/fotboll/osk/forum/4552.aspx/fotboll/osk/forum/4552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro .-*Mackan*-.
2010-09-16 03:27
Har de konstgräs i Malmö?
Jag menar, Helsingborg förlorade ju..
Örebro Miroslav kuba
2010-09-16 00:13
Skumt omgång 24 före 23 någon som vet varför?
Örebro Rojas
2010-09-15 23:24
Saywee// Tack för dina synpunkter, då kanske man inte är helt fel ute i svängen, har många åsikter men vet inte om de delas av många.

Ja precis 2-4 ! jag anser i nuläget om inget förändras, att det bästa för SvartVitt är att börja leta efter en ny tränare som kan ta vid där Sixten slutade och förbättra det Sixten inte klarar.
AIK Saywee
2010-09-15 22:17
Ämne: Grixx//Gäller det äv....
ja, detta är en klurig och finurlig frågeställning .....
Örebro GT
2010-09-15 22:15
Ja, det är tur att vi redan mött Åtvid (x2) i år !!
AIK Saywee
2010-09-15 22:08
Se upp för HBK ...

"På hemmaplan tillhör HBK den övre halvan av tabellen. Det har inte direkt varit några klang- och jubelföreställningar man har bjudit på i år (möjligen med undantag för 4-0 mot Åtvidaberg), men man har varit stabila och bjudit gott motstånd. Borträknat den underliga matchen mot Häcken, med insläppt mål på rekordtiden åtta sekunder (till slut 1-2) har hemmaförlusterna kommit mot topplag i serien."

.. från de "senaste liganyheterna"
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-09-15 22:05
Grixx//Gäller det även Roni?
AIK Saywee
2010-09-15 22:01
Ämne: Åtvidaberg är i bätt....
Jaa du Grixx, så är det, det svänger och formen för de flesta lag, varierar hit och dit.

Verkar inte finnas några stabila vinnare, utom möjligtvis MFF?
Örebro Grixx
2010-09-15 21:55
Åtvidaberg är i bättre form än DIF som var bättre än ÖSK tidigare...nästa vecka kan det vara omvänt.

Angående tränare så sa Nordin nyligen att Sixten är sjukt bra att få ut max från varje spelare...och det är ju en ganska viktig aspekt angående hans pedagogik.
AIK Saywee
2010-09-15 21:39
Med tanke på Djurgården´s två senaste matcher ...

... är vi i sämre form än Åtvidaberg?
AIK Saywee
2010-09-15 21:12
Ämne: En lite tanke som sl....
widemarsh, liknande funderingar och frågor hade jag i går (eller förrgår?) här på forumet, angående att man spelar omgång 24, innan man spelar omgång 23.

Var/är för slö för att kolla anledningen, men det kanske är någon som kan?

Underligt och virrigt blir det, eller?
Örebro DaSa
2010-09-15 21:01
Fina resultat idag, vi får speciellt tacka Åtvid för att de såg till att inte DIF tog ngr poäng. Men även bra att Häcken och Mjällby delade på poängen.

För de som inte ser på MFF-HeIf kan jag verkligen rekommendera den matchen. Första halvleken var riktigt bra!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-09-15 19:20
Synd att dom klappar igenom återigen. :(
Örebro widemarsh
2010-09-15 19:08
En lite tanke som slog mig. Om en ÖSKare blir avstängd mot Halmstad (i omgång 24), missar han då matchen mot Gefle (i omgång 23) eller den mot Kalmar (i omgång 25)? Kan man bli avstängd i omgången innan 3:e varningen/utvisningen kom?

Virrigt? Ja, SvFF är ju inblandade :)
AIK Saywee
2010-09-15 18:55
Vattenspridare och fläktmaskin samt lite lera på underlaget ... det kan vara bra i höstrusket att behärska sådant, träna på bara ;)

Jag tycker det skulle vara intressant, att se någon slags statistik, över hur väder och underlag etcetera, påverkat olika lags fram- eller motgångar genom olika decennier.

Nej nu blir det monolog, loggar ut ett tag .....
AIK Saywee
2010-09-15 18:46
Ursäkta, men jädrar vad det regnar och blåser!

Hoppas att ÖSK förbereder sig för höstens matcher på ett bra sätt.
AIK Saywee
2010-09-15 18:19
Jag kan bara rapportera till ÖSK´s ansvariga för träning, innan matchen mot HBK på söndag, att nu börjar det bli en blöt "tillställning" på kusten.

Den underbara septembersolen försvann för en timme sedan och det väntas mycket regn resten av veckan och under veckoslutet.

... om nu någon skulle råka läsa här,

Leråkersträning och vattenpolo rekommenderas ;)

AIK Saywee
2010-09-15 18:13
Rojas, intressant inlägg 16.18 och väger du nack- och fördelar mot varandra så torskar Sixten med 2-4 ur din synvinkel.

Jag håller med i mycket, men anser att de sex olika punkterna har olika stor betydelse .....

I tur och ordning enligt mina mycket spontana kommentarer.

N1 - ja, om han är rätt citerad?

N2 - det känns så, men är inte helt säkert att han är usel, men det verkar som att han är en dålig sådan?

N3 - där är vi nog relativt överens, han verkar inte ha den förmågan, att se vad alla andra oftast ser och förändra innan det är kört.

N4 - helst vill jag inte tro detta, men det kan ju verka så, men det vete tusan ändå?

F1 - ja det har han gjort, tillsammans med många andra.

F2 - tabellstatistiken ljuger sällan! (om detta är ett mått på att man blivit bättre)

Dessutom finns det säkert många fler punkter ...

Men detta var mycket intressant Rojas!
2010-09-15 17:48
Sekt. E//Varför skulle man inte vara intresserad av att träna ÖSK? Alla tränare med självaktning blir sparkade och behöver starta om. Har hänt Sixten också.
Örebro Sekt. E
2010-09-15 17:28
Det är klart att det finns bättre tränare än Sixten, även om han till stora delar varit ett lyckokast för oss. Frågan är ju om någon som är en klass bättre är intresserad av att träna Sport och om vi i så fall har råd.
2010-09-15 17:25
Det finns många svenska tränare med större kompetens och bredd än Sixten, frågan vilka som är tillgängliga och till vilket pris.
Sixten har gjort ett bra jobb men det finns bra alternativ. Och de brister som Rojas nämnde bör inte finnas för länge i klubben.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-09-15 16:38
Aspen: vem tycker du i nuläget är ett bättre alternativ?
2010-09-15 16:38
Rojas//Frågan är om det finns ett bättre alternativ än Sixten som tränare. Det tror jag det finns. Därför bör vi byta när hans kontrakt går ut.
Örebro Rojas
2010-09-15 16:18
Nackdelar
Nr 1. Sixten vill utomlands..Säger det dessutom i en intervju
Nr 2. Sixten är en usel pedagog
Nr 3. Sixten är en usel matchcoach
Nr 4. Sixten favoriserar finnar ?

FÖRDELAR
Nr 1. Sixten har skapat ett roligt och effektivt spelsystem
Nr 2. ÖSK har blivit en aning bättre varje år med Sixten vid rodret.

Men jag tvivlar starkt på att Sixten är mannen som tar med oss ut i Europa och får oss att lyckas där...

I cupmatcher krävs det en bra matchcoach och att man som tränare alltid ska vara flexibel, vilket alla kan enas om att Sixten absolut inte är.
Örebro Rojas
2010-09-15 16:03
Som bajens förra tränare sa i en intervju, idag kan fansen få bort tränare om de vill..Gäller det bara i storstadslag eller är Örebroare ovanligt snälla ?
Örebro Rojas
2010-09-15 15:44
Bra gjort av Zlatan, så där borde alla göra när de börjar ett nytt jobb !
Örebro pemo
2010-09-15 14:00
Jag tror också att Wirtanen går in före Astrit. Vilken match var det som han spelade på mitten?
Öreskå - 66
2010-09-15 13:09
Rudolf//
Jag hoppas mer att Wirtanen får spela istället för Ajdarevic. Jisses vad det skulle kunna springas med det mittfältet.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-15 12:11
Så här tror jag att Sixten kommer ställa upp, förutsatt att Wikström och Anttonen är speldugliga.
--------------Alvbåge--------------
Anttonen, Almebäck, Wikström, Wovoah
--------------Gerzic---------------
---------Bedoya------Ajdarevic-----
---Astvald---Paulinho----Porokara--
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-15 11:39
Zlatan sparkar lagkamrat i ryggen.
Annons: