/fotboll/osk/forum/4517.aspx/fotboll/osk/forum/4517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-10-12 13:19
Landlagsuppehåll=allsvenskt uppehåll=debattuppehåll ....?

Ursäkta mitt tjöt, men jag vill ibland när det är dödläge, få ingång forumet, menar inget illa med det utan vill bara veta vad andra tycker och tänker om mina egna funderingar, det är inget konstigt med det, eller är det det?

Dessa liganyheter om reducering av ståplatser, kan jag inte kommentera eftersom när jag klickar, på dessa så verkar min "kustdator" haka upp sig ...

.. vet helt enkelt inte vad som skrivits.

Men en "medial fundering" som jag haft de senaste veckorna är hur media behandlar olika händelser, vilket har varit vanligt genom flera decennier ...

Två enkla exempel:

1 - I en av AIK´s hemmamatcher fick en domare en halstablett på sig av någon irriterad i publiken, vilken vi inte vet vad han eller hon (som kastade)sympatiserar med - men media drar igång ett oerhört nyhetsdrev, via teve och nättidningar och pappertidningar ... (men jag vill inte förringa att det kan göra ruskigt ont att få en sådan projektil i huvudet, eller var den träffade), men han fungerade utan större läkarinsats matchen ut.

2 - "GAIS-supporter svårt skadad" rubrik i pappers-GT´s sportbilaga måndag den 4 oktober ,med efterrubriken "ligger nedsövd i Lund"

Det handlar om mycket grov misshandel i Helsingborg.

Mina tankar går snarare tilll den mishandlade GAIS´aren och hans anhöriga än till den domare som fick en halstablett mot kroppen, så är jag "funtad".

Men media är media och har sina favoriter ......
AIK Saywee
2010-10-12 09:29
Nattmara´n uteblev ;)
Örebro den oumbärlige
2010-10-11 23:12
"Saywee maraton"

Dags att lägga sig efter en kass U21-insats. Almebäck var nonchalant vid kvitteringen, påminner om några situationer i klubblaget. Måste lära sig hålla kylan lite.

Sovgott
AIK Saywee
2010-10-11 23:06
Pencing, hade titeln på din låt varit "Berra stanna" hade jag kanske röstat på den ;)
AIK Saywee
2010-10-11 22:01
DaSa, ja vi ses på lilla ullevi .... saknade dig på Hisingen.

Sedan en liten fundering, kan ett lag spela med två "Paulinho´r"

Vår Paulinho är en fantastisk kille på plan och utanför, jobbar som attan, med ett leende i ansiktet, kanske inte gör alla målen, men skapar oerhört mycket för andra både i anfallet och bidrager dessutom ofta i försvaret, verkar orka springa outtröttligt, och aldrig några uppgivna gester mot en lagkamrat, jag gillar verklingen GUARA!!!

Häckens Paulinho, kanske också vore OK, men hur skall han spelas in i de svartvita eleganterna, det kanske tar lite tid?

Men , det vore häftigt med två Paulinho´r i ÖSK, eller?
AIK Saywee
2010-10-11 21:49
den oumbärlige//
Exakt, trupper ändras ju hela tiden, mer eller mindre, även i IFK Göteborg.

Det är inte rörigt, det var bara någon som ville göra sig lite lustig i brist på ALLSVENSKA ;)
Örebro DaSa
2010-10-11 21:45
En grym ersättare till Nordin om han försvinner är Petter Andersson. Han har ju varit skadad ett tag och kan säkert tänka sig att börja om allsvenskan, sthlms lagen lär ju gå bort och Hammarby lär ju spela kvar i SE ngr säsonger till. Om inte ett köp så kanske man kan låna honom?!

Sen borde man rycka lite i Hallenius i sommar, han lär ju inte ta ngn plats i Genoa och har säkert ledsnat på bänken då.

Sawyee// Kanske är så att vi överskattar HBKs talanger också, de ligger ju i botten av allsvenskan av en anledning. Ses nästa onsdag! :)
Örebro den oumbärlige
2010-10-11 21:42
Det går inte ändra som man vill i "truppen". Ursäkta röran med andra ord =)
AIK Saywee
2010-10-11 21:36
Pencing, jag tror inte att ditt inlägg är rumsrent, men jag som är livstidskuban skall se GAIS-matchen live.

Om vädret tillåter, drar jag på mig min fina svarta tröja, med vitt/svart/rött tryck, "GAMLA FINA ÖREBRO", den t-shirten är grymt snygg.

Köpte den av andra kubaner, vid Rambergsvallen häromsistens ....

Än en gång, den är riktigt snygg, och jag bär den på min överkropp i "skrivande stund".

Heja SPORT!
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-10-11 21:29
Ja det är väl inga konstigheter? Almebäck på topp och Bassombeng i målet. Vi kastar om hur som helst och ändå lever europdrömmen i allra högsta grad. Snacka om kompetenta spelare!
AIK Saywee
Intryck av de senaste inläggen .....

Jag blickar som alltid framåt och tiden går allt fortare .....

..... om några år, skall det utlovade (nja målsättning?) guldet bärgas, det får inte bli för stor turbulens innan dess (typ AIK), och mina svartvita vänner, jag vill lova att detta är svårt, i en nutid där pengar styr det mesta ...

Hur länge stannar Sixten?

Många verkar vilja kontrakta Halmstadsspelare, men HBK är inte klara för Superettan!

Nordin har nog en gyllene chans att tjäna pengar i en annan europeisk klubb (tyvärr).

Hur agerar klubben, med Sjögren och Sköldmark som viktiga anställda i en redan begynnande SILLY SEASON????

GOK!
Örebro Pencing
Läs reglerna, reklam som i detta fall är absolut förbjudet. Du slipper undan med en varning denna gång.

Admin
AIK Saywee
2010-10-11 21:08
IFK No1, i ÖSK är alla anfallare, jag glömmer inte när Richard Richardsson kvitterade mot MFF i slutet av en match, vår målvakt :)

Hur har det gått med IFK´s målsättning, eller är det en sättning som sparkas hit och dit så att målet blir lite mindre ....
IFK Göteborg IFK No1
2010-10-11 20:55
frrreddo: Vi har ju Lawal som målis på våran truppinfo, tokfel hehe...
Örebro frrreddo
2010-10-11 20:53
ptja...basse och porokara verkar ju vara målvakter dessutom
IFK Göteborg IFK No1
2010-10-11 20:46
Tack för ett gott skratt, kollade in ÖSK "truppen". Är det ett skämt eller ?. När blev Almebäck anfallare ? :)
Örebro DaSa
2010-10-11 19:23
Angående Denis så tror jag att vi kan vara lugna, skulle gissa att han kommer att spelas in som Bedoya. Alttså att han är ordinarie nästa vår/sommar. Men jag håller verkligen med om att Nobbe skall ha minimalt med speltid, tycker att han kan få som uppgift att stå och slå med en krycka på soptunnan efter vinsterna nästa säsong:)
Örebro DaSa
2010-10-11 19:19
Såg nyss Na:s intervju med SIxten, den är att rekommendera! Cred till na som kommer med lite ÖSK-godis så här i landslagstider.

Men tycker det är tråkigt att när Sixten skall nämna talanger utanför startelvan som han tror på så räknar han upp Astrit, Denis och Berger. Bara spelare som kommer utifrån. Tyder nog på att Erik N, Jidsjö och Oscar har gjort sitt i ÖSK (A-laget). Hoppas att vi kan få lite pröjs för Erik, borde väl kunna inbringa minst 500 000kr? Staaf borde väl också vara säljbar, ytterligare 500 000 kr?

Örebro TIC-TAC
2010-10-11 19:14
Kan 6-10 bli intressant för Finland vid ny förlust imorgon, ersättare finns tillgänglig i Magnus Pehrsson som fick gå från Aahlborg. Var det inte han som ÖSK slogs om att få hit innan han gick till Danmark. Tyckte han verkade intressant när han var i GAIS och skulle kunna ta ÖSK vidare i utveckling.
Örebro TIC-TAC
2010-10-11 19:11
Bastard on Parade//
Din fundering på speltid för Abdulahi är nog delvis att favoriten Nordback är tillbaka och han går före hos 6-10, något inte jag begriper då jag håller med att det lilla Abdulahi visa var positivt och bättre än nordback
Örebro den oumbärlige
2010-10-11 19:02
Conjuration// Håller med fullständigt men problemet är väl att MFF redan har ett utbrett och väl fungerande scoutingnät. ÖSK är inte ens nära deras nivå, det är till och med så att vi nästan har fler klubbar framför oss än bakom i en sådan tabell.
Örebro Conjuration ★
2010-10-11 18:13
skoBe//

Gräset är inte grönare på andra sidan. Nordin är från Sverige, blev värvad till ÖSK från Sverige. Självklart finns det fler bra spelare här i riket. Bara för att man är ung & utländsk så blir man inte automatiskt en bättre spelare än alla i hela Sverige. Det är fler fördelar med att plocka in och förädla en svensk ung kille än en utländsk då den svenska killen redan kan språket, lättare att komma in i laget (kommunikation), billigare & främjar svensk fotboll i större utsträckning.

Se bara på Malmö FF som leder allsvenskan. Dom satsar ung & svenskt, Dejan Garaca, Pontus Jansson, Jasmin Sudic, Ivo Pekalski, Jimmy Durmaz, Jiloan Hamad, Agon Mehmeti, Alex Nilsson, Dardan Rexhepi m.fl. Sedan spetsar dom med någon kvalité stjärnspelare från utlandet där man vet vad man får t.ex. Wilton Figureido.

Poängen är att man inte behöver åka runt hela världen för att sen upptäcka att det man behöver redan finns lokalt.
Örebro skoBe
2010-10-11 17:21
Tyvärr så kan man inte hitta en ersättare till Nordin i Sverige...men man kan lägga 2 spelare på hans plats för att bli hälften så bra som Nordin är:) 80% av framgångarna i ösk var Nordins förtjänst, så att ösk blr inte sig lik utan honom:) därför ska man kräva så mkt som möjligt för honom, och leta en ung och fräsh spelare från utlandet.
Örebro DaSa
2010-10-11 16:30
Om Anselmo är aktuell för Trelleborg så borde inte ÖSK ha ngr problem med att matcha lönen. Paulinho i Häcken tror jag som många andra att han blir för dyr att lösa, plus att jag inte tycker att han är så bra så att han är värd en av de högsta lönerna i ÖSK.

Sen hoppas jag verkligen att det blir en nystart av Royal League, fan vad kul det vore att kolla på tv-matcher mot Rosenborg, Bröndy och Malmö istället för träningsmatcher mot SE-klubbar. Tror även att spelarna skulle må bra av att få lite träning i att möta kvalificerat motstånd om vi nu tar oss ut i europa.
Örebro Kubatown
2010-10-11 16:08
Kim Olsen hade ju 150.000 kr/mån så att få hit Paulinho är ju ingen omöjlighet.
Sen tycker jag bytet Porokara-Paulinho vore väldigt sunt. Sen kan vi ju spara in på en del löneposter. Kihlberg,Oskar Johansson och Bassombeng m.fl.
Sen tycker jag som många här att Kujovic bröderna vore väldigt intressant.
Lägg därtill någon tredjereserv på anfallssidan(Målkungen från div 4 bl.a) om inte Guara kan bli kvar på något sätt.
Sverige Vintertullen
2010-10-11 16:06
ÖSK-Krille, tack för svaret!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-11 15:35
Krontorps//

Jo Kujovic bröderna är ju intressanta. Frågan är varför de inte får så mycket speltid i Halmstad?
Örebro Krontorps
2010-10-11 14:49
ÖSK KRILLE//
För att spelare oftast inte vill gå ner så mycket i lön.
Det var nån här tidigare som sa att han har haft dubbelt så hög lön som den högst betalde i ÖSK. Annars hade han nog varit väldigt intressant.

Annars tycker jag som Öreskå att Kujovic bröderna skulle vara ett hett byte. Tror dom skulle kunna göra succe i Sport.
2010-10-11 14:19
Vintertullen //

Nordback har varit skadad mycket denna säsong. Nordback har förlängt sitt kontrakt med ÖSK.
2010-10-11 14:17
Varför inte värva Paulinho(Häcken) till ÖSK? Han vill inte vara kvar i Häcken och han kan gå som bosman!
Annons: