/fotboll/osk/forum/452.aspx/fotboll/osk/forum/452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling(obotlig optimist)
2016-11-12 18:21
Se där ja
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-12 18:12
@ÖSK-Saywee:

Du lovade ju att åka bort?
2016-11-12 18:11
@Sawadee:

Tycker som du om lokalerna bakom glasen, frågan är dock om det är uteslutande kontor "ovanpå" ?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 17:47
Erik W

Du är länken mellan supportrar och klubben, och läser här ibland.

Utöver tipset och önskemålet om hur olika supportergrupperingar tänker och funderar ....

.., vore det mycket intressant att höra lite om hur framtiden och talangutveckling av egna produkter från moderklubben skall fungera.

Jag föreslår att båda tränarna och BoP och han som kan motstå frestelser, debatterar i denna MYCKET viktiga fråga samt kanske kan förklara vad som önskas.

För nu är det dödsäsong eller sillatider, men vi bara väntar på att få se våra giganter in action.

ÖSK in i framtiden,
vi vill ha medaljer och europaspel!
Örebro Jonas r
2016-11-12 16:51
visst var hela laget dåligt men den oerfarna backlinjen var ändå en.stor del i baklänges målen. Första målet går CEH bort sig också, RÅp säger åt honom att markera en spelare vilket han missar att.göra. Janne fick många år på sig då borde Axén också få det. Visst är talang utvecklingen viktigt men för mig är resultaten, den ökade omsättningen och en titel viktigare. Där är jag helt säker på att Axén är rätt.person.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2016-11-12 16:42
@Jonas r:

Det finns många tränare som tänker långsiktigt. Janne Andersson gjorde det. Det ledde till SM-guld och att han fick jobbet som förbundskapten.

Vad finns det att säga om CEH:s insats mot Östersund? Jag tycker inte att han var sämre än någon annan. Det fanns betydligt mer etablerade spelare som stod för sämre insatser. Att ge honom skulden för förlusten är bisarrt. Att spela med så lågt försvarsspel utan press på bollhållaren är korkat mot ett ett bollskickligt lag. Samtliga spelare underpresterade och med helt fel taktik så blir det förlust i Allsvenskan.

Nä, nu ska jag gå i ide igen. Jag kanske återkommer någon dag i framtiden om ÖSK mot förmodan skulle skötas någorlunda professionellt.
Örebro Jonas r
2016-11-12 16:27
och bop vilken tränaren tänker långsiktig? jag tror alla vill vinna varje match så de resonemanget köper jag inte.
Örebro Jonas r
2016-11-12 16:25
bop hur ser du på CEH insats motÖFK ska man se det långsiktigt att vi förlorade 3 poäng? Vi kommer nog inte längre vi ser olika på Axén, framtiden får visa vem som har rätt.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 16:23
Nordin har äntligen nått den nivå jag länge hoppades på, sedan han återvände från sillastryparna. Tänk att de kunde förstöra honom så mycket, på så kort tid:(

Det ble mest sidled, bakåt och drällande, men nu har han äntligen börjat leverera och gjort några fina insatser i höst.
Örebro Pedretti
2016-11-12 16:08
Nordin är väl ändå bättre än vad han var förra säsongen tycker jag
Örebro DaSa
2016-11-12 15:20
Axen har väl varken utvecklat unga eller gamla spelare!? Däremot är han skicklig på att få ut max potential av spelare, iallafall offensiva spelare. Enda exemplet på spelare som är bättre i år jämfört med förra är Rinne. Övriga är på samma nivå.

Örebro Bastard on Parade
2016-11-12 14:48
Jonas r //
Vad det beror på är svårt att säga. Spelarna som Axén ger förtroende har tidigare under karriären visat att de har en hög nivå i sig. Vi såg vad Astrit presterade hos oss tidigare och att han var bra i Norrköping samtidigt som han hade vissa perioder utomlands där det gick bra. Sobralense var stundtals magisk i Kalmar och Broberg var bra under en period i Djurgården (även om jag var väldigt skeptisk till den värvningen). De yngre spelarna har inte visat den kapaciteten, men de har inte heller fått chansen att visa den.

Axén pratar ofta om att tabellen först är intressant när serien är färdigspelad och det är ju förvisso sant. Däremot så är han väldigt kortsiktig vid uttagningar. Då gäller det att få ut max här och nu. Det kanske är bättre sett över 30 matcher under en säsong att ge talanger chansen? Jag säger inte att de ska gå in i startelvan, men är verkligen en tröttkörd spelare med kramp bättre att ha på planen sista 10-15 min + tillägg jämfört med en pigg och hungrig junior? Matcher ger rutin och är utvecklande. Det tar tid att spela in en junior, men inhopp är en bra start. Jonis har under två säsonger fått 62 minuter (exklusive tillägg) om man får tro Transfermarkt. Av dessa är det ena inhoppet på 16 minuter. Övriga 8 inhopp har totalt gett en speltid på 46 minuter. Vad ska han kunna göra när hans snittinhopp är 5-6 minuter i slutskedet av matcherna? Vilka intryck kan man förvänta sig? Det är ju inga lätta matcher han har fått heller.

2 minuter mot Kalmar kort efter att Antonsson satte 3-2.
4 minuter mot Gefle när vi leder med 4-0.
9 minuter mot Malmö när vi ligger under med 3-0 och är utspelade efter noter.
6 minuter mot Norrköping när vi ligger under med 3-1 och knappt får röra bollen.
6 minuter mot AIK när vi ligger under med 1-0.

Den enda chansen han har fått är när han får hoppa in mot Sundsvall och får drygt 16 minuter. Visst, då gjorde han inte ett bra inhopp, men vem var bra sista 35 efter Brobergs straffmål? Hela laget slutade spela.

Axen tänker kortsiktigt. Kanske beror det på att han bara är kontrakterad över nästa säsong? Vad har han för incitament att tänka långsiktigt om han själv har som målsättning att komma vidare i karriären? Då måste han maximera resultaten kortsiktigt. Om ÖSK någon gång ens ska ha en rimlig chans att bli ett topplag på sikt så måste vi få fram egna spelare till A-laget som vi sedan kan sälja vidare. Det funkar inte att värva mediokra breddsplelare utifrån och ha ett negativt transfernetto majoriteten av säsongerna.
Sawadee
2016-11-12 14:25
@JKL1908:
Skitsnyggt! Då kan vi se fram emot en "frän" arena! Det tycks också vara nåt sorts embryo till ihopbyggd läktare mot Västra. Mot Östra också får man hoppas, men det syns ju inte på skissen. Det ser ut som att det byggs på två våningar (alltså typ lägenhetsvåningar) bakom/ovanför nuvarande läktare så Södra kommer ju att bli bra mycket högre än vad den är nu. Hoppas att de där (inglasade?) våningarna fylls med relativt mycket publikplatser (loger/barer/etc) så att den totala publikkapaciteten ökar. Det grämer mig att vi ligger efter Norrköping. Nya Parken är ju bara sååå fin.
Örebro JKL1908
2016-11-12 13:15
Inga datum men väl en ny bild över hur det kan komma att se ut.
Örebro Jonas r
2016-11-12 13:02
[QUOTE=I can resist everything/anything except temptation]Jo men det är ju det som min kritik går ut på. Allt det andra som du kontrar med är ju helt oväsentligt i den frågan [/QUOTE] Hur menar du? Är det oväsentligt att vissa här tycker att örebro har talang som borde.få chansen?
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:57
...men andra på detta forum hävdar ju att.de finns spelare som inte får chansen av Axén och där håller jag inte med.
2016-11-12 12:57
@Jonas r:

Jo men det är ju det som min kritik går ut på. Allt det andra som du kontrar med är ju helt oväsentligt i den frågan
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:56
jo jag lyssnar och sa också att jag håller med dig angående akademierna.
2016-11-12 12:55
@Jonas r:
Det är som om du inte lyssnar på vad jag skriver. Det spelar ingen roll hur mycket talang Axen kan uppfatta i spelare. Det spelar ingen roll om Axen är världens mest duktiga talang-sniffare. Det kommer inga spelare från akademierna. Punkt slut. Det är det som är pudelns kärna i vad jag skriver
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:47
Axén har ju sett potential i många bänkspelare som sen bevisat det, därför har jag så svårt att se att han inte kan se det hos.unga spelare.vad är skillnaden, att de bara skulle handla om ålder och att Axén ej ser det låter för enkelt.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 12:46
BoP

Tack för det du skrev!

Fortsätt mer än gärna, du är alltid läsbar ...
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:41
respekt till dig som sett mer av Ösk en många av oss andra gjoert. Mina intryck baseras på det jag sett av Jonis i match och nån träningsmatch, då har han inte imponerat på mig. om man vänder på resonemanget, varför skulle Axén inte ge en spelare med potential chansen likt Isak. Är de så enkelt att han inte ser potentialen, vet inte om jag köper det.. Jag är också kritiks mot att Örebro verkar ha svårt stt få upp egna duktiga spelare här gör ju Örebro nåt fel.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 12:37
@Sawadee:

Nej, han bor i Polen!

Men jag åker via Madrid ....
Örebro Bastard on Parade
2016-11-12 12:34
@Jonas r:

Jag har sett många träningar, U19- och U21-matcher fram till denna sommar då ÖSK totalslaktade mitt ÖSK-intresse. Jonis har inte varit sämre än någon annan under träningarna. Flera av de yngre spelarna gjorde bra matcher mot Århus i Portugal trots att ÖSK ställde upp med ett förstärkt U19-lag.

Sebastian Ring och Jonis gjorde pigga inhopp mot Midtjylland och fick starta mot Bröndby förra året i Portygal. De gjorde det helt OK och visade att de kan spela mot kvalificerat motstånd, men ändå fick de inte chansen i tävlingsmatcher. Ring fick chansen i år på grund av skada.

Varför är inte Alexander Isak ett bra exempel? Ja, han har levererat från dag 1 i AIK. Tror du på allvar att han skulle få spela i ÖSK? Det finns inte en chans att han skulle ha varit aktuell för spel i ÖSK i år. Aldrig någonsin att han skulle ha fått chansen här under Axén! Det är inte så stor skillnad på etablerade allsvenska spelare och de allra bästa yngsta spelarna som Axén verkar tro. Han missar ju helt utvecklingspotentialen i spelare. En bra ung spelare idag kan vara nästa års stjärna. Det är otroligt naivt att tro att spelarna helt plötsligt ska vakna upp som riktigt bra allsvenska spelare. Norrköping har haft en kontinuitet och tro på sina unga spelare. Det är därför Wahlqvist, Fransson, Tekie och andra har utvecklats så mycket när de har fått chansen.
2016-11-12 12:25
Fast om spelare från ÖSK U lyckats i andra klubbar eller inte spelar ju ingen roll i kärnkritiken. För har ingen spelare lyckats någonstans från ÖSK U så stärker det ju bara intrycket att ÖSK inte kan få fram bra spelare från akademierna. Det spelar ju igen roll om man säger "Ja men de har inte varit tillräckligt bra". Varför har de då inte blivit tillräckligt bra? Eller varför har klubben inte lyckats knyta till sig tillräckligt bra talanger under resans gång? Om spelare från ÖSK:s akademier har lyckats någon annanstans men inte i ÖSK så gör det ju bara saken än värre- Det ena säger inte att ÖSK har en bra ungdomsverksamhet och det andra en bra. Det är lika dåligt i båda fallen, sett ur ÖSK:s perspektiv Jag kan ha hört fel men jag tyckte kommentatorn i Cmore sa att Elfsborg nu satsat åtta miljoner på sin u-verksamhet och bla anställt Anders Linderoot för att enbart jobba med den verksamheten. Men jag reserverar mig för att jag kan ha hört fel på summan, men jag tyckte han sa åtta
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:23
Vad hände när CEH fick chansen från start, Örebro blev överkörda mot ÖFK. Samma personer som gnäller över att unga aldrig får chansen klagar nu på att Örebro fölorade. En del kommer aldrig vara nöjda....
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:16
kan ta några lyckade unga spelare Jesper Karlsson falkenberg han presterade också genom att vara en relativt tongivande spelare Peter Wilson Gif gjort en del bra insatser och mål, därför fått chansen isak - kommentarer överflödiga Tekie i Norrköping har säkert missat flera stycken
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:13
Efterlyser också flera ex på.spelare som lyckats i andra klubbat. jonathan Ring - tror alla är överens att Örebro var dåliga under Sixtens tid ( för det var väl då han ej fick chansen) Erik Nilsson och Adam Eriksson är väl knappast lyckade ex.dem spelar ju i Suoerettan?? James Frempong minns jag fick chansen men Örebro tröttnade på skadorna, förståeligt.
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:08
bastard on parade Isak presterad.från dag ett när han fick chansen i A- laget, fattar inte ens att du tar han som exempel. Jonis har förmodligen inte imponerat på träningar och därför ej fått.chansen. Alltså hur många träningar har du sett?? För.seriöst ifall du inte kan dominera på en träning hur ska du kunna göra det i match? Är det nåt Axén kan är det väl utveckla.spelare ? där för du nog allt tänka om. Dålig matchcoach eller.inte så har ösk lyckats vända många underlägen till vinst i år det är i min bok en bra matchcoach!
Örebro Jonas r
2016-11-12 12:00
håller helt med dig. Och jag är övertygad om att Axén hade gett Talangangsson chansen. Han har ju gett nya spelare som t.ex. Ayaz chansen för att han ser hans potential. Örebro behöver helt klart fundera på sin ungdomsatsning men alla sk tyckare behöver också fundera på vad exakt Axén borde eller kan göra annorlunda här och nu? Personligen tror jag inte de finns så mkt han kan göra, ,han om någon ser ju en spelares pontential oavsett ålder eller stukat självförtroende.
Annons: