/fotboll/osk/forum/4646.aspx/fotboll/osk/forum/4646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-21 14:50
Örebronx, det du beskriver är nog till vissa delar korrekt över vad som hände (Stortorget), men jag har även hört andra versioner, så jag bemästrar inte att skriva sanningen i alla dessa upplevelser .... det är många som upplevt lite olika varianter.
AIK Saywee
2010-08-21 14:46
Ämne: "Dessutom har jag un....
Nej, du vill nog bara misstolka mig, likheter finns, men i detta (1980-talet) fallet var det GEFLE-"supportrar" som genom att kasta flaskor ville få igång lite stök. Dvs hemmasupportrar som ville få lite rubriker.

På Stortorget var det väl tvärtom, töntiga bortasupportrar som ville få igång lite rubriker.

Eller har jag drömt?
AIK Saywee
2010-08-21 14:42
Ämne: Det jag reagerar emo....
Jag håller verkligen med dig Krille, om du tolkar det så, men det finns ofta en klick i närheten av Kubanerna, främst iakttagna på bortamatcher som har något slags problem.

Det är ju ganska enkelt att se, och matchvärdar med flera vet nog vilka det handlar om, eller?

FORZA KUBANERNA!
Örebro Örebronx
2010-08-21 14:41
"Dessutom har jag under 1980-talet upplevt ett liknande drama på Strömvallen i Gävle, där vinpimplande hemmasupportrar ville få igång en bortaklack. Så det kan kanske fungera än i dag."

Den händelse du tar upp har ingen som helst likhet med vad som hände mot Malmö. (För jag antar att det är det du syftar på?)

Om du säger att det var ÖSK-supportrar som "ville få igång" bortasupportrarna, var du inte där. Var du inte där ska du inte uttala dig om denna specifika händelse. Det som hände var att polisen leder malmö supportrarna mot oss, vanliga kubaner och supportrar (inga huliganer). Malmö supportrarna attackerar oss, sedan skyller herr Kalle Wallin allt på kubanerna. Därför blir jag, ÖSK-Krille och fler med oss, jävligt förbannade över artikeln.
AIK Saywee
2010-08-21 14:39
Jag märker att några vaknat och tänt till ordentligt och undrar bara för att hitta tillbaka till den egentliga sakfrågan.

Vad tycker ni om våld och sabb för klubbarna och i samhället överhuvudtaget!

Kan man få ett rakt, tydligt och ärligt svar?
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-21 14:36
Det jag reagerar emot är att Kalle Wallin vill lasta allt på Kubanerna. Kubanerna är väl inte direkt kända för att ställa till med bråk?
AIK Saywee
2010-08-21 14:35
Jag tar en repris ...

"Dessutom har jag under 1980-talet upplevt ett liknande drama på Strömvallen i Gävle, där vinpimplande hemmasupportrar ville få igång en bortaklack. Så det kan kanske fungera än i dag."

Rubrikerna var inte nådiga och händelsen påminner faktiskt om MFF´s trevliga "supportrar" ...

Huliganer (=bråkstakar) är inget nytt och finns/fanns överallt.

MEN, hur får vi bort ohyran?
2010-08-21 14:30
Saywee//
Ja om Mr Wallin är felciterad så borde NA lägga ner sin verksamhet. Jag utgår ifrån att man inte hittar på saker och ting i NA. Även om att NA börjar likna en Kvällstidning.
AIK Saywee
2010-08-21 14:30
Jag tycker mig märka att uppladdningen denna vecka inför en match mot AIK från Solna, laddas upp alldeles för stort. Medialt och på detta forum, det känns nästan som att man vill förvänta sig stök och bök. Sansa er, det är bara vanliga ungdomar och medelålders det handlar om, å kanske några äldre ...
AIK Saywee
2010-08-21 14:26
Ämne: Saywee//
Att kritis....
Nej, varför skulle det vara fel, men är han rätt citerad?

Är han det är han delvis korkad!
Örebro Örebronx
2010-08-21 14:26
Men ok då:

"– Sköter bara ÖSK-supportrarna sig ska det inte vara några problem, säger länspolismästaren Kalle Wallin." Behöver jag ens kommentera detta??

"-Men Kalle Wallin påminner gärna om att förhållandet mellan Örebropolisen och AIK:s supportrar är mycket gott sedan tidigare."

"– Det ska inte komma ett enda moment av dumhet från dem. I så fall är det bara tomma ord de kommit med."

Bara några smakprov av idiotiska uttalanden i en och samma artikel.
AIK Saywee
2010-08-21 14:25
Örebronx, hur vet du att det är just detta Wallin sagt eller "menat", NA är ju NA?

... och som jag tidigare skrev, om det är sant så är det puckat, eller korkat.

Men, varför blir du så aggressiv?

Dessutom har jag under 1980-talet upplevt ett liknande drama på Strömvallen i Gävle, där vinpimplande hemmasupportrar ville få igång en bortaklack. Så det kan kanske fungera än i dag.

MEN, Kubanerna har inget med detta att göra, det är i så fall en annan liten löjlig falang som vill stöka ...

Inse detta eller blunda!
2010-08-21 14:22
Saywee//
Att kritisera Kalle Wallins uttalande i NA är fel tycker du?
Örebro Örebronx
2010-08-21 14:21
Nej, Blå Bergen Blues. Du ska förtydliga vad du menar om du säger att Kalle Wallin verkar ha hästarna hemma i stallet. Av ditt inlägg att dömma så var du inte på uteserveringen matchen mot Malmö? Har jag rätt? Självklart har jag det. Hade du varit där hade vi sluppit din åsikt i detta.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-21 14:19
Ämne: Man blir ju mörkrädd....
De som ogillar Kalle Wallins uttalanden får väl förtdliga vilka delar av dessa som man blir "mörkrädd" av. Är det det här: "I alla supporterföreningar i storstäder växer det fram undergrupperingar som är oerhört besvärande – rena fotbollshuliganer. Då är man helt enkelt naiv om man som supporterförening fortsätter att säga att man välkomnar alla. Man måste ta avstånd i handling."?
På vilket sätt har han fel? Är det hans åsikt eller hans slutsats som är "fel"?
Örebro Örebronx
2010-08-21 14:14
Du har ju för fan svart på vitt att han säger att det hänger på Kubanerna om det ska bli slagsmål eller inte. Tycker du inte att detta är ett konstigt utlåtande?
AIK Saywee
2010-08-21 14:10
Om Wallin kommer med ett puckat "inlägg" om allt är rätt citerat vet inte jag i nuläget, och troligtvis ingen annan heller, media är fortfarande media.

Jag har genom årens lopp gett min syn på vad jag tycker om, eller snarare inte tycker om våld, sabb och annat skit.

Jag märker ju också hur många och vissa reagerar när det blir sådant tjöt, det får mig att fundera lite grann ...
2010-08-21 14:08
Avgå Kalle Wallin! Karln har ju ingen verklighetsuppfattning!
Örebro Grixx
2010-08-21 14:07
För övrigt tycker jag att Örebronx har attitydproblem.
Örebro Örebronx
2010-08-21 14:05
Kan någon tänka sig att tolka Saywees inlägg? Vad menar han?
Örebro Grixx
2010-08-21 14:03
Hoppas att Wallin har mer tankar än bara detta. Är han AIK:are eller vad. Det låter ju som att AIK är det inget problem med utan Kubanerna...och att Kubanerna inte bara ska ta avstånd med ord från andra supportrar/supportergrupper som stöder ÖSK....mer????...menar han att de ska gå till fysisk handling???????...huliganisera mera inom supportrarna????

Det låter som att han är lite oinsatt/ointresserad eller att alla bollarna inte är i spel där uppe.

Jag tror han måste förtydliga sig!!!!
AIK Saywee
2010-08-21 14:03
Det är lungt, jag tycker inte om våld och sabb, kan inte hjälpa detta.

Det vet de flesta som läst mina inlägg genom åren ...

... oroa dig inte :)
Örebro Örebronx
2010-08-21 13:59
Ja du har helt rätt! Att säga att en kommentar som kommer från en polis är idiotisk, är exakt samma sak som att säga att man förespråkar anarkism och ett samhälle utan poliser.

Jag börjar bli orolig för dig Saywee.
AIK Saywee
2010-08-21 13:55
Örebronx, har du svårt för poliser?

I så fall är vi i alla fall två!

Tänk en värld, där det inte behövdes poliser, mindre skatt till detta och pengar över till mycket annat. Alla sköter sig, med lite sunt förnuft.

Love, peace & respect ...

Dream on!
Örebro Örebronx
2010-08-21 13:51
Du tycker inte att det är ett korkat uttalande eller Saywee? Ditt fina smiley rör till det. Menar du att du håller med eller att det finns fog för Kalle Wallins uttalande?

Det här ska bli intressant.
AIK Saywee
2010-08-21 13:48
Örebronx, ÖSK-supportrar håller sig väl alltid lugna, det var det dummaste jag läst ;)
AIK Saywee
2010-08-21 13:46
Ämne: HAIK kan få böta 9,5....
ÖSK-Karl, tycker du verkligen det är rätt att AIK som klubb betalar detta. Vore det inte riktigare att de som sabbbade, delade på kostnaden?

Om liknande skulle hända i ÖSK, eller i en annan klubb, hur skulle du tänka då?

Svara gärna ärligt och tydligt .....

När AIK är "borta från kartan" som så lustigt beskrivits, tror ni då att allt är frid och fröjd i den kriminella värld vi lever i ?

Naivt!
2010-08-21 13:36
Örebronx//
Kalle Wallin måste var en idiot? Han måste ju skämt? Om kubanerna håller sig lugna? Ja men det finns ju AIK fans som kanske börjar ställa till med bråk! Örebropolisen är ju för fan måste vara den sämsta polismyndighet i världen!
2010-08-21 13:31
ÖSK-Karl//
Det är Firman Boys som styr AIK!
2010-08-21 13:29
Man blir ju mörkrädd av att läsa det här!
Annons: