/fotboll/osk/forum/4523.aspx/fotboll/osk/forum/4523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-10-07 10:46
BBB, håller med dig i min "medhållardag", det viktigaste är att det blir bäst för Nordin, denna fantastiska kille, inget annat är intressant, han är bäst i nuläget i ett blågult mittfält, men vill Hamrén, missa detta, så är det bara att beklaga ....

NORDIN!!!!!!!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-10-07 10:28
Saywee// Conjaguration//
Visst skulle man helst se Nordin i ett svenskt landslag, men om man nu ponerar att Hamrén vidhåller sitt ljumma intresse så kanske det ändå, för Nordins egen skull (/karriär, etc) vore bättre för honom att säga ja till Bosnien? Surt för honom att vid karriärens slut ev konstatera att "jag tackade nej till ett tilltalande erbjudande i väntan på ett ännu mer tilltalande dito som dock aldrig kom"...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-07 10:18
Rojas// Nja, jag ser nog hellre att man gör tvärt om och sänker biljettpriserna. Jag ser hellre 10'000 grovarbetare som skriker för fulla muggar än 5000 slipsnissar som sitter och dricker cognac på vipläktaren ;)
AIK Saywee
2010-10-07 09:08
Conjuration, attans vad jag håller med dig, jag har nog en sådan där "medhållardag" i dag och den gnälliga Anders Svenssson borde snarast bytas ut mot en kommande lirare och underbart trevlig kille som Nordin Gerzic!

Nordin kan ju dessutom spela fotboll :)

FORZA NORDIN!
AIK Saywee
2010-10-07 08:59
Rojas Veritas Palo 01.15//
Håller med dig, "cirka" 3 år vore lämpligt, men inga "fantasilöner".

Hans inkast är dock värt lite extra och hans offensiva kraft till höger på den gröna ytan ... offensiva backar tillhör ett offensivt lag :)

... å lojaliteten (jag tjötar), men sådant borde väl löna sig, eller?
AIK Saywee
2010-10-07 08:52
Rojas Veritas Palo 01.09//
Nu förstår jag dig lite bättre ...

.... men att ÖSK skulle tjäna grova pengar ... tjena ;)

Fast jag håller nog med dig lite, det är en balansgång, mellan betalningsförmåga, hur mycket publik man vill ha, hur många ointresserade som bjuds på gratisföreställning, etc etc

Många ingredienser .....
Örebro Conjuration ★
2010-10-07 02:31
Klart som katten att Nordin ska spela i svenska landslaget!

För övrigt är nog Bosniens mittfält lite vassare med spelare som Miralem Pjanic. Anders Svensson är väl hyfsad men som ÖSK fan vill jag att han blir ersatt av Nordin.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-10-07 01:15
Jag har faktiskt ingen aning vad Patrik tjänar jämfört med de andra i ÖSK. Jag kan hålla med om att han håller en relativt hög klass. Men jag är mycket tveksam till feta kontrakt på 5 år!. Ett nytt 3 års kontrakt med hyfsade förmåner JA , men inga fantasilöner på grund av hans lojalitet.
2010-10-07 01:09
Saywee// Tjena, jo jag såg nu att jag hade förklarat mig dåligt i inlägget 20.43.
Jag har alltid undrat varför biljettpriserna är så pass låga, jag tror att flertalet hade gått och sett SvartVitts matcher oavsett om priset var 1,5 lr 2x pengarna.

En student har oftast mellan 2500-7500 kr per månad, men lägger likväl ut mer än hälften av vad en genomsnittlig vuxen lägger ut på att se ÖSK. Vilket märks speciellt i ståplatspriserna. 70 kr student , 120 kr vanlig.70 kr motsvarar för en student vad 210 kr motsvarar för en genomsnittlig löntagare.

Förutsatt att en genomsnittlig vuxen ÖSK supporter tjänar 18-21 000 kr borde de flesta ha råd att betala bra mycket mer för att se SvartVitt dominera.
AIK Saywee
2010-10-06 20:20
Rojas Veritas Pali 20.43 (5 okt)//
Vet inte om jag skall hålla med dig eller ej ....
... detta får du gärna förklara lite tydligare.
AIK Saywee
2010-10-06 20:15
Rojas Veritas Pali 20.41 (5 okt)//
Håller till vissa delar med dig, Sköldmark har väl inte lyckats som "försälningschef", men nu får han väl andra uppgifter, eller?

Virrigt värre ...
AIK Saywee
2010-10-06 20:06
Rojas Veritas Pali 20.39 (5 okt)//

Håller inte med dig, Patrik´s lojalitet och kvalitet sjunker inte, åldern och rutinen stiger kanske, men det är väl inget problem, eller?
Örebro Grixx
2010-10-06 18:16
Instämmer om att ge Anttonen ett långt och bra betalt kontrakt!!!
GAIS Grönsvarta makrillen
2010-10-06 17:05
Se till nu och få med Er många till borta matchen mot oss.
Matchen kostar endast 50 kr...
Mycket folk väntas komma

Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-06 16:14
Vet inte om jag tycker man ska ge ett femårskontrakt till en 30 åring. Men helt klart ska han erbjudas ett kontrakt värdigt en landslagsspelare. Han bör helt klart liga i det övre löneskiktet i klubben.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-10-06 14:15
MrCrowly// För Nordins skull kanske det är lika bra att han väljer Bosnien!?
Örebro MrCrowly
2010-10-06 13:27
Hamrén ut med svensson och in med Gerzic.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-10-06 12:28
Håller med de 2 föregående talarna
Örebro Svartvitt forever
2010-10-06 08:09
Håller med. En spelare som visat sådan lojalitet mot klubben att han följde med ner i Superettan och håller sådan hög klass förtjänar att behandlas med respekt. Man får lägga upp bra mycket pengar för att köpa in en spelare med motsvarande förtjänster om han sticker. Mattias Ekdahl tyckte han var landslagsmässsig i sin blogg. Så var inte dumsnåla, ge Antonnen 5-årskontrakt med bra lön. Det lär inte gå att etablera sig som topplag i Allsvenskan om man betala svältlöner.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-10-06 06:47
Slutet på sin karriär? Tror många blir lurade av att Anttonen varit såpass länge i ÖSK att man tror han är gammal. Han är 30 år. Sett spelare i allsvenskan som är 37 och inte gör bort sig. Ge han ett 5 års kontrakt rakt av. Både som tack för trogen tjänst och för att han är en av de bättre backarna i allsvenskan på många sätt. Ser inte varför man INTE ska förlänga.
Örebro go_osk
2010-10-05 21:24
Rojas Veritas Palí//

Anttonen gör enligt mitt tycke sin bästa säsong i ÖSK. Klart han vill ha så bra betalt som möjligt. Precis som du är inne på så går han mot slutet av sin karriär. Det här kan vara det sista kontraktet han skriver, även om jag hoppas att så inte blir fallet.
Örebro Chipset
2010-10-05 21:01
Miro är precis samma typ som Cabrera.
2010-10-05 20:43
Sen kan ju ÖSK:s marknadsföring och biljettpriser diskuteras starkt. Om de flesta betalade ens i närheten i jämförelse av vad de unga/studenter betalar för varje match skulle ÖSK tjäna grova pengar
2010-10-05 20:41
Jo men för att erbjuda topplöner förutsätter det att ÖSK har kapital, vilket vi aldrig kommer få så länge vi envisas med att inte sälja spelare. Spelarinvest exempelvis ska inte behöva finnas, sånt borde ett lag med ÖSKs ambitioner klara själva.
2010-10-05 20:39
Låter ju riktigt skumt om Anttonen vill ha mer i lön när han snart är fotbollspensionär. Hans kvalitet och marknadsvärde sjunker ju för varje säsong som går. Vill han ha mer i lön bör han inte få ett nytt kontrakt ..tyvärr
Örebro den oumbärlige
2010-10-05 20:15
Att utgå från hur mycket skit som tagits upp i media om en agent är inte rättvist.
T.ex. ser jag det som omöjligt att TV4 skulle gjort samma granskning av Martin Dahlin som man gjort om Cabrera.

Dahlin är ju typ polare med Ekwall och company. Många av dagens journalister är själva kåta på att få synas och därmed blir kompisrelationerna till de som de ska granska väldigt problematiskt.
Örebro go_osk
2010-10-05 20:08
Anttonen stannar om han får högra lön. Det är vad jag har hört. Vet inte exakt vilka summor det handlar om, men det är den ekonomiska biten som avgör.

ÖSK måste inse att man har blivit ett topplag nu och anpassa sig efter det. Är man ett topplag så fungerar det inte att erbjuda löner som är i klass med ett bottenlag. Därmed inte sagt att man ska erbjuda fantasilöner.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-05 20:01
ÖSK-Karl//

Jo, jag har inte hört något ont om Martin Dahlin. Känns som de flesta agenter gör saker för sin egen vinnings skull och skiter i sina spelare. De vill ju suga åt sig så mycket pengar som möjligt.
Örebro DaSa
2010-10-05 19:48
Skall bli mycket spännande att se vad vi kommer att ha för startelva nästa säsong, är ju nästan säkert att vi kommer att tappa tre startspelare i Roni, Kihlen och Paulinho. Sen är ju Anttonens kontrakt inte förlängt och det ryktas om att det inte är så nära en förlängning heller så det kan bli att vi kommer att tappa fyra spelare med rätt så stor sannolikhet.

Sen har även Astvald, Nordin, Alven, Almebäck och Bedoya sagt att de vill gå om rätt bud kommer. Nordin måste ju nästan säljas om vi får ett bra bud i vinter, annars tappar vi ytterligare en bosman-spelare eller får dåligt betalt nästa sommar. Astvald behöver göra fler poäng för att bli köpt och även Bedoya behöver nog öka poängskörden för att bli intressant. Tyvärr för Alven men bra för ÖSK så tror jag inte att vi kommer att få ngt bud på honom.

Så slutsatsen blir nog att vi kommer att ha minst fyra nya startspelare till våren 2011. Skall blir spännande att se hur Sixtens reder ut det. Har det tagit tre säsonger för honom att bygga upp dagens ÖSK spel genom drillning eller är det att det inte är förens nu som han fått de spelartyper han vill ha?!
AIK Saywee
2010-10-05 19:17
ÖSK-KRILLE 15.39//

Det ligger tyvärr en hel del i det som står i länken ...

.... det är ju inte helt säkert att vi får behålla Nordin i all framtid?
Annons: