/fotboll/osk/forum/4643.aspx/fotboll/osk/forum/4643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-21 13:55
Örebronx, har du svårt för poliser?

I så fall är vi i alla fall två!

Tänk en värld, där det inte behövdes poliser, mindre skatt till detta och pengar över till mycket annat. Alla sköter sig, med lite sunt förnuft.

Love, peace & respect ...

Dream on!
Örebro Örebronx
2010-08-21 13:51
Du tycker inte att det är ett korkat uttalande eller Saywee? Ditt fina smiley rör till det. Menar du att du håller med eller att det finns fog för Kalle Wallins uttalande?

Det här ska bli intressant.
AIK Saywee
2010-08-21 13:48
Örebronx, ÖSK-supportrar håller sig väl alltid lugna, det var det dummaste jag läst ;)
AIK Saywee
2010-08-21 13:46
Ämne: HAIK kan få böta 9,5....
ÖSK-Karl, tycker du verkligen det är rätt att AIK som klubb betalar detta. Vore det inte riktigare att de som sabbbade, delade på kostnaden?

Om liknande skulle hända i ÖSK, eller i en annan klubb, hur skulle du tänka då?

Svara gärna ärligt och tydligt .....

När AIK är "borta från kartan" som så lustigt beskrivits, tror ni då att allt är frid och fröjd i den kriminella värld vi lever i ?

Naivt!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-21 13:36
Örebronx//
Kalle Wallin måste var en idiot? Han måste ju skämt? Om kubanerna håller sig lugna? Ja men det finns ju AIK fans som kanske börjar ställa till med bråk! Örebropolisen är ju för fan måste vara den sämsta polismyndighet i världen!
2010-08-21 13:31
ÖSK-Karl//
Det är Firman Boys som styr AIK!
2010-08-21 13:29
Man blir ju mörkrädd av att läsa det här!
Örebro Örebronx
2010-08-21 13:28
Kalle Wallin får tummen ned för ett nollprocentigt innehav av hjärnceller. Seriöst, blir ni inte förbannade när ni läser? "Om ÖSK-supportrarna håller sig lugna blir det inga problem." Haha det är fan prick det dummaste jag läst i hela mitt liv. Avgå för helvete
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-21 13:25
HAIK kan få böta 9,5 miljoner. Undrar hur de skall få fram pengar med tanke på att de redan har kortfristiga skulder på 51 miljoner.

Men det är ju skillnad på lag o lag. Eller hur tror ni Lagrell o Thallinger resonerar?
2010-08-21 13:21
Se länk om vad hulliganernas plan är.
AIK Saywee
2010-08-21 13:14
Örebronx, du får tummen upp, detta var intressant.
2010-08-21 12:59
Örebronx//

Varför lägger du inte länken i länktips?

När du gör så här, då sabbar du sidan för många och det är definitivt tummen ned.
Örebro Örebronx
2010-08-21 12:51
Blå Bergen Blues//

Det du beskriver är en utopi, tyvärr. Ditt inlägg hade helt klart fått tummen ner.

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.926267-polisen-satter-press-pa-osk-s-supportrar

Detta borde fördömmas hårt. (Kalle Wallin alltså.)

(Och Saywee innan du kommer med en lustig kommentar då du känner dig som en ståuppare: Detta har med Ösk och dess supportrar att göra, och platsar alldeles utmärkt på detta forum.)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-21 12:45
Ämne: Intressant hur det f....
Grixx// Är inte jurist, men kan väl tänka mig att skadeståndsprocessen kommer att bedrivas parallellt med brottsprocessen, vilken rubricering den nu kommer att få? Våldsamt upplopp? Misshandel? Allmänfarligt handlande (heter det så)? etc.
Vid sidan om detta kan väl då AIK kräva skadestånd för den ekonomiska skada man lidit av dessa personers handlande. Antar att AIK då måste kunna leda i bevis att det för dessa personer är uppenbart att den ekonomiska skadan kan bli mycket stor. Någon jurist kanske kan reda ut detta?
AIK Saywee
2010-08-21 12:35
Anticimex kanske har receptet ;)
AIK Saywee
2010-08-21 12:33
Tack för ditt inlägg Grixx :)

Jag anser inte att klubbarna skall betala dyra böter för vandalisering, våld och annat fegt beteende. Det har troligtvis inte ingått i den planerade ekonomin för klubben.

Är också lite "tveksam" till om klubbarna "aktivt" skall bekämpa huliganer i samhället.

MEN, jag tycker att alla svenska klubbar aktivt skall stödja bekämpningen av denna "ohyra".

Peka ut, identifera och straffa alla som sabbar för svensk fotboll, hårt och kännbart, jag är trött på svenskt daltande!!!
Örebro Grixx
2010-08-21 12:20
Intressant hur det fungerar med de ekonomiska kraven på huliganidioterna.

Ska kostnaden delas upp mellan de identifierade huliganidioterna? Blir bötessumman i värsta fall upp emot 9 miljoner och 1 idiot eller blir det 50 idioter som ska dela...och därmed ta och betala böterna för de 150 som inte kunde identifieras?

Spännande mitt i all fotbollstragik.

...och idioternas uppladdning inför IFKFusk, Hagges kaminer och Kungabesöket som gjorde söndagsmatchen till en måndagsmatch gjuter kanske olja på huliganvågorna.....eller är det vad de hoppas och kör hårt på måndag.

....förresten är det inte en fotbollsmatch mellan ÖSK och AIK samtidigt;-)
AIK Saywee
2010-08-21 11:53
BBB, det är alltid de skyldiga som skall bestraffas hårt, annars blir ju "utvecklingen" negativ.

Straffa de som straffas bör, men oftast är de så förbaskat hemliga och fega!

Peka alltid ut idioter, jobba med identifiering, vi måste få slut på eländet i samhället, snarast!
Örebro Grixx
2010-08-21 11:45
BBB// :-)
edit...gällde det tidigare...men det senaste får väl hänga med av bara farten.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-21 11:44
För övrigt konstaterar dagens pappers-DN att de drygt 140 tkr "Rosenborgsincidenten" kostade klubben är "en spottstyver mot vad nästa nota kan landa på". En rimlig gissning är väl då att den hamnar på miljonen och uppåt. Vidare avser klubben att vid sidan om att ge tillträdesförbud på Råsunda mm, att stämma inblandade på de kostnader den får. Lyckas man med identifiering och stämningsprocess kan det alltså bli mycket kostsamt för de skyldiga. Man kan väl anta uppåt sexsiffriga belopp för var och en?
AIK Saywee
2010-08-21 11:44
BBB, ja vem vet, diskussioner är diskussioner!

Fotboll och ÖSK är så oerhört engagerande och handlar om så mycket, utöver arenabyggen, motståndare, gräskvalitet, (H)supporterkvalitet, spelares form, tränares taktik och massor av andra saker ...
AIK Saywee
2010-08-21 11:39
Ämne: Saywee//

Ja, men ....
Jaja, (H)AIK och (H)eIF ;), skall försöka ...

(H)ej då, eller?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-21 11:25
Saywee// Såg ordväxlingarna i några inlägg mellan dig och "Örebronx" igår där den sistnämnde dömde ut forumdiskussionen angående AIK-huliganerna med hänvisning till att denna inte skulle handla om fotboll. Håller inte med, utan travesterar istället Ulf Lundell: En inställd fotbollsmatch är också en sorts fotbollsmatch. För, om AIK-huliganerna fortsätter att regera så är det väl det enda som blir kvar av fotbollen, en massa inställda matcher! ;-)
Dessutom: Är denne "Örebronx" nån sorts forumgeneral här som likt en romersk kejsare gör tumme upp eller tumme ner efter respektive inlägg för att avgöra vad som är "godkänt" eller ej? Vi som får tumme ner kanske artigt ska bege oss att tömma giftbägaren? ;-)
2010-08-21 11:25
Saywee//

Ja, men du har ju semester. Ta dig hem på måndag om du är kry, det är ju två hemmatcher i rad nu.

HAIK på måndag och Helsingborg på lördag.
2010-08-21 11:22
Saywee//

Med rätt resultat för ÖSK så ligger HAIK på nedflyttningsplats efter kommande omgång ;)
AIK Saywee
2010-08-21 11:18
ÖSK-Karl, risken finns att jag missar, pga flunsa och 8 timmars bilresa, t.o.r.

Men min övriga riskbedömning, att se sjäva matchen är mycket marginell, trots att alla förväntar sig en massa (H)uligansism.

(H)uvva Liga ;)
2010-08-21 11:17
Grixx//

Säljaren som Fahlander talar om tror jag är den som fick sparken av ÖSK under eller om det var efter krisen. För han fick jobb av Hockeyn.

Om så är fallet så tror jag nästan Fahlander överdriver när han säger att han bara gör ett besök om dan. Snarare varannan dag. Större latmask har jag aldrig träffat.

Jag hade tänkt att sponsra dem i år och tog själv kontakt före semestern. De skulle snabbt återkomma med förslag. Jag har inte hört ett ljud ännu.
2010-08-21 11:08
Saywee//

Risken är väl uppenbar att du missar matchen på måndag?
Örebro Grixx
2010-08-21 11:06
Den här NA-länken är nästan OT men får falla in under tänkvärdheter och ett inlägg i debatten om plast eller gräs.
Örebro Grixx
2010-08-21 11:01
Ishockey och fotboll...la la la laaa. Ord och inga visor från Mr F.
Annons: