/fotboll/osk/forum/4587.aspx/fotboll/osk/forum/4587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-29 19:21
För att vara tydlig och ärlig, så kommer "offsidegrejerna" från ett annat svartvitt forum, där finns mycket spännande som sker bakom kulisserna, skrivna av människor som jag har stort förtroende för ....
AIK Saywee
2010-08-29 19:16
Dejmon, det som oroar mig lite är, att du är mera "insatt" i händelserna än NA ..... vad har du "hört" nu då?

Jag är oinsatt, men vet en hel del trots att jag är offside ;)

Tjöta ...
AIK Saywee
2010-08-29 19:10
Tråkigt att behöva diskutera detta "skit" efter en så fantastisk prestation av laget och Kubanerna, förstår inte varför NA alltid vill sabba, eller ligger det någon som helst sanning i deras rubriker?

Var det bara skåningarnas fel?

Fan, vad jag blir sur!

VI skall fira och glädjas åt den europaplats som skall försvaras, av alla goda krafter :)))

FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2010-08-29 19:06
Jag skulle önska att flera nic, tydligt förklarar, vad de anser om fotbollsrelaterat våld, oavsett klubb eller våld i allmänhet.

Inte att man riktar problemet mot andra, typ skyller på andra händelser och klubbar, utan snarare fokuserar på om det finns på "hemmaplan" och om det finns en möjlighet att begränsa eller bekämpa detta?

Hur många ställer upp på att allt våld i samhället är destruktivt?

Vad kan vi göra för att förändra denna dystra trend?

GOK!
Örebro Dejmon
2010-08-29 19:04
Saywee
Det har du helt rätt i men Örebros "firma" tillhör inte dessa. Inte heller de som var med igår. Ingen maskering används nån gång och polisen är antagligen väl medveten om vilka alla är så vad en "identifiering" eller "utpekning" av dessa skulle göra för nytta förstår jag ej. Mer än att nån kanske skulle känna sig som en extra duktig pk-polis.

Känner att jag hamnar i en försvarsposition när sanningen är att jag egentligen inte är särskilt intresserad av åsikter från så pass oinsatta människor. Bara så att jag känner mig lite tvingad att rätta endel av de värsta påståenderna och faktafelen här men nu när jag gjort det tackar jag för mig i denna "debatt".
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-08-29 18:56
frrredo// Avdelning sten i glashus, mot AIK regnade det inte flaskor och liknande innan Nordins frispark. Precis efter att den snabba varianten blivit avblåst och Astrit fick en ostskiva. Då är vi drägg vi med då.
Svartvit-kärlek
2010-08-29 18:56
Hade vi haft lika sinnesrubbade fans som AIK, så hade matchen mot HIF varit i total kaos med två felaktigt bortdömda mål, tråkigt att se skandaler i varenda jävla match AIK spelar..
AIK Saywee
2010-08-29 18:41
Ämne: Saywee.
Därför du, ....
Dejmon, det är alldeles för många i vårt samhälle som inte vågar stå för sina handlingar.

Personliga påhopp är dessutom inte min grej ...

FORZA KUBANERNA FÖR EN BRA FOTBOLLSKULTUR!
AIK Saywee
2010-08-29 18:36
Jag känner, liksom Rudolf Blodstrupmoen, att Allsvenskan är en svag förstaserie i Europa.
Allsvenskan är svag i år och var det nog även förra året, etc etc. PS vakna Lagrell, gör något!

Vet inte vad detta kan bero på, men uti Europa är svenska lag ganska mediokra, eller har jag uppfattat fel?

Dessutom, som orolig (inte gnällig), ÖSK´are så kan jag nog hålla med om, att om vi skall ta guld innan 2014 (eller när det är ?) så är detta år en gyllene chans.

Detta skriver jag därför att, jag tror att vi inte kommer att sälja dyrt (vilket bäddar för fina köp), utan att vi kommer att sälja, tyvärr de bästa, landslagsmän och Kung Gerzic ...?

Detta innebär i såfall att vi skall spela in nya spelare, men det kanske inte händer, fast det vetetusan ...

Men är inte Sköldmark försäljningschef, vad gör han, är han kvar, eller, vad vet jag?

Fast att hinna ikapp två lag som har ett stort poängförsprång, är dubbelt så svårt som att hinna ifatt ett!

Ursäkta mina många funderingar, rörigt kanske ...

Livstidskuban!
Helsingborg depe
2010-08-29 18:27
Gratulerar till segern samt ert fina spel. Lite tråkigt att ni fick nästan dubbel vila inför matchen, men så har det sett ut hela säsongen för oss. Lycka till framöver!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-29 18:22
Sebastian Larssons skada verkar som tur är inte vara så allvarlig. Förmodligen kan han spela redan mot Ungern.
Örebro Dejmon
2010-08-29 18:21
Saywee.
Därför du, med flera, öppnar truten, brusar upp och skriver massa trams när ni inte har en aning om vad som hänt?

Ställ dig du utanför Strömpis eller valfri krog varje helg och börja "peka ut" bara.

Vem vågar inte stå för sina handlingar? Du skulle antagligen inte ens våga titta åt dom killarna som var här från Helsingborg igår men ändå fördömer du dom som antagligen såg till att en hel del oskyldiga till kunde undgå att spöas på efter krogen.
AIK Saywee
2010-08-29 18:14
Tråkigt att behöva tjafsa om sådan här "dynga" som rotats upp ...

... egentligen hade jag tänkt gå in här och skriva om hur underbar tevesändningen från gårdagens skalp av ett så kallat serieledande lag var :)

Speciellt hade jag tänkt ge Kubanerna en stor eloge av deras underbara inslag i denna sändning :) ... och det gör jag fortfarande, de var helt FANtastiska!

Vilken härlig support, jobba på, låt inte de onda krafterna få en chans att sabba!

Krafttag!

FORZA KUBANERNA!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-29 18:10
Någon mer än jag som inte får in Canal plus sport extra för tillfället? Är ju sugen på att se Malmö Elfsborg
AIK Saywee
2010-08-29 18:08
Så "fort" jag i något inlägg tar kraftigt avstånd från våld, så verkar vissa nic, vilja försvara eller "förringa" detta, eller komma med "meningslösa motlägg" för att rikta uppmärksamheten mot något annat våld ...

Hur kan det ha blivit så?

Vanligt folk kan hjälpa till med identifiering och utpekande, för vågar man inte själv stå för sina handlingar, då behöver man verkligen hjälp med detta!!!
Örebro Dejmon
2010-08-29 17:53
Saywee.
Jag kan inte veta hur pass insatt du är men fortfarande tycker jag du verkar förringa AIK'arnas upptåg. Bara därför jag skrev det, för du skrev att skåningarna är värst..

Vad kan vanligt folk egentligen göra åt detta? Folk kommer ju alltid att slåss. Det är ju typ Svensk tradition att unga män slåss fre/lördagskvällar. Byhålor,stadsdelar, förorter, etneciteter, politiska grupper emellan eller lagtillhörigheter emellan. Såhär har det sett ut under en väldigt lång tid.

Som jag skrivit tidigare är jag inte speciellt brydd vad gäller slagsmål. Däremot tycker jag alla som har lite heder kan se till att deras kamrater inte hoppar på oskyldiga som inte vill slåss.
AIK Saywee
2010-08-29 17:38
Ämne: Saywee.
"08-or....
Dejmon, jag vet mer än du tror, men hur kan du vara så insatt i slagsmål och sådant skit, är du observatör?

Media har jag ju dessutom ofta skrivit om, att det är sällan mer än hälften rätt.

Jag reagerade bara kraftigt mot våld, det har jag alltid gjort.

Men nu är det dags (kanske lite väl sent) att agera, det bör vi alla göra, eller?
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-08-29 17:16
Ämne: Grattis till en grym....
Väl mött!
Helsingborg Horemheb
2010-08-29 17:05
Grattis till en grymt rättvis seger igår. Ni presterade propagandafotboll och hade vunnit på vilket jävla underlag som helst!
Örebro Dejmon
2010-08-29 16:59
Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
Vill inte hänga ut mig själv men "vad jag hört" så fick dom sig en läxa ja. Dock inte bara av detta kompisgäng utan även av polisen som var väldigt snabbt på plats och vävade loss rätt friskt med teleskopen.

Det gör ont att möta Örebro.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-29 16:59
Matchen på Råsunda nu återupptagits.
Örebro frrreddo
2010-08-29 16:58
fyfan vilka drägg som kastar in grejer mot spelare/domare.
Örebro Dejmon
2010-08-29 16:52
Saywee.
"08-orna" har också slagits när de varit i stan även denna säsong. Du har rätt i att det är samma skrot och korn som rör sig i alla klubbar i lite större städer. Bl.a. var det killar som håller på ditt AIK som var med i två relativt stora slagsmål innan matchen nu senast. Ett som var förbokat och ett som var spontant. Bara för du inte läst om det i tidningen eller att inte polisen rapporterat om det betyder det inte att det inte hänt. Däremot uppträdde AIK's fans väldigt bra under detta år mot oss och attackerade inte oskyldiga som de brukar.. Kanske för de fick slåss ändå med folk som ville?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-08-29 16:49
Dejmon// Så ni visade dom vart skåpet ska stå med andra ord? Härligt!
Örebro Dejmon
2010-08-29 16:46
widemarsh (vi vill ha Berra kvar!).
Ja det stämmer. Inget uppgjort. Däremot var det Helsingborgs "firmagrabbar" som var ute. Att inte polisen punktmarkerar dessa är ganska sjukt.

Dessa killar bad verkligen om det..
2010-08-29 16:45
Kronblom//
Tyvärr är det numera mer regel än undantag att det blir våldsamheter på Råttsunda.
Örebro Kronblom
2010-08-29 16:44
...och AIKarna skämmer ut sig igen.Någon förvånad?
2010-08-29 16:41
AIK - IFK Skattefusk avbruten!
2010-08-29 16:39
0-1 till IFK Skattefusk mot AIK efter 2 min.
Örebro widemarsh (vi vill ha Berra kvar!)
2010-08-29 16:30
Dejmon// Det var alltså inget uppgjort slagsmål utan bara en attack på de som svinat runt på stan och slagit vanligt folk? Bra isåfall, hehe ;)
Annons: