/fotboll/osk/forum/4635.aspx/fotboll/osk/forum/4635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-20 19:25
Välkommen, för det var väl ditt första inlägg, med detta nic, även om profilen var läst 444 gånger.

Jag är både optimist och realist, tippar som du ser 2-2, målrikt .....

GOK!
Örebro Arman Farahbakhsh
2010-08-20 19:08
Är alla Örebroare optimistiska om en seger mot Gnaget ?
AIK Saywee
2010-08-20 18:33
Nej, nu är jag åter efter ett litet "tag"

Inget nytt har hänt, eller?
Örebro Örebronx
2010-08-20 18:27
Tack.
AIK Saywee
2010-08-20 18:25
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
AIK Saywee
2010-08-20 18:25
Örebronx//
Jag har faktiskt, och ärligt försökt ändra debatten till att diskutera startelvor och eventuellt kommande motstånd /från en SE-kvalplats) men inget duger.

I stället för att älta allt jädra skit och elände som finns i vår vardag.

ORKA!!!!!!!!!!

Jag loggar ur ett "tag" så kan ni trivas lite bättre .....
Örebro Örebronx
2010-08-20 18:20
Gäsp.
AIK Saywee
2010-08-20 18:19
Örebronx, vad har ditt senaste inlägg med fotboll att göra, kom med något intressant att diskutera!
Örebro Örebronx
2010-08-20 18:14
Saywee du svamlar.
AIK Saywee
2010-08-20 18:11
Snart skall jag titta på två Ö-lag, Örgryte-Öster. Här kanske vi kan finna ett allsvenskt motstånd nästa säsong ...

ÖIS har vunnit endast 6 matcher och förlorat enbart 2, men har lyckats med bedriften att spela 13 oavgjorda, (målskillnad 32-24), vid vinst tror jag att de kliver upp på kvalplats i kväll?

Det finns ett annat Ö-lag i allsvenskan ...

Forza Ö-lag!

Edit bokstavsordning ...
AIK Saywee
2010-08-20 17:49
Jag tror det blir oavgjort mellan HÖSK och HAIK ;)

Älta, se upp för Örebronx.

Men snälla Örebronx, bryt denna löjliga diskussion och starta en fotbollsrelaterad!
AIK Saywee
2010-08-20 17:46
TIC-TAC, UEFA tror jag inte alls är antisvenska, utan hoppas att de arbetar mot allt fotbollsrelaterat våld i Europa på ett bra sätt.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-20 17:33
TIC-TAC//

Ja, jag tror på en skapligt stor seger mot HAIK på måndag.
Örebro TIC-TAC
2010-08-20 17:19
Vi får hoppas att UEFA inte gör som med England och stänger av hela Sverige från Europaspel.
Skulle vara kanon om ÖSK kom på topp 3 och ej fick komma ut.

Nu ser jag fram emot en bra match med seger igen.
Förhoppningsvis med spelglädje på plan och god stämning läktaren.
AIK Saywee
2010-08-20 17:13
"Exakt", liknande tänkte jag faktiskt skriva, bra Örebronx, för detta tjöt har ju inget med fotboll att göra.

Vi tänkte faktiskt lika, nästan samtidigt (ÄRLIGT!), för så här hade jag planerat att skriva ...

"Snart är det helg och sedan är det dags för match, hur kan startelvan formeras?"

För jag är riktigt trött på detta ältande, vi är helt överens :)

FORZA SVARTVITT, UT I EUROPA!

Edit ändrade "hartecken" och kommatering ....
Örebro Örebronx
2010-08-20 17:07
Seriöst, ni är värre än NA.. Diskutera fotboll istället..
AIK Saywee
2010-08-20 17:01
Ämne: ÖSK-KRILLE//

Ja, ....
ÖSK-Karl, ja det sistnämnda håller jag verkligen med om och det gäller ju många klubbar, vi står, går, sitter och bara tittar på och ojar oss.

Media säljer och vi ojar vidare, det är förfärligt :(

Ingenting verkar hända för att vända denna utveckling och jag tror tyvärr att det kommer att ta tid att vända trenderna ...?

Krogköer, fyllkörningar, våldtäkter, vandaliseringar, meningslöst sabb, rån och misshandel är tyvärr vardagsgrejer i samhället och vi ojar på och inget händer ... vart skall vi ta vägen med våra barn och barnbarn, sitta inlåsta hemma, med murar och kravallstaket?

Fotboll skall vara fest och svartvitt skall bli bäst :))))
2010-08-20 16:26
ÖSK-KRILLE//

Hade Örebro Hockey några supportrar alls för några år sedan?
2010-08-20 16:24
ÖSK-KRILLE//

Ja, det var en bra krönika från en AIK:are. Tyvärr har ju firman som de kallar sig fått växa till sig inom den klubben något så oerhört. Allt medans Black Army, klubbledning och samhället stått och tittat på.
AIK Saywee
2010-08-20 16:19
"Problemen" finner man överallt i landet (eller världen), hela tiden, året runt, man behöver inte leta upp rubriker, de kommer på löpande band :(((

Det är tur att man är positivt lagd och trots allt elände orkar tro på framtiden :)
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-20 15:08
Hade inte Örebro Hockey problem med sina supportrar för några år sedan? Motståndarsupportrarna vägra att åka till Örebro för de var rädda för att åka hit. Men jag tror det ordna upp sig?
AIK Saywee
2010-08-20 14:59
BoP, tackar för ditt inlägg, du verkar ha en realistisk och vidsynt blick för problemet.
2010-08-20 14:47
Läs detta!
2010-08-20 13:41
Saywee//
Håller med! Kalmar kommer få en riktigt fin arena. Presonligen tycker jag att hörnen ska byggas in på Behrn Arena. Sedan tycker jag södra ska byggas om så den passar in med de andra läktarna.
Örebro Bastard on Parade
2010-08-20 13:31
Blå Bergen Blues//

Jag är väldigt tveksam till att låta klubbarna betala för polisbevakningen. Jag läste en rapport från England häromdagen där det framkom att Idrott står för 2,3% av all konsumtion och 1,88% av alla arbetstillfällen i England. Nu rör det sig garanterat inte om samma siffror i Sverige, men det visar ändå hur stor påverkan idrotten har på svensk ekonomi.

AIK har en omsättning på över 100 miljoner per år. Hur mycket betalar de i skatt? Hur mycket ökar omsättningen i lokala företag i anslutning till AIK-matcher? Hur mycket mer alkohol förbrukas matchdagar (där staten drar in hutlösa summor genom alkoholskatt) osv osv.

Visst är våldet ett AIK-problem, men i det stora hela är det ett samhällsproblem. Våldet finns överallt, även i Örebro. När fotbollssäsongen är över finns våldet istället i samband med hockey och bandy. Problemet försvinner inte genom att ta betalt av klubbarna! Man måste helt enkelt hitta en annan lösning på problemet.
Örebro rirobban
2010-08-20 13:30
Jag är avundsjuk på Kalmars nya arena. Förutom namnet på den så blir den ju faktiskt riktigt bra.
2010-08-20 12:26
BBB//

Jag är helt klart för en lagändring. England införde ju en mycket hård hulliganlag. Det är väl det som måste till.

Men jag har en känsla av att det daltas mer med brottslingar i Sverige än brottsoffren.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-20 12:22
ÖSK-Karl// enligt Per Wetterling, befäl vid polisens länskommunikationscentral var detta bedömt som en lågriskmatch varför endast 20-25 poliser var utkommenderade i Solna. Detta enligt dagens pappers-DN. Kanske är det, det enda sättet trots allt, att klubbarna får betala. Kanske kunde ett system införas vilket innebär att lag vars supportrar inte sköter sig kan dömas att betala böter till det lag vilket står för arrangemanget? Om AIK kommer till BA och slår sönder skulle de i sånt fall kunna dömas att betala svidande belopp till ÖSK (hundratusentals kronor)! Detta kräver väl i sånt fall förstås lagändring? I Svea rikes lag alltså ;)
2010-08-20 12:17
AIK kommer inte få ett kärleksfull välkomnande nere i Sofia.
2010-08-20 12:10
Dubbel
Annons: