/fotboll/osk/forum/4499.aspx/fotboll/osk/forum/4499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2010-10-24 13:56
Sawyee/ Hehe, nej du skulle ha tagit rygg på mig. Nu håller jag tummarna för att MFF vinner AS så trillar det in ngr slantar till:)

Efter ÖSKs insats mot GAIS så tror jag inte att vi kommer att leka hem matchen imorgon. Sen tycker jag inte att Astvald skall ha så mycket kritik för att han missade läget mot GAIS, för han gjorde fler bra saker än dåliga i den sekvensen:
- Han var på rätt ställe
- Han fick avslutet på mål (Roni och Bedoya skulle fått det utanför)
- Han var först på returen
- Han fick även returen på mål (tyvärr i stolpen)

Sen gjorde även Dime en bra räddning.
AIK Saywee
2010-10-24 13:54
Mac-T, ja man skall inte krångla till enkla saker, en enkel ful bredsida är ofta säkrare, än ett snyggt sikte mot kryssribban, hellre ett säkert mål än ett försök till årets "nominerande" mål.

Apropå mål, nu blir det öländska kroppkakor, med skirat smör och lingon, dryck till detta, mjölk förstås!
Örebro Grixx
2010-10-24 13:46
Saywee// Hoppas bara att 3p-matchen inte blir inställd pga dålig inställning.

0p vill jag inte ha i morgon. Bra spelarförsäljning är inte heller bra inför morgondagens match, Sköldmark får hålla i tyglarna ett tag till.
AIK Saywee
2010-10-24 13:16
Förresten, att Syrianska vinnner Superettan är inte ett dugg överaskande för mig, synd att jag inte spelade en slant, eller hur DaSa?

Barsombomb!
AIK Saywee
2010-10-24 13:02
Jag tror inte att BP bränt sitt krut, Kronblom, de är nog laddade till tusen och kommer att kriga för poäng, de senaste matcherna är bara historia.

Det som är intressant är de svartvita´s inställning till denna match, för inställningen eller vad det är, har varierat alltför kraftigt under denna allsvenska säsong, eller?
Örebro Mac-T
2010-10-24 13:00
Saywee// Håller med dig om att det är ojämnheten hos ÖSK som oroar, visst! Men tilliten på den egna förmågan att göra mål måste sitta i ryggraden. Kliniska avslut med kraft och självförtroende ska nötas in gång på gång, på gång under träning. Det är inte brist på chanser som är problemet. Sen är det väl självklart att man missar ibland. Men jag undrar om vissa spelare ibland tror att en sträckt vrist ger extramål. Det resulterar nästan alltid i ett skott som går två meter över. En hederlig bredsida hårt efter marken från nära håll ger ofta bättre resultat - och blir näst intill otagbar för en målvakt. Astvalds fjösare senast i slutet av GAIS-matchen var ju rent bedrövlig, men beskriver exakt vad jag menar.
Lite mer killerinstinkt, tack!!!

Kronblom// Vi får inte underskatta BP. De har mycket att spela för. Men nu handlar det om att skapa en stark atmosfär av vinnande attityd inför matchen i morgon,
Örebro Kronblom
2010-10-24 12:34
Mac-T//tror inte heller BP kan komma att störa ÖSK på Behrnabeu,ej heller att BP skulle vara mer laddade än ÖSK,tycker BP bränt mycket av sitt krut redan sett till hur de senaste matcherna sett ut.Dock så kan det ställa till det för ÖSK om spelarna tagit ut tredjeplatsen i förskott men känns inte som så i skrivande stund!
AIK Saywee
2010-10-24 12:26
Mac-T, som oftast är jag halläning, till och från, i morgon kväll blir det Örjans Vall. Följer ÖSK-BP via rapporttavla och sms.

Men som närking, tror jag självklart på seger för de svartvita eleganterna, jag har tippat fegt, eftersom jag egentligen hoppas och tror att det kan rinna iväg ....

Det som dock som oroar mig lite, är att laget är så ojämnt i kvalitet, förstår inte vad detta beror på. 15 matcher med full pott och 12 matcher med poängtapp.

"Ojämnheten" måste rättas till på vägen mot "målet" ....

Heja SPORT!
Örebro Brus-Nilsson
2010-10-24 12:24
Ytterligare fördelar nästa år: Minst 2 bortamatcher mer på konstgräs, Norrköping, Syrianska och möjligen även Sundsvall (om AIK åker ur).
MOT GULD 2011!
Edit hälsar att så blir det bara om AIK, GAIS och Halmstad åker ur!!!
Jag hade lite otur när jag tänkte.... :-D
Örebro Conjuration
2010-10-24 12:14
Tror vi får en skjuts framåt i publiksnitt nästa säsong då mer sexiga lag som Peking & Syrianska kommer på besök istället för lag som BP & Gefle. Ni hör ju vilken skillnad!
Örebro Mac-T
2010-10-24 12:02
Såg Roni senast mot GAIS och undrar varför Sixten behöll honom kvar på planen. Han slog ju inte en enda passning rätt och lyckades inte med en enda dragning. Mot Kalmar när ÖSK gjorde sitt tidiga mål (efter 16 sek), ser det onekligen ut som om Bedoya tar bollen från Roni och gör mål. Verkar inte som om de övriga spelarna i laget litar på honom som målgörare. Han har ju också missat en hel del då han fått en chans att sätta dit bollen - flera gånger i ganska öppna lägen. OK, han har gjort många läckra finter - men nu var det länge sen de lyckades.

För mig var det även en gåta att Sixten inte bytte in fräscha spelare då ÖSK var helt borta i andra halvlek mot GAIS. Med lite tur hade Makrillarna vunnit med 3-1, minst.

Mot BP tror jag emellertid på storseger. Och kom nu inte Närkingar och säg: Dä går aldrig. Vi har så mycket potential i det här laget som om de matchas på rätt sätt kan fixa en härligt värmande storseger i kylan på Behrn Arena i morgon kväll. Eller hur?!!!
Örebro Grixx
2010-10-24 11:27
Kronblom// Säker ledning mot BP har jag tidigare sett och så faller några slumpmål in mot slutet...och ingen tid att reparera skadan.

Yes bara att vara koncentrerade, på tårna och spela ut hela matchen.
Örebro Kronblom
2010-10-24 11:15
Grixx//fast med BP har det sett ut så här istort sett sedan Guidetti lämnade så och även om det strulade till sig mot BP förra året så hade de mycket bättre lag 2009...kan inte se hur ÖSK ska schabbla bort segern imorgon,tappar man poäng så blir det pga för dålig inställning i så fall!
Örebro Grixx
2010-10-24 10:53
Å andra sidan sa man nyligen att Anttonenens kontrakt var nära och det bara var småplock/formaliteter kvar....så förhoppningsvis är förhandlingsgatan lugn utan onödig trafik och ishalka.
AIK Saywee
2010-10-24 10:33
DaSa 10.13 intressant frågeställning!

DaSa 10.17 Barsombomb ;)
Örebro DaSa
2010-10-24 10:17
Lite off topic, jag satsade en slant på att Syrianska skulle vinnan SE i våras, 17,5 ggr pengarna:) Tack Barsom!
Örebro DaSa
2010-10-24 10:13
För att tala emot mig själv så har Sjögren/ÖSK lyckats rätt så bra om man ser till lönebudget kontra sportsligt resultat. Så frågan är om det är tillfälligt eller om kan fortsätta med att både vara ett topp-lag och ha en strategi där man skriver korta kontrakt och förlänger dem sent?!

Risken är ju att spelarna automatiskt vill ha högre lön bara för att de spelar i ett topplag och vi får betala en högre lön för samma vara. Men samtidigt så får vi lättare att knyta till oss nya spelare, kanske även billigare.

Ngn som kan uppskatta hur mycket mer pengar man drar in på att vara ett topp-5 lag jämfört med att vara ett mittenlag (5-10)? Blir ju ngn miljon extra i placeringsbonus men kommer vi öka sponsorintäkterna? Publiksnittet verkar ju inte ha ökat (kan bero på årets allsvenska)!?
AIK Saywee
2010-10-24 10:08
Grixx, angående nästa säsong, jag har liksom dig lite farhågor, när vi nu skall fortsätta klättra i tabellen mot målet och jag har antytt detta tidigare.

Det gäller att inte göra en "AIK´are", dvs ändra för mycket i laget och kring laget på relativt kort tid, en sådan turbulens ger ingen arbetsro och fotboll är ju fortfarande ett lagspel, där alla lagdelar och spelare skall fungera bra tillsammans, liksom organisationen kring laget och supporten och media och sponsorer ......

Sedan som vanligt, tjötar jag om, eller snarare undrar, hur inköpschefen och försäljningschefen arbetar eller samarbetar, varför har vi två "sportchefer"?
Örebro DaSa
2010-10-24 10:02
Fan att Sjögren inte lär sig att förlänga kontrakten i tid. Förstår inte vitsen med att vänta så länge att förlänga med en så viktig spelare. Okey om han skulle ha väntat till efter nyår med att förlängt Nobbes kontrakt för att se hur ungtupparna utvecklades under hösten och vinter. Men inte med Patirk där vi inte har ngn som kan gå in och ta hans position, för jag tror inte att Per J, Wirtanen eller Daniel B kan axla hans roll i dagens i lagbygge. Det enda jag kan se att Sjögren har i kikaren är att ta hem Hagge men han kommer ju säkert kräva samma lön som Anttonen plus att Djurgården skall ha en slant också.

Om vi nu skulle vinna mot BP imorgon och Elfsborg tappar poäng så betyder det att tredjeplatsen är klar. Vilken strategi tycker ni vi då skall ha med spelareuttagningar? Vi har ju tre startelvaspelare som inte har kontrakt med oss 2011, Kihlen, Paulinho och Roni. Tyvärr har så har vi inga klockrena ersättare för de sista två, men Kihlen hoppas jag får stå åt sidan för att ge speltid till ngn av de unga. Men han måste få bli inbytt i slutet mot IFK så att han kan få en stående ovation för allt han har gjort för sport klubben sen han kom! Som ngn skrev så skulle man kunna prova Erik istället för Roni än jag inte riktigt ser Erik som en ytter i ett 4-3-3. Astrit borde även få chansen som target mot Trelle, känns som han har fysiken och tekniken att klara av den rollen.
Örebro Svartvitt forever
2010-10-24 09:53
Jag håller med om att det är skandal om man inte förlänger med Antonnen! Det går inte att förbli ett topplag om man ska betala Allsvenskans lägsta löner.

Visst, man vill inte sätta sig i samma situation som vid tvångsnedflyttningen, men man kan inte växa utan att satsa, det vet varenda företagare.
Det är en dumsnålhet som till slut kommer att visa sig väldigt dyr. För att inte tala om vilka signaler det skickar till tilltänkta spelare.

Förläng med Antonnen nu!
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-10-24 09:19
Nu har vi tillbaks Erik Nilsson som vi vet presterade bättre än Roni som vänsterforward under två matcher under sommaren (cupen).
Hoppas Sixten väljer honom före Roni på måndag
Örebro Grixx
2010-10-24 08:45
För övrigt känns matchen livsfarlig. Kommer vi att kunna upprätthålla det fina hemmaspelet under dessa kyliga förhållanden som råder...och det mot ett lag som slåss för livet och med en doktor som är på uppgång från en dekis säsong.

Vi brukar ju trassla ihop det mot BP, peppar peppar må det gå bra..

För övrigt börjar jag bli rädd för nästa säsong och det ev försämrade manskapet. Vid bra försäljningar och fina slantar så är det lätt att köpa på sig spelare som inte passar. När vi nu låter många provspela och lånar över en kortare period så ser man hur lätt det verkar skita sig med var och varanan spelare. Köper vi 3 spelare och 1 eller 2 inte funkar så faller mycket. Det kan vara riktigt bra spelare men passar inte i spelet med övriga pusselbitar/spelare.
....men så illa som med Flood får det tusan mig inte bli!!!!!!!!!! Skärpning!!!!!!
Örebro Grixx
2010-10-24 08:34
Sitter och undrar hur tippningen komer att fungera. Nu står det att matchen går i dag. Gäller det även för morgondagens match:-)....Kommer tippningen att falla bort med automatik kl 24 och man måste tippa igen:-)
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-23 23:37
Gissningsvis säljs väl Nordin och Bedoya i nästa fönster. Kihlen lägger av. Frågan är om Erik N, Per J, Astrit (om han blir kvar), Berger och nya finnen kan utvecklas och ta över mittfältet. Nordback tycker jag tyvärr gjort sitt i AS. Frempong tycker jag man kan ta hem och ersätta Roni med.

Den stora satsningen skulle jag vilja lägga på en target, t.ex Obolo.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-23 22:55
Lyckas man inte förlänga med Anttonen blir jag skogstokig.
AIK Saywee
2010-10-23 21:50
Ja, snart skall det bli intressant att se om inköpsansvarige Sjögren och försäljningsansvarige Sköldmark gör rätt för sin lön ....
Örebro Grixx
2010-10-23 21:39
Det vore ju rent av katastrofskiiit om det inte löser sig med Anttonen.
Hur lätt får man hit en nästintill landslagsmässig spelare. Ju fler av hans kaliber som rullar iväg, ju färre av rang vill hit......och lika lätt tappar vi placeringar till nästa år...och säkert motsvarar Anttonens lön inte de placeringsslantarna vi tappar.

SIGNA!!!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-23 21:35
Usch, skulle vara trist om Anttonen lämnar för Danmark. Hoppas verkligen Sjögren ger han ett fair kontraktsförslag iaf.
AIK Saywee
2010-10-23 20:42
Krontorps, ja har man ett år som policy/mål för ett tränarjobb, så borde man var totalt körd, verkar inte alls seriöst.
AIK Saywee
2010-10-23 20:39
Grixx, Nordin är nog det närmaste fältherre vi kan komma idag, men jag menar nog något annat egentligen, tror jag ...

... ursäkta att jag glömde nämna Abgar Barsom i min förra inlägg, den korta svartvita period han hjälpte ÖSK, där fanns rutin, frisparksvarianter, hörnor och vinnarskalle och pådrivarmentalitet etc etc.
Annons: