/fotboll/osk/forum/4644.aspx/fotboll/osk/forum/4644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-17 09:21
Saywee//
Ok. Då missuppfattade jag dig. Sorry :)!
AIK Saywee
2010-08-17 09:19
Nej, nej KRILLE, detta var faktiskt inte riktat mot dig, för du hade ju ingen möjlighet att coacha.

Jag håller helt enkelt med dig!
2010-08-17 09:14
Saywee//
Va? Jag tyckte inget såg speciellt lovande och hoppfullt ut. Det var väl mest Basses insats igår som såg lovande och hoppfullt ut
AIK Saywee
2010-08-17 09:05
Ämne: Jag tyckte ingen var....
Att det inte skedde något byte ens i halvtid var underligt, vad var det som fungerade så lovande och ingav förhoppningar?
Wivallius (Ge Berra kontrakt nu!)
2010-08-17 08:57
"Liverpool bjuder 130 miljoner för Toivonen" (länken)

Det vore ju inte helt fel om även Degen-talangerna gick till ÖSK i st f Malmö eller Örgryte.
2010-08-17 08:50
Jag tyckte ingen var speciellet bra för utom Bassombeng och Alvbåge. Jag tyckte ÖSK stog och tittade på när Mjällby hade bollen. Jag kräver mer av det här laget i alla fall. Sixten borde gjort det sista bytet tidigare.
Örebro Chipset
2010-08-17 08:44
Jag tycker inte heller att Kilen var så dålig. Visst, har han alldeles för lågt passningstempo men till skillnad mot resten på mitten försökte han åtminstone hålla bollen i laget. Ibland gick det, ibland inte. Tycker just den delen var vår svaghet igår.

Sen tycker jag Sixten också försökte göra det han kunde och fylla på med offensiva spelare. Roni vaknade till när han blev mer delaktig på mitten.
Örebro Jebus
2010-08-17 08:43
Visste att dom skulle förlora, på måndag blir det nästa "3-0" förlust.
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-17 08:22
För övrigt tycker jag inte Kilen var som dålig som flera gör gällande. Första halvlek var han nog nästan bästa i laget. Han mattades en del i andra och tappade några situationer. Men som helhet tycker jag han var klart godkänd.
2010-08-17 08:20
"Paulinho inte är en target utan mer en djupledslöpande " är väl sant. Och han får beröm hela tiden för sina "löpningar som sliter isär backlinjen"

Fast jag börjar nog lite tappa tålamodet med Pålle. Kabir är också ganska löpande men runt honom händer det lite saker med bollen iaf. Visst hänger det an mycket på vilka bollar som serveras men jag börjar tycka att han har FÖR lite bollkontakt och att det knappast händer så mycket när han väl har det. Jag börjar tycka att han är för uddlös och tycker det är svårare för varje match som går att försvara honom "för hans löpningar". Och han kan knappast vara särskilt het på marknaden efter denna säsong. Kanske är det nog så att han också är en 4-4-2 forward.

Lite mer vill jag nog att det ska hända runt vår nr nio.
Örebro Kajanus
2010-08-17 03:15
ÖSK Karl - Skärp dig. Dina inlägg till kribba är ju bottenlösa.
Och kom ihåg, du behöver inte ha fel bara för att du är en skitstövel. Även skitstövlar kan ha rätt, men de framför sina åsikter på ett provocerande och arrogant sätt.
Örebro den oumbärlige
2010-08-17 03:13
jätte bra jobb av både Silverpennan, Martin och Arman i redaktionen!!!
Örebro Kubatown
2010-08-17 01:40
Rojas// Jag tycker du är orättvis mot Bedoya alla vet att han är en tvåvägsspelare som behöver hjälp i offensiven. Gerzic och Bedoya är som bill och bull ingen klarar och va utan den andre.
Ajdarevic hade för låg utgångsposition för att ens kunna hjälpa Bedoya och Kihlberg är ganska så mycket defensivare men har ändå orken att ta sig över planhalvan någon gång. Ska Bedoya sköta allt understöd offensivt förstår jag att han irrar omkring då han inte får något understöd dels är det Sixtens taktik att hålla laget kompakt bakåt men då tänkte han inte på att offensiven skulle bli lidande med två defensiva mittfältare.

Så till nästa match vill jag ha tre dynamiska mittfältare som kan axla alla tre positioner och inte bara en eller två. Bedoya som offensiv Gerzic som spelgeni och Abulahi som defenisiv mittfältare(detta är grunduppställningen) och tanken är att alla kan göra dom olikas jobb beroende om den andra inte är där just då och då är man iochmed den dynamiken mindre sårbar bakåt och mer flexibel framåt.

Tillsammans med det så har vi Bassombeng som kan göra det oväntade och Astvald som löper som vi vet att han kan med inspel av olika slag.
Den tredje variabeln är Paulinho och i och med dom tre dynamiska mittältarna kan passningarn komma från vem som hellst av dom tre och var som hellst mittfältet och framåt. Vi vet att Paulinho inte är en target utan mer en djupledslöpande forward då tycker jag att han ska få bollarna också och med Mittfältarna som kan slå dom avgörande passningarn framåt i plan blir vi mer "hotande" och kan således få mer tryck på motståndarna och våra ytterbackar kan lättare följa med upp.
2010-08-17 01:29
Sixten verkar trots allt ganska nöjd med insatsen...
2010-08-17 01:20
4. Skönt att vi bara lånat Pålle
Örebro Rojas
2010-08-17 00:40
Dagens tidiga minus efter gårdagens pinsamheter !, Såg matchen och vi var alla överrens om att 1 Sixten är kass på taktik, 2 Astvald spelar som en sopa just nu och 3 Bedoya är på sin höjd en medelmåtta
AIK kribba
2010-08-17 00:28
Ja,när du insinuerar/"frågar" om man vore med i kravaller kan man bara kategorisera det som trams. Jag har förklarat mer än väl vad jag tycker om bråk,och vad en majoritet av oss tycker om bråk. Mer än tydligt. Har besökt Örebro personligen, det var inga problem. Kände mig inte som en jude i Tyskland. Det är nog snarare du som lider av ett svårbehandlat fall av 08hat. Kan redan nu säga att jag hoppas att det blir en minimum av bråk och skadegörelse. Dra inte alla AIKare över samma kam.

Men vi avbryter den diskussionen nu.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-17 00:26
kribba//

Vaddå trams, lär dig veta hut. Det var du som kom in här. I Örebro är ni fjollträskare mindre välkomna än en Jude i Tyskland under andra världskriget.

Nu får du fortsätta ensam, jag har ett jobb att sköta.
AIK kribba
2010-08-17 00:23
ÖSK Karl, dom har sin beskärda del av huliganbråk dom också. Det vi upplever här i Sverige är bara en liten vindpust mot vad som föregår på kontinenten. Faktum är att våra svenska huliganer här får sin inspiration därifrån. På samma sätt som era huliganer blir inspirerade av storstädernas.

2010-08-17 00:19
kribba//

Med ditt resonemang om att ju fler fans desto större problem borde ju Barcelona i princip alltid stå i brand, men icke.

Inse att du håller på en klubb som på alla plan är på dekis och med Black Army som borde sitta bakom lås o bom.
AIK kribba
2010-08-17 00:12
jappel,men snälla nån......avdrag på vår hyra pga bötesbeloppen? Vilka vandringssägner. Hehehe. Kan man seriöst och på fullt allvar tro på det?

ÖSK karl,jag tänker inte besvara tramsfrågor. Du kan läsa vad jag tycker om bråk och stök och böter. Jag gillar det inte.
Det borde vara solklart vid det här laget.

Allt bråk och alla böter är kontraproduktiva för vår klubb.

Angående råsunda så är det inte alls konstigt att vi som huvudgäst får en billigare hyra än dom som hyr in sig där. Samma sak gäller överallt annars också i samhället.
2010-08-17 00:11
Kubatown//

Betänk att det är Sixten du talar om. Den förtryckta startelvan ändras enbart vid skador och avstängningar.
2010-08-17 00:08
kribba//

Är du verklig. Vad rör det er, nej självklart ingenting. Ni får böter och samma summa minskas i hyra från SvFF. Att andra klubbar då reagerar, tycker du det är märkligt?

Nå, var du med i kravallerna mot Rosenborg?
Örebro jappel
2010-08-17 00:07
Ämne: jappel,vad rör det o....
Jag sa inte att dom betalade er, jag sa att ni slapp betala dom! Ganska stor skillnad. klart att förbundet vill sin enda hyresgästs bästa...det finns inte direkt många elit lag som vill spela på råttsunda. Men jag har inga belägg för något av detta, det är bara grallimatias jag skriver på nattkvisten...
Örebro Kubatown
2010-08-17 00:07
Sett till prestation kontra förväntningar så tycker jag det är tjänstefel om inte Porokara bänkas mot Bassombeng. Likaså när det gäller Kihlberg så har han absolut inga fördelar som talar för honom gentemot Abdulahi förutom rutinen förståss men den är oviktig om prestationen är dålig i jämnförelse.
Om denna match ska föra något gott med sig är det inhoppen av Bassombeng och Abdulahi låt dom få chansen då annars är det inte en lagsport där presation går före erfarenhet utan tvärom i Sixten värld och det är fel sätt att inte ge dom yngre chansen när dom väl tar den.
AIK kribba
2010-08-17 00:06
En mycket stor del av AIKs publik och fans är emot dom som förstör,bråkar, och ser till att vi får böter. Det är direkt skadligt för vår klubb. Så blanda inte ihop den stora majoriteten med dom. Det skulle sett precis lika ut för er del,och andra,om ni haft lika många fans.

2010-08-17 00:01
Jappel//

Det var värre än så i Norrköping. En grind stod öppen som Staaf gick igenom för att krama några fans. 40.000:- i böter.

De hamnar väl via någon slags uppgörelse med hyresminskning eller annat hos AIK?
AIK kribba
2010-08-17 00:00
jappel,vad rör det oss om svff gör avdrag eller inte? Det är verkligen att blanda päron och äpplen...nej,päron och tegelstenar...vi har ingenting med deras ekonomi att göra,förrutom dom utbetalningar som görs till alla allsvenska lag.

Svff betalar inte oss en krona,förrutom dom pengar som ges till alla klubbar,placeringsbonusar,osv.

Väldigt många i Stockholmsklubbarna tycker snarare att vi blir felbandlade eftersom vi inte får ut en större del av tvpengarna en alla andra,trots att det är 08klubbarna som står för det stora intresset,tillsammans med MFF och Göteborg.

Ösk Karl också, börjar det bli tröttsamt att förklara självklarheter som varenda 4eklassare i småskolan bör vara kapabel att förstå.

Att det bråkas och förstörs mer i 08klubbarna beror ju givetvis på att det är så många fler som hejar på dessa lag. Fler människor,fler som är benägna att förstöra också. Det beror inte på att AIKare,bajare och difare är genetiskt onda människor. Om ni nu trodde det.
2010-08-16 23:57
kribba//

Tillåt mig småle, att ni leder bötesligan är ju så självklart att inte ens era grannar och hyresvärdar kan hjälpa er. Vi vet vilken skadegörelse som väntar när ni kommer hit. Dessutom var det ju UEFA som såg till att ni fick böta någorlunda efter ert svinaktiga beteende mot Rosenborg.

Ja, två är i rad, så du menar att Lagrell och Thallinger skulle tvångsnedflytta er efter detta år?

Nä, du har rätt, ni har varken ekonomi eller kassaflöde. Ändå värvade ni två kroater, Bangura och ny tränare. Tror du de jobbar idielt?
Örebro jappel
2010-08-16 23:56
Ämne: ÖSK karl,du får häck....
att ni leder bötesligan säger inte speciellt mycket med tanke på att svff gör avdrag på hyran på samma belopp som dom bötfäller er med. Dom vill bara kunna "statuera exempel" sedan att det betalas tillbaka sägs det inget om!! mygel ruffel och båg så långt ögat når....

Hörde idag (har inte varit online så mycket på sistone) att ÖSK tilldömdes böter för att kravallstaketen på parken i norrköping välte när några stackare i klacken nuddade dom. I min värld är det ifk norrköping (om någon) som ska straffas för att ha kravallstaket som inte tål att luta sig mot!!! Men man börjar bli härdad och van vid förbundets idiotiska beslut så man orkar inte längre bry sig.
Annons: