bakomliggande orsakerna, kan dra å helve**.

Ni som också har mage att sitta på ett forum under match och baktala ÖSK's spel kan ju fråga er själva först vad ni gör för att påverka laget till det bättre innan ni börjar yppa er.

Och till er som faktiskt försökte bidra till en positiv stämmning under matchen, ÖSK'are som MFF'are, bra jobbat.

Dags att bryta ihop, komma igen och sedan mosa resten av motståndet denna säsong.

Med det skrivet så loggar jag ut och låter alkoholen rensa bort sorgen i min kropp!
Örebro 100år
2010-08-07 20:17
C.H.S//

Bra text! Du har nu städat upp efter annat malmöfolk som skriver här inne
2010-08-07 20:15
C.H.S//

Bra skrivet ;)
Örebro 0REBR0
2010-08-07 20:15
vad kan det finnas för förklaring som skulle rättfärdiga uttalandet?? Alla villl vi väl slippa bråket som förknippas med fotbollen spelar väl ingen roll vilket lags "supportrar" som slåss. Ingen ska väl behöva "bli misshandlad utanför arenan". Jag tycker att alla Malmö-supportrar som varit inne här på forumet har tagit klart avstånd från det inträffade. Sen verkar ju alla lag ha nån "näthatare" som kommer och provocerar.

Tycker mff:arna som varit här har varit väldigt sympatiska.

Synd att ÖSKarna på planen inte hade sin bästa dag idag, det hade behövts kan man ju konstatera. Vi kommer igen mot Mjällby. Det är dags att visa dem!
Malmö FF C.H.S
2010-08-07 20:13
Förstår att ni är upprörda efter att ha blivit drabbade av "våra" idioter till supportrar. Ni ska veta att det är vi med. Ingen vill ha dem, men det skiter de i. För vad det är värt beklagar jag det och skänker en tanke till alla drabbade. Bara för oss, som vill kalla oss goda krafter, att försöka hålla ihop fotbollen.
Annons: