/fotboll/osk/forum/4465.aspx/fotboll/osk/forum/4465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2010-11-07 16:43
Riktigt skönt att vi klarat av 3:e platsen redan, för inledningen på matchen är verkligen inte bra. Fast å andra sidan så är det väl typiskt Örebroare att gnälla när tredjeplatsen är säkrad.

Känns nonchalant på flera håll.
Örebro 0REBR0
2010-11-07 16:07
Kronblom//

Enligt dagens NA så är Astrit magsjuk...
Örebro Var är Boniek Maruti på plan?
2010-11-07 16:04
antaglien har han tackat nej till ösks kontrakt och man har valt att inte gå vidare med honom. Poro är skadad för att han är lat och inte orkar följa med eller?
Örebro Kronblom
2010-11-07 16:00
Ingen Astrit med idag?Varför?Skadad?
Örebro Grixx
2010-11-07 15:59
Basse och Berra från start kan vara ett tecken...hoppas på det bästa!!!!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-07 15:55
Är det bara jag som tror att Björnqvist kommer lämna ÖSK nästa säsong? Vet inte om han är skadad nu men annars är det lite märkligt att han inte tar plats på bänken när Lumbana och Leonidsson får plats.
Örebro # brorzan
2010-11-07 15:48
Basse och Berra från start idag!
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Astrit NU)
2010-11-07 15:46
Brus-Nilsson//

Jag ringde Canaldigital och de visar matchen på kanalplats 32 som jag trodde. Men det kan bero på att jag har Stadsnät och IP-TV. Så är det någon som missar matchen, stå på er.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-07 15:44
Hoppas verkligen att Paulinho kan köpas till sportklubben på något sätt,även om det ser dystert ut. Underbar spelare.
2010-11-07 15:38
Brus-Nilsson//

Jag återkommer, om jag inte får se ÖSK-matchen så anser jag det vara ett kontraktsbrott. Då blir jag inte nådig att tas med imorgon för Canaldigital. Det är en principsak och de kommer inte att komma undan med att bara kreditera en betalmatch när jag har hela paketet utom ishockey.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-07 15:33
ÖSK serverar i dag:
Formation: 4-3-3
82. John Alvbåge, målvakt
9. Patrik Anttonen
3. Bertin Samuel Ze Ndille
4. Magnus Wikström, lagkapten
20. Samuel Wowoah
17. Alejandro Bedoya
7. Magnus Kihlberg
25. Nordin Gerzic
18. Markus Astvald
29. Paulinho Guará
15. Eric Magloire Bassombeng
Ersättare
23. Simon Nurme, målvakt
5. Per Johansson
8. Fredrik Nordback
11. Tommy Wirtanen
14. Simon Leonidsson
21. Erik Nilsson
27. Boris Lumbana
Örebro K.Carlos
2010-11-07 15:33
Bassombeng och Bertin Ze spelar från start idag.
Örebro K.Carlos
2010-11-07 15:28
Pratat med Telia. Alla som haft säsongskortet och Canal+ Total ska ha fått Canal+ Max istället, men det har jag (och säkert andra) inte fått. Så tillslut fick jag dom att kreditera min nästa faktura med kostnaden för en PPV match istället.
Örebro 0REBR0
2010-11-07 15:28
Slänger upp ett namn som jag inte tror har diskuterats här på forumet inför nästa säsong, Oscar Möller ÅFF. Han borde vara ganska intressant tycker jag ung, stor, stark anfallare. De få matcher som jag har sett tycker jag att han har sett ganska bra ut. Borde inte han vara värd att kolla närmare på som nummer 9? Bra eller anus?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-07 14:56
Jag är totaltförvirrad nu men visst fan är det uselt om det krävs en hockeykanal för att se en fotbollsmatch? När säsongskortet dessutom uppger att man ska kunna se 7 av 8 matcher i varje omgång. Bedrövligt! Jag har mailat, hoppas ni andra gör likadant!
Örebro Grixx
2010-11-07 14:48
Brus-Nilsson// Enligt CD så ska kortet för AS gälla till febr ändå. Däromkring i tid kommer man att få ett erbj med det nya som gäller enl dom så var det ändringar som C+ gjort.

Än så länge går jag på den inf ovan som jag fick för någon timma sedan. Det lät som att han var insatt i det hela....annars så får jag ta matchen på tel ist...men satans liten bild blir det.
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-07 14:46
"Hej, Här på Csports.se kommer alla med Säsongskort ha tillgång även till den matchen. Ev. kan det vara så att den inte sänds på PPV via DigitalTV. Med vänlig hälsning, Emma"
2010-11-07 14:44
Låter ju lovande, Gnumule. När jag loggar in på min sida på Csports finns ju matchen med som alternativ.
Örebro gnumule
2010-11-07 14:24
Jag får in Canal+ Hockey med Comhem i alla fall. Har Canal+ Sport samt Säsongskortet AS, så jag borde ju inte ha hockeykanalen i vanliga fall?
Örebro Fatcit
2010-11-07 14:20
Tack för informationen Brus-Nilsson!

Gör er röst hörd. Maila och ring!!! Berätta här vad som sägs... och be ALLA i er omgivning att göra detsamma!!!

Förbereder mig nu för att sitta och lyssna på Fotbollskvälls helt okunniga analys av Örebros säsong.

Är jag bitter? Inte alls ha ha ha

Så här går tongångarna hos SVT inför kvällen...

Mats Nyström - Vi måste ju säga något om Örebro som tar en stark 3:e plats. Har ni sett någon match med Örebro i år? (adresserat Ola Andersson, Glenn Strömberg och Markus Johannesson)

Alla i kör - Nej!

Mats Nyström - Vi nämner samma som vi gjort under de senaste 3 åren. Sixten har gjort ett kanon jobb, Johan Alvbåge och Nordin har det ju pratats lite om i tidningar. Har de inte också en Amerikansk landslagsman?

Ola Andersson - Det borde de nöja sig med. Nu går vi över på Stockholms lagen!
Örebro rirobban
2010-11-07 14:12
Hoppas mina grannar har Canal+ total. Satan vad dåligt av dem! Mailbomba alla svartvita fans...
2010-11-07 14:07
Brus-Nilsson: Så det funkar alltså inte att se matchen om man har Allsvenska säsongskortet? Fy fan vilken bluff isåfall.
Örebro Brus-Nilsson
2010-11-07 13:58
ÖSK-Karl//
Jag har mailat och telefonerat till Canal Digital sedan i torsdags. För att få tillgång till TFF-ÖSK krävs det som numera kallas Canal+ Total. Har man säsongskortet AS (om det finns kvar) så kan man INTE se matchen! USELT! Jag frågade om det inte var tekniskt möjligt att låta Canal+ Hockey få vara PPV-kanal just idag. "Jodå", svarade en osäker tjej på deras kundtjänst, "men det är är inte vi, utan Canal+ som bestämmer." Som det skrevs här tidigare så är det möjligt att man kan få tillgång via Telia Kabel-TV, det vet jag inget om. Canal Digitals kundtjänst har haft fullt upp med mig, som sagt. Själv ser jag matchen i min IPhone om det funkar....
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-07 13:49
Vänta nu, kan man inte se matchen via vanliga säsongskortet alltså?
2010-11-07 13:35
Fatcit//

Tror vi kan vara lugna, Canalplus har ju inte hur många kanalplatser som helst. Knappa in 32, det skall funka. Antagligen hade du otur så du fick tala med någon okunnig på kundtjänst.
2010-11-07 13:26
Fatcit//

Menar de inte Kanalplats 32 som annars är för Ishockey?, Annars kan de förvänta sig ett samtal av mig imorgon. Men jag skall följa din uppmaning och maila nu.
Örebro Bat Back
2010-11-07 13:09
Thomas Gravesen , gör sin sista säsong i ÖSK, tror att den erfarenheten han har skulle vara bra för oss.
Örebro Fatcit
2010-11-07 12:52
Jag har nu fått 7 personer (1 Trelleborgare) att maila Canalplus och krävt förklaring!

Frågan har varit varför man kan se BK Häcken vs BP men inte ÖSK vs TFF?...
Örebro Grixx
2010-11-07 12:52
Förmodar att säsongskortet för AS gäller. Om jag förmodar fel så blir jag mer än förbannad!

Edit: Det ska funka enligt K+ med "kortet".

Örebro Fatcit
2010-11-07 12:11
Har precis pratat med Canalplus och canaldigital frågat hur man ska få se TFF - ÖSK... Svaret är: "Du får skaffa Säsongskortet för hockey".

Jag kan ta att Örebro inte är det populäraste laget för folk runt om i landet. Jag kan ta att Trelleborg inte heller de intresserar många. Men vi ligger för FAN 3:a resp 5:a... Sluta trampa på oss och tro att ingen bryr sig!

JOIN!!!
Även om ni har klart med att se matchen på O´Learys i Örebro, hos någon kompis, på säsongkortet för hockey eller möjligtvis ska se matchen på Cheers i Göteborg. KLICKA på länken och gör Örebros röst hörd, antingen genom mail eller ett samtal... Meddela gärna i forumet vad ni får för svar!

Vad tycker ni andra om detta? Jag är kanske bara lite extra grinig för att säsongen är slut =)

Forza svartvitt!!!
Annons: