/fotboll/osk/forum/450.aspx/fotboll/osk/forum/450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Snö
2016-11-01 08:57
@jpsvartvitt
In i din grotta o lek med dina likasinnade, supporter/rar är du/ni ju inte iallefall:)

Örebro Häståvagn.
2016-11-01 08:48
Klart är att vi måste få in nytt blod i truppen i vinter. För många spelare håller inte. Oscar måste ut först, igår var han felplacerad flertalet ggr, vilket han har varit sen Rinne drog. Oscar på egen hand har kostat oss minst 10 poäng den här säsongen, kan inte ens minnas när han gjorde en matchavgörande räddning senast. Han tar för det mesta det han ska ta, men gör någon tavla varje match.
Vi måste ha en målvakt som inte håller Sandqvistnivå till nästa säsong.
Örebro Hitta avslut!!
2016-11-01 08:28
@Benny Böckling(obotlig optimist):

Folk kanske är less på att du hänger honom men knappt nämner någon annan som presterat lika dåligt eller ännu sämre. För mig är det så iaf.

Som igår t ex. Han hade en riktigt jobbig afton. Inga problem att ge honom en 1a i betyg. Men jag tycker det är väldigt mycket värre när våra välbetalda (nåja) nyckelspelare irrar omkring utan att ens ge allt.

Flera gör ju en direkt pinsam insats.

Sema, Dajja, RÅP, Besara, Sköld och Astrit ska skämmas. Fy fan!

Carl och Ring tänker jag inte ge någon skuld alls. Inte Brendan heller.

Håller du inte med? Ni andra, vad tycker ni?

Örebro BK Fåfängan
2016-11-01 07:31
För min del är hela livet som ÖSK:are frustration. Med lite ljusglimtar här och där. Kan tyvärr hitta många matcher, eller delar av matcher, som har varit lika frustrerande som gårdagen, tyvärr.

Men gårdagen skiljde ut sig på ett sätt (utöver matchen i sig) och det var att folk på västra var så bedrövliga. Redan efter 0-1 hånades spelare, spelare buades ut vid felpass, det skulle hetspressas (ingen given succé - se på BHI). Punktmarkering på hörna osv.

Gårdagen var värdelös på så många sätt, inte minst från oss/de på läktaren.
Örebro Grohl
2016-11-01 07:22
Fruktansvärt uselt av en supporter att kalla Astrit för horunge, vem fan gör så med våra spelare? Skäms ni inte? Sen kan man ju ifrågasätta Astrits reaktion också, EN supporter skriker något fult till honom och han uttalar sig direkt i Sportbladet om att han kommer lämna klubben på grund av att han inte känner sig önskvärd i klubben, kom igen… Det tror han väl inte ens på själv? Hur ska han klara sig i en större klubb om han inte kan hantera EN besviken ÖSK-supporter som skriker något ogenomtänkt 3 minuter efter ett bottennapp??? Det låter som att han bestämt sig för att lämna för länge sen, förstår inte varför han försöker få det till fansens ”fel” att han lämnar. På ett sätt så beter han sig ju här otroligt otrevligt mot alla fans som är där och stöttar honom och laget, men läser man här inne så kanske han har en poäng. Skärp er för fan, han och hela laget gjorde en dålig match det är inte hela världen. Oavsett vilket så är jag otroligt glad att Astrit spelar för vår klubb, det är en grym karaktär och en Allsvensk stjärna som vi ska vara stolta över att han har spelar för oss och att det är Örebro SK som hjälpt honom bli den spelare han är idag.
Örebro Fy bubblan!
2016-11-01 06:43
Nordin Gerzic 26/9:
"– Helt ärligt har jag aldrig varit med i en bättre ÖSK-trupp, säger han."

Så vad är det som går fel? Har vi bara otur? Dålig stämning? Usel taktik?
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2016-11-01 06:38
För egen del får jag gå ända till 1995 för att hitta en mer frustrerande ÖSK-upplevelse. Jag tänker på när ÖSK tappade 4-0 till 4-4 sista 25 minuterna hemma mot Västra Frölunda IF.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Benny Böckling(obotlig optimist)
2016-10-31 23:54
Från att ha varit runt topp 6 hela året kan detta sluta med en 10´e plats.

Men enligt optimisterna är det ju där vi ska vara om man ser till budget hit och dit.

Lär ju bli lika stor spelaromsättning i vinter som det var i somras så då har ju Axén något att skylla på framåt våren om det går dåligt. Sen om vi möter bra lag kan man ju skylla på det också.
Örebro Pedretti
2016-10-31 23:51
Astrit uttalar sig om den hetsiga diskussionen med supportrarna.
Örebro jpsvartvitt
2016-10-31 23:18
Asså vem bryr sig om snö haha. Bara jäkligt pinsam..
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Fy bubblan!
2016-10-31 23:03
Nahir Besara 23/9:
". Och oavsett hur det går spelar jag i 90 minuter, jag blir aldrig utbytt. ”Alec” säger att han inte byter ut mig "
Örebro Vinnartradition
2016-10-31 22:57
För tredje året i rad gör vi en spelmässigt ojämn säsong. I år har vi trots en fin vår inte för att citera Axén ”fått till den där riktiga fullträffen”. Det är rent ut sagt dåligt att inte lyckas med det på 30 matcher (om den inte kommer mot Elfsborg dvs.)

Axén har gjort många bra saker som tränare i ÖSK. Fakta är dock att han under sin tid som huvudtränare på elitnivå haft svårigheter att sätta ett försvarsspel. Det är för enkelt att säga att det beror på att han balanserar sina lag offensivt. Jag vet att mycket fokus lades på defensiven under EM-uppehållet. Resultat av det hela blev ett än sämre försvarsspel.

Det finns mycket som behöver analyseras och utvärderas internt.
Örebro pemo
2016-10-31 22:50
Jo, en sak till. Om jag skall fortsätta betala för ett årskort vill jag se tre nya spelare med lite lagkänsla och drivkraft. Sälj gärna Astrit, RÅP , Nordmark osv. Men ta inte in fler "fantastiska spelare" som fastnat i Turkiet eller liknande.

Bara kroppsspråket på Besara, Ayaz , Omoh , Dajje mfl i dag gör att jag får kalla tårar. Och då nämner jag inte ens den store.
Örebro Snö
2016-10-31 22:48
@FM 2017 Att kalla mig för idiot borde rendera i avstängning eller vad säger adm? FORUMRGLER ,,, behandla varandra med respekt. Rasism, förolämpning, hot, elaka provokationer, kränkning etc. tolereras inte här. Jag är inte heller nöjd med dagens insats, har inte sagt det heller, men att som du med fler häva ur sig vad skit som helst är oacceptabelt, bara gratuler Östersund till ett fint spel, dom spelade skiten ur MFF o Bajen också, lyft blicken o andas vi lever i en del av världen som andra avundas
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro pemo
2016-10-31 22:46
Mycket synpunkter här inne, så jag ska inte göra något längre inlägg. Kan bara konstatera att vi hade en skadad högerback, junis i mitt ( som trots allt visade en hel del ) Efter bytet av Sköld hade vi inte en enda forward, utan spelade med 6 mittfältare. Varav 5 vill kladda och fördela bollar. Ingen vill ta löpningar.
Nä, Axén, det här duger inte. Hur mycket du än hyllar Östersund, så kräver jag mer attityd på hemmaplan.
Att Besara och Sema fick vara kvar på planen efter halvtidsvilan är ett stort tjänstefel. Besara hade en målgivande passning. I övrigt ett totalt mörker.

Detta är nog den värsta utskåping jag sett. MFF -97 var ett betydligt bättre lag.
Men finns ingen vilja så....... Avsaknaden av en riktig härförare är slående.
Mest synd om Oscar. Vad skulle han göra åt målen?

AIK ÖSK-Saywee
2016-10-31 22:40
Jag saknar några skribenter's analyser,
men förstår samtidigt varför ...
2016-10-31 22:28
Dem här tempelriddarna så dyker upp match efter match och ska in och försvara Sebbe Rings insatser gör mig tokig.

Bara för att han är en ung Örebrokille med låg lön ska han får vara hur dålig som helst match efter match.

Jag skulle för fan kunna gå in på vänsterbacken under dem principerna.
Örebro FM2017
2016-10-31 22:27
@Snö:

Jävla idiot. Troll??
Hur orkar du vifta med 'äkta fans'-kortet när vi blivit utspelade av Östersund, JA utspelade på hemmaplan med 5-1.

Ett äkta fan bryr sig om klubben och godtar inte när spelarna inte ger allt. Jag själv har missat två matcher iår, inkl bortamatcher. Det här är troligtvis 2000-talets sämsta ÖSK-match.

Tomte!

Örebro öörebrooo
2016-10-31 22:26
Lika bra att släppa iväg Astrit, det är varken bra för honom,klubben,fansen att ha kvar honom. Att ens ha mage att försöka springa fram till Västra för att bråka efter slutsignal är pinsamt. Hans ego är inte bra och sund för våran sportklubb.
Örebro backseat driver
2016-10-31 22:24
@Snö:

Dags för en repris på ett gammalt Gruocho Marx-citat: "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar" :-)
Örebro Tokaij Azsu
2016-10-31 22:21
Känns ju som ett typiskt ÖSK-syndrom att acceptera en 5-1 torsk hemma.

Orkar inte läsa skiten. Mår illa!

Örebro Snö
2016-10-31 22:16
@JPsvartvit
Ingen är gladare än jag att inte ingå i ett gäng som har dina åsikter, bara patetiskt
Örebro Fy bubblan!
2016-10-31 22:08
@Benny Böckling(obotlig optimist):

Bara en match kvar på säsongen!
Piggt inhopp av Ayaz.
Kul med allsvensk debut för CEH (men inte roligt såsom det blev).
Vi kan nästan nå vår målsättning. :D
Örebro kenya
2016-10-31 22:07
Backlinjen var ju rena skämtet idag. Har en jävla bredd offensivt på kanterna men tvingas spela med tre försvarare som knappt skulle platsa i superettan bara för att vi har ett par skador och någon avstängning. Vi använder ju dessutom bara en renodlad ytter så man kan ifrågasätta värvningsstrategin där.

Tyckte det var värt ett försök att få in Astrit, Nordin och Besara på plan samtidigt men borde vara uppenbart i det här skedet att det inte funkar. Särskilt när man har intressanta alternativ som gjort det bra när de kommit in som Omoh och Ayaz.

Tillbaka till försvaret. Jag tänker inte hänga CEH men det var rätt uppenbart att han inte håller för allsvenskan. Långsam i tanken och dålig spelförståelse. Brendan är ute och försöker stötbryta gång på gång och det bringar väl applåder när det lyckas men han säljer sig ett par gånger, bland annat innan straffsituationen. Därutöver har jag fått upp hoppet för Ring för sista gången. Trodde aldrig jag skulle säga det men jag längtar verkligen efter Logi.
2016-10-31 22:00
Nästan så jag vill se en comeback av Minatankar för att se vad för positivt han kan få ut från detta.
Örebro FM2017
2016-10-31 21:55
Vilket jävla skämt!

Astrid har gjort sin sista match. Allt annat är oacceptabelt.

Jag har fortfarande stort förtroende för axen som efter förutsättningar gjort en bra säsong. Den här insatsen är helt och hållet spelarnas fel.
Örebro Snö
2016-10-31 21:51
@Trinnarvibration
Var skrev jag att jag var nöjd?
Örebro backseat driver
2016-10-31 21:48
Är detta månne vår största hemmaförlust sedan 0-5 hemma mot MFF i augusti 1997?
Nåja, ska man finna något positivt i eländet så borde det väl vara ett Wake up call inför 2017. Spelar vi så här dåligt nästa år så åker vi ur.
Örebro Fy bubblan!
2016-10-31 21:45
Jansson 1 (gjorde någon bra räddning) --- Björnqvist 0 BHI 0 CEH 0 Ring 0 ---- Besara 1 (hade två bra passnignar) Nordin 0 RÅP 1 (tog en löpning och gjorde mål) Sema 0 ---- Astrit 0 Sköld 0 --- Omoh 0 Ayaz 2 (en bra aktion) Nordmark 1 (vann en duell)
Örebro Vinnartradition
2016-10-31 21:44
@Snö:

Snö är nöjd och belåten utom när det går bra. 1-5 på hemmaplan mot en nykomling..
Annons: