/fotboll/osk/forum/4687.aspx/fotboll/osk/forum/4687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-08-08 13:36
Jättesvårt att säga något om Flood. Kom in i bottenläge i matchen, ramlade och låg kvar...thats all;-)

För att balansera upp Aspens inlägg så måste jag säga att mycket ofta så har det hänt något positivt till andra halvlek. Klara förbättringar, så något vettigt måste säkert ha sagts. Sedan att det håller matchen ut är inte alltid fallet.

Ska det inte pröjsas ut lite lön till lagredaktionerna. Nu är ju vår redaktion mer eller mindre nedlagd. Om det beror på allmänt ont om tid eller semester vet inte jag.
Man kan förmoda att någon mumma delas ut till redaktionen även om det troligen är symboliskt men det räcker inte just nu...verkar det som.
Eller är det så att äran och intresset är det som ska driva sidan...medan någon annan plockar in slantar.

Kan vi var på väg mot att Klubbens egen sida tar över och expanderar...eller mittåts blir den som kommer med info inför matcher och matchanalys.

Mackan kom tillbaka!!!!!!!!!!!

edit, Det senare inte menat som kritik till de som sitter i red utan mer ett stöd till dom att det behövs mer hjälp om det ska funka.
Örebro Chipset
2010-08-08 13:31
Tyckte Flood hade överraskande funktionell teknik. Definitivt bättre teknik än Olsen och lite snabbare men troligen svagare på huvudet. Såg inte ut som någon flopp men heller ingen flipp. Astrit och Denis tror jag dock vi kommer ha stor nytta av. Båda ser ut som potentiella klasspelare.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-08 13:21
Eftersom ingen hakar på: Tyckte han såg ut lite som en Staaf, men med sämre teknik. Kanske dock smart att, mot bakgrund av det, ha Staaf där han är och får speltid istället för bänken.
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-08 12:47
Så länge man vinner är Mjällby harmoniska. Men nu när spelet börjat gnissla börjar det tryta ;)
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-08 12:42
Blå Bergen Blues//Kanske det, det var en intressant koppling.
Örebro Marta (hane)
2010-08-08 12:34
Dubbel
Örebro Marta (hane)
2010-08-08 12:33
Vad tyckte ni om Floods första stapplande steg på ÖSK-banan fö. Lite otacksamt läge att komma in i. Såg inte ut att var en tekniker av rang och var inte helt van i positioner. Fick ju knappt rra boll under de dryga 20 han spelade, så kanske svårt att säga nåt om. Men det var ingen som man direkt fick en wow-känsla av.

Tycker nog inte det är säkert att man måste ställa upp ny taktik bara för att man hamnar i underläge. Mer att man inte ska påverkas mentalt av det och fortsätta mala på. Sitter nog mycket i huvudet. Se på HIF, som nästan verkar ta till vana att hamna i underläge. Var dock starkt att vända borta mot Ellos, även om man bara vände till ett kryss.

Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-08 12:33
Ämne: Jag tycker vi ska by....
Aspen// Sitter Sjögren i polisledningen också? ;)
2010-08-08 12:30
Jag tycker vi ska byta polisledning. Dom var skitdåliga och har inget att ursäkta sig för.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-08 12:30
Ämne: Blå Bergen Blues//In....Gjorde en snabbkoll på 2009 nu och fann att i tolv av matcherna gjorde motståndaren första målet. Nio av dessa slutade med förlust. I två matcher, Häcken och AIK borta nådde vi oavgjort. Endast i en match, HBK hemma kunde 0-1-underläge vändas till seger.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-08 12:27
Jag undrar varför siffrorna ALLTID ska rinna iväg när ÖSK får ett mål i baken?
2010-08-08 12:22
Blå Bergen Blues//Instämmer, detta har varit fallet även tidigare år. Och har varit uppe till diskussion när Sixtens oförmåga till taktiska ondisponeringar varit på tapeten.
2010-08-08 12:22
Aspen//
Polisen visste i förtid att detta skulle hända och ändå låter de detta ske!
2010-08-08 12:19
ÖSK KRILLE//Märkligt om polisen inte grip en enda huligan för våldsamt upplopp.
Då gjorde polisen en betydligt sämre match än ÖSK.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-08 12:19
Vet inte om någon varit inne på det tidigare, men ett tydligt faktum i årets allsvenska matcher är att då motståndaren får första målet så förlorar vi, alltid och dessutom i regel med stora siffror. 0-3, 0-2, 0-2, 1-4, 1-2 (ok, ett undantag från de stora siffrorna) och nu 0-3. Har en känsla av att det också var så förra året.

Kanske är det här den sista svagheten, oförmågan att kunna vända matcher som måste elimineras för att det avgörande steget till guldaspirant kan tas?
2010-08-08 12:18
Aspen//
Jo varför inte ge Henri Belle en chans? Han är ju den enda som inte spelat av sommarvärvningarna.
Örebro rirobban
2010-08-08 12:18
Dags att glömma gårdagens match och blicka framåt. Det som står i länken är bara av godo för ÖSK. Hoppas vi kan ta Mjällby för en gångs skull, och sen vore det snällt av Halmstad om de kan ta poäng (helst vinna) mot Elfsborg.
2010-08-08 12:15
ÖSK KRILLE//Vem som helst som har vilja och förmåga.
Vi har ju Belle, Astrit (så mycket han orkar) och Simon
Vi HADE Erik
2010-08-08 12:12
Bilder från hulligan bråket igår!
2010-08-08 12:09
ÖSK KRILLE//Japp, helt klart.
2010-08-08 12:08
Frågan är vem som ska spela istället på Porokaras position?
2010-08-08 12:08
Hoppas Berra spelar i ÖSK U idag. Trots ledningens hantering av honom är han lojal mot klubben och presterar bra när han får chansen. Bra positionsspel har han också.
2010-08-08 12:06
Aspen//
Ytterst ansvarig för att han får spela är ju Sixten själv. Porokara säjer nog inte att han är för dålig och inte vill spela.
Örebro Marta (hane)
2010-08-08 12:04
Denna är nog bättre.
Örebro Marta (hane)
2010-08-08 12:01
Eller så finns det fler bilder av vad som hände när de gick till MFF. Tror inte dessa småkillar har hela bilden de heller.

Se länk.
2010-08-08 11:59
ÖSK KRILLE//Felet är att han får fortsätta spela när han presterar så dåligt. Läktaren nästa.
2010-08-08 11:58
ÖSK-Karl//
Ja och då bör han petas tycker jag faktiskt. Han har inget som helst intresse av att spela i ÖSK och vill lämna klubben. Första året var han bra men sedan ville han bort för att han tycker hade visat det han kan och behöver inte bevisa något mer. Det är min teori.
Örebro Grixx
2010-08-08 11:58
Tror inte för en sekund att Poro är omotiverad eller att han inte satsar. Han jobbar och sliter och irriterad över lägen där han inte får bollen eller missar.

Däremot så får han inte alltid till spelet. Bra kraft i dojan och kommer han till för sina inövade så kan det funka bra.

Däremot så får han inte ut så mycket av det han vill och det är ju en annan sak. Lite mer flyt vore kul men det ser ut som att han vill ha bollen på ett spec sätt och blir det inte så blir han lite väl fyrkantig i sina rörelser och ser mycket obekväm ut med bollen.

Han är säkert bättre nu än när han kom hit men han har breddat sig vilket gör att han inte kommer fram på samma sätt utan väljer andra lösningar....som han kanske inte är lika bra på.

...och som jag skrivet förut så finns sällan de där sista blodpen löpningarna han hade första året mot kortlinjen....och troligen sparas det för att orka hela matcherna. Big stars och VM-spelare tar de löpningarna men sådant ses sällan i AS.
Örebro Marta (hane)
2010-08-08 11:56
Kalle/ Skulle inte förvåna mig alls. Och så är det säkerligen Chrille. Men på tiden då att vi får in någon som är här och nu och som vill framåt inom vår organisation på den platsen då.

Jag tror det är väldigt svårt att tänka klart i det läge som Nordin var i igår. Han hade nära till tårar när han lämnade arenan. Synd om honom.

F.ö. Så sjukt tragiskt det där om 6-åringen. Jävla pack det finns.
Örebro 36310099B
2010-08-08 11:55
Ämne: En sak jag inte kan ....
Dom sov och vaknade först när MFF börjat visa intresse. Då tyckte båda spelarna att om ÖSK verkligen var intresserade borde dom visat det innan någon annan... Jiloan berättade senaste i dagens lokaltidning att han kunnat spela gratis för ÖSK om dom bara visat ett seriöst intresse för honom på ett tidigt stadium. Istället visade MFF det seriösa intresset och spelarna gick dit. Det är inte så mycket mer att säga om saken, men det känns verkligen typiskt ÖSK (åtmindstonde som det sett ut tidigare) att inte hålla ögonen öppna lokalt...
Annons: