/fotboll/osk/forum/4628.aspx/fotboll/osk/forum/4628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-24 14:10
Följande tyckte jag inte var så smart skrivet av Fredrik i sitt inlägg ...

"Klart är att Kalle Wallins psykiska hälsa starkt kan ifrågasättas ..."

Jag tror helt enkelt att Kalle´s och Fredrik´s personkemi fungerar dåligt.

Nej nu lämnar jag denna skit, för den där nyfikne Uddling sitter bara och dreglar över mera info.

Jag har hissat den stora fina flaggan på campingen och elsborgarna hukar sig :)

FORZA ÖSK!
Örebro ÖSK-nisse - Et ipsa scientia potestas est
2010-08-24 13:57
Ämne: Jag tycker än så län....Jag tycker också att det är konstigt att bryta med polisen och att man bör sträva efter ett tätt samarbete. Men när polisen uppenbarligen skiter i Kubanerna utan istället ägnar sig åt att smutskasta deras arbete så finns det absolut ingen som helst anledning till att inte agera, då är det helt rätt att sätta ned foten och bryta samarbetet.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-24 13:56
Saywee//

Återigen ifrån Seniorkubanen igår: Wallin avskyr fotboll, därav anledningen att han tänker ta betalt av ÖSK för bevakningen.
AIK Saywee
2010-08-24 13:51
Jag tycker än så länge varken det ena eller det andra, därför att jag vet fortfarande alldeles för lite för att ta ställning till vad som hänt eller inte hänt. Det mesta är ju sådant som jag hört eller läst på olika forum eller i media av vad andra hört eller hört av andra.

Men att bryta samarbetet med polisen känns faktiskt inte helt bra och det är dessutom själva beslutsgrejen i en förening som jag grunnar över.

Är det helt och hållet sant, som flera skriver/antyder om Kalle Wallin så är det lämpligt att någon annan inom polisen får ansvaret för typ "supporterfrågor".
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-24 13:51
intervju med Per Johansson.
2010-08-24 13:49
Bempa no:10//

Då gjorde du samma konstaterande som oss andra. I ett fall var han påväg efter kortet innan han såg vem spelaren var. Mycket fegt.
2010-08-24 13:48
Kenny Pavey borde ha fått två gula och åkt ut och även den där höga sparken på Nordin var nästan rött tycker jag. Men vad fan gör det när man vinner :).
Örebro Bempa no:10
2010-08-24 13:45
I min glädje över den lätta segern över AIK igår så måste jag bara kommentera domar trion med Daniel Stålhammar i spetsen fy vilken feg stackare som inte vågade ge de spelarna i aik som fick gult kort ett andra gula kort jag tycker att minst 2 st aik skulle ha fått lämna planen men stålhammar är en riktig fegis och sedan stinsen som felaktigt vinkade av för offside vilken pajas fy faannnn för den fega dommar kåren som ständigt gynnar stor klubbarna :(((
2010-08-24 13:39
Dejmon//
Jo du får ju naturligtvis skydda dig och dina vänner men gränsen mellan rättfärdigt våld och övervåld kan vara hår fin ibland.
Örebro Dejmon
2010-08-24 13:38
Saywee,
Jag tycker det är helt rätt beslut av ordföranden. Han gjorde ett uttalande i egenskap av ordförande, som han ansåg var i linje med vad Kubanerna kämpar för. Sedan ställde han direkt sin plats till förfogande om det nu var så att han inte skulle få medhåll. Ibland måste uttalanden och vissa beslut fattas väldigt snabbt och då är det han som är ytterst ansvarig.

Varför ska Kubanerna samarbeta med en grupp som svartmålar dessa i media och ändå inte lyssnar när de ger info?

Vad får Kubanerna tillbaka av detta "sammarbete"? Inte en säker miljö att vistas i kan vi konstatera och inte heller ett tack för dom försöker motverka våld. Enbart skit för polisens egna misstag.
Örebro bison
2010-08-24 13:38
Ämne: Det skall även ha fu....Det ligger en film på NA från upploppet, där ser man att polisens hundförare dyker upp på torget.
En bit in i filmen har jag för mig.

edit: Tror att jag råkade länka till fel inslag på inspark, om så är fallet scrolla i listan till kravallfilmen.

2010-08-24 13:33
Det skall även ha funnits ett antal hundförare på plats under upploppet mot MFF. Men de fick order om att inte ingripa. Mycket märkligt. Hundarna fick stanna i bilarna.
AIK Saywee
2010-08-24 13:31
Det jag funderar över är att Fredrik skrivit detta och sedan kanske får medhåll från styrelsemedlemmar i ett diskussionsforum, fast jag kan inga nic.

En fråga som handlar om så viktiga saker borde väl diskuterats om i styrelsen och sedan tar man ett beslut och informerar, eller försöker nå en överenskommelse eller någon form av samarbete.

Jag tycker att det är drastiskt och underligt oavsett vad man tycker om poliser i allmänhet och Kalle Wallin i synnerhet.
Örebro Örebronx
2010-08-24 13:26
ÖSK-Karl//

John Alvbåge är inte särskilt bonnig i övrigt, så han slipper undan för denna gång.

(Bor själv i Sthlm, kanske därför jag tycker att det klingar extra illa. Hehe.)
Örebro Dejmon
2010-08-24 13:25
ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK),
Tack för rådet. Dock måste jag säga att jag klarat mig ganska bra under mina 25 levnadsår och inte fått stryk så många gånger. Trots att jag verkar ha betydligt mer integritet än många här.

Gränsen går precis där du skriver. Man får enligt nödvärnsrätten använda det våld som situationen kräver. Du kan alltid åberopa det i en möjlig rättegång om du blivit attackerad. Du har rätt att freda dig genom att använda våld, så länge du inte går till överdrift eller fortsätter använda våld (av hämdbegär i de flesta fall) efter att faran är avvärjd. Att det ska behöva vara fara för ditt liv eller liknande är bara bull!

Tillägg: Du har även rätt att som privatperson gripa din antagonist, även här är alltså Wivallius påståenden felaktiga, genom att t.ex. brotta ned personen som attackerat dig och låsa armen på han eller liknande. Envarsgripande.
2010-08-24 13:25
ÖSK-Karl//
Har hör det med. Har en vän som arbetade på rättspsyk i 15 år. De hade kontakt med Polisen dagligen. Han hade inte mycket positivt att säga om mr Wallin.
2010-08-24 13:22
ÖSK KRILLE//

Ditt inlägg 13:17. Bl.a det berätta Seniorkubanen jag skrev om för mig igår.

Wallin är tydligen långt ifrån populär bland sina poliser.
Örebro ÖSK-nisse - Et ipsa scientia potestas est
2010-08-24 13:19
Ni som vill se Kalle kliva åt sidan och har facebook kan gå med i gruppen "Avgå Kalle Wallin!". Lite lustigt uttalande från Kalle. Kubanerna varnar polisen för att hot inkommit från Malmösupportrars sida om våld. Det polisen gör att att leda Malmösupportrarna till Örebroarna på Satin och sedan spy galla över Kubanerna för att "de inte gör tillräckligt". Helt sjukt!
Örebro Dejmon
2010-08-24 13:18
Fin läsning på en annan tråd ang. ett möte med polisen där det frågats om Kubanernas syfte och ställningstaganden. (Detta var alltså innan Wallins sjuka uttalanden)

"Berättade även om Kubanernas ställningstagande i bengalfrågan, dvs. att vi är emot sådant som sportsligt eller ekonomiskt skadar ÖSK... men stödjer de som arbetar för en ändring av pyroteknikförbudet." (Tedde)
AIK Saywee
2010-08-24 13:17
Tackar för länken, nu har jag tagit del av vad Fredrik skrev ...
2010-08-24 13:17
Följande intressanta stycke citerat en malmösupporter finns att läsa på UK:

Maki skrev:
Finns fortfarande en del stora frågetecken kring polisinsatsen i Örebro som bör uppmärksammas. Fakta är att Örebro polisen ledde oss rakt mot Stortorget och Örebros pub. Vi ville att vår marsch skulle gå igenom "Gågatan", men polisen blockerade denna vägen, och istället förde oss rakt ner mot Örebros samling på Satin. Polisen i Örebro har tydligen länge velat få tillgång till större resurser på fotbollsmatcher. T.ex. hade polisen ansökt efter ytterligare 14st poliser skulle vara i tjänst inför denna matchen, men blivit nekade detta. Sammandrabbningen på torget har helt klart underlättat deras sak inför kommande matcher. Nu vill jag inte starta några rykten, men det hela känns jävligt märkligt, vilket jag tror fler kan hålla med om. Vad var annars vitsen att slussa oss precis framför Örebro?
2010-08-24 13:14
Örebronx//

Har du sett att Alvbåge kallar AIK:arna för nollåttor i sin sista blogg? Vilken bonnläpp va?

Skriv ett inlägg i bloggen och sätt honom på plats ;)

Förövrigt fick jag tyvärr igår innan match av en seniorkuban som jag har förtroende för, veta att det finns visst fog för Kubanerna att ta avstånd ifrån Polischef Wallin.

Han verkar inte vara rätt man för jobbet.
2010-08-24 13:11
Dejmon//
Mitt råd är att du och dina vänner går där ifrån i första hand. om inte det går så får du använda det våld som nöden kräver. Frågan är vart går den gränsen?
Örebro Örebronx
2010-08-24 13:11
Ämne: Ämne: Örebron....
Kan inte annat än att hålla med dig till 100% på allt du skriver. Tack!
Örebro Dejmon
2010-08-24 13:07
Saywee, Tedde är Kubanernas ordförande. Han tog själv beslutet och ställde därmed också sin plats till förfogande. Han verkar dock sitta säker som ordförande och verkar ha stöd från majoriteten i sitt beslut. Kubanernas disskossionsforum finns på deras hemsida och du hittar den aktuella tråden i länken.

edit: eh får stå kvar.
Örebro Örebronx
2010-08-24 13:05
Saywee//

http://www.kubanerna.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=1654
Örebro Kurt von Traatt (Värva Drugge )
2010-08-24 13:04
nu är det dags att logga av för ett par dagar..
Örebro Dejmon
2010-08-24 13:01
Ämne: Örebronx//

Polise....
Hela detta inlägg och påståenderna samt de hypotetiska frågeställningarna är mycket pinsamma. Vi har väl fan rätt att röra oss fritt i samhället? Menar du verkligen att om jag t.ex. sitter och käkar på en uteservering och ett gäng maskerade nötter kommer och börjar ösa flaskor över densamma är jag att betrakta som en huligan om jag då inte går därifrån? Skönt tänk du. Givet att jag kommer försvara mig och mina vänner.
AIK Saywee
2010-08-24 13:00
Örebronx, vem är Tedde och vad är det för trådar du skriver om. Jag har inte sett texten, är den officiell eller finns den i något slags diskussionsforum? Går texten att citera?

Jag vill bara veta om Kubanernas styrelse står bakom ett eventuellt sådant "beslut", eftersom jag fortfarande är medlem i den supporterföreningen och i så fall varför.
Örebro Dejmon
2010-08-24 12:54
Wivallius,
"Juridiskt måste du vara hotad till livet för att kunna göra anspråk på självförsvar och dessutom skall ingen annan (inkl polisen) kunna hjälpa dig därifrån."

Är detta ett skämt eller? Om inte så bör du nog läsa på om speciellt nödvärnsrätten men även envarsrätten innan du gör dylika uttalanden.

F.ö. var det ett sagoligt avslut på matchen igår och AIK's supportrar ska ha beröm för dom skötte sig mycket bra!
Annons: