/fotboll/osk/forum/4468.aspx/fotboll/osk/forum/4468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-11-03 13:17
Nu menar jag verkligen inte att förlöjliga TFF´s klubbmärke, utan ärligt så fick jag spontant en tanke på T-banestationerna i Stockholm.

Klubbmärken är på något sätt "heliga" i supporterkretsar och dessa skall man inte förlöljiga eller skymfa.

Vid ännu mer studerande av TFF´s märke ser jag att det faktiskt symboliserar en fotboll, det har jag aldrig tänkt på tidigare.
AIK Saywee
2010-11-03 13:11
Detta inlägg blir nog offtopic, men när jag "närmade mig min dator från lite håll" efter lunchen, så undrade jag varför bildskärmen även hade ett "T-banemärke", alltså ett sådant som visar var man kan kliva ned i underjorden och åka med något slags tåg. Vid närmare betraktelse så förstod jag att det är TFF´s klubbmärke.

För att bli lite mer ontopic, så vill jag bara skriva att jag tycker ÖSK´s klubbmärke är riktigt snyggt. Märket innehåller ju självklart svart och vitt, men även en hel del rött och grönt.

Tänk om vårt lag hade spelat i gröna tröjor och röda brallor, ajajajaj ...
AIK Saywee
2010-11-03 12:51
abdel seidou, välkommen åter!

Bra inlägg och jag kan väl bara hålla med dig. Har tidigare skrivit själv om bl.a.ojämnheten i årets insatser, vilket fortfarande förbryllar mig ....
Örebro abdel seidou
2010-11-03 12:34
Sorry att det blev så långt och babbligt.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-03 12:30
Walter Gigena// Jag kan bara hålla med om att det känns som fel väg att gå. Vill man locka mer folk till Behrna så ska man givetvis inte höja priserna. 10 kronor kan tyckas låta som en struntsumma men med tanke på det ekonomiska läget som världen nu är i så bör man vara försiktig med alla höjningar. Hockeyn har dessutom gått om fotbollen som den största publiksporten nu. (Sett till totala antalet åskådare, alltså inte snittet per match). I första hand borde man försöka locka tillbaka dom åskådare man har tappat istället för att försöka ta igen publiktappet på högre biljetter.
Örebro abdel seidou
2010-11-03 12:24
Hej allihopa!

Long time no see. Har bara läst här och inte skrivit nått på i princip hela året men nu när allt är klappat och klart måste jag ändå ventilera en åsikt här.

Det är nämligen så att jag är lite besviken och missnöjd. Men missförstå mig rätt nu. Jag är jättenöjd med en tredjeplats utifrån förutsättningarna som gavs inför säsongen och det faktum att Malmö och Helsingborg gått som tåget hela säsongen och jag väljer att se det som att vi har visat på styrka i år snarare än att fokusera på att tippade topplag som Elfsborg (vilken megaflopp) och Göteborg (överskattat dynggäng) har presterat sämre än förväntat.

MEN!!! För jag tycker att det finns ett stort MEN ändå.... Vi har förlorat ungefär en tredjedel av matcherna i år. Visst, hellre en vinst och en förlust än två oavgjorda, men jag tycker ändå man ska fråga sig om det verkligen är så att en tredjedel av lagen i serien ska slå oss (stämmer ju inte riktigt med tanke på dubbla förluster mot Mjällby men ja ni förstår) om man ser till vår starka start-11 och spelförande filosofi... Vad tycker ni? Jag tycker 9 förluster är för mycket. Tycker att några av bortamatcherna som slutade i förlust borde vi inte ha haft problem att fixa 1 pinne i, t.ex. mot Djurgården men framförallt Häcken med den form dom var i, samt att några hemmaförluster till verkligen borde varit vinster, inte ens oavgjort. Ni vet vilka jag menar där i början av säsongen. Håller ni med?

Vad vill jag då med det här gnället? Jo jag vill mena på att vi redan i år, om vi presterat lite jämnare och lyckats komma lite närmare den fulla potentialen i laget, skulle varit med och utmanat om guldet. Vi hade varit uppe och nosat bara några få poäng efter tätduon. Kan vi begränsa spelarflykten till Berra (fan vad tråkigt att han inte blir kvar och tar över efter Wikström på sikt) Basse, Kihlberg, Porokara och Paulinho samt ersätta dessa med två kompetenta anfallsspelare (en vänsterforward och en central) samt förslagsvis Haginge som back-back up borde vi kunna gå för den absoluta toppen nästa år tycker jag. Ger inte denna säsong förhoppningar om framtiden så säg? Om man nu lyckas lösa truppkaoset och behåller de man vill alltså...

Två danska lag slutar i toppen av allsvenskan. Vi är alltså redan Sveriges bästa lag och vi har en sjukt stor marginal och potential för förbättring till nästa år. Jag hoppas nästan att vi åker ut direkt i europa och att danskarna går vidare i sina respektive kval, då kan vi slåss om guldet på riktigt mot Elfsborg (som lär studsa upp igen nästa år utan europaspel och pga rejäl revanschlusta) och vi vet ju alla hur det brukar gå när vi ska spela viktiga heta matcher mot Elfsborg.

Alltså, mitt missnöje ger mig framtidsförhoppningar inför kommande säsonger, se för fan till att knyta ihop det här med truppen nu bara "Piff och Puff" så ska det nog kunna gå vägen. Mästare för första gången 2011! Kanske med Astrit som centertank i skytteligatoppen?

Avslutningsvis vill jag bara påpeka det fantastiska i att Alvbåge håller nollan i ungefär hälften av matcherna. Där snackar vi ett guldvapen som heter duga! Grattis till en fantastisk säsong John!
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Astrit NU)
2010-11-03 10:22
Chipset//

Glöm inte att den stabila ekonomiska bottenplattan skapades av Spelarinvest med nästan 15 miljoner och att flera av dessa med sina företag sponsrar ÖSK med 280.000:- var varje år samt huvudsponsorn som sponsrar med 2 miljoner. Där har du den ekonomiska bottenplattan skapad av styrelsen för ÖSK Elitfotboll.
Örebro Chipset
2010-11-03 09:58
Jag tycker man måste se helheten när man bedömmer Sjögrens (och senare även Sköldmarks) jobb. Hela organisationen har tagit flera steg framåt. En stabil ekonomisk bottenplatta har skapats med bra värvningar till låga priser. Sjögren har bidragit till en sundhet i spelarhantering. Han har ju också fått några trumfkort som talar till hans fördel, exempelvis Bedoya och Astrit. Mitt samlade betyg är 7/10. Klart över godkänt.

Nu måste vi dock ta ett steg ytterligare och då är jag inte säker på att Sjögren är rätt man. Att Astrit kunde bryta sitt gamla kontrakt på det sättet som gjordes låter väl amatörsmässigt. Det måste ha varit väldigt dåligt villkorat. Sedan har vi krånglet med Nordin för några år sedan, den stinkande Roninho-affären, dåliga chansningar i form av Flood och Belle och några händelser till som sänder dåliga signaler. Men även om sportchefen skall bära det sportsliga ansvaret så är jag inte säker på att hans del i alla misslyckande är hundreprocentiga. Media och särskilt NA har blivit väldigt jävliga sista tiden i sättet att vinkla honom. Ibland har han rent av framställts som korkad. Men sammanfattningsvis så ställer jag mig frågande till om han har den sista nivån som behövs i organisationen för att vi skall kunna ha ett bättre lag på papperet nästa år.

Vi skulle behöva en sportchef som kan "sportbiten", som har sin grogrund i näringslivet och som är ett beaktat namn i dessa kretsar. Trovärdighet är viktig för investerare och jag är inte säker att trovärdigheten är så hög hos Sjögren.

Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-03 07:53
Synd med Berra, men han måste ju få speltid. Utlåning till SE hade väl varit idealiskt? 2011 borde Haginge och Nordback vara bra backup till A och W. Haginge är ju van vid att sitta på bänken ;-).
Örebro ÖSK-Janne
2010-11-03 07:50
Jag förstår inte riktigt varför de flesta haussar Astvald och anser att vi måste förlänga med honom. Betänk att han i år, som en av tre forwards, mäktat med 3 mål och 2 assist, alltså en poäng MINDRE än, den numera utskrattade, Roni. Förra säsongen gjorde han 3+3, han har alltså gått neråt i år. Nej, sälj honom så länge som han fortfarande anses vara en talang, och lägg alla resurser på att behålla Nordin.
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-03 05:18
Kan inte vi som har facebook alla skriva nåt fint tack till Berra?
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-03 05:18
Hej då, Berra. *snyft*
Örebro _Adde_
2010-11-03 02:34
Skall det satsas till nasta ar sa galler det att hela staden sluter upp! Da duger inga 7500 askadare i snitt. Dessutom kravs det nog att lokala foretag gar in och oronmarker pengar till ett Nordin-kontrakt likt de gjort i Elfsborg.

Vill vi ha en satsning galler det att vi alla sluter upp!
AIK Saywee
2010-11-03 01:36
add,. välkommen om du är ny och välkommen om du ändrat nic.

Vi är överallt, å du kan la fira tredjeplatsen hur som helst ....

... dessutom är det redan nu, dags att diskutera den svartvita framtiden ...

Men jag njuter liksom dig, eftersom det lilla silvret inte försvinner, det är som du skriver "STORT", och desssutom är det lungt och välförtjänt, vi kan sätta oss i soffhörnet och bara njuta ... NJUTA!

EUROPA!!!!
Örebro add.
2010-11-03 01:25
Som ÖSK:are i Exil ( Falun, Dalarna ) så känns det lite bittert att inte kunna delta i firandet på samma sätt. Men stoltheten & storheten i vad de svartvita eleganterna presterat i år överglänser det med ljusår.

STORT!

En förlägning med Nordin känns ganska avlägset i dagsläget ( magkänsla ).
Klubben har väl knappast det kapitalet att satsa ?

Nåja, sådant kan vi disskutera när säsongen är över, nu borde vi bara njuta! :)

FORZA SVARTVITT
AIK Saywee
2010-11-03 01:07
SORRY, alla glada svartvita vänner, det är inte tid för mig att klaga och gnälla, vi blev/blir trea, "lilla silvret" vad som än händer i årets framtid :)))

HEJA SPORT!
AIK Saywee
2010-11-03 00:56
Godzilla, tackar för din förklaring, men att Roni har upptagit en extraplats i Sixtens "permanenta" startelva förstår jag bara inte ... varför`?

Din förståelse för varför Berra och Basse inte fått så mycket speltid kan jag ana, men vill inte spekulera vidare ,,,,,, du kanske har lite mer inside, men varför?

Att tränare, som du skriver, premierar vissa spelare, utan att tänka på på lagets bästa (mitt tillägg) , gör mig lite småförbannad.

BERRA!

Heja SPORT i EUROPA!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-03 00:34
Saywee: mina frågor var snarare riktade mot den kritik som riktas mot att Berra och Basse inte fått så mycket speltid. Att Roni prenumererat på plats i startelvan kan kanske ifrågasättas men att tränare alltid kommer premiera vissa favoritspelare kommer man nog inte ifrån. Dessutom är Roni i sina bästa stunder en sjuhelvetes jävla bra spelare, trist dock att man fick se det så sällan den här säsongen. Summa summarum, jag har förståelse för varför Berra och Basse inte fått så mycket speltid.
AIK Saywee
2010-11-03 00:33
NR 2

Låt BERRA spela hela matchen mott TFF borta!

ALLA TILL TRELLEBORG!
AIK Saywee
2010-11-03 00:29
Godzilla, håller med om att det blir så många frågor, men vet inte varför?

Det verkar lite rörigt ibland i "organisationen", men trots detta så klättrar ÖSK uppåt?

Jag anser som så många andra här, och även du, att bästa svartvita startelva alltid skall starta ... men är då frågande inför varför Roni "alltid" har fått startat, denna höst.

Sådant där förstår jag inte, efter vad jag har sett och upplevt och dessutom hört från "bänkgrannar" hemma som borta ..........

KONSTIGT, eller?
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-11-03 00:19
Synd att Berra drar. Inte bra när profiler lämnar. Trots sin ringa speltid är han en av de mest populära. Tyvärr blir han knappast den siste att lämna till nästa säsong.

På tal om nästa säsong vad tycker ni om de höjda biljettpriserna? Personligen tror jag knappast det kommer hjälpa till med att locka fler folk. Bättre att behålla de gamla priserna (eventuellt sänka) och försöka få fler folk till arenan via kampanjer. Dessa kommer generera mer inkomster. 250:- för sittplats på kortsida är skrattretande.
AIK Saywee
2010-11-03 00:18
MrCrowly 23.51, jag förstår lite hur du tänker, men det är skillnad på träningar och matcher, dessutom så finns det nog tyvärr fortfarande "SPRÅKSVÅRIGHETER" och "kommininkationsbrister" för att vi skall bli ännu bättre i vår underbara klubb ... men det är bara en gissning från mig och handlar inte bara om själva språket utan snarare om "kropps-språket" ....

... hur kan det tänkas vara om fem år, guldåret 2015, vem tränar, startelvor, spelfilosofi, ekonomi , juridik etc etc

GOK!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-03 00:18
Trist att Berra lämnar men jag måste bara ställa mig lite frågande till en del av kritiken som riktas mot sportchef och tränare. Ska man kräva av en tränare att ta ut en mittback i startelvan för att Spelarinvest ska få avkastning på sin investering, trots att detta innebär att man inte spelar med bästa laget?
Ska man kräva av en sportchef att enbart scouta och signa spelare om man kan garantera dem att de går rätt in i startelvan?
Däremot håller jag med om det är rätt märkligt att Berra inte fick fler chanser då någon av firma Iron Mike/Wiken var avstängd/skadad.
AIK Saywee
2010-11-03 00:04
ÖSK-Karl, silly silly silly ... ring!

Förlåt alla ni andra men min kustdator är så slö ...
2010-11-02 23:55
Just ja, glömde att grabbarna grus lyckats förlänga med Nordback också, bra jobbat.
Örebro MrCrowly
2010-11-02 23:52
"det var väl Astrit som sa han skulle diskutera framtid med Sköldmark."

Har inte hörd några namn nämnas från Astirit.
Örebro MrCrowly
2010-11-02 23:51
"Varför har han inte fått visa vad han kan, utom i korta inhopp?"

Alla träningar då...?
2010-11-02 23:50
Jag brukar inte svära, men nu är jag förbannad. Två sportchefer och ännu har de bara lyckats förlänga med två gamlingar (ursäkta Wiken o Wovven). Strulat med Cabrera o.s.v. Vad fan skall vi ha dem till?
AIK Saywee
2010-11-02 23:49
NU skall jag avsluta med nattens två BERRA- inlägg tror jag, kan bli fler ...

NR 1

Vem scoutade BERRA?
Varför blev han "anställd" och av vem/vilka?
Varför har han inte fått visa vad han kan, utom i korta inhopp?
Vad har han kostat klubben på bänken som en lovande talag?

Jag förstår att många tänker, Saywee ge dig nu, gnäll inte, vi har ju spelat oss till det lilla silvret ...

... men med lite mindre envishet, kanske vi hade varit inblandade i ädlare metaller, vem vet? IInte jag i allafall!
2010-11-02 23:44
Saywee//

Gå in på sporten via na.se
Annons: