/fotboll/osk/forum/4565.aspx/fotboll/osk/forum/4565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-09 12:10
Saywee//

Du som är kemist, om det skulle gå så illa så det inte blir guld på låt säga 25 år och man fortfarande är i livet. Vad tror du om man skulle frysa ner sig då och bli "upptinad" den dag guldet spelas hem?!
2010-09-09 11:55
pemo//

Ta med hela familjen på matchen!
AIK Saywee
2010-09-09 11:54
Ämne: BBB//

Där ser man....
ÖSK-Karl//
Det går inte att blanda ihop dessa lag ;)

BBB//
Statistiken (i detta fall) är historia ;)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2010-09-09 11:50
Ämne: Saywee//
Det får ju....
Exakt Krille, det är vad jag tror, flera lag har genom tiderna ändrat för mycket, det blir sällan bra, det är ju bara att ta AIK som exempel 2009/2010, det ändrades för mycket både innan och under säsong, det blir sällan ett bra resultat av sådant,då även kamratskapet, gemenskapen, har betydelse, eftersom det är ett lagspel.

Att spela ihop ett guldlag, tar ibland lite tid och det är viktigt att man blandar ihop en bra mix, men inte frångår receptet allt för mycket.

Sedan när det gäller, de dryga nittio minutrarna, 30 gånger per år, är det oerhört viktigt med en uppmärksam coachning.

Sedan finns ju också de där som övervakar reglerna på plats.

Bollen är ju dessutom rund och studsar olika på olika underlag under olika årstider i ett land nära Nordpolen.

Det är inte lätt, men jag hoppas på att få fira ett guld med det lag som finns närmast mitt hjärta .....

Heja SPORT :)

2010-09-09 11:50
BBB//

Där ser man, jag som hade fått för mig att vi hade relativt lätt mot DIF borta, blandar väl ihop dem med AIK då?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-09 11:42
Var tvungen att titta lite på statistiken för allsvenska möten DIF-ÖSK. Man får gå tillbaka ända till 1999, det år Djurgården senast ramlade ur för att hitta en ÖSK-seger, då med 1-0. På de sju efterföljande allsvenska mötena mot Djurgården borta ståtar vi med 2-18 i målskillnad och en inspelad poäng...
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-09 11:16
En intervju med Bedoya på SoccerAmerica.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-09 11:06
Ämne: Har läst igenom kväl....
pemo// Själv satt jag aldrig på de där löparbanebänkarna, men minns dem väl, precis som "kullen" bredvid gamla trä-stå! ;-)
Intressant detalj du nämner angående Sverige-San Marino, för jag fick själv ÖSK-HeIF i tankarna när jag såg matchen. Samma utspelning!

F ö blir nog matchen på söndag svår. Djurgården är inne i en bra period och vår bortastatistik mot dem under de senaste åren är miserabel. Men, nån gång ska väl också den trenden brytas? I det stora hela är vi ett bättre lag.
2010-09-09 11:00
Saywee//
Det får ju inte hända för mycket tex för många spelare säljs och kommer in i laget. Men om ÖSK får klar med vilket lag man kommer ha redan innan försäsongen börjar så har man ju chansen att spela in nya spelare i laget.
2010-09-09 10:56
Belle på läktaren enda nyförvärvet som inte fått spela i ÖSK.
AIK Saywee
2010-09-09 10:51
Jag skall inte tjöta mer om nicbyten, den enda jag känner till som har en bra anledning (vad jag vet) till att byta nic är/var Kurt von Traat!

Så att det inte missförstås, men jag förstår att det finns olika anledningar till att byta, själv har jag bytt för länge sedan, på det gamla 1900-talet hade jag Aurum på detta forum ...
AIK Saywee
2010-09-09 10:19
Ämne: Läste forumreglerna ....Grohl, ja sunt förnuft gäller i framtiden, alltid och överallt. Då behövs det inte skapas fler regler :)

Att det varit så många nya nic nyligen, beror nog på ett antal nya konton, fast det hjälper ju inte med att hela tiden byta nic och konto,
forumreglerna tillämpas ju oavsett ...

Tack än en gång redax, för snabbt och tydligt agerande:)

På söndag blir det fint besök i den kungliga vackra huvudstaden, finaste besöket i år!

För det förra besöket i trakterna däromkring var ju i Solna.

Tror på en mycket bra match, med härlig support till nästa års "Europalag".

Heja SPORT!
Örebro pemo
2010-09-09 09:37
För övrigt kan jag tillägga att jag just nu lyssnar på
Allman Brothers band.
Tack snälla regeringen för Spotify!
Örebro pemo
2010-09-09 09:28
Har läst igenom kvällens/nattens inlägg. Kul att tonen är så gemytlig på forumet igen.
Själv roade jag mig med att titta tillbaka i "inför allsvenskan 2010" , kvällstidningarnas gissningar.
Man kan konstatera att det är svår med tips.
Nästan alla "experter" tippar Mjällby bland de fyra sista.
Håller AIK och Göteborg som topplag och ÖSK som mittplacering med motivet "räcker inte till"

Och så kan det sluta med att Mjällby tar brons , AIK och Halmstad åker ut och GAIS får kvala.

Själv är jag så gammal att jag suttit på träbänkarna på Eyravallens löparbana. När Lebacksbröderna härjade och "Ryssen" var en lovande ungdom.

Nåja, nostalgi i all ära, men nu ser jag fram mot söndagen.
Befinner mig i Stockholm då, men skall gå på premiären av " We will rock you" så matchen får väl avnjutas på repris-TV när jag kommer hem. Som ungkarl hade jag hunnit med både och, men nu är resten av familjen med och de tycker att jag får nöja mig med hemmamatcher.

Men jag svävar fortfarande omkring på moln efter senaste hemmamatchen. Vill göra en jämförelse med senaste landskampen.
Sverige var totalt överlägset mot ett blåbärslag och gör tre mål på en halvlek.
Vi möter serieledarna och gör f e m mål på en halvlek.

För övrigt så skiner solen nu.
Tack för att jag fick breda ut mig lite.
Örebro Grohl
2010-09-09 08:39
dubbeltrubbel
Örebro Grohl
2010-09-09 08:39
Läste forumreglerna nu, antar att dom är nya. Kändes dock som simpelt bonnförnuft som jag trodde gällde för alla forum, alltid.

Kan inte tänka mig att det avskräcker folk från ett forum, är ju inte hela världen att bli avstängd heller. Bara skaffa nytt konto ;)
AIK Saywee
2010-09-09 01:23
I kväll var det faktiskt 40 inloggade, känns nästan som en toppnotering?

Inte så många som skrev, men silly är ju långt borta och vi laddar i smyg för matchen mot Djurgården under ett längre allsvenskt avbrott ...

... sedan kanske forumreglerna avskräcker en del?

MEN, svartvitt och ÖSK berör oss på olika sätt, en del tycker si och andra så, men jag hoppas att alla skriver det de tycker, inom gränserna och reglerna.

Saknar många, faktiskt ...

För jag hoppas verkligen att forumreglerna inte skrämt bort vissa skribenter, eller ???
AIK Saywee
2010-09-09 01:10
Lotta potta och övriga läsare.

IFK trodde jag skullle vara med att slåss om guldet, men de har ruskigt många poäng kvar.

Detsamma gällde Elfsborg tidigt i våras, vet inte varför de sladdar, med det lag de har borde väl guldet redan varit klart?

Kalmar har den plats de förtjänar, eller?
PS tycker inte om lag som spelar fult, att spela hårt är OK, men inte fult, med blinda domare som dömer ...

MFF lurar alltid och HIF hoppas på domslut och dumslut.

nej nu orkar jag inte tjöta mer ...

Allsvenskan spetsar till sig ;))
Örebro Lotta potta, Signa Berra!
2010-09-09 01:01
Ösk-Karl: Tänkte du ta död på mig ! Söderlings match börjar 03.00 inatt. Sov gott alla.

2010-09-09 00:53
Saywee: Ja, det där djävla fusklaget önskar man ingen lycka, men Ellos borde vara högre upp med alla stjärnor.
2010-09-09 00:50
Fast jag hade rätt som trodde Kalmar skulle hamna där nere, för mig får de gärna ryka. Har aldrig gillat Rydström.
AIK Saywee
2010-09-09 00:49
Lotta potta, delar din glädje över att IFK Göteborg och IF ELfsborg troligtvis får problem med att ta ett allsvenskt guld 2010, orkar inte skriva ned varför-

Men inför allsvenskan i våras trodde jag, precis likadant som dig och liksom alla välbetalda besserwissrar på kvällstidningarna som finns att köpa på en tidig morgon.

IFK GÖteborg eller IF Elfsborg tar guld, hehe, så enkelt är det inte, man måste ju jobba för ett guld, eller?
2010-09-09 00:36
Själv var jag helt säker på att Göteborg eller Ellos skulle vinna, att inte Göteborg vinner är ju både helt klart o skitkul !
AIK Saywee
2010-09-09 00:24
ÖSk-Karl(RÄDDA BERRA)
Tror att du och jag kan hämta ut vinsten på ODDSET som allsvsnska tippare , men ÖSK ger aldrig upp, det blir i vart fall Europa, eller är det några svartvita som tvivlar?
2010-09-09 00:18
Saywee//

Tror jag de fyra sista åren tippat MFF som seriesegrare. I år känner jag mig säker på att få rätt. Det skulle inte förvåna mig om både ÖSK och Ellos passerar Helsingborg.
AIK Saywee
2010-09-09 00:13
ÖSK-Karl, jo jag vet, och retas ju själv.

Men i år blir det svårt att passera två lag, ett lag kanske kunde ha hamnat i en svacka, men två (?), jag tror på MFF, de är betydligt bättre och stabilare) än HIF, detta inte minst genom att beskådat dessa skånska lags insatser mot de svartvita eleganterna.

Fast jag vill att ni alla skall veta att jag aldrig ger upp, det är många poäng kvar att kriga om och om ÖSK kan spela som mot HIF hemma, resterande matcher, är guldet nära ;)))))
2010-09-09 00:02
Saywee//

Jo, det är oerhört viktigt.

Kunde inte låta bli att retas lite ;)
AIK Saywee
2010-09-08 23:57
ÖSK-Karl, serien är inte slut ännu, den är tight i vissa delar och massor av poäng finns att spela om för alla lag (även AIK), facit kommer inte än på länge ;)

Men mitt tidigare "resonemang" handlade nog mer om ÖSK´s planering inför framtiden, om jag skall vara ärlig, och om att "ändra lag" och "viktiga spelare för laget" och "köp och sälj" och annat som kan tänkas spela in på väg mot guldet :)

GOK!!!
2010-09-08 23:45
Saywee//

Håller med fullständigt, det var anledningen till att jag tippade AIK som ett bottenlag i år.

Är sååå ledsen att jag fick rätt ;) (Ursäkta)
AIK Saywee
2010-09-08 23:39
ÖSK-Karl//

Ett exempel ...
De flesta vet ju att AIK haft turbulens, vilket medför att "trippeln" förra året, i år kanske innebär ett kval för att vara kvar i eliten.

Att skifta allför många utan att ha en förmåga att se de inneboende krafterna hos varje spelare, kan vara fel.

Det handlar inte bara om att sparka på en bolljävel, så enkelt är det inte, det är 11, elva, spelare som skall fungera socialt, taktiskt etc etc under dryga nittio minuter, när det gäller, jädra enkelt , men så förbannat svårt ändå.

Dessutom finns det ju ett antal domare som dömer vad som är rätt eller fel eller mittimellan ...

GOK!
Annons: