/fotboll/osk/forum/4482.aspx/fotboll/osk/forum/4482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2010-11-02 21:44
ÖSK-Karl// Jag har svårt att se att vi kan få hyggligt betalt för Bedoya idag. Om målskyttet skulle lossna för honom så skulle vi säkert kunna få det dubbla för honom i sommar. Men samtidigt så är han lättare att ersätta än Nordin, tror att Per J skulle kunna ta hans position t.ex.

Anttonen ryktas ju vara på väg bort och jag tror att faktiskt att han sticker denna gång. Han är verkligen värd chansen att få prova på proffslivet!

Sen skulle jag gissa att om vi förlänger med Astrit så kommer han få en startelva-lön, vilket kan bli dyrt för klubben om Nordin inte går som proffs.
Örebro rirobban
2010-11-02 21:42
Är inte lätt att hitta ny spelare av Berras kvalité. Synd att det inte blev någon förlängning där...
Örebro Sekt. E
2010-11-02 21:41
Lycka till framöver Berra.
Örebro Grixx
2010-11-02 21:39
Berradepp!!!!!!!
Örebro DaSa
2010-11-02 21:38
Rudolf// Om vi köper en spelare för ca 3 miljoner och han efter tre år går gratis efter ha presterat
2008 - 9 poäng
2009 - 8 poäng
2010 - 6 poäng

Han har alltså spelat ungefär 7500 min och gjort totalt 23 poäng, det går alltså 326 min mellan varje poäng han gör i snitt. Jag tycker inte att han är en lyckad värvning, inte ens om han kom gratis så skulle jag anse honom som en lyckad värvning.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-11-02 21:38
DaSa//

Ditt inlägg 20:10 håller jag helt med om. Även Bedoya behöver säljas om han inte förlänger. Sedan vill jag tillägga att jag även vill se förlängningar av Astrit, Anttonen och Per i första hand,

zxcv/
Hur vet du att Berra skall sticka iväg?
Örebro zxcv
2010-11-02 21:17
Synd att Berra sticker! Helt förståeligt dock när han inte får spela
Örebro Bempa no:10
2010-11-02 20:58
Jag måste bara meddela alla ösk fans något som jag och min bror såg igår nämligen IFK skattefusk vänster back nr16 Erik Lund som spottade rakt på astvald detta skede i andra halvlek fy fan vad osportsligt av honom jag kräks på detta inavel som kommer ifrån Ljungskile fy faaan:(( Och va spö han kommer att få en vacker dag :)) och som vanligt såg inte ass domaren detta
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-02 20:55
Pintorp// Roni har totalt sett varit en lyckad värvning får jag säga. Hans första två år så var han riktigt bra. Sen kom det här agentstrulet med Oliver Cabrera vilket förstörde allt.
Örebro den oumbärlige
2010-11-02 20:52
DaSa// alltid lika optimistisk ser jag. Att Stoor hamnar i ÖSK finns det kanske 0,1 % chans för, om ens de.

Sedan ska man sluta låna spelare, det hjälper sportsligt på kort sikt men jag ser hellre att man fyndar på långsikt också.
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-02 20:50
Ropesin: Hehe, okej. Hade inte väntat mig det heller. Nån annan som minns att vi kallade honom "Roninho" i början? :D
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-02 20:42
Pintorp// Nej!
Örebro DaSa
2010-11-02 20:18
Min drömvärvning till nästa säsong är Fredrik Stoor, då skulle vi förbättra vår backlinje ännu mera. Jag tror att det är möjligt att få loss honom om vi erbjuder Fulham en saftig vidareförsäljningsklasul och ett prestationsbaserat kontrakt.

Sen tycker jag att vi skall lägga resten av krutet på att få hit en grym target, ett ett-års lån av Guidetti skulle inte var fel...

Den defensiva mittfältsrollen får Per/Berger/Denis slåss om, ngn av dem borde kunna ta den. Den offensiva mittfältsrollen får Astrit ta.
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-02 20:13
Kunde tyvärr inte vara på plats igår. Blev det på något vis uppmärksammat av klacken att det var Ronis sista hemmamatch?
Örebro DaSa
2010-11-02 20:10
Vad tycker vi/ni om Nordins krav på att ÖSK skall satsa på guldet? Om vi gör det så kommer det innebära att vi tar en ekonomisk risk, för en satsning medför att vi inte kommer att sälja ngn och köpa in klasspelare på target, vänsterytter, defensiv mitt och högerbacken. Jag tror inte att vi har pengarna och skulle vi haft pengarna så tror jag vi skulle ha misslyckats i alla fall eftersom vi har fyra nya startelva-spelare att spela in.

Så jag tycker att vi skall sälja Nordin och använda pengarna till att:
- förlänga med Astvald, Bedoya och Almebäck. Det kommer att kosta men förhoppningvis kommer vi få igen pengarna vid framtida försäljningar. Sen tror jag inte att det är möjligt att få dem att krita på 3-4 års kontrakt men en förlängning av dagens kontrakt med 1-2 år skulle betyda mycket.
- skriva långa kontrakt med de nya spelarna (om de är unga dvs.)
- eventuellt köpa en spelare.

Detta för att kunna vara med och utmana om guldet 2012 när vi spelat in våra nya spelare samt inte kommer att riskera att tappa ytterligare ett gäng spelare (de som vi förlänger med).

Edit: Utgår från att ÖSK inte förlänger med Kihlen och att Anttonen och Roni lämnar för andra klubbar samt att vi inte köper loss Paulinho.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-02 19:59
Appropå intresse så hamnar ÖSK på sjätte plats i publikligan sett till hemmasnitt, sjua om man ser till totalen. Djurgården ligger efter oss i hemmasnittet, men de spelade väl en match inför tomma läktare, eller? Allsvenskan är för övrigt uppdelad i två skikt, med sju lag som drar ok med publik medan resterande nio drar uselt, med knappt 4.700 åskådare och sämre..
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-02 19:26
Saywee// Nää, ingen här i Bromma bryr sig längre om BP, Gustav inräknad.... De borde lära av ÖSK hur man skapar intresse kring laget, nu är det noll.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-02 19:17
Rudolf// "online", haha, ja den får jag väl bjuda på. Fast helt fel tänkt är det väl ändå inte? "Backlinjen" som utgör den "line" som man kan vara on eller off i förhållande till... ;-)
Malmö FF Blå i exilen
2010-11-02 19:11
Jag har inte tidigare varit inne och gratulerat till medaljen och Europaplatsen men det känns väldigt välförtjänt. Ni har tagit er dit med rolig fotboll, ÖSK är ett av allsvenskans mest sevärda lag. Dessutom glömmer vi inte att ni gjorde er plikt och piskade HeIF efter noter.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-02 18:29
Erik Sundin verkar lite småirriterad över att få sitta på bänken i Helsinborg och öser in mål när han får chansen. Vill han gå? HIF verkar ju satsa på Jönsson och Gerndt. Tror Sundin skulle passa perfekt i ÖSK som ersättare till Porokara för han är väl ingen target direkt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-02 18:10
ÖSK Karl/ Jag är inte speciellt imponerad av Bamberg. Tror inte han skulle tillföra så mycket i ÖSK. Han är en bra superettaspelare, men i allsvenskan verkar han inte få det att stämma riktigt lika bra. Var ju inte speciellt dominant i Norrköpings senaste besök i allsvenskan. Jag ser hellre en frisk Frempong i ÖSK.

2010-11-02 17:59
Saywee//

He,he, ja det är tungt att släppa bomber, särskilt när de inte briserar. Min Bamberg var jag bombis på inför 2008, men nu verkar han vara på gång igen!

Zavadil hade ju ÖIS fräckheten att bjuda överpris på, men nu har de den ekonomi de förtjänar.
2010-11-02 17:54
Rudolf....//

Jag vet inte om bonuspengarna redan är intecknade, men det verkar lite farligt. T.ex så skiljer en hel del mellan trean och femman. Ännu längre ned skiljer det väldigt mycket. Så kassären är nog riktigt glad nu!
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-02 17:43
Farsen fortsätter (igen) // Barsom före Kilhen - alla dagar i veckan. Se har det fungerat i Syrianska. Sedan hade det inneburit + 500 personer (syrianer) per match.
Örebro fohlis
2010-11-02 17:09
Kommer följa alla framsteg kring Royal L. Riktigt roligt om det blir av. Tror dock det kommer hänga en del på de danska lagen då de har seriespel under samma period.
Örebro zxcv
2010-11-02 17:04
Får vi behålla Nordin, Bedoya, Astvald, IronMike och Astrit samt köper loss Palle, blir vi löjligt heta nästa år.

Vad tror ni förresten om Astvald som ett alternativ till central anfallare?
Han är ju stor, stark och rätt snabb
2010-11-02 16:47
ÖSK - Karl// Men dom där bonuspengarna fanns väl redan med i budgeten? Målsättningen var ju topp fem. Så jag antar att dom redan innan säsongen hade räknat med det mesta av dom där pengarna. Men visst är det lite trevligt med extraslantar :)
2010-11-02 16:40
BBB// Bara 1,5-2 meter online? Han kanske borde köra trådlöst istället så att han vara uppkopplad över hela planen ;)

Förlåt jag vet att den var dålig..
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-11-02 16:32
Elfsborgs klubbchef misstanke – Napoli beställde Elfsborg.
Örebro Sekt. E
2010-11-02 16:28
den oumbärlige// Absolut.
Annons: