/fotboll/osk/forum/4526.aspx/fotboll/osk/forum/4526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2010-09-28 14:11
Astrit från start enligt NA.
AIK Saywee
2010-09-28 13:32
PM?

Parus Major!
Örebro Kronblom
2010-09-28 13:26
ett kryss får bli utgångstipset,dels beroende på den form kalmar är i och dels på att kalmar verkar oslagbara när Berisha vaktar målet.Dessutom brukar ÖSK-spelet hacka när inte Nordin är med.Poäng tror jag på men vågar inte riktigt tro på alla tre även om man är väldigt heta på Behrnabeu!
Örebro rirobban
2010-09-28 13:08
ÖSK-Karl//

Det är såklart bra mycket bättre än tidigare. Men fotbollsarenan hade kunnat göras bättre för de pengarna man la ned, därför lite surt. Södra läktaren tror jag kommer göras om tidigare än så. Om ÖSK fortsätter att etablera sig som topplag i Allsvenskan så tror jag vi ser en ombyggnad av södra läktaren inom 4-5 år. Helst en helt ny södra läktare.

Tror det skulle locka mer folk dessutom. Norra är ofta välfylld medan södra ofta står halvtom. Vore guld värt för Örebro att få södra ombyggd i stil med norra.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-09-28 13:08
2-0 blir det ikväll, Paulinho och Almebäck (!) målskyttar.
Örebro Bastard on Parade
2010-09-28 13:01
Boris - en kommande kult-figur på Vallen? Verkar vara hur skön som helst i alla fall och kul att han vågar bjuda på sig själv.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-28 13:01
rirobban//

Titta hur mycket som byggs, ny friidrottshall, bandy och ishockeyhall. Nästa prio är ju av naturliga skäl Idrottshuset. Tror inte vi kan räkna med ny södraläktare på minst 15-20 år. Äntligen kan man ju vara stolt över våra anläggningar när man har med sig folk från andra delar av landet. De är faktiskt väldigt imponerade.
2010-09-28 12:56
Saywee//

Du har pm.
Örebro rirobban
2010-09-28 12:53
Har sagt det förut (många gånger) och säger det igen. Så jävla bra arena Kalmar får till nästa säsong.

En uppmaning till Örebroporten... riv, bygg om, bygg rätt! Östra läktaren är snygg utanpå, men väl inne på arenan ser det bara ut som en betongklump. Man skulle följt samma höjd och design som norra läktaren runt hela arenan.

Att städer som Norrköping, Borås och Kalmar har/kommer att ha bättre arenor än oss känns inte bra. Speciellt eftersom de flesta av deras arenor kostade lika mycket att bygga som vår har kostat att bygga om. Då måste man få till något bättre kan jag tycka!
STEFANO!
2010-09-28 12:11
Ja, verkligen bra koll hamren har på Gerzic! Pinsamt dåligt! Till alla härliga kubaner vill jag säga, kom gärna till ishallen imorgon och se bra hockey! Ikväll tar vi ett stort steg mot europa genom en klar 3-0 seger mot kalmar!
2010-09-28 11:27
Wivalius//

Jag menade även de som bara har ett år kvar, t.ex Nordin och Alvbåge.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-28 11:17
Skägget// Det hör inte till saken om det eventuellt vore eller inte vore "bra" om AIK åker ur allsvenskan, Lagrell FÅR INTE uttala sig i den saken i rollen som förbundsordförande. Som privatperson får han väl tycka vad f-n han vill, men det får han göra när han väl blivit avsatt. Det vore som om statsministern uttalade sig i t ex något enskild asyl- eller sjukförsäkringsärende. Det FÅR han inte, det kallas ministerstyre. Avgå Lagrell!!
AIK Saywee
2010-09-28 11:05
Jag funderar över om inte "medgångssupportern" är en viktig faktor i publiksiffrorna?

I år verkar ju MFF och HIF ha riktigt skapliga siffror.

Vore intressant att se publiksiffror kopplat till hur bra olika lag har gått under olika allsvenska säsonger.

AIK har väl dock rätt skapliga siffror trots bottenläge, eller?

Fast jag hittar ingen lösning på detta, alla lag kan ju inte gå bra, men detta är nog bara en av många faktorer.

Tror dessutom attt ÖSK-Karls "faktor" spelar in, hur mångavill se fotboll på eftervintern eller förvintern, vid kyla, frost och på leråkrar .... förutom möjligtvis de som kan se fotboll på en uppvärmd, vacker grön konstgräsarena ...

... och detta med slutspel tycker inte heller jag om, har man vunnit serien så skall man vara mästare. Ett slutspel är bara några relativt få matcher och skador, underlag etc etc kan slumpa så att vad som helst kan hända - då kan man ju lika gärna lotta svenska mästare ....

Heja SPORT!
AIK Saywee
2010-09-28 10:40
BBB 8.08, att Lagrell svamlar är tydligt och klart, det har han alltid gjort, mer eller mindre.

... men, att AIK är ganska publikt är också ganska tydligt, med eller utan Lagrell ...
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-28 10:40
Jag kan tycka att det är svagt av Erik Hamrén att han bara sätt en enda ÖSK match på hela säsongen. Då har ju ingen i ÖSK en chans att spela för ett svenskt A-landslag.
Örebro Skägget
2010-09-28 10:35
BBB:...men det vore ju INTE bra för allsvenskan om AIK åkte ur. Lagrell har ju helt rätt. Publikintresset går ner- det mediala intresset går.

...att få till konspirationsteorier till att Lagrell vill stänga allsvenskan bara för att få aik kvar är bara fånigt. Glöm inte foliehatten när du går ut.
2010-09-28 10:14
Rudolf Blodstrupmoen//

Jo det låter märkligt. Om Nordin inte är med i januari turnen så tycker jag att det vore en liten skandal faktiskt. Synd att han är avstängd ikväll. Hoppas Astrit gör en kanonmatch ikväll. Bedoya kommer kämpa som vanligt. Men att bara spela fotboll i en halvlek som ÖSK gjort i de senaste matcherna funkar inte mot Kalmar.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-28 10:04
ÖSK KRILLE// Låter lite märkligt när Hamrén säger att Gerzic är en bit ifrån en landslagsplats när han samtidigt inte verkar ha så bra koll på ÖSK:aren. Men det kommer bli ändring på det i januari :) Riktigt kul att Nordin har fortsatt att utvecklats trots att han inte är någon fjunis längre.
2010-09-28 09:50
Jag sitter här och försöker boka två sittbiljetter till matchen. Men de verkar vara svårt och få en bra plats. Som de ser ut på webbiljett.se så kan det bli mycket folk ikväll.
2010-09-28 09:36
Erik Hamrén om Gerzics landslagschanser.
Kalmar SirMannii
2010-09-28 09:35
Lycka till. Idag är jag i Örebro och förhoppningsvis kan jag åka hem med ett leende!
Örebro Sekt. E
2010-09-28 09:33
Härligt med match idag. Tror och hoppas på bra spel och fint tryck från Kubaner och andra.

Sport!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-28 08:08
Ju mer jag tänker på det, desto mer märkligt blir Lagrells uttalande om hur han ser på hur det skulle påverka allsvenskan om AIK åker ur. I ena meningen säger han att han "vill" vara neutral för att i nästa mening omedelbart bli subjektiv. I följande två meningar har jag ändrat "AIK" till "Örebro SK" och "Hammarby" till "Norrköping" samt på två ställen tagit bort det lilla ordet "inte". Då framgår med tydlighet det fullständigt märkliga i hans uttalande:

Om Örebro SK åker ur och Norrköping samtidigt misslyckas med att gå upp, det vore hit för svensk fotboll./../ Men som sagt jag är neutral. Det är ingenting jag går och oroar mig för men om du frågar mig vad som vore bäst för allsvenskan så är det ju att en klubb som Örebro SK åker ur.
Örebro Svartvitt forever
2010-09-28 07:58
Jag håller med DaSa om Bangura, vilket säkert de flesta här gör. Minns någon hur det egentligen gick till? Visst skulle han provspela för ÖSK men fick en axelskada varför man skulle återkomma. Och under tiden kom AIK och han skrev på för dem. Var det fult spel av AIK, Bangura, eller var det ÖSK som inte var på hugget? Vad var egentligen överenskommet mellan Bangura och ÖSK?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-28 07:27
Köpenick// Jovisst flög Tore som en vante i straffområdet även om han i 98% av fallen inte ens var i närkontakt med något motståndarben, men just den där situationen som föregick ÖSK:s andra och matchens tredje straff den 1 september 1977 minns jag nästan som om det vore igår och inte trettiotre år(!) sedan. Av någon anledning har den etsat sig fast i minnet och på näthinnan. Tore blev brutalt tacklad och gjorde en luftfärd ungefär enochenhalv meter upp i luften. Trots att domaren vid det laget visste att han hade gjort bort sig vid första straffblåsningen kunde han inget annat göra än att återigen blåsa för detsamma.

Känner förresten på mig att han, domherren alltså kommer blåsa minst en ÖSK-straff ikväll också, trettiotre år och tjugosju dagar senare. Ska vi tro på en upprepning? 2-1 och alla målen på straff?
2010-09-27 23:40
Saywee//

Kolla länken ;)
2010-09-27 23:35
Saywee//

16 lag har vi ju haft några år nu. Årets publiktapp tycker jag är enkelt att förklara. En AS som startar när det är vinter, uppehåll under bästa perioden, inget Hammarby och övriga 08-lag går dåligt.

Detta med få lag och även slutspel har ju redan testats, det var ingen höjdare.
Örebro Bastard on Parade
2010-09-27 23:34
Sportklubben del 1. Forza Boris och Alvbåge!
AIK Saywee
2010-09-27 23:10
K.Carlos 22.31, jag vet knappt själv om det var en fråga eller ett påstående, men dina tankar om att det är för många lag i en "elitserie" är kanske befogad?

Men det mäste väl finnas flera lösningar på att öka fotbollspubliken ...?
2010-09-27 22:58
Blev fel på länken förra gången.
Annons: