/fotboll/osk/forum/4650.aspx/fotboll/osk/forum/4650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-19 20:45
Napoli vill ha 300.000kr för svensk radiosändning.
Örebro widemarsh (vi vill ha Berra kvar!)
2010-08-19 20:41
Angående högerback: Boris Lumbana?
AIK Saywee
2010-08-19 20:35
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja, det verkar helt OK, för det är väl precis vad det kommer att handla om vid laguttagningar - BRYDERI :)
Örebro Brus-Nilsson
2010-08-19 20:26
Ämne: Ämne: Detta s....
BRYDERI kanske? :-D
AIK Saywee
2010-08-19 20:18
Ämne: Detta scenario kan u....Brus-Nilsson, snacka om (=skriv om) DERBY ;)

.... eller vad kan det kallas?
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-19 20:18
Per J spelade endast en halvlek för Forward tidigare i veckan då han är aktuell för spel på måndag.
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-19 19:30
Ett "tredje alternativ" kan också vara:

Basse----Pålle-----Astvald
----Roni--------Nordin----
--------Kilen-------------
Sammy---Wiken---Micke----Ale
Örebro Brus-Nilsson
2010-08-19 19:26
Detta scenario kan uppstå nästa säsong: Hammarby IF och deras junior/utvecklingslag kan spela i samma serie....kul va?
Bajen ligger f.n ganska skapligt till för att nå kvalplatsen i Superettan, men formen verkar inte den bästa för tillfället. Hammarby TFF leder div.1 Norra på samma poäng som Västerås SK.
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-19 19:25
Är ju inte helt omöjligt att det blir Per j (om han är hel) på högerbacken. Kanske tom Denis kan spela där. Ett annat alternativ är ju att dra ut Almebäck och spela Berra i mitten.

Men visst kan det bli Ale där. Fast jag skulle tycka det är synd då han är viktig för mittfältet.
Örebro DaSa
2010-08-19 18:35
Skall bli intressant att se hur startelvan ser ut på måndag. Jag tycker det vore synd att flytta ned Bedoya till högerbacken utan skulle istället vilja se en tokoffensiv högerkant med Astvald som hb och Basse framför. Skulle vara riktigt intressant att se...:)

Men antagligen blir det väl att flytta ned Bedoya och in med Nordin på mitten. Jag skulle gärna ha sett Denis från start också istället för Astrit, tycker det är bättre att ha Astrit på bänken då det känns som han kan ändra matchbilden mer än t.ex. Denis.
Örebro DaSa
2010-08-19 17:31
Kort inlägg om bosman-spelare. Är det synd om en spelare som är (eller tror att han är) så pass bra så att han vill lämna sin klubb för en annan klubb och därför blir avstängd? Spelarna precis som klubbarna spelar ett spel där båda parter tänker enbart på sig själva. Roni vill tjäna mer pengar och ÖSK vill få in pengar för att värva en ersättare. Om vi stänger av honom så ökar chansen att vi får sålt honom i sommar medan vi samtidigt tappar kvalitetsmässigt i truppen. Medan om Roni chansar på att stanna kvar än han kanske blir avstängd så kommer han få mera pengar i fickan vid en ren bosman-övergång men riskerar samtidigt att bli kall på marknaden.
2010-08-19 16:30
Bedoya missnöjd: "Vi måste lyfta oss"
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-19 16:00
Avstängda spelare omgång 20:
Helgi Danielsson, AIK
Antônio Flávio, AIK
Patrik Anttonen, Örebro
2010-08-19 15:45
Avstängda spelare omgång 20:
Helgi Danielsson, AIK
Antônio Flávio, AIK
Imad Chhadeh, Brommapojkarna
Joona Toivio, Djurgården
Thomas Olsson, IFK Göteborg
Markus Sandberg, IFK Göteborg
Öyvind Gram, Gefle

Marcus Lantz, Helsingborg
Joel Ekstrand, Helsingborg
Markus Holgersson, Helsingborg
Jeffrey Aubynn, Malmö
Dennis Melander, Trelleborg
Thommie Persson, Trelleborg
Alberis da Silva, Åtvidaberg
Patrik Anttonen, Örebro
AIK Saywee
2010-08-19 14:59
Ämne: Saywee//

Jag är i....
.... eller skrämmer bort dem från trafiken?
AIK Saywee
2010-08-19 14:57
Ämne: Men om jag åker en s....
För mig som studerat flera stockholmslags besök från tidig eftermiddag, matchdag, vill jag nog påstå att jag upplevt att Bajen´s supportrar ställt till mest problem före och framförrallt efter match.

Men, pemo, har du drabbats av några av AIK´s "ickefans" någon gång tidigare så är det tråkigt.

Bråkstakar, oavsett vilken klubb de gömmer sig bakom är ett drägg!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-19 14:56
Saywee//

Jag är inte rädd för att de skall bli dödade, däremot få se saker som skrämmer bort dem från fotbollen.
2010-08-19 14:53
AIK verkar vara i riktig kris, bådar gott för ÖSK, se länk.

Nu har de dessutom stängt av Duuli Jonson(Stavning). Förutom att Atta är borta har jag också för mig att de åkte på en viktig avstängning inför vår match?

Skall bli intressant att följa om de reder ut detta och klarar sig kvar.
AIK Saywee
2010-08-19 14:51
Bara en liten historia från campingplatsen jag bebor, förra året försökte en äldre herre förklara för några yngre tonåringar att de inte borde vara så högljudda efter midnatt.

Dagen därpå var hans bil vandaliserad.

Vad kan man dra för slutsatser av detta?

- Skit i andra, sköt dig själv?

- Ta inte med dig din familj till en campingplats?
AIK Saywee
2010-08-19 14:47
Ämne: Saywee//

Men traf....
Ja det stämmer, men sett ur egen familjs risksynpunkt så är det säkert mer riskfritt att bese 4 högriskmatcher än att kuska runt på de svenska vägarna.

Sett över ett år alltså.
2010-08-19 14:11
pemo//

Ja, så illa är det. Det var bättre när de körde med bojkott av bortamatcher.
Örebro pemo
2010-08-19 14:08
Men om jag åker en sväng till Örebro räknar jag inte med att få bilen sönderslagen bara för att det finns en ÖSK-dekal.
Men när AIK kommer på besök måste jag parkera i P-hus och gå till vallen utan min ÖSK-tröja.
Allt detta för att undvika slöddret.

Man pratar så mycket om läktarkultur med klackar osv.
Jag går hellre på fotboll med 1000 pers mindre men att jag kommer levande därifrån.
2010-08-19 14:01
Saywee//

Men trafikolyckorna minskar medans det verkar förefalla att det meningslösa fotbollsvåldet ökar?
2010-08-19 13:50
AIK verkar styras av Firman Boys.
AIK Saywee
2010-08-19 13:36
Men det sker ändå fler olyckor i trafiken per år räknat ..... man kan hålla sig hemma ;)
2010-08-19 12:55
Saywee//

Men tänk på att det är kanske fyra högriskmatcher i Örebro/år i jämförelse med all trafik. Man kan ju inte bara hålla sig hemma. Men fyra högriskmatcher kan man ju undvika att ta med minstingarna på.

Som pemo skrev så hoppade en AIK-hulligan upp på motorhuven och skrämde skiten ur hans 7-åring förra året, nu vill han inte gå på fotboll. Det är trist.

Då är det bättre att de får se alla andra matcher och bli riktiga ÖSK:are ;)
AIK Saywee
2010-08-19 12:42
Ämne: pemo//

Nej, tyvär....
ÖSK-Karl, ligger mycket i det du skriver i detta (12.14) inlägg.

Ditt 12.07 inlägg
Mina "värsta" skandalupplevelser relaterat till kända händelser är väl fortfarande Eyravallen 1970 och Isstadion 196X (Rolling Stones).

Så de senaste 40 åren har det trots allt varit relativt lungt ;)

Men bråkmakartrenden har trots allt ökat och ökar fortfarande ...

... men våra vägar skördar offer, döda och skadade varje dag, hemskt!
AIK Saywee
2010-08-19 12:21
ÖSK-Karl, jag vet detta om faror och risker genom årens lopp, men jämförelsen att kika på en allsvensk match tillsammans med familjen, eller ge sig ut med familjen i trafiken, vilket är farligast. Båda kan kanske undvikas?
2010-08-19 12:14
pemo//

Nej, tyvärr är det inte realistiskt. De svenska klubbarna hade ju en tyst överenskommelse om detta med bosman redan från start.

Dala följde den när Christer Fursth kom hem. Han ville till ÖSK och hade lämnat Helsingborg som bosman. Men då var Hammarby där och högg honom, sedan var hela karuselen igång.

Spelarna i AS och SE har generellt på tok för höga löner i förhållande till klass. Går man sedan till de stora ligorna tjänar de ju pengar så man baxnar.
2010-08-19 12:07
Saywee//

Alla faror i samhället kan man ju inte undvika för barnen. Men att inte ta med dem på fotboll mot klubbar med mängder av hulliganer är ju lätt att undvika.

Om min Far hade vetat vad som skulle hända på "Vallen" 1970 hade han garanterat inte tagit med mig och dessutom placerat mig på innerplan.

Sist när Hammarby spelade i Norrköping stormade deras hulliganer supporterpubben och kastade öl och annat över de som var där inne. En 6-årig flicka blev "dränkt". Tror inte hon har lust att gå på fotboll på många år. Samma sak skulle kunna hända på BA. Då låter jag hellre bli att ta med de små på högriskmatcherna.
Annons: