/fotboll/osk/forum/4589.aspx/fotboll/osk/forum/4589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2010-09-02 15:42
Godzilla...// De verkar i vissa fall tro att de ska kunna skrämma våra spelare till illamående. Genom höga skrik och annat häftigt.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-09-02 15:33
Segervissa djurgårdare på deras forum och tyvärr är jag lite orolig. Det är inte precis olikt ÖSK att följa upp monstermatcher och Europavittring med plattmatcher.
Örebro Sekt. E
2010-09-02 14:34
Vad jag förstår är vi ligans fjärde bästa bortalag. Hur som så löser det sig säkert, det är ju inte barcelona vi ska möta direkt.

(den där statistiken var tydligen för våromgångarna)
Djurgården KungKong
2010-09-02 14:31
På en fin matta spelar vi ut ifk glenn, på en leråker krigade vi ut gays, så vi anpassar oss till underlaget
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-02 14:24
Eftersom ÖSK spelar varannan match på hemmaplan med konstgräs så är väl inte de siffrorna så anmärkningsvärda? Antar att det ligger till stor grund till detta. Vore intressant att se enbart bortastatistiken

Sen är det givetvis så att ett spelande lag gynnas av jämna ytor.
Hur spelande är ni nu för tiden förresten?
Djurgården KungKong
2010-09-02 14:24
Määh, åtvid spelar ju oxå på konstgräs och ingen säger ngt, hmm ni e alltså sämre än statistiken i tidigare inlägg
Djurgården KungKong
2010-09-02 14:09
Tränar inte urebruu på vanligt gräs ibland? Sett till statistiken i år så vette katten asså.

KONSTGRÄS:
-------------
14 Matcher
10 Vinster
1 Oavgjord
2 Förluster
2.21 i poängsnitt
24 gjorda mål (1,71 i snitt)
11 insläppta mål (0,79 i snitt)

VANLIGT GRÄS:
---------------
7 Matcher
2 Vinster (AIK och Åtvid)
4 Förluster
1 Oavgjord (GBG)
1.00 i poängsnitt
5 gjorda mål (0,71 i snitt)
10 insläppta mål (1,43 i snitt)

Lagen ni vunnit mot på gräs imponerar ju rätt stort

Vi ses på stadion!
Örebro Dejmon
2010-09-02 13:39
Aspen (Berra i ÖSK)
Ja ett som är säkert är att reglelverken inte är det primära för han. Har inte hört han tala vidare mycket men i intervjuvn här på SF verkade han onekligen ha en bra förmåga att slingra sig.

Psykopat eller ej.. Hyfsat inteligent är han nog och om det skulle bli problem med hans licens (har agenter ens sånna?) så lär han nog klara sig ganska bra ändå på andra halvskumma affärer.
Örebro Sekt. E
2010-09-02 13:31
Kan man tro att det egentligen var vi som köpte Bangura och inte aik. Varför skulle han annars ha stått kvar på backen när alla andra hoppade?
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-09-02 13:30
Dejmon//Agent Slisk visar klara drag av psykopat.
Svåra att avslöja. Psykopater är vältaliga och manipulativa med en otrolig förmåga att övertyga. Psykopat är en person som saknar förmågan till empati och är utan samvete. Psykopati är en personlighetsstörning som är svår att diagnostisera. Ofta vet personer med störningen att de skiljer sig från normal befolkningen. De ser sig dock oftast inte som sjuka utan bara som mera intelligenta än omgivningen. De anser ofta att de sociala spelregler som gäller i ett samhälle gäller för alla utom dom själva.
Örebro kubajonte
2010-09-02 13:19
Trevligt ser fram emot mer info speciellt för oss Exilörebroare ;)

först fixa Em-kvalet sen äntligen AS igen. känns som det blir en klurig match på stadion med ett Djurgården som hittat formen igen 1-2 till oss kan jag tänka mig, Vore härligt med 0-2 dock :D
Örebro Dejmon
2010-09-02 13:19
BLACK RAT
Ja så kan man ju se det. Undrar dock hur mycket lön han plockar ut hos er med tanke på er ekonomiska situation..? Sen vet jag inte vad som egentligen lockar så mycket med ett par tusen extra på läktarn hos er vissa matcher. Visst passion har ni men pressen hos er och problemen runt klubben lär ju inte direkt falla alla spelare i smaken. Sen att han fick lov att spela Europaspel ett par matcher denna säsong kontra att spela i botten av Allsvenskan och möjlihet att kanske spela Europaspel med oss nästa säsong (med bättre förutsättningar?) lade han kanske inte i i beräkningen..?

Jag är inte heller säker på att han skulle dominera så hos oss. Pålle och hans spelstil är ganska liknande. Med den skillnade att Pålle har mycket bättre lagkamrater och därför inte sticker ut lika mycket. Tur att han gjick till AIK iallafall för annars kanske vi inte hade vunnit senast..
Örebro Dejmon
2010-09-02 13:11
Aspen (Berra i ÖSK)
Undrar varför klubbar fortsätter anlita han när det alltid verkar bli strul fort han är inblandad? Denna gång var tydligen en gammal kompanjon till han den som föräträdde motparten i förhandlingarna, 8 miljoner av övergångssumman (inte helt säker på siffran) skulle tydligen hamnat hos några okända personer. Å andra sidan verkar ju HeIF's styrelse inte direkt den bästa och jag tror alla kommer avgå senare idag efter tråkigheter runt deras möte.

Jag undrar fortfarande vad som hänt i utredningen kring OC? Hur kan det dröja så lång tid innan det dyker upp nån info och hur kan han vara aktiv i spelaraffärer under utredning? Kommer ÖSK bli bestraffade tro? Porokara?
AIK BLACK RAT
2010-09-02 13:07
Grohl//

Bangura hade ett lätt val allt var bättre i AIK
speltid,lön,större klubb,arena & publik, mer exponering helt enkelt.
Örebro Sekt. E
2010-09-02 11:35
Det känns som Flood kanske var ett panikartat försök att skaffa någon som var stark på huvudet. Det gick inte riktigt hem. Hoppas att vi till nästa säsong har bra scouting på Kim´s riktige ersättare.
Örebro Kex Gunnar
2010-09-02 10:31
va och kollade i Köping i tisdags och jag undrar vad Floood och Belle har som inte man kan hitta i de flesta svenska klubbar från super ettan ner till div 4. Måste finnas 100 tals spelare som har deras kvalitet på närmare håll.
Örebro Grohl
2010-09-02 09:22
Helt otroligt vad marginalerna är små, hade det inte varit för en liten skada hade vi haft Bangura i ÖSK. Jag är helt övertygad om att han gjort ännu större underverk med lite kompetent folk brevid sig på topp. Det känns faktiskt riktigt surt =)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-02 08:36
Lite sotis blir man... Hade vart fint att ha som försäkring inför nästa år.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-09-01 22:35
Agent Slisk även inblandad i Bajens skandalaffär med Hallenius.
Örebro svartvitseger!
2010-09-01 20:12
2 . sorry om det låt argt.
Örebro svartvitseger!
2010-09-01 20:12
NU SKA ALLA TILL STOCKHOLM ! OM VI SKA UT I europa SÅ SKA VI MED VISSA DET INTE BARA SPELANA ANMÄL ER ! KOM IGEN TA MED ERA VÄNNER MED ! VI ÄR ÖREBRO SPORTKLUBB KOM IGEN!:)
Örebro MrCrowly
2010-09-01 19:37
Uefa förbjuder vuvuzelan
Örebro go_osk
2010-09-01 17:54
Kubajonte//
Jag kommer att styra upp en samling innan matchen mot DIF. Alla som sympatiserar med ÖSK är välkomna. Mer info kommer inom kort.
Örebro mustard
2010-09-01 17:35
sitt inte inne på matchen om ni har den!! vill se!!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-09-01 16:24
Kan man tanka matchen ännu? :/
Örebro Rocky Dennis (Rädda Berra)
2010-09-01 15:58
kubajonte// Det blir förmodligen någon form av samling någonstans. Alternativ kollas upp nu. Men som Henke skriver, gå in på resefliken på kubanernas forum för att bli uppdaterad. Jag bor också i stockholm och det skulle vara gött att skölja ner ett par öl innan match med likasinnade.
Örebro Rojas
2010-09-01 15:34
Om vi ska ut i europa duger nästan vad som helst...blir givet en av de första att boka flygbiljett då !... Om det nu inte blir Moldavien eller Ukraina ..då avstår jag nog !
Örebro Henke(Old Boys)
2010-09-01 14:51
Ämne: Ska ni öskare som ko....kolla på Kubanernas forum,säkert en del exilare som samlas på någon pub innan:)
eller jag vet att det är pubsamling innan,vet ej vart bara.
Örebro kubajonte
2010-09-01 14:21
Ska ni öskare som kommer hit till Sthlm samlas och umgås nånstans innan match ? eller ses vi alla på Stadion helt enkelt ?

(en undrande exil örebroare )
Örebro Henke(Old Boys)
2010-09-01 13:51
se nu till att anmäla er till resan gott folk,segertåget ska fortsätta.
Annons: