/fotboll/osk/forum/4686.aspx/fotboll/osk/forum/4686.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-11 19:10
koba//

Suverän länk, tack! Kanonbild. Nu får man se hela andra halvlek ;)
2010-08-11 19:07
Saywee//

Örebroar`n säljer annonser. Tydligen har det gått så bra att de numera är uppköpta av NA, den tidning som har monopol i ett så stort område.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-11 19:03
Ämne: Ämne: Saywee ....
Vad är det för verklighet du talar om?
Örebro frrreddo
2010-08-11 18:57
roni har gjort mål i 13 minuten.
AIK Saywee
2010-08-11 18:49
Ämne: Saywee // självklart....
den oumbärlige, ja troligtvis är det så, här får man en mycket allsidig och intressant bild av vad som händer i ÖSK, genom alla som snappar upp lite här och lite där.

Dessutom har jag inte hela mitt liv på mig, att skriva en massa saker, eller läsa en massa saker, jag vill ju leva uti verkligheten en hel del oxå ...

... känns som att den svartvita informationen börjar bli "mättad" eller att det börjar uppstå en konkurrens om snabbhet och nyhetsflöde.

SVARTVITT!
2010-08-11 18:45
Känner faktiskt den som skrev artikeln och råkar veta att han är frekvent besökare på detta forum. Så tack för artikeln Karl. Tror den kan vara viktig med tanke på hur det hela framställts på andra ställen om vi vill fortsätta arbeta mot de lokala föreningarna.
Örebro den oumbärlige
2010-08-11 18:40
Saywee // självklart är det så. Inte bara media utan alla som är intresserade utav ÖSK kikar in här.
AIK Saywee
2010-08-11 18:24
Det kan vara så att media läser på detta forum för att få lite uppslag.

"Örebroaren"´s inslag har kanske sina rötter i svartvitts forum, där många så länge tjatat om det obefintliga samarbetet mellan ÖSK och Forward. "Droppen" kom i helgens match, när två fd FBK´are sänkte ÖSK!

Då vaknade media, för de misstänker att sådant säljer, säljer vad förresten?

Sedan börjar det bli ett "sammelsurium" av information, där alla vill vara först och bäst, det bloggas och twittras och skrivs och läses både här och där.

Själv nöjer jag mig svartvitt´s forum, där tycker jag att ni alla inläggare bidrager med senaste nytt .....

FORZA SVARTVITT!
2010-08-11 18:01
Rojas/
Svårt att värva spets innan man sålt spets om man inte har kapital. Tycker ÖSK värvat mycket klokt utifrån resurser. Och förhoppningsvis är några av de man för diskussioner med nu inför nästa säsong av spetskarraktär. Hoppas du vaknar på en bättre sida imorgon :)
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-11 17:59
Koba//
Tack!
Örebro Koba`
2010-08-11 17:57
Ämne: Någon som vet om man....
Har du konto på bet365 så kan du sen den där. Annars kolla länken.
2010-08-11 17:53
Någon som vet om man kan streama Finland - Belgien?
Örebro Dr M
2010-08-11 17:47
Roni från start, hoppas på kanon match
AIK Saywee
2010-08-11 17:37
Ämne: För att bredda bänke....
KvT, du menar väl som snickare då ;)

Det är väl två bänkar i varje "bås", eller?
Örebro Rojas
2010-08-11 17:28
Angående Belle, varför gör han inga inhopp...otränad eller platsar han inte
Örebro Rojas
2010-08-11 17:23
Okej låt säga att de tänker sälja några spelare, låt säga Bedoya och Gerzic samt att Paulinho drar...Då kan knappast Flood, Belle eller Abdulahi ta deras platser..

Det behövs spetskompetens eller hur...Ajdarevic har imponerat stort..tycker redan innan han signa att det var ett bra nyförvärv

Abdulahi kanske kan övertyga tillräckligt..men jag är ändå skeptisk
Örebro Bastard on Parade
2010-08-11 17:14
Rojas//

Vad jag har hört så imponerade Abdulahi stort mot Gefle i träningsmatchen. Jag gillar det jag har sett av honom hittills även om han inte kommit in i de mest gynnsamma situationerna. Ge han lite tid så tror jag det kan bli riktigt bra.

Risken är stor att vi tappar stora delar av mittfältet till nästa säsong. Då är det bara bra att spelare som Ajdarevic och Abdulahi hinner acklimatisera sig i klubben. Det tog en halvsäsong/helsäsong för Bedoya att komma in i det. Får de här killarna en halvsäsong + en försäsong tror jag de är redo när nästa säsong drar igång.
2010-08-11 16:55
Bjugge//

Självklart kan man inte dra alla över en kam på sekt.E. Skönt att höra att det blir ändring till nästa år.
2010-08-11 16:52
Rojas//

För att de tänker sälja ett par spelare i augusti?
2010-08-11 16:51
clio//

Tack för berömmet och lycka till i fortsättningen!
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-11 16:42
För att bredda bänken?
Örebro Rojas
2010-08-11 16:19
Har lust att klaga lite idag (gör jag alltid)....Varför värvade vi Belle om han inte spelar ?, Varför panikvärvning av Flood och varför värvningen av Abdulahi som inte övertygade i provspelet...Någon med insyn lr som har lust att spekulera..
2010-08-11 16:06
Ja det var väl allt. Ikväll känns det som den "Riktiga" debuten för Hamren. En Hamren som verkar populär bland killarna med sin mycket mer dynamiska och pedagogiska stil. En kille som tänker på alla detaljer. En mycket stark kontrast mot Lagerbäck som var förbundskapten alldeles för länge enligt min åsikt.

På sikt skall det bli mycket intressant hur hans ideer slår igenom. Att gå från en inställning "att inte förlora" en match till "att försöka vinna matchen". Zlatan uttalade sig i aftonbladet igår och sa bla att Hamrens modell känns mycket mer modern och internationell.

Sen till syvvende och sist gäller det ju också att Sverige får fram några bra generationer spelare. Profiler och klasspelare.

Och äntligen slipper jag, förutom Lagerbäck, högerbacken Micke Nilsson som jag retat mig på oerhört under alla år ;0) Vi har alla våra demoner ;)
2010-08-11 15:57
Samt ytterliggare ett citat från samma blogg om Almebäck:

"Det blev ingen Skottlandsmatch för Michael Almebäck – det blev inte ens någon Skottlandsresa. NA skriver, att han blev kvar i Örebro efter känningar i ljumsken i slutet av Malmömatchen. Jag undrar om det är samma skada som han hade känningar av i början av juli. I så fall är det inte så bra."
2010-08-11 15:57
Några fler intressanta citat från på samma blogg som jag angav nedan. Då han (Mittåt) verkar skanna av de flesta publikationer online med intresse för ÖSK hittar han en hel del:

"New York Times skriver: “For some of these younger players, games like this are faster than they’re used to,” Bradley said when asked about Bedoya’s performance. “You’ll still see some good plays, but there are other moments when their ability to make a play in tight spaces, see the next play faster, react quickly enough, those are the things that get put under the microscope.”

Nu hör det väl också till saken, att Alejandro av allt att döma spelade som högerbräddare i en traditionell 4-4-2 uppställning. En position där man förmodligen inte får ut alls lika mycket av hans löpvillighet och arbetskapacitet, som när han spelas centralt i 4-3-3 som i ÖSK.

Tillägg: Tydligen var anledningen till att Bedoya blev utbytt att han kände av sin hälskada. Boston Globe skriver: Bedoya, who went from Boston College to a professional career with Orebro in Sweden, departed in the second half with a minor heel injury"

2010-08-11 15:55
I veckans gratistidnig "Örebroaren" uttalar sig både Medin och Sjögren. Sjögren kommenterar bla forwardkillarna som gick till MFF. Han menar att ÖSK inte kunde ha agerat annorlunda:

"Vi hade intresse av båda men när det gäller Jimmy så gjorde han ett medvetet val och valde MFF framför oss.

När det gäller Jiloan så fick vi inte ett okey av Forward att ta kontakt med honom tidigare än vad vi gjorde"

Torsten Medin säger: "Vissa vill måla upp det som om vi skulle vara bittra fiender men så är det inte. Däremot har vi inte ett samarbete. För mig är det när man har ett skriftligt avtal"

Man kan kanske fundera på om det var okey för MFF att ta kontakt med Jiloan under samma period som ÖSK nobbades detsamma.

Bloggen "Tänkt tyckt och skrivet om ÖSK" har en reflektion om detta:

"Dessutom snackas det en del om det bristande samarbetet mellan Forward och ÖSK. Men det blir ju bara tjatigt. Så länge Medin och Forward inte vill så spelar det ingen roll hur mycket ÖSK försöker att få igång något positivt och konstruktivt.

När det gäller Forward har jag för övrigt en känsla av att deras tid som talangfabriken i Örebro redan är förbi. De lever numera mer på konstgjord andning med hjälp av föredettingar från ÖSK än på egenutvecklade talanger. Deras ställning på ungdomssidan har också eroderat kraftigt under senare år. I distriktet just nu är det Karlslund som dominerar P14, medan ÖSK har de starkaste trupperna i P15 (regionala serien) och P16/17 (pojkallsvenskan)."

Åtvidaberg clio
2010-08-11 15:16
Tack för uppvisningen på Kopparvallen. Ni har ett riktigt bra lag. Hur ni kunde få stryk hemma mot Malmö med 3-0 förstår jag inte, men matchbilden var kanske inte så ojämn. Den klack ni hade i Åtvid var en av de största, bästa och mest sympatiska jag upplevt där.
Örebro Bjugge
2010-08-11 14:23
ÖSK-Karl//

Tror att det är ganska få som sitter på sektion E pga av det rabatterade priset även om det säker finns några. Jag gör det i alla fall inte. Tyvärr tycker jag att biljetterna verkar "gå runt" så att det delvis är olika personer från match till match på sektionen.

Vad jag har hört så blir det ingen fortsättning nästa år eftersom det har fungerat dåligt med att få det till en levande sittplats. Som någon skrev är det mest när Erik W är på humör som det blir som det var tänkt.

Jag tycker dock det vore synd om hela konceptet försvann. Jag betalar gärna fullpris för en plats bland andra som vill bidra till ökad stämning.
2010-08-11 13:57
ÖSK-Karl//
Jag tror inte gårdagens match avgör om Bedoya stannar i ÖSK eller ej. Det är nog hans säsonger i ÖSK i sin helhet skulle jag tro. Jag hoppas naturligtvis att han stannar i alla fall säsongen ut.
2010-08-11 13:15
Efter Bedoyas landskamp igår tror jag han blir kvar. Risken/chansen är nog att vi misster Nordin. I farozonen är nog Almebäck. Förhoppningsvis går Porokara att sälja.
Annons: