/fotboll/osk/forum/4510.aspx/fotboll/osk/forum/4510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-10-21 01:27
Kände inte ens till det där om polisens misshandel av personen T. Känns som att sånt inte inträffar i Sverige.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-10-21 01:25
Hemkommen efter matchen, sjukt kallt ! Brr. Västkusten känns som Sibirien jämfört med varma Örebro. Matchen värmde knappast den heller. Noterade mest hur otroligt loj Porokara såg ut ibland och hans oförmåga att förvalta målchanser ! Blir nog bra om han sticker o vi fyller på den platsen med en lite vassare spelare
AIK Saywee
2010-10-21 01:25
Biljettpriset speglade underhållningsvärdet och var rimligt, 0 - 50 svenska kronor var OK för denna höstshow ...

... man kanske skulle införa betalning då man går hem från en match, med 50:- per mål som maximibelopp?
AIK Saywee
2010-10-21 01:02
Fint att klacken ställde upp emot fotbollsrelaterat våld :)

Ni vet att jag har nolltolerans mot allt våld och det hör inte hemma bland "fotbollen" och inte heller någon annanstans!
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-10-21 00:47
Hultgren: För en oinsatt: vem är T?
GAIS Hultgren
2010-10-21 00:46
Tack för banderollen. Enda som värmde idag.
AIK Saywee
2010-10-21 00:16
Publiksiffran blev 7684 ....

I förmiddags hade de ju "sålt 11.000 biljetter", jag misstänkte att den siffran var felaktig av någon anledning.

Detta är lite lustigt, hur kan man sälja gratisbiljetter, är det någon som kan förklara?

Å vilket jädra underlag, varför kan inte "Göteborgsalliansen" lära sig hur man anlägger och sköter sådant, av laget från Hisingen?!?!
AIK Saywee
2010-10-20 23:46
Seger i kvälll och trolig europaplats, men jag tycker som alla andra som såg matchen, att det var en verklig skitmatch. Vi kunde inte ens göra mål själva.

Wovven gjorde en skaplig match och även Alven, trots att han var lite virrig i slutet av matchen, när ribban räddade oss från kvittering, i övrigt vetetusan ....

Det som oroar mig mest denna underbara kväll, med en räka i ugnen, är att ÖSK är så ojämna i kvalitet, "typ" såg jag ikväll sammma ÖSK som jag såg på Behrn Arena mot Helsingborg?

Jag bara undrar vari ojämnheten beror, vi har gjort flera kanonmatcher under denna säsong, och några medelmåttiga matcher, men tyvärr några totala bottennapp.

Detta håller inte i Europa, för där kanske vi kan kosta på oss högst en skitmatch, men det är också en för mycket. Vi måste bli stabilare på något sätt ...

Men jag är himla glad för tre poäng och snart blir det pilsner och räka på Västkusten.

Heja SPORT!
GAIS AbbeGAIS
2010-10-20 22:33
Stor respekt till era fans! Tack för banderollen
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-20 22:30
Går det att säga att vi nu vunnit en naturgräsmatch? Eller skall man säga att vi vunnit en leråkermatch?
GAIS Mårrgan
2010-10-20 22:25
Ett riktigt stort jävla tack för er "Krya på dig T" banderoll ikväll. Respekt.
Örebro ernot
2010-10-20 22:17
go_osk

Okej, grym gest!

Känns så skönt att sitta i Göteborg och bara njuta av vinsten, som Sixten sa det var en av våra värsta vinster! de värmer på nått sätt lite extra de vinsterna !
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-20 22:15
Jag tycker vi ska tacka GAIS för de här tre poängen. Det var ju trots allt de som gjorde målet :).
GAIS Bornet
2010-10-20 22:11
Polarna ville att jag, med tanke på att jag typ är den ende med SF-konto, skulle komma in här och tacka för banderollen. Jävligt klass på det.

Tack.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-20 22:09
Kul att se att både Örebro fotbollen och hockeyn fick mycket tv-tid i sportnytt.
Örebro go_osk
2010-10-20 22:01
ernot//

Banderollen var för att hedra en Gais-supporter som har legat medvetslös en längre tid efter att ha blivit misshandlad av Helsingsborgspolisen inför Gais bortamatch mot Helsingborg.
Örebro go_osk
2010-10-20 21:58
Matchen var precis lika dålig som planen, men vad gör det när ÖSK vinner, Riktigt bra byten av Sixten. Per borde kanske till och med ha kommit in tidigare.
Örebro ernot
2010-10-20 21:57
Kallt på gamla ullevi idag, va en jobbig match att följa men gud va skönt med seger! :) Undrar vad banderollerna stod för som både kubanerna och gais klacken hade "krya på dig T" och "Vi ses snart T"

Tror jag missat något :)
Örebro DaSa
2010-10-20 21:50
Börjar få upp kroppstemperaturen till lite över 30 grader, var inte mycket som värmde idag förutom 3 europapoäng:) Trodde innan matchen att europaplatsen skulle vara säkrad om vi vann idag men efter dagens insats så tror jag tom. att vi får problem med BP hemma så tar inte ut ngt ännu.

Tycker att enbart Alven får godkänd idag, Wiken och Paulino ligger nära ett godkänd men resten underkända.

Tyckte att GAIS gick ut med att det var 11000 biljetter sålda innan matchen, 4000 som fick förhinder?:)

Sen undrar jag om vi har haft en sämre anfallare i ÖSK under hela 2000-talet än Roni? Längtar tills Trelle matchen så att man slipper se honom i ÖSK tröjan igen.

Att Bedoya inte gör mål kan man förstå om man kollar uppvärmningen innan match, han hade nog inte ett avslut på mål. Den enda som sköt bra var Nordin.
FORZA ÖREBRO!
2010-10-20 21:42
shalalalala EUROPA!!
2010-10-20 21:40
Under 7.000 åskådare fast det i princip var fri entrè. Undrar vad Gais nästa steg blir, att betala folk för att att sätta sig på Nya Gamla Ullevi?
2010-10-20 21:33
Helt sjukt av SvFF att tillåta spel vecka efter vecka på en leråker. Tvinga Göteborgslagen att lägga konstgräs. Men det sitter väl något Trädgårdsföretag som har mutat Idrottsförvaltningen i fuskstaden No.1.
Örebro Svartvitt forever
2010-10-20 21:26
Nu börjar pulsen äntligen gå ner. Segrar i skitmatcher är också sköna! Tydligt att GAIS lärt sig behärska det usla underlaget bättre än ÖSK. Såna "gräsmattor" borde vara förbjudna i elitsammanhang.

Vore härligt om tredjeplatsen kunde bli klar redan på måndag!
Örebro Skåne ÖSKare
2010-10-20 21:22
Härligt. BP måste vi slå, så borde det vara klart. Att Elfsborg vinner sina 3 sista är inte omöjligt, men jag tror DIF kan ge dom problem.
Örebro zxcv
2010-10-20 21:17
Galet dålig match, ack så skön seger!
Backlinjen minus Wowwen var helt okej. Resten: Skärpning!

5 poäng upp på Ellos, nu kör vi!
Örebro Brus-Nilsson
2010-10-20 21:16
Jahapp.....pulsen är fortfarande hög, men ångesten har avklingat en aning. Man får så dåliga vibbar av att leda med 1-0 mot ett lag som kämpar för att få poäng. Lite av ÖSK:s signum den här säsongen att få med sig 3 p i en sån här skitmatch, mest beroende på en söndersprungen gräsmatta. Den här gången gick det vägen, men jag hade inte tyckt att det hade varit orättvist med oavgjort idag. BP klår vi med...ja, se nedan!
Örebro Seniorkuban
2010-10-20 21:13
Gamla Ullevi måste väl vara årets skandalarena? Hur kan man ha så dåligt underlag på en ny och, som jag förstår det, i övrigt fin arena? Fotbollsmördare!
Örebro Kronblom
2010-10-20 21:12
Nä,snabbheten och kortpassningsspelet som brukar vara nyckeln till segern fanns inte alls,istället var det tyngden som avgjorde.Idag såg det faktiskt ut som det gjorde under Lundins ledning...hemska tanke!Det gnälls mycket på Behrnabeus plastmatta men vad fasen var dagens underlag?Parodi på fotboll långa stunder när bollen lever sitt eget liv!
Bäst idag?Hmmm,knivigt...Alven och Ale får man väl säga,Nordins gula får man ha överseende med,han fick ta mycket stryk av Gaisarna idag!
Örebro Seniorkuban
2010-10-20 21:11
Härligt med en ful-seger. Det är såna här vinster som gör ett topplag; några snygga segrar tar alla lag under en säsong men topplagen vinner ockå ful-segrar. Nästa år i Barcelona!
Örebro Brinkewall
2010-10-20 21:09
Om Elfsborg INTE vinner mot Djurgården på söndag, så räcker det att ÖSK slår BP hemma så är vi klara treor. Jag tror vi fixar det på måndag!
Annons: