/fotboll/osk/forum/4592.aspx/fotboll/osk/forum/4592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-28 20:20
Ämne: Kalle Batong klapp k....
Rojas, din "gamla grek", vad betyder detta?

Se upp för vår forumpolis, Örebronx, som inte tycker om när man skriver sådant som inte är fotbollsrelaterat.

Fast jag vet inte vart han tagit vägen ...

... men å andra sidan, så undrar jag om inte ÖSK i första halvlek mötte "årets sämsta lag", för attans vilket utspelning!!!
Örebro Bastard on Parade
2010-08-28 20:19
Marta//

Nobbe har nyligen opererat foten igen, så han blir nog borta några veckor. En spricka om jag minns rätt.

Jag tror Nordin kan axla Kihlbergs roll, men jag vill gärna ha han högre upp i banan där han är livsfarlig. Abdulahi tror jag är det bästa alternativet.
Örebro Grohl
2010-08-28 20:17
Jag tror isf mer på att PerJ ersätter Kihlberg. Att önska att Nordin skulle spela på en annan plats efter dagens uppvisning känns om du ursäktar, väldigt puckat =)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-28 20:12
BoP/ Var fasiken det jag trodde. Hur länge är Nobbe borta? När kan Nordin ta den positionen och Astrit axla hans mantel (eller delar av den?
Örebro Bastard on Parade
2010-08-28 20:10
Kihlberg säger att han haft stora problem med foten på sistone och var nära att inte starta idag. Där har vi en förklaring till hans "svacka". En hel Kihlberg håller fortfarande hög klass och är viktig för balansen på mittfältet.

För övrigt en fantastisk insats idag. Nordin Gerzic!
AIK Saywee
2010-08-28 20:08
Mitt forumtips här på 4-0 var inget larv, jag hade en dröm och ärligt skrivet, ibland är mina drömmar så otroligt detaljerade och verklighetstrogna, att jag inte kunde låta bli.

Tror att det kan härröra sig från en match, tror på 1990-talet när ÖSK spöade upp ettt Skånelag med just dessa siffror, HIF eller MFF (?).

Kanske detta spelade upp sig historiskt, eller anande min själ framtiden, vad vet jag, en enkel "indian".

Att sedan linjefjanten i första halvlek inte var med i matchen, kanske inte betyder så mycket ...

... eftersom "experten" på bomben (Oddset) tippade 3-0.

ÖSK mot Europa!!!
Malmö FF elvis presley
2010-08-28 20:07
Grattis till fint jobb mot HIF. Jag har haft lite extra sympati för ÖSK sedan laget utsattes för ett justiemord och blev nedflyttat. Lycka till i fortsättningen.
Örebro Rojas
2010-08-28 20:06
Kalle Batong klapp klapp, Kalle batong klapp klapp, kalle batooong kalle batooong kalle batoong kalle ba baaaa toooongg
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-28 20:03
För min del får HIF skylla på konstgräset hur mycket dom vill. Det ger dom bara negativ energi till kommande möten på Behrn arena. IFK Göteborg och Malmö FF var väl också stora motståndare till konstgräs i början. Skillnaden är att dom har lärt sig spela fotboll istället för att bara backa hem och slå långa höjdbollar upp mest på chans. Får jag välja tar jag hellre en sliten konstgräsplan än en leråker som vi faktiskt hade tidigare halva säsongen.
Örebro Grohl
2010-08-28 19:59
Kronblom //
Intressant att Malmö lyckades slå oss med 3-0 för bara några dagar sen på samma matta då. Vart är logiken i Henkeborg? =)

Vi får anta att det var kommunen som gått in å köpte linjef****n, nästa år lägger även Helsingborgs kommun naturgräs på Behrnabeu natten innan bortamatchen mot ÖSK.
Örebro Kronblom
2010-08-28 19:53
Man ska lämna wo mot fuskande lag står det på Helsingborgs forum.Hur har ÖSK fuskat?Är det fortfarande plastmattan som är som en finne i röven så är det väl godkänt att spela på konstgräs?sju år har gått sedan ÖSK lade konstgräs,man tycker att de borde lärt sig hantera det vid det här laget!
Malmö FF Michel
2010-08-28 19:52
Fin kross idag. Personligen hoppas jag så klart att utspelningen inte bara berodde på att ni var grymma utan minst lika mycket på att HIF är inne i en förhoppningsvis djup svacka.

Jämnt var det i alla fall inte.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-08-28 19:52
Får man önska en intervju? Intervjua idioten på linjen och fråga vad han fick för fruktansvärda hjärnsläpp? Han var väl ute och söp med Helsingborgs målvakt igår...
Örebro go_osk
2010-08-28 19:51
Underbar match, underbar vinst. Anders Svensson kan pensionera sig från landslaget med gott samvete. Ersättare är klar, Nordin Gerzic.
Örebro Grohl
2010-08-28 19:49
Kunde bara se matchen med ett halvt öga idag, men fy fan Nordin Gerzic... Vilken kille! Men man får inte heller underskatta det enorma jobb som Bedoya gör för att kunna skapa de ytor som Nordin är så extremt duktig på att utnyttja.

Skulle f.ö. som många här sagt vara väldigt intressant att se Nordin på landslagsnivå, kanske dags att nån konkurrerar ut sidleds-taco? =)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-28 19:46
Ja, publiksiffran var usel. Men det positiva är att ÖSK gjorde svinbra reklam för sig nu när många säkert såg matchen på TV.
Örebro Sigge
2010-08-28 19:43
Underbar match idag. Hela 11:an gör en kanoninsats.
Nu hoppas jag att Hamren tar ut Nordin till någon träningsmatch eller till januariturnen. Han borde vara given att få chansen i landslaget.
Riktig lekstuga med helsingborgarna vid flera tillfällen.
Stort + till Porokara oxå har varit bra två matcher nu och verkligen KÄMPAT. Synd att det tog ca 30 matcher för honom att hitta formen igen bara ;-).
Domarskandal är väl bara förnamnet. Vid 2-0 målet som blev bortdömmt ser man tydligt på reprisen att både domarn och linjemannen godkänner målet men när Pär Hansson säger till domarn att det var offside så ändrar dom båda två sina domslut. Det är ju pinsamt att man som domare låter sej påverkas av en spelare och inte går på den känslan man hade när man godkännde målet helt korrekt från början! Dom andra domsluten kan jag smälta men det första är horribelt!!!
Men all heder till ÖSK idag vilken match!!
Örebro K.Carlos
2010-08-28 19:42
Sänds matchen i repris någonstans nu när det var TV4 som sände? Hoppas säsongskortet visar iaf.
Örebro Kronblom
2010-08-28 19:39
Finns det ngt andra som gnäller på konstgräs värre än Helsingborg-anhängare?Man hör inte ngt gnäll från Malmöhåll längre.Fast det är klart,numera behärskar man konstgräs...till skillnad från Helsingborg!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
foppa//

Jo, publiksiffran.
Örebro Kurt von Traatt (Värva Drugge )
När även "Svensson" blir påhoppad på väg till matchen då lever fotbollen riktigt riktigt farligt
Örebro Sekt. E
2010-08-28 19:37
Skål för Sport!
Örebro foppa!
2010-08-28 19:36
Finns inget att klaga på idag (förutom domarna då såklart!)

GRYMT!
2010-08-28 19:34
" Helsingborgssupportrar gav sig på vanligt folk, säger vakthavande befäl Anders Wallin vid Örebropolisen."
Helsingborg Gashtastic
2010-08-28 19:27
Ämne: Gashtastic// Du är v....
Sarkasm och ironi är inte samma sak, lär dig skillnaden.
Tack och hej.
Örebro Sekt. E
2010-08-28 19:26
Tur att det inte var på naturgräs. Gosse vad vi hade blivit utlirade då. Förmodligen utklassning deluxe.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-08-28 19:23
Nu måste ju förbundet agera! Stäng av idioten som sprang på den linjen och vinkade hejvilt med flaggan. Två felaktiga varav den första är riktigt riktigt grov. Såhär får det inte gå till i högsta ligan. Stäng av idioten och sätt lite press på domarna.
Örebro Rojas
2010-08-28 19:21
Bästa matchen jag sett på riktigt länge..Forza SvartVitt !
2010-08-28 19:21
Nej nu ser jag. Det är inte offside andra målet heller. Två bortdömda. Så är det.
2010-08-28 19:18
Se länken från Rudolf och döm själva
Annons: