/fotboll/osk/forum/4678.aspx/fotboll/osk/forum/4678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-10 19:52
Dejmon, troligtvis har du helt rätt i att pyro´t var några slags rökbomber i st f bengaler.

Såg hemskt tråkigt ut i alla fall, å blev dyrt för någon ..... klubben troligtvis?

Örebro Dejmon
2010-08-10 19:20
Rojas//
Jag tycker tanken är god, i fallet med rabatterade abb. Vad gäller den rödgrönblåa sörjan är det bara växlingar och som sker hela tiden så där känns det som de kvittar.

Men det jag funderar på är hur urvalet av de som ska få platser där går till? Räcker det med att ha ett medlemskap hos Kubanerna tro?
Örebro Dejmon
2010-08-10 19:03
Ropesin//
Håller helt med dig. Tänkte ta upp samma sak själv men var inte säker på att jag hade kött på benen där. Men det är alltså fortfarande så att dessa har rabatterade abb just för att det ska vara en "levande sektion" för de äldre klackmedlemarna? För som det ser ut nu verkar det ju vara en salig blandning mellan äldre damer, gubbar och tidigare klackmedlemar. Inte för att klanka ned på de äldre damerna alltså, dessa är oftast de som är mest på hugget på Sektion E. :)
Örebro Magister mundi sum
2010-08-10 19:00
Finns det platser kvar på E? skulle gärna sitta bara man får ropa och stoja lite, det är därför jag alltid hamnar på västra
Örebro Rojas
2010-08-10 18:59
Då får man ta bort det billiga abonnemanget då...om idén bara fungerar i teorin likt skandinaviska skattesänkningar fyller den ingen funktion...
Örebro Ropesin
2010-08-10 18:55
Dejmon// Tuffa tider.. för en del.. iallafall ;)

Och när du ändå är inne på Sektion E så är jag starkt kritisk till majoriteten som sitter där. Att man gör det bara för att få ett billigare abonnemang råder det ingen tvekan om, snåla Örebroare! Många vet knappt vad man ska svara på basic-ramsor från klacken och det är oerhört sällan det kommer något eget intiativ, en egen ramsa. Det är endast när Erik Wärlegård är på hugget som han får med sig vissa, alltså inte ens alla. För att få det billiga abonnemanget på E så var kravet att delta i ramsor och göra det till en levande sittplats. Vissa/många uppfyller inte dessa krav och det är pinsamt.
Örebro Dejmon
2010-08-10 18:44
Saywee//
Vill svara på flera av dina inlägg i ett så ja ska försöka göra mig förstådd. Det här är jag inte helt hundra på då jag stod en bit bort snett bakom klacken senast. Men det var väl inte bengaler som användes mot Malmö? Under matchen fick jag för mig att det var s.k. "rökbomber"? Dessa ger inte alls samma visuella effekt nej, det håller jag med om, men jag tycker ändå det är stämmningshöjande :). Synd bara att det genererar böter, ska tilläggas.

(2 inlägg) resp (3 inlägg) o.s.v. står för hur många svar ett inlägg fått.

Levande sittplats, som dom kallar den, på "nyagamlalillaullevi" är mycket imponerande. En kort historia om sektionen: Som du vet är den placerad precis snett uppåt höger från borta stå. När vi var där förra säsongen så tog dom varenda möjlig ramsa som sjöngs av, den lilla men ändock passionerade, Örebroklacken och sjöng sammtidigt (överröstade) men gjorde om dessa för att bli "IFK-ramsor". T.ex. "Vi älskar Svartvitt" blev "Vi älskar Blowitt". Väldigt irriterande men samtidigt imponerande.

Sektion E är till och från en väldigt bra "levande sittplats" men jag önskar att dom drog igång lite ramsor själva och inte bara svarar klacken på Västra. Kanske kommer i framtiden..

ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)//
Om det skulle vara nått personligt Sixten har emot vissa borde han ju bara kunna sätta ner foten innan värvningarna genomförs. Han lär ju ha nått att säga till om där. Tror helt enkelt han anser att det inte varit rätt läge alt. att det har funnits bättre alternativ.

Rocky Dennis (Rädda Berra)//
Icke tillräckligt högt matchtempo, positionsspel som fallerar, inte varit det bästa alternativet, andra byten som prioriterats? Finns hur många anledningar som helst. Personligen tycker jag Roni allt som oftast gör ett ganska bra jobb (mer eller mindre) och då tycker jag han ska spela så mycket som möjligt (om jag bara tänker på det rent sportsliga). Sen har det ju även kommit in flera nya som Sixten kanske valt att prioritera. Han kanske vet nått som inte vi vet, om ev. spelarförsäljningar m.m?

Conjuration//
Det stämmer. För denna säsong. Publikrekordet, sen BA "kom till", ligger på 11 565 mot Djurgården 2007. Enligt NA. Fast enligt dem är publikkapaciteten endast 13.150 (detta är även siffran som anges på officiella). Har även tidigare hört siffran 14.500 och tror det kan vara så att eftersom dom valde att göra en sittplatssektion ovanför Östra Stå så försvann endel platser. Dessa sittplatser kan de ju ta bort vid behov, men det finns ju regler för hur många procent av platserna som får va stå i olika sammanhang.

Historiskt på Vallen är rekordet 20 066 mot degen 1961.

Det "riktiga" publikrekordet på BA är dock 22.459 från år 2004. Då ett gäng Halläningar var på besök. Det var tuffa tider, kan man säga ;)

edit: tillägg
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-10 18:28
Inte bara Glasgow Rangers är intresserade av Bedoya! Klubbar i Holland, Tyskland, Skottland och Frankrike är intresserade.
Malmö FF HoF
2010-08-10 18:23
Tack för de snabba svaren.

Jag tror nog att ÖSK gjorde ett misstag när man inte byggde tak över hela läktaren, när man väl hade möjligheten. Folket börjar bli mer kräsna för varje år som går. Nu börjar ju även bandyn (gäller ej Skåne) få inomhusarenor. Och hockeyn har ju sedan länge förstått värdet av bekvämlighet och bra service.

Lycka till framöver
Örebro Conjuration ★
2010-08-10 18:12
HoF//

För att besvara några av dina frågor. Arenan tar (enligt wikipedia) 14.500 åskådare och jag är väldigt säker på att matchen mot er (MFF) senast drog mest publik, 10880 åskådare.
Örebro Rojas
2010-08-10 18:11
HOF // De ansåg väl att bortafansen kan få regn på sig..för att spara lite pengar... Det finns planer på att bygga en ny läktare alternativt lägga till en våning på den ena långsidan som är äldre.

Från malmöklackens håll blir det den vänstra, lite mindre läktaren...Det har även diskuterats att bygga ihop hörnen vid västra alltså ståplats...En sådan ombyggnation skulle säkert ge 4500-6000 nya sittplats...

Det ska läggas nytt konstgräs, det bästa som finns på marknaden...där sprinklers ska installeras...
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-10 18:10
Rocky Dennis (Rädda Berra)//kravlös kärlek = äkta kärlek
Malmö FF HoF
2010-08-10 18:03
Några frågor om Behrn arena.

Hur många åskådare tar arenan?
Vilka matcher har dragit mest publik i år?
Värför byggde man inte tak över hela läktan(kortsidorna), när man ändå byggde helt nytt?
Finns det några fler framtidsplaner för arenan (utbyggnad, naturgräs etc.)?
Örebro Rocky Dennis (Rädda Berra)
2010-08-10 17:53
Är det någon som sett belle i träning? Hur ser han ut? Måste finnas en förklaring till varför han inte fått hoppa in än. Det kan väl inte endast handla om sixtens kravlösa kärlek till porokara?
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-10 17:31
Angående transferryktena börjar jag nu bli så luttrad av allt tidigare snack att jag inte tar någonting på allvar förrän reella förhandlingar inleds.

Det är oerhört svårsålt just nu och de utländska lagen tar bara russinen i kakan. Och knappt det i AS (Hysen, Wanderson etc).

Det som möjligen talar för att Ale kan bli såld förr eller senare är att han har en riktig agent (Patrik Mörk enligt expressen) och inte en hemlig agent

Örebro Ropesin
2010-08-10 17:23
Tack Silverpennan för dina åsikter!

För övrigt är jag så sjukt trött på diskussionerna om den så sjukt uppförstorade händelsen i lördags. Det räcker nu. Jag hoppas vi och media kan fokusera på det viktiga istället. Vi måste göra allt vi kan för att komma ikapp och förbi Malmö och Helsingborg. Guldchansen försvann knappast bara för att vi förlorade en endaste match. Vi ska förbi dom där jävla asen från Malmö och när vi ändå håller på tar vi Helsingborg med, det är lika bra det.
Örebro Robben 82
2010-08-10 17:13
Bra Krönika Silverpennan! länge sedan man fick läsa något om sitt kära lag här inne...
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-10 16:51
Go Silverpennan! Sjukt kul att se att något händer igen. Och en mycket bra start på ett förhoppningsvis långvarigt "krönikörande".
2010-08-10 16:45
Även Mackan kommer vi kunna lyfta myclet pengar för. Men han skulle jag gärna se att vi väntar med att sälja. Både för hans egen skull och för ÖSK:s skull Han behöver bli stabilare för att vi ska få ut maximal betalning för honom och för att han inte ska riskera att hamna i ett kylskåp i ett annat lag.
Örebro frrreddo
2010-08-10 16:41
fint att läsa om ösk på SF igen.

tack silverpennan!
2010-08-10 16:41
Roni har ju faktiskt blivit utbytt till förmån för andra spelare några gånger på sistone. Så varför inte slänga in Belle. Varför är han ens med på bänken om han inte är tänkt för inhopp där?

Tror på att vi kan få ut bra mycket mer för Ale än för Alme. Vore nog dock bra om han fick igång sitt målskytte ytterligare. Almebäck har inte alls varit samma dominant i år som sitt första år. (även om han har sjuk potential, precis som Berra)
2010-08-10 16:28
Det är något med Afrikaner och Sixten som inte går ihop! Språket, Kemin eller kulturkrock? Sixten dissar dem fullständigt. Jag tycker han ska ge Henri Belle en chans!
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-10 16:15
Karlssson//Sixten hade köpt en större frysbox för afrikaner. Då fick Belle rum där.
Vi får hoppas att Sixten öppnar på locket och släpper ut Belle. Jag tycker INTE att Roni presterar tillräckligt bra nu. Han är sämste i startelvan.
Annars undrar varför man kontrakterade honom.
Örebro DanFrånStan
2010-08-10 15:33
Ämne: Förresten, hallå, Da....
jag syftade på bötern dom skulle få betala, jag har inte påstått att du har fel, jag bara konstaterade att vi hade olika åsikter;)
2010-08-10 15:33
Jag tillbringar denna vecka på ÖSK:s ungdoms planer vid ladugårdsängen (fotbollskolor) och jag måste säga vilket fantastiskt fint konstgräs jämfört med BA. Himmelsvid skillnad. BA:s gräs känns ju mer som en heltäckningsmatta än gräs. Medan ÖSK U:s planer har "riktiga" strån som mer dämpar studsen.

Detta gräs ser ju både ut och känns nästan som riktigt gräs. Dock en hel del skrapsår på ungarnas knän då de slänger sig men inte i närheten av BA:s "gräs".

Men visst är det ändå skillnad på riktigt gräs vid glidtacklingarna.

Men jäkligt fina mattor där.
2010-08-10 15:29
Karlssson //I grund och botten känns det väl som om Sixtens förtroende för Roni är väldigt orubbat. Roni har inte varit särskilt lyckosam rent teknist på sistone men har arbetat desto mer defensivt och för laget i allmänhet. Kvaliteter måste han ju ha då han ändå blir uttagen i landslaget ideligen.

Sen tycker jag han inte får riktigt samma uppbackning offensivt på sin kant som Patrik ger Astvald. Högerkanten känns mer kraftfull när den rullar fram och mittfältarna slår ju också ut 3 av 4 bollar på den kanten. Det är också mycket större glapp mellan Roni och Sammy jämfört med Patrik och Markus.

Däremot tycker jag gott Belle kunde få en kvart då & då och få chansen. Trots allt finns det ju inget som pekar på att Roni blir kvar i ÖSK i dagsläget och då tycker jag då måste man ge Belle en ärlig chans att visa vad han går för.

Men, det spelar ju ingen roll vad man som åskådare tycker utan det är ju bara att hoppas på det bästa.

2010-08-10 15:22
Karlssson//
Porokara är Sixtens favorit så honom petar man inte så lätt. Även om Porokara spelar dåligt så har han ju fortsatt förtroende från Sixten.
Örebro Karlssson
2010-08-10 15:19
Undrar varför inte Henri Belle har fått speltid. Han måste väl ändå vara den som kommer ersätta Roni om han lämnar vid detta transferfönstret. Vad jag har sett av Belle på träning så verkar han rätt intressant ändå. Hyfsat kvick, bra en-mot-en och bra teknik. Tycker det är väldigt underligt att han inte spelat mer, någon som har en bra förklaring?
AIK Saywee
2010-08-10 14:38
Sköldmark, om du läser här, på sveriges bästa forum ...

Almebäck, säljer du inte för en enkel penning, han är en av europas bästa mittbackar, viker aldrig ned sig, kan knäcka vilken bergskedja som helst.

Förresten undrar hur det gått för berget som Almebäck "besökte" i våras? Hoppas att det inte blev för stora reparationer. Bergskedjor och berg växer inte fram hur snabbt som helst, det är bara att fråga en geolog.

FORZA IRONMIKE!
AIK Saywee
2010-08-10 14:29
Mike van der Almebeek?
Annons: