/fotboll/osk/forum/4537.aspx/fotboll/osk/forum/4537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ÖSK33
2010-09-26 13:08
Ale avstängd mot kalmar enligt svenskfotboll.se...Har han åkt på förlängd avstängning?Så ful grej gjorde han väl inte mot Halmstadspelaren?
Chipset nr2
2010-09-26 13:03
Mitt nick är tydligen busy plötsligt.
Chipset nr2
2010-09-26 13:03
ÖSK-Karl// Obolo som target i vårat system. Vågar knappt tänka tanken. Den är svindlande. Med detta lag + Obolo skulle jag nog (för första gången någonsin) tippa ÖSK på plats 1 eller 2.
Örebro 0REBR0
2010-09-26 11:10
Bastard on Parade//

jag har inte heller fått det att fungera...
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-09-26 10:31
Bedoya st¨år som avstängd mot KFF på SvFF hemsida. Det stämmer väl inte ??
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-26 10:18
För att ha något mer vettigt än "tjosan" att skriva: Kuriosa kring tabellen efter 24 omgångar är att ÖSK ligger fyra i hemmatabellen och femma i borta-dito, men faktiskt trea hemma och borta sammanslaget. Så konstigt kan det bli.
AIK Saywee
2010-09-26 10:09
Dejmon019, 20.22 igår,
jag kommer också att bli galen, men troligtvis inte lika galen som dig om han går til AIK?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-26 10:05
Tjosan!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-26 10:01
Appropå tabellen så kan ÖSK på tisdag skriva historia genom att gå om Hammarby i maratontabellen, två poäng skiiljer fn.
AIK Saywee
2010-09-26 09:20
Nordin förtjänar verkligen att spela i ett landslag, men vilket väljer han?

Bosnien eller Sverige, båda är faktiskt möjliga, men har man väl valt så går det inte att ändra.

(enligt pappers-NA)
Örebro Bastard on Parade
2010-09-26 04:29
Har någon fått extra-materialet med Nordin att fungera, eller krånglar det som vanligt bara för mig?
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-26 00:20
den oumbärlige//

Den är mycket bra, nu slipper man leta på olika sidor!
Örebro den oumbärlige
2010-09-25 23:27
Karl// Vad tycker du om tabellen till i högerspalten?
2010-09-25 22:53
Obolo vill ju absolut komma till sin tjej i Sverige igen. Därför hoppas jag verkligen att AIK åker ur och att ÖSK hugger honom som en Kobra. Han har inte många klubbar att välja emellan för att slippa huliganerna från AIK. Då borde ÖSK vara ett bra alternativ.
Örebro den oumbärlige
2010-09-25 22:28
Jag hoppas verkligen Astrit lyckas få upp snabbheten en aning. Blir han lite kvickare så skulle han göra grym nytta. Då skulle han funka på vänsterkanten också. Tänk er en bra huvudspelare på topp och Astrit kan mata långa bollar till.
Mackan
2010-09-25 22:14
Usch, så länge kvar till Kalmar-matchen. Skall bli riktigt intressant att se laget då men jag antar att det blir samma lag som vanligt bara det att Ale ersätter Gerzic.

Frågan är om det inte också innebär att vi får se mer av Astrit. Känns som att han och Gerzics spelstilar kolliderar lite då båda vill ha mycket boll och agera speluppläggare.

Tippar 2-0 till ÖSK. Paulinho och Bedoya nätar.
Dejmon019
2010-09-25 20:57
den oumbärlige
Jag har hört det tidigare också så därför jag reagerade lite extra nu tror jag. Jag är rätt säker på att det inte kommer hända men man kanske får ha lite förståelse för att han vill sätta lite press på ÖSK. Det är ju som han själv sagt tidigare: Kan man bara spela fotboll vill man ju såklart ha bra betalt under den kotra tid man har möjlighet att tjäna pengar på det.

Ska kolla på extramaterialet på fotbollskanalen.se nu. IFK Göteborg (som väl är en av få klubbar i Sverige som kanske skulle ha möjlighet att faktiskt värva Nordin av oss rent ekonomiskt) verkar han ju utesluta rätt ordentligt :D.

"Kan aldrig gå till Göteborg", "Har aldrig gillat Göteborg".
2010-09-25 20:54
den oumbärlige//

Men det gäller för ÖSK att tills nästa år ge honom den lön han skall ha för att förlänga. Då menar jag samma som de högst betalda, ca.55.000:-/månad
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-25 20:52
Jag tror Nordin skulle passa bra i Bundesliga eller Holländska ligan. Jag tror inte Nordin drar till en annan allsvensk klubb. Sedan undrar jag om någon allsvensk klubb har råd att köpa loss Nordin?

VÅGA TA BETALT FÖR ERA SPELARE ÖSK!
Örebro den oumbärlige
2010-09-25 20:50
ÖSK-Karl// Håller med, för vår del. Men SF hade ju VM att tänka på under sommaren...

Och under vintern är det full rulle för de andra ligorna.
2010-09-25 20:48
Knepigt att inte de nya ägarna av svenskafans gjorde om forumet under sommaruppehållet istället, eller kommande sommaruppehåll.

Tror de allra flesta vet att det blir strul vid byte och uppgradering av datasystem. Oavsett vad de som säljer detta säger och lovar.
Örebro den oumbärlige
2010-09-25 20:47
Till SvartVitt sa Nordin att det var otänkbart att spela för annan allsvensk klubb. Jag tror heller inte ÖSK släpper han till en konkurrent. I nuvarande form ska han kunna locka till sig utländska klubbar. En utländsk klubb kan med enkelhet matcha det bud en svensk klubb erbjuder.
2010-09-25 20:38
Dejmon//

Vaddå? Nordin har ju samma jättelön som Porokara, Det vill säga 34.000:-/månad ;) I Nordins fall dubblerade han sin minimilön.

Det jag skriver är ironiskt men tyvärr sant.
Dejmon019
2010-09-25 20:22
Det är jättefint av Nordin att återigen gå ut med att han vill att vår klubb ska ha bra betalt om han nu ska lämna. Men att han ens kan tänka sig att spela i en annan Allsvensk klubb får mig att må lite dåligt. ÖSK gör det jättebra som pressar ner utgifterna i nivå med Åtvid men om det nu skulle bli så att inte Nordin vill lämna nu i vinter, eller inte klubben är nöjd med budet, hoppas jag verkligen man öppnar plånboken lite extra denna gång för att få till stånd en förlängning. Undantag i lönetaket har ju gjorts i tidigare fall, lex Olsen.

Vilken klubb i Allsvenskan har behovet/ekonomin att lösa Nordin från oss? Om det skulle ske i vinter krävs det ju ett gäng miljoner i köpesumma och en betydligt högre lön än han har i dagsläget. Utlandet är väl nästan det enda alternativet?

Jag kommer bli galen om jag blir tvungen att bevittna Nordin i t.ex. AIK nästa säsong!
Huggorm::::::
2010-09-25 19:36
Dejmon019
Det funkar ibland.Men tyckte det skulle vara lite enklare att forumet skulle vara öppet nu när det strular en del.Men det är bara o stänga om folk inte sköter sig.
Örebro den oumbärlige
2010-09-25 19:20
Forumet är för tillfället öppet för samtliga. Man behöver således inte logga in.
Jag gjorde så för att många har problem med just inloggningen.
Örebro den oumbärlige
2010-09-25 19:19
Dejmon//

Logga ut och gå in på forumet och logga in i headern där uppe. Inte i rutan här på forumet.
Dejmon019
2010-09-25 19:17
Just ja. Ni som inte är ute och kalasar ikväll får ju inte glömma Ekvall vs Lund, med vår egna Nordin, ikväll kl. 20.00 på tv4sport!
Dejmon019
2010-09-25 19:14
huggorm. För mig står det att nicket är upptaget om jag skriver mitt vanliga nick i den nya rutan för "Nicname". Loggar jag in, som förr, och låter bli att skriva i den rutan, alt. ändrar lite i nicket utan att logga in (t.ex. Dejmon019 ist för Dejmon) så funkar det bra.
Dejmon019
2010-09-25 19:11
ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
Ja tror han menade att vi ska hålla uppe nivån trots att det nu går att skriva i forumet utan att logga in, så jag tolkade det.
Annons: