/fotboll/osk/forum/4496.aspx/fotboll/osk/forum/4496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-10-26 18:23
Glimman, vi vet sällan vad som kommer att hända med någon av våra spelare eller eventuellt tilltänkta spelare, det verkar vara någon slags sistaminutengrej ibland ...

.... kanske bra, kanske dåligt, OK media och våra konkurrenter får inte reda på något för tidigt, men å andra sidan, riskerar man väl att tappa lirare som inte får besked "i tid", de har väl ett eget liv med planering inför framtiden i deras relativt unga år ...

Detta verkar vara en strategi som med lite is i magen och tur kan lyckas, men som otålig supporter är det nervöst, tiden rinner iväg ganska snabbt nu för tiden och missarna kan bli kännbara i framtiden ....

Tid är pengar sägs det, men det vetetusan?

GOK!
Ljungskile Glimman
2010-10-26 18:07
Vad händer med Erik Nilsson tror ni? Han har gjort en bra säsong hos oss, och vi skulle gärna vilja se honom i LSK även nästa år.
Örebro Brinkewall
2010-10-26 16:47
Och just ja... Per J gjorde igår igen ett mycket bra inhopp. Kan han förbättra sin lägstanivå så ser det riktigt ljust ut. Khilens ersättare nästa år?
Örebro Brinkewall
2010-10-26 16:46
Jag tyckte det såg ut som en bra löpning samtidigt som backarna klev upp, därav den stora luckan. Passningen från Astrit var för övrigt magisk långt nedifrån plan.
AIK Saywee
2010-10-26 16:24
pemo, det har jag inte tänkt på, det där med vänsterfötter, men det är ju faktiskt rätt skapligt.

En helt annan grej jag funderat över, är varför NA´s medarbetare lutar till vänster, dvs till höger i bild, ser ut som att de håller på att trilla omkull?
Örebro pemo
2010-10-26 16:04
Skönt att fler har reagerat på det bortdömda målet i går.
jag höll på att bli tvärtokig. Hur svårt kan det vara för stinsen? Det är ju bara att lyssna när bollen träffar foten. Snyggare frispelning från Astrit får man leta efter. Riktigt synd om Pålle.
Funderar på vad Roni tänket när han fick friläget och sköt från 35 m istället för att fortsätta fram? Eller var det ryggen som krånglade?

Har ni tänkt på vilka vassa vänsterfötter vi har i klubben? Astrit, Per , Erik N och Sammy.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-26 15:27
I mina ögon har Per Johansson växt rejält i år. Tidigare har jag mest sett honom som en defensivt hårt jobbande mittfältare/ytterback. Men han har växt ut till en tvåvägsspelare med både bra teknik och bra spelsinne. Kul att se att han ofta följer med upp i anfallen också. Med hans kliniska avslut är han alltid ett farligt hot mot motståndarnas försvar. Vi ska givetvis försöka behålla honom kommande år.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-26 14:38
Bastard.....//

Då är vi två som fram tills nu försvarat Roni. Men nu går det inte att blunda längre.

Sedan kan han ju heller inte räkna med att vara favorit bland fansen med tanke på att hans målsättning hela tiden verkar ha varit att gå som bosman. En sådan kille har inte jag någon lust att tacka av.
2010-10-26 14:31
Jag snackade med en kille som satt i linje, Paulinho var minst två meter onside. Avvinkningen var enligt honom horibel.
Örebro Svartvitt forever
2010-10-26 14:16
Angående Paulinhos bortdömda mål: Jag spelade in matchen på PPV, men tyvärr hinner inte kameran med från uppspelet. Kommentatorn tycker spontant att det var en perfekt löpning och inte offside, liksom alla (?) närvarande.

Det är kanske helt enkelt så att Paulinho som måltjuv gör just det: alltid löper i exakt rätt ögonblick för att inte bli offside, men tyvärr är standarden på linjemän och domare i Allsvenskan för låg för att de ska hinna med, och så vinkar de istället för säkerhets skull. Det var likadant mot AIK, med flera matcher.

Något av den fördel med domslut som topplagen regelmässigt brukar åtnjuta har definitivt inte kommit ÖSK till del. Tvärtom. Jag önskar att någon hos ÖSK skulle samla ihop klipp med domslut där vi blivit rånade bara detta år och ta med det till SVFF efter säsongen. Inte bara för att det är vi, utan för att något måste göras åt domarstandarden. De kanske borde få fler studieresor till större ligor?
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-10-26 13:14
Bassombeng från start alla dagar i veckan.
Örebro Matta
2010-10-26 12:59
Brinkenwall/ Har också letat utan att hitta något. Tyckte spontant att Paulinho var onside med god marginal. Varken Fotbollskväll eller någon annan visade bilder. Märkligt.
Örebro Brinkewall
2010-10-26 12:42
Jag har försökt att hitta matchbilder på nätet, där man ser den avvinkade offsiden, men inte lyckats. Någon som såg matchen på tv och sett repriser?
Örebro Bastard on Parade
2010-10-26 12:41
Jag tycker nästan det blir lite humoristiskt när Sixten säger att Örebro-publiken sviker laget. Visst är det inte optimalt att bua ut en spelare/laget, men vem sviker vem när man tar ut en halvskadad spelare som underpresterat i typ 2 år?

Jag har länge nästan försvarat Roni, men det går inte göra det längre. Han är inte i närheten av samma spelare som han var 2008. Lyckas han få ett bra kontrakt ute i Europa förväntar jag mig att ÖSK inleder ett djupt samarbete med hans agent, för en bättre säljare blir svår att hitta.
AIK Saywee
2010-10-26 12:34
ÖSK-KRILLE 12.04, om Sixten är rätt citerad, så var det väl inget begåvat uttalande, vad vill han åstadkomma med det?

Kommunikation är nog inte Sixten´s starka sida .....
2010-10-26 12:33
Dubbel
"Två spelare kom till spel skadade. Roni Porokara plågades av ryggskott som han fick borta mot Gais. Och Nordin Gerziz skadades matchdagen.
– Jag chansade med båda från start, säger Sixten Boström."

Helt otroligt, ser inte Sixten att Porokara är tillräckligt dålig när han är frisk, så han måste chansa med att spela honom med ryggskott?
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
Svartvitt forever//

Paulinho har haft en ruskig otur med bortdömda mål. Målet han gjorde igår kändes spontant att det inte var offside.
Örebro Svartvitt forever
2010-10-26 12:22
Apropå ingenting, hur många regelrätta mål från Paulinho har vi bestulits på genom felaktiga offsideavvinkingar i år? 3? 4? Eller är det till och med 5?

Det heter att det jämnar ut sig i längden, men under detta år har ÖSK definitivt missgynnats, och så har det varit ett antal år nu.
2010-10-26 12:04
Såg ni löpet på Expressen? ÖSK-Tränaren sågar sina fans "De svek oss idag".
2010-10-26 12:00
Jag tycker Sixten har rätt i den usla publiksiffran. Men att klaga på dem som var där är väl lite lågt! Vissligen tycker jag personligen att man inte buar åt en enskild spelare i det egna laget. Men att man buar i halvlek åt hela laget tycker jag är ok. Publiken kan ju inte bara sitta och vara nöjda efter en sådan usel 1:a halvlek som det var igår.
Örebro KungNordahl
2010-10-26 11:10
gissar att alla ÖSKare innan matchen satt å kolla på Europa kartan va ÖSK ska spela nånstanns.Dundee,Färöarna,Malta,Holland t.ex.men vi får väntamed att förnya passet till på asöndag kanske om aik tar poäng mot elfsborg.Sixten har väl lite rätt med att det inte kom fler ösk fans till matchen.å 2a sidan så var det kallt.Fotbollskväll? inte var det ÖSK dom konsentrera sig på BP gällde
Örebro Kronblom
2010-10-26 11:07
Förstår faktiskt inte Sixtens sågning av Örebropubliken,ingen vidare publiksiffra kan jag hålla med om men när en del av publken buar(ja en del för hela publiken buade banne mig inte)för att visa sitt missnöje över uselt spel så gör han en höna av en fjäder.Hur låter det i England tror han?Kanske inte är så snyggt när hemmapubliken buar ut sitt lag men en ganska tydlig reaktion när spelet suger som det gjorde igår.Det var mycket hånskratt ang Roni igår och det tycker jag var att gå för långt även om han var/är usel och tror nog det är där skon klämmer för Sixten även om han inte säger det rent ut,han fortsätter ju att ha med Roni gång efter gång efter gång hur dåligt han än spelar!
Örebro den oumbärlige
2010-10-26 11:03
Håller med om att det är fräckt av Sixten att klaga på publiken. Känns som fel fokus. Fan, nästa match ska jag ställa frågan om Porokara, som ingen annan media vågar ställa känns det som (tänker på NA).
2010-10-26 10:10
Att det buades när Roni byttes ut tog jag mest som en markering mot Sixten. Sedan kan jag inte begripa anledningen till att bänka Per till förmån för Kihlen. Sedan kan man också fråga sig om klubben inte tänker förlänga med Per? Det är ju dödstyst om det. Gör man inte det så är det idiotiskt.
Örebro Sekt. E
2010-10-26 09:46
Vi borde ha vunnit. Andra halvlek var ganska bra. Fö var klacken bra igår. Vi tar ifk i nästa match så är saken biff.
Örebro fohlis
2010-10-26 08:34
Tycker det är givet efter denna match att ÖSK i framtiden måste fortsätta att mer och mer köra med Per johansson. Okej att han är ojämn, men han har haft en hög nivå senaste matcherna enligt mig.
Porokara tycker jag som alla andra ska bli bänkad till förmån för basse.

F.ö blev jag grymt besviken över att EL spel inte blev klart igår.
Örebro ÖSK-Janne
2010-10-26 08:05
Mikko Albornoz på vänsterbacken vore en drömvärvning. Är ju skadad nu (knä?), är nog en av anledningarna till BP:s kräftgång under hösten. För övrigt så vore det ju ett drömscenario att säkra Europaplatsen mot just IFK G. ALLA till Behrn på måndag!!!
Örebro K.Carlos
2010-10-26 07:24
Aspen// räcker nog att minnas gårdagens match, snacket under tidigare matcher och att scrolla lite här så har du svar på din fråga.

Det är intressant att se hur supportrar jämt kräver att spelare ska visa respekt mot klubbar och dess supportrar, men inte alls står för samma sak när det gäller det omvända.
Örebro jocke.
2010-10-26 07:21
Jävlar vad mycket tankar man har så här på morgonen dagen efter. En annan sak jag funderat på är vilka spelare man skulle kunna värva av lagen som åker ur allsvenskan. Ingen i BP. Jonas Lantto/Frempong i Gefle? Sise i Halmstad. Ingen i Åtvid. Bangura i AIK ;) (nej jag vet att det är önsketänkande)

F.ö var/är porokara katastrofalt dålig, och att se hur dåliga avslut han har är ett skämt - dock är det tråkigt att han ska behöva bli utbuad, det tjänar ingen på..
Annons: